Redaktør: Studiesiden Mods
Deen skrev:Jeg kan ikke se hvordan det kun skulle komme fra USA. Amerikanerne er jo egentlig englændere, tyskere osv.. Så de bragte jo religion fra Europa.
Erik_Willumsgaard skrev:Deen skrev:Jeg kan ikke se hvordan det kun skulle komme fra USA. Amerikanerne er jo egentlig englændere, tyskere osv.. Så de bragte jo religion fra Europa.
Ja, men det satte sit præg på religionen i USA, at mange af dem, som udvandrede bl.a. gjorde det, fordi de var på kant med de dominerende religiøse opfattelser i de europæiske kirker.
Og jeg vil mene, at 99% af alle "nyskabelserne" inden for kristendommen igennem de sidste 200 år er opstået i USA og spredt derfra. Det gælder f.eks. Mormoner, Jehovas Vidner, Baptister, Metodister og i tusindevis af andre sekter.
Det mere "almindelige" amerikanske kirkeliv er også ret væsensforskelligt fra det gennemsnitligt europæisk. Hvor religion blandt europæiske kristne i høj grad er en privatsag, er det helt anderledes i USA, hvor selv politikere anråber Gud i almindelige politiske taler.
Religiøst set forekommer USA at ligge lige så langt væk fra Europa, som Indien gør.
YunusIslam skrev:“sandelig siger jeg jer: blandt kvindefødte er der ikke fremstået nogen større end Johannes døberen” (matthæus 11:11)
Men kristne bliver ved med at sige at Jesus er gud fordi han vækkede de døde til liv, ok siger vi muslimer, men hvad nu hvis andre profeter kunne vække de døde er de så også gud? Fordi der er profeter der vækkede de døde bedre end Jesus:
Profeten Elisa gjorde sådan ifølge biblen: “ da nogle folk var ved at begrave en mand og de pludselig fik øje på en strejfskare, kastede de manden i Elisas grav, og da manden kom i berøring med Elisas knogler, blev han levende og rejste sig op” (anden kongebog 13:21)
Så Elisa må være mere gud end Jesus da han kunne vække de døde bare ved at de rørte hans krop, men de kristne siger så at det var gud der vækkede de døde igennem hans profeter, men Jesus gjorde det af sin egen magt, men hvad sagde Jesus selv??
Mig er givet alt magt i himlen og i jorden” ( matthæus 28:18)
men hvis det er ved guds ånd jeg dæmonerne ud, så er guds rige jo kommet til jer” (matthæus 12:28)
jeg kan intet gøre af mig selv” (Johannes 5:30)
I disse vers siger Jesus tydeligt at de mirakler han laver ikke er noget han gør af sig selv, så hvem får han det fra?, fra Allah selvfølgelig
Erik_Willumsgaard skrev:Erik_Willumsgaard skrev:Deen skrev:Jeg kan ikke se hvordan det kun skulle komme fra USA. Amerikanerne er jo egentlig englændere, tyskere osv.. Så de bragte jo religion fra Europa.
Ja, men det satte sit præg på religionen i USA, at mange af dem, som udvandrede bl.a. gjorde det, fordi de var på kant med de dominerende religiøse opfattelser i de europæiske kirker.
Og jeg vil mene, at 99% af alle "nyskabelserne" inden for kristendommen igennem de sidste 200 år er opstået i USA og spredt derfra. Det gælder f.eks. Mormoner, Jehovas Vidner, Baptister, Metodister og i tusindevis af andre sekter.
Det mere "almindelige" amerikanske kirkeliv er også ret væsensforskelligt fra det gennemsnitligt europæisk. Hvor religion blandt europæiske kristne i høj grad er en privatsag, er det helt anderledes i USA, hvor selv politikere anråber Gud i almindelige politiske taler.
Religiøst set forekommer USA at ligge lige så langt væk fra Europa, som Indien gør.
Deen skrev:Hvordan vil du så forklare "faderen, sønnen og helligånden"? Som burde udgøre "gud". Altså at de tre væsner er gud, altså tilsammen.
Deen skrev:Nej nej Erik, vi lagde ud med at diskutere at kristne troede på at Jesus (fred være med ham) er gud. Ikke også?
| Mordtrusler efter Jesus-tegning Forum: Politik og samfund Forfatter: MissTurkii Svar: 11 |
Hvem er Isa al-Masih / Jesus Kristus ? Forum: Fri Debat Forfatter: Julia Svar: 4 |
bedre forklaring i spil... Forum: IslamiC.dk Forfatter: Gæst Svar: 16 |
Finske unge er bedre læsere, fordi de læser aviser!!!!!! Forum: Uddannelse & job Forfatter: Erik_Willumsgaard Svar: 1 |
Forandr dig selv før du forandrer verdenen Forum: Islam Forfatter: 3Abdahu Svar: 3 |
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 1 gæst