Samfundsfag

Samfundsfag

Redaktør: Studiesiden Mods

Samfundsfag

Indlægby islamicdkbruger » fre nov 17, 2006 20:06

Salaam

Er der nogen af jer, som har samfundsfag på A, som lige fortælle om sværhedsgraden og om det har været en glæde for jer, at have det på A-niveau?

Dernæst vil jeg høre om nogen har et par noter liggende fra B-niveau samfund?
islamicdkbruger

Re: Samfundsfag

Indlægby Jærsind » fre nov 17, 2006 20:13

Noor Al-Deen skrev:Salaam

Er der nogen af jer, som har samfundsfag på A, som lige fortælle om sværhedsgraden og om det har været en glæde for jer, at have det på A-niveau?

Jeg har ikke valgt samfundsfag A, men har B-niveau super-guld-noter liggende. :)

PS: Skal nok lige finde dem, og uploade dem. - InshAllah
Billede
Brugeravatar
Jærsind
Multimedieren

Givet : 0 perle
FÃ¥et : 0 perle

Indlægby islamicdkbruger » fre nov 17, 2006 20:15

Super!

Mange tak bror, Yessin.
islamicdkbruger

Indlægby nattergalen » fre nov 17, 2006 20:40

Hej

Jeg havde samfundsfag på A niveau sidste år, og jeg kan fortælle dig at det er et utroligt spændende fag som jeg helt klart vil anbefale.
Men samfundsfag A niveau handler ikke kun om at diskutere politiske emner ( faktisk diskuterede vi aldrig), som mage på mit hold troede det gjorde. Desuden skal du være forberedt på at der er meget læsestof , det var faktisk det fag jeg brugte mest til på at læse til …
Brugeravatar
nattergalen
Aktiv Bruger

Køn: Hankøn

FÃ¥et : 4 perler

Indlægby ccatt » fre nov 17, 2006 21:26

salem aleykum

Jag havde samfundsfag på A niveau, og kan klart anbefale det. Det man lære burde være almen viden for samtlige borgere her i dk. Jeg syntes helt klart du skal vælge det. Det er ikke svært som sådan, og utrolig nyttigt. Kan klart anbefales! -Og jeg brugte personligt ikke specielt meget tid på at læse i gymmnasiet, desvære, men jeg husker det også som om der var en del læsestof. Derudover kræver det at du følger lidt med i medierne omkring dig, der sker altid noget du kan bruge eller henvise til i en god diskussion. Det er en god måde at få den teori, du lærer, til at forstå sammenhænge, og bruge den i din hverdag.
Vælg det :)

wa salam
ccatt

Indlægby Jærsind » fre nov 17, 2006 21:53

Fandt dem i følgende mappe: D:\skole\Halløj\samf noter :D :?

HÃ¥ber de kan bruges.
Ps: Nogen af dem fik jeg fra søster herinde fra - Må Allah (Subhana wa ta'ala) belønne hende.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Billede
Brugeravatar
Jærsind
Multimedieren

Indlægby islamicdkbruger » fre nov 17, 2006 22:36

ccatt skrev:salem aleykum

Jag havde samfundsfag på A niveau, og kan klart anbefale det. Det man lære burde være almen viden for samtlige borgere her i dk. Jeg syntes helt klart du skal vælge det. Det er ikke svært som sådan, og utrolig nyttigt. Kan klart anbefales! -Og jeg brugte personligt ikke specielt meget tid på at læse i gymmnasiet, desvære, men jeg husker det også som om der var en del læsestof. Derudover kræver det at du følger lidt med i medierne omkring dig, der sker altid noget du kan bruge eller henvise til i en god diskussion. Det er en god måde at få den teori, du lærer, til at forstå sammenhænge, og bruge den i din hverdag.
Vælg det :)

wa salam

Wa'alaykum as-salam

Mange tak for jeres svar. Det var rigtigt rart, at læse hvad I havde. Og bror Yessin, tak for noterne. Et meget fedt sted du har har dine noter :) Heh...

Søster Catt, det er netop det jeg kan lide ved samfundsfag, du får så meget teori og baggrundsviden til alt muligt andet i din hverdag, og det gør det ekstra spændende at f.eks. se deadline og læse avis, som jeg normalt ikke gik så meget op i. Har ikke rigtig været samfundsorienteret, men det er hvertfald rigtig spændende har jeg fundet ud af :)

Jeg vil snakke med min studievejleder og tror jeg vælger Samfundsfag på A, inshaAllah. Skal nok fortælle jer, hvad det bliver til når jeg skal til at vælge, inshaAllah :)
islamicdkbruger

Indlægby Sumaye » lør nov 25, 2006 01:05

wa aleikum a salam wa rahmatullah beærede søster

Jeg har selv samfundsfag på A-niveau, og det er noget som jeg klart vil anbefale, da samfundsfag er et meget vigtig fag efter min mening. For at kunne forstå politikken idag er det klart en fordel at have en baggrundsviden som et A niveau fag kan give dig.

Jeg vil dog også sige at det nok også kommer meget an på den retning du vil tage efter dette.

wa assalamu aleikum

Jeg synes ikke at det er svært, dog sålæange man er interesseret i faget selvfølgelig..
Sumaye

Re: Samfundsfag

Indlægby Erik_Willumsgaard » lør nov 25, 2006 14:48

Yessin skrev:
Noor Al-Deen skrev:Salaam

Jeg har ikke valgt samfundsfag A, men har B-niveau super-guld-noter liggende. :)

PS: Skal nok lige finde dem, og uploade dem. - InshAllah

Uuundskyld, men hvad pokker kan man bruge andres noter til til?

Og samfundsfag er jo i særlig grad et fag, hvor man selv skal danne sin egen mening igennem diskussionerne, og ikke på nogen måde fremføre udenadlært stof (f.eks. fra andres noter).

Kan I fortælle, hvad man kan bruge andres noter til? Alle de faktuelle oplysninger kan jo med større sikkerhed slås op i opslagsværker eller på internettet.
Med venlig hilsen
Erik

"Lad den,som er ren, kaste den første sten" (Jesus)
Læs også http://avisen.dk/blogs/Erik_Willumsgaard . Og post gerne en kommentar!
Brugeravatar
Erik_Willumsgaard
VIP Bruger

Geografisk sted: Vesterbro, København

Indlægby islamicdkbruger » søn nov 26, 2006 00:46

Jo, ser du Erik; det er som hint-ord for én. De får en til at huske tingene man har læst.... Så måske burde man kalde det for stik-ordsnoter? :)
islamicdkbruger

Lignende emner

Noter til Samfundsfag B
Forum: Samfundsfag
Forfatter: Muslimaa
Svar: 1
Samfundsfag - opgave
Forum: Samfundsfag
Forfatter: katkota
Svar: 2
samfundsfag?
Forum: StudieSnak