Hvad synes i er identitesproblemer og kultursammenstød?

Redaktør: Studiesiden Mods

Kultursammenstød kan forstås i mindre og større sammenhænge. Almindeligvis vil der være tale om to forskellige slags kultur som ikke kan forenes og konfrontationer vil opstå, netop fordi de har vidt forskellige måder at se livet på

Mouna skrev:Nej man behøver ikke tage dansk kultur til sig,, men man skal respektere den danske kultur og være positiv indstillet,,,hvis jeg flyttede til et andet land ville jeg stadig bevare min kultur, men jeg ville klart være positivt indstillet til landet og overholde de love der nu er,, men samtidig kunne jeg aldrig finde på at stille krav til det samfund jeg bor i:)

Muslimaa skrev:Mouna : ja, der er så nogen som ikke har valgt at komme til DK, men blev nød til det.
Self. skal man overholde lovene. Det er logisk for enhver at se. Kommer man til et land overholder man de love der findes i landet. Det gælder både for dansk statsborgere og udlændinge uden statsborgerskab.

Mouna skrev:kultursammenstød er ikke så slemt,,,man gør det til det man selv gør det til.
Hvis man prøver at modarbejde sine børn til ikke at lære og værdsætte dansk kultur,,,så får de unge rigtig mange problemer,,,men hvis du som forældre lære dine børn at sådan er det her og vi gør sådan, så kan det sagtens lade sig gøre.
Det handler i bund og grund om at accepter og respekter den danske kultur, som den er, og ikke modarbejde den.
Man får de bedste indvandrebørn ved at du som forældre selv acceptere og respektere den danske kultur, og du prøver at være positiv indstillet. Men jeg håber da ikke at man flytter til det danske land,, og man så modarbejder samfundet og lign,,,for så, skal de da nok gå galt.
Jeg oplever nogle som er meget imod det danske og de har det ikke godt,,og de vil altid fejle, og den negative tanke vil ikke forsvinde,, før man acceptere og respektere dansk kultur.
Mimi-muslim skrev:Jeg er enig med Mouna at man skal respektere kulturen i den land man sidder i. Men synes også at selve landet også skal respektere andres kulture. Jeg synes DK er en af de mange lande som simpelthen vælger at lukke for andre kultur. Og synes ikke man kommer nogen steder hvis man ikke vælger at forstår hinanden kultur.
Ja, det er klart hvis man sidder i DK , så skal indordne sig efter de danske love osv.. Men hvordan vil du føle dig respekteret hvis folk ser ned på din kultur . Feks. så er der mange danskere som ser ned på arrangeret ægteskab, fætter-kusine ægteskab, islamisk beklædning osv .. Det er nemlig vores kultur og ser det som noget heeelt normalt. Nu bor jeg i mellemøsten . Og folk hernede finder det helt mærkeligt at man går i seng med mange før ægteskab( der mener jeg ikke alle ). Eller man finder sin egen ægtefælle osv ..
Jeg tror mange indvandrer vælger at se ned på det danske kultur , fordi deres eget kultur bliver set ned på .

Mouna skrev:samtidig er det ikke ligestilling
Mouna skrev:Mimi-muslim skrev:Jeg er enig med Mouna at man skal respektere kulturen i den land man sidder i. Men synes også at selve landet også skal respektere andres kulture. Jeg synes DK er en af de mange lande som simpelthen vælger at lukke for andre kultur. Og synes ikke man kommer nogen steder hvis man ikke vælger at forstår hinanden kultur.
Ja, det er klart hvis man sidder i DK , så skal indordne sig efter de danske love osv.. Men hvordan vil du føle dig respekteret hvis folk ser ned på din kultur . Feks. så er der mange danskere som ser ned på arrangeret ægteskab, fætter-kusine ægteskab, islamisk beklædning osv .. Det er nemlig vores kultur og ser det som noget heeelt normalt. Nu bor jeg i mellemøsten . Og folk hernede finder det helt mærkeligt at man går i seng med mange før ægteskab( der mener jeg ikke alle ). Eller man finder sin egen ægtefælle osv ..
Jeg tror mange indvandrer vælger at se ned på det danske kultur , fordi deres eget kultur bliver set ned på .
Hvis nogen ser ned på min kultur,,,,hvad kan jeg gøre ved det,,det må de da godt ,jeg er da ligeglad
Du burde også være ligeglad hvis nogle så ned på din kultur.
Fætter-kusine ægteskab er ikke unormalt i danmark,,,det etisk iorden ifølge videnskaben.
Islamisk beklædning er vi ikke imod, kun burkaen, fordi vi er et social væsen og vi vil godt se folk i øjnene når vi taler sammen, samtidig er det ikke ligestilling.. Arrangeret ægteskab er iorden bare man er med på den selv.... det er klart at danskere skal lige vende sig til sådanne ting,,,og der er mange som er ved at tage det som noget naturligt.
Vi kan jo ikke være ens, så derfor må vi respektere disse ting ved hinanden.
Men muslimer må jo meget gerne, forstå at man syntes det er lidt mærkelig, det er jo en helt anden verden de bliver præsenteret for. så jeg syntes at istedet for at i føler jer set ned på så forstå at de bare ser tingene anderledes. Prøv at vend den om,,,hvis en masse danskere kom til et muslimsk land, med deres kultur,, ville du så ikke syntes den var underlig og anderledes, men jeg ville ikke føle mig set ned på,,men tænke at det er jo klart de er slet ikke vant til sådan noget mærkeligt noget![]()
Jeg ved at der er rigtig mange muslimske unge og børn som rakker danskere ned for dem de er, desværre.
Både danskere og ikke danskere skal opdreges deres børn til at se det positive i forskellighed.
Mouna skrev:Det har hun ikke selv valgt,, men hun har valgt det ud fra hvad hun har læst og måske hørt osv.
Mouna skrev:Man lærer jo ting i livet, men jeg har aldrig lært at skulle skjule mig selv, for mandens skyld eller dække mig til fordi manden skulle blive opstemt af det,,,det er jo noget man gør det til,,,i danmark bliver de danske mænd jo ikke opstemt, at de ikke kan styrer sig,,,,mændene har lært at ligestilling er det rette og man tænker slet slet ikke i de baner.
Mouna skrev:Manden respektere kvinde som et individ, med egne meninger og holdninger og han har ikke ret til at tvinge sig ovenpå hende bare fordi hans skulle være stærkere fysisk, og fordi han ikke har lært at styre sine lyster
Så den muslimske kvinde har to valg:
1.) at gøre Allah tilfreds
eller
2.) at gøre omgangskredsen tilfreds.
Cabra skrev:Overstående virker altså ret fordomsfuldt. Kunne det tænkes at dem som klæder sig som du nævner, faktisk gør det fordi de føler sig godt tilpas i det og at det klæder dem.
Cabra skrev:Med den logik, så er den muslimske pige, som ikke klæder sig islamisk, faktisk ikke et fornuftigt individ?
Cabra skrev:Jeg er dog helt enig i at langt, langt de fleste bærer tørklædet frivilligt. Især i Danmark.
Musliman skrev:Mouna skrev:Det har hun ikke selv valgt,, men hun har valgt det ud fra hvad hun har læst og måske hørt osv.
Hun har selv valgt det, for at gøre sin Skaber tilfreds.Mouna skrev:Man lærer jo ting i livet, men jeg har aldrig lært at skulle skjule mig selv, for mandens skyld eller dække mig til fordi manden skulle blive opstemt af det,,,det er jo noget man gør det til,,,i danmark bliver de danske mænd jo ikke opstemt, at de ikke kan styrer sig,,,,mændene har lært at ligestilling er det rette og man tænker slet slet ikke i de baner.
Du ved ikke hvorfor kvinden går med det. Hun gør det ikke for mandens skyld, men fordi det er belønningsværdigt hos Allah.
Modsat de kvinder idag, som går i irriterende stramme jeans, push-ups og ustyrlige stiletter. Dette gør de for at tilfredsstille manden eller fordi man vil accepteres af sin vennekreds.
Ja du skærer alle over en kam gang på gang,,,,,men vi har stadig frihed til at vælge hvilke tøj vi vil gå i ,så kan årsagerne være mange,,,det er min pointe. Irriterer det dig virkelig når man har stramme jeans på og stiletter,,,haha det var dog ikke godt at du bliver irriteret over det,,,måske skulle du koncentrerer dig om andre ting end lige det tøjemne, som irriterer dig så meget.
Ja hun gør det for mandens skyld,,,men hvorfor??????
eller
Hun vælger selvfølgelig det fornuftige, som er det første valg.Mouna skrev:Manden respektere kvinde som et individ, med egne meninger og holdninger og han har ikke ret til at tvinge sig ovenpå hende bare fordi hans skulle være stærkere fysisk, og fordi han ikke har lært at styre sine lyster
Her udtrykker du din uvidenhed.
Kvinden går med burka fordi Allah og Hans Rasul (Sallallahu alayhi wa sallam) har sagt, at kvinder skal tildække dem selv. Der er ingen mænd der tvinger hende.
Men størstedelen af teenage-pigerne idag, lader dem selv være mændene underlegne. De bruger penge på at ødelægge deres hud med makeup og køber stramme jeans eller leggins fordi mændene kan lide det. Sidst men ikke mindst, går de psykisk ned fordi de ikke ved, om mændene opfatter dem som tykke.
Men her er der ingen der hiver fat i mændene, og råber "i undertrykker kvinderne!" For i bund og grund er det os der påvirker flertallet af kvindernes (specielt de unges) tøjstil.
PS: Mouna, nu når du går ind for ligestilling, går du så også ind for religionslighed?

Mouna skrev:Musliman skrev:Mouna skrev:Det har hun ikke selv valgt,, men hun har valgt det ud fra hvad hun har læst og måske hørt osv.
Hun har selv valgt det, for at gøre sin Skaber tilfreds.Mouna skrev:Man lærer jo ting i livet, men jeg har aldrig lært at skulle skjule mig selv, for mandens skyld eller dække mig til fordi manden skulle blive opstemt af det,,,det er jo noget man gør det til,,,i danmark bliver de danske mænd jo ikke opstemt, at de ikke kan styrer sig,,,,mændene har lært at ligestilling er det rette og man tænker slet slet ikke i de baner.
Du ved ikke hvorfor kvinden går med det. Hun gør det ikke for mandens skyld, men fordi det er belønningsværdigt hos Allah.
Modsat de kvinder idag, som går i irriterende stramme jeans, push-ups og ustyrlige stiletter. Dette gør de for at tilfredsstille manden eller fordi man vil accepteres af sin vennekreds.
Det kommer jo helt an på hvordan man opdrager sine piger,, de unge skal lære af sine erfaringer og der vil altid være nogen som gør noget for andre,,,men generalt skal man gå i det tøj man vil, og som man syntes man har det godt i og ikke for at imponere,,,når man er ung går alle i noget bestemt tøj for at imponere,,,bare se på drengene de går med store bukser og kasketter og fører sig frem med deres små skuldrer,,,de gør dem lidt større hvis de kan,,,og vil styrer det hele,,,jeg syntes bestemt her at man godt kunne indfører at de skulle være lidt mere ydmyg og ikke føre sig frem og tro de ejer hele gade.måske kunne de gå med lang kjole:):)
Ja du skærer alle over en kam gang på gang,,,,,men vi har stadig frihed til at vælge hvilke tøj vi vil gå i ,så kan årsagerne være mange,,,det er min pointe. Irriterer det dig virkelig når man har stramme jeans på og stiletter,,,haha det var dog ikke godt at du bliver irriteret over det,,,måske skulle du koncentrerer dig om andre ting end lige det tøjemne, som irriterer dig så meget.
Ja hun gør det for mandens skyld,,,men hvorfor??????
eller
Hun vælger selvfølgelig det fornuftige, som er det første valg.Mouna skrev:Manden respektere kvinde som et individ, med egne meninger og holdninger og han har ikke ret til at tvinge sig ovenpå hende bare fordi hans skulle være stærkere fysisk, og fordi han ikke har lært at styre sine lyster
Her udtrykker du din uvidenhed.
Kvinden går med burka fordi Allah og Hans Rasul (Sallallahu alayhi wa sallam) har sagt, at kvinder skal tildække dem selv. Der er ingen mænd der tvinger hende.
Men størstedelen af teenage-pigerne idag, lader dem selv være mændene underlegne. De bruger penge på at ødelægge deres hud med makeup og køber stramme jeans eller leggins fordi mændene kan lide det. Sidst men ikke mindst, går de psykisk ned fordi de ikke ved, om mændene opfatter dem som tykke.
Men her er der ingen der hiver fat i mændene, og råber "i undertrykker kvinderne!" For i bund og grund er det os der påvirker flertallet af kvindernes (specielt de unges) tøjstil.
PS: Mouna, nu når du går ind for ligestilling, går du så også ind for religionslighed?
Hvad er den grundlæggende grund til at man skal have tørklæde på.
hvad med manden skal han ikke dækkes til på nogen måde??????
Mouna skrev:Jeg er imod religion i det offentlig rum,,,men ellers må folk jo hvad de vil,,det er deres sag og ansvar.
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 1 gæst