Redaktør: Studiesiden Mods

Muhyi al din skrev:Wa 'alaykum as-salam wa rahmatullah,
Søster, jeg vil gerne forsøge at hjælpe, men du må stille nogen mere konkrete spørgsmål.
Insha'Allah kan vi lære i fællesskab

nattergalen skrev:Jeg vil også sige du kan snakke om de tre velfærdmodeller. Udover den universelle model som Nuran har beskrevet findes der også:
Den tyske velfærdsmodel som bygger på konservatismen. Statens rolle er mindre end i DK. Der er lave skatter. Yder hjælp til dem der har arbejdet.
Den Amerikanske veldfærdsmodel: bygger på Liberalismen. Man skaber muligheder frem for lighed. De har også lave skatter. Og yder ikke meget økonomisk støtte.
Derudover kan du komme ind på privatisering og udlicitering.
De liberale, Venstre, er interesseret i at privatisere og udlicitere den offentlige sektor fordi man tror at den private virksomhed kan udføre opgaver billigere end det offentlige, da man mener at de offentlige ansatte arbejder bureaukratisk og langsomt. Faktisk opfordrede velfærdskommissionen regeringen i 2006 om at udlicitere offentlige opgaver. Heri kan du så komme ind på rengøringen af sygehusene som man har udliciteret, du kan snakke om fordelene og ulemperne ved udlicitering. Et at de væsentligste ulemper er at det er svært for kommunen at kontrollere kvaliteten efter et udbud og stille leverandøren til ansvar, hvis kvaliteten ikke er i orden. En anden ting er at de private tit kun er interesseret i profitmaksemering, nemlig at tjene flest penge, og dermed kan man risikere at fokusset flyttes fra indhold til økonomi.
Angående Københavns kommune og de der børn, for at overholde pasningsgarantien bliver kommunen sikkert nød til at putte flere børn ind i dagsinstitutionerne end de muligvis kan rumme, uden at tilføre flere pædagoger. Her vil det sikkert være godt hvis du kan snakke lidt om økonomi, hvordan staten fordeler deres penge ud på kommunerne osv.

Medina skrev:Dette er den rigtige rækkefølge.
Sæt aldrig problemstillinger og problemformulering sammen. Det trækker ned på din karakter da det er forkert.
Problemformuleringen kan også være en påstand du så besvarer i din konklusion . feks. skattelettelser skader Danmarks velfærd..
også er din konklusion: ud fra mine bilag.. bla bla bla... kan jeg konkuldere at skattelettelser ødelægger vores velfærdssamfund fordi bla bla bla...
Også i kon

Mayeda skrev:Mind mig ikke om den

Mayeda skrev:Mind mig ikke om den

Confluence skrev:Held og lykke til med eksamen.

f.mariam skrev:Mayeda skrev:Mind mig ikke om den
Hvorfor skal du også op imorgen???
Insha'Allah, du består! Må Allah subhana wa'taala gøre det let for dig.Mayeda skrev:
Næste uge, og karakteren kommer til, at stå på eksamensbeviset![]()
Ønsker dig al held og lykke imorgen, søster!Insha'Allah, du består! Må Allah subhana wa'taala gøre det let for dig.

f.mariam skrev:Mayeda skrev:
Næste uge, og karakteren kommer til, at stå på eksamensbeviset![]()
Ønsker dig al held og lykke imorgen, søster!Insha'Allah, du består! Må Allah subhana wa'taala gøre det let for dig.
Tak for din dua.. Må allah også gør det nemt for dig..

men hvis nogen herinde har styr på det, så vil et svar gavne... tak på forhånd
| Samfundsfag, Soc. Demokratiet Forum: Samfundsfag Forfatter: Anonymous Svar: 0 |
Religion-Eksame Forum: StudieSnak Forfatter: Gæst Svar: 41 |
samfundsfag opg hjælp. Forum: StudieSnak Forfatter: matti18 Svar: 8 |
Samfundsfag - opgave Forum: Samfundsfag Forfatter: katkota Svar: 2 |
samfundsfag? Forum: StudieSnak Forfatter: matti18 Svar: 9 |
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 1 gæst