NG Eksamensopgave Gymnasiet

Biologi, fysik og kemi

Redaktør: Studiesiden Mods

NG Eksamensopgave Gymnasiet

Indlægby RoniMir » man nov 15, 2010 09:53

Hej jeg går på Gymnasiet, første år og har fået at vide at jeg skal lave en eksamensopgave, og den skal uheldigvis afleveres idag, jeg kan finde ud af det hele, bare undtagen et enkelt spørgsmål, det første :D

Så hvis nogen af jeg vil hjælpe, her er første spørgsmål, og mit nuværende svar på det.

Er de danske drikkevansressourcer truet?

1. Begrund problemstillingens relevans og aktualitet
Problemstillingen er relevant og aktuel på den måde at den spørger hvordan de danske drikkevandsressourcer hører til nu, om det er truet eller ikke, fordi hvis det er truet, så truer det også danskerne, og de mennesker der bor i Danmark. Og på den måde tænker man meget på om det er truet eller ikke.

:peace:
Hjælper gerne med engelsk, bare efterlad en besked.(Ikke aktiv i øjeblikket, ikke send opgaver der sendes senest imorgen, eller overmorgen)

HELE Israel er et besat Palæstina

-Basjiboy
Brugeravatar
RoniMir

Geografisk sted: Danmark, Sjælland.
Tro: Salafi
Køn: Hankøn

Givet : 26 perler
FÃ¥et : 3 perler

Re: NG Eksamensopgave Gymnasiet

Indlægby Wahas » man nov 15, 2010 15:44

Jeg vil personligt skrive lidt i retning af:

Rent drikkevand betyder meget for menneskets helbred. Det har mennesket vidst længe og mange tiltag for at skabe og opretholde gode sanitære forhold er blevet iværksat. De tidligste problemer med rent drikkevand var fysiske og mikrobiologiske, og disse er stadigt aktuelle problemer i de mindre udviklede områder i verdenen. For at finde frem til rent drikkevand søgte mennesket dybt i jorden, og grundvandet er i dag den vigtigste kilde til rent drikkevand. I de mere udviklede områder har industriens frembrud dog skabt en anden form for forurening. Anvendelsen af kemiske stoffer for eksempel landbrugets gødningsstoffer og sprøjtegifte truer vores grundvand...

Jeg vil nok også smide nogle tal ind - for eksempel vi bruger X kemiske stoffer og X% af dem kommer ned i vores grundvand. Jeg ved ikke om sådan tal findes, men tal giver normalt et godt overblik over et problem.
Brugeravatar
Wahas
Ol' Skool Student
Ol' Skool Student

Tro: Andet

Givet : 14 perler
FÃ¥et : 73 perler

Indlægby Wahas » man nov 15, 2010 15:52

Der står "Begrund", så du skal finde gode oversigter og tal fra anerkendte folk/organisationer om den problemstilling. Du skal også henvise til dem når du bruger dem.

Du kan prøve her.
http://www.emu.dk/gsk/fag/sam/uvforloeb/natur/vand.html
Brugeravatar
Wahas
Ol' Skool Student
Ol' Skool Student

Tro: Andet

Givet : 14 perler
FÃ¥et : 73 perler

Indlægby Perle » man nov 15, 2010 16:19

Der har været rigtig mange diskussioner om pesticider i vand. Prøv også at søge efter det Noni.. :p
Audhu billahi min ash-shaytan ir-rajeem

Får du en fuglelort i hovedet, så tænkt positivt, og vær glad for at koen ikke kan flyve. :)
Brugeravatar
Perle
Sølv Bruger

Geografisk sted: Perle-istan
Tro: Sunni/Hanafî
Køn: Hunkøn

Givet : 20 perler
FÃ¥et : 33 perler

Indlægby RoniMir » man nov 15, 2010 16:30

Okay nu forstår jeg det meget bedre, og ja Perle jeg har endda lånt en bog idag om pesticider bare pga. den her opgave. Så skal smide det sammen, og arbejde på det. Tak for hjælpen Wahas og Perle.

:peace:
Hjælper gerne med engelsk, bare efterlad en besked.(Ikke aktiv i øjeblikket, ikke send opgaver der sendes senest imorgen, eller overmorgen)

HELE Israel er et besat Palæstina

-Basjiboy
Brugeravatar
RoniMir

Geografisk sted: Danmark, Sjælland.
Tro: Salafi

Givet : 26 perler
FÃ¥et : 3 perler

Lignende emner

Hvilken linie i gymnasiet?
Forum: Uddannelse & job