Hjælp:S

Samfundsfag

Redaktør: Studiesiden Mods

Hjælp:S

Indlægby sunshine00 » tirs okt 16, 2007 17:56

Hey allesammen...jeg har 2 spg. i samfundsfag som jeg meget gerne vil have hjælp til. Her er de:

1) diskuter udsagnet: Deltagerdemokrati er alt for besværligt og tager for lang tid og folk kan alligevel ikke blive enige.

2) Hvilken indflydelse har informationssamfundet på det danske demokrati?

Håber der er nogen der kan hjælpe;)
Brugeravatar
sunshine00

Givet : 0 perle
FÃ¥et : 0 perle

Indlægby ZamZam » tirs okt 16, 2007 22:28

Hej

Jeg er ikke sikker på om mine svar er rigtige, men får da en anelse om hvad de kan være når jeg læser spørgsmålene.

1.) Det er vel når alle mennesker er med til at beslutte om en lov el. lign. og ikke en gruppe folk eller en. Hvis vi alle var med i om komme med i lov om et emne vil det meget sikkert tage 100 år før vi har diskuteret, snakket det igennem. Som der står vil det være svært at blive enige alle sammen.

2.) Meget faktisk, medierne bl.a. giver stor inflydelse på partierne (hvad de skal diskutere og tage op som emne) og folkets meninger.

- Nu kunne jeg uddybe det meget mere hvis jeg havde den bog fra 1.g, men desværre. Hvis du har C-niveau har du nok den bog :)

De der har samfundsfag på højere niveau, håber i inshallah kan svare bedre end jeg for har ikke samf. :D

Hilsen
ZamZam
Billede
Brugeravatar
ZamZam
Moderator
Moderator

Tro: Sunni/Hanafî
Køn: Hunkøn

Indlægby sunshine00 » ons okt 17, 2007 13:23

ZamZam skrev:Hej

Jeg er ikke sikker på om mine svar er rigtige, men får da en anelse om hvad de kan være når jeg læser spørgsmålene.

1.) Det er vel når alle mennesker er med til at beslutte om en lov el. lign. og ikke en gruppe folk eller en. Hvis vi alle var med i om komme med i lov om et emne vil det meget sikkert tage 100 år før vi har diskuteret, snakket det igennem. Som der står vil det være svært at blive enige alle sammen.

2.) Meget faktisk, medierne bl.a. giver stor inflydelse på partierne (hvad de skal diskutere og tage op som emne) og folkets meninger.

- Nu kunne jeg uddybe det meget mere hvis jeg havde den bog fra 1.g, men desværre. Hvis du har C-niveau har du nok den bog :)

De der har samfundsfag på højere niveau, håber i inshallah kan svare bedre end jeg for har ikke samf. :D

Hilsen
ZamZam
Hey ZamZam
Tak for hjælpen, tror godt jeg kan bruge det...og ja jeg har bogen så kigger også bare i den;)
Brugeravatar
sunshine00

Indlægby ZamZam » ons okt 17, 2007 15:00

sunshine00 skrev:
ZamZam skrev:Hej

Hilsen
ZamZam
Hey ZamZam
Tak for hjælpen, tror godt jeg kan bruge det...og ja jeg har bogen så kigger også bare i den;)

Hej Hej

Fedt så :D Jeg fik afl. min.
Billede
Brugeravatar
ZamZam
Moderator
Moderator

Tro: Sunni/Hanafî
Køn: Hunkøn

Tilbage til Samfundsfag