Hjælp til biologi rapport.... skal afleveres meget snart....

Biologi, fysik og kemi

Redaktør: Studiesiden Mods

Hjælp til biologi rapport.... skal afleveres meget snart....

Indlægby Sumaye » man apr 24, 2006 18:47

Assalamu aleykum brødre og søstre og hej til jer andre

jeg er igang med at skrive en biologi rapport om prævention og graviditet, og jeg skal skrive en afrapportering af to forsøg som jeg har lavet.

men der er selvf.. også nogle spørsgmål imellem disse forsøg som jeg ikke rigtig kan finde svaret på da jeg ikke var i skolen i den periode hvor læreren snakkede om dem inshaAllah nogle af jer kan hjælpe mig ..:

spørsgmåle lyder således:
Jeg har tjekket på google osv men der er umiddelbart ikke det helt store eller retter sagt så er det ikke skrevet med et sprog som et almindeligt menneske kan forstå :?

Hvad er HCG, hvor produceres det, hvilken betydning har det for graviditeten og hvorfor er man sikker på at være gravid, hvis reaktionen er positiv?
Hvad er forklaringen på, at det anbefales at man benytter morgenurin til testen?
Hvorfor skal urinen helst opbevares køligt, hvis man ikke straks laver undersøgelsen?
Hvornår i graviditeten spiller HCG den største rolle?
Hvad sker der hvis HCG-produktionen af en eller anden grund svækkes?
Hvor langt er man henne i graviditeten, hvis man f. eks er gået to uger over forventet menstruationstidspunkt?

InshaAllah der er nogle af jer der kan hjælpe lidt. :)

wa assalam
Sumaye

Indlægby Umm Hamzah » man apr 24, 2006 19:17

Assalaam aleikum

Når man skal lave en rapport i skolen, kan man finde de fleste svar i de bøger man bruger.

Søster, det er en del spørgsmål du har sat ind. Umiddelbart synes jeg det ser ud som om det er hele rapporten. Det er selvfølgelig helt okay at spørge om hjælp, men man kan også overdrive :wink:
Brugeravatar
Umm Hamzah
Fidusmager

Geografisk sted: NY
Tro: Sunni/Hanafî
Køn: Hunkøn

Givet : 0 perle
FÃ¥et : 2 perler

Indlægby Uffe » man apr 24, 2006 19:28

Jeg fik faktisk en del ud af at læse den allerførste artikel, der kommer frem, hvis man søger på HCG på Google på udelukkende danske resultater.
Brugeravatar
Uffe
Sølv Bruger

Geografisk sted: Odense (desværre...)

Givet : 0 perle
FÃ¥et : 0 perle

Indlægby Sumaye » man apr 24, 2006 19:29

hmm har forsøgt men synes ikke jeg helt fatter det..:(
Sumaye

Indlægby Sumaye » man apr 24, 2006 19:31

ups har lige opdaget at jeg har sat de forkerte spørgmåle ind hehe dem har jeg svaret på det er disse jeg mener:

Hvad er LH og hvad kan en LH-test bruges til?
Hvordan vil LH-niveauet være hos en person, som spiser p-piller?
Hvordan vil LH-niveauet være hos en person i klimakteriet?
Vil testen reagere på mandeurin?
Sumaye

Indlægby Sumaye » man apr 24, 2006 20:16

Assalamu aleykum søster Proud Muslimah

hehe nej det er langt fra alle spørsgmåle da det er to rapporter i en plus disse spørgsmåle.:)men har lige opdaget at det er de forkerte sprøsgmåle jeg har sat inde da dem jeg i starten satte ind var dem jeg havde svaret på men dem jeg skulle have hjælp til er:

Hvad er LH og hvad kan en LH-test bruges til?
Hvordan vil LH-niveauet være hos en person, som spiser p-piller?
Hvordan vil LH-niveauet være hos en person i klimakteriet?
Vil testen reagere på mandeurin?

wa assalam
Sumaye

Lignende emner

Tilbage til Naturfag