Jesus påståt selv at der er Profeter bedre end ham.

Biologi, fysik og kemi

Redaktør: Studiesiden Mods

Indlægby Erik_Willumsgaard » tirs jan 03, 2006 08:38

Siger de kristne, at Jesus er Gud? Det er nyt for mig.
Med venlig hilsen
Erik

"Lad den,som er ren, kaste den første sten" (Jesus)
Læs også http://avisen.dk/blogs/Erik_Willumsgaard . Og post gerne en kommentar!
Brugeravatar
Erik_Willumsgaard
VIP Bruger

Geografisk sted: Vesterbro, København

Givet : 0 perle
Fået : 0 perle

Indlægby Deen » tirs jan 03, 2006 09:33

Erik_Willumsgaard skrev:Siger de kristne, at Jesus er Gud? Det er nyt for mig.

Hej Erik

Hvordan forklare du de utallige gange hvor kristne har råbt "Jesus is my lord", "Our lord Jesus Christ", og de mange hatte man kan få hvor der står "Jesus is lord"? Audubillah.
Billede
Billede
Brugeravatar
Deen
VIP Bruger

Indlægby Erik_Willumsgaard » tirs jan 03, 2006 09:35

Hej Deen

Det kan jeg ikke forklare. Mon ikke er det en særlig amerikansk afart?
Med venlig hilsen
Erik

Brugeravatar
Erik_Willumsgaard
VIP Bruger

Indlægby Deen » tirs jan 03, 2006 10:23

Jeg kan ikke se hvordan det kun skulle komme fra USA. Amerikanerne er jo egentlig englændere, tyskere osv.. Så de bragte jo religion fra Europa.
Billede
Billede
Brugeravatar
Deen
VIP Bruger

Indlægby Erik_Willumsgaard » tirs jan 03, 2006 10:33

Deen skrev:Jeg kan ikke se hvordan det kun skulle komme fra USA. Amerikanerne er jo egentlig englændere, tyskere osv.. Så de bragte jo religion fra Europa.

Ja, men jeg vil mene, at 99% af alle "nyskabelserne" inden for kristendommen igennem de sidste 200 år er opstået i USA og spredt derfra. Det gælder f.eks. Mormoner, Jehovas Vidner, Baptister, Metodister og i tusindevis af andre sekter.

Det mere "almindelige" amerikanske kirkeliv er også ret væsensforskelligt fra det gennemsnitligt europæisk. Hvor religion blandt europæiske kristne i høj grad er en privatsag, er det helt anderledes i USA, hvor selv politikere anråber Gud i almindelige politiske taler.

Religiøst set forekommer USA at ligge lige så langt væk fra Europa, som Indien gør.
Med venlig hilsen
Erik

Brugeravatar
Erik_Willumsgaard
VIP Bruger

Indlægby Erik_Willumsgaard » tirs jan 03, 2006 10:45

Erik_Willumsgaard skrev:
Deen skrev:Jeg kan ikke se hvordan det kun skulle komme fra USA. Amerikanerne er jo egentlig englændere, tyskere osv.. Så de bragte jo religion fra Europa.

Ja, men det satte sit præg på religionen i USA, at mange af dem, som udvandrede bl.a. gjorde det, fordi de var på kant med de dominerende religiøse opfattelser i de europæiske kirker.

Og jeg vil mene, at 99% af alle "nyskabelserne" inden for kristendommen igennem de sidste 200 år er opstået i USA og spredt derfra. Det gælder f.eks. Mormoner, Jehovas Vidner, Baptister, Metodister og i tusindevis af andre sekter.

Det mere "almindelige" amerikanske kirkeliv er også ret væsensforskelligt fra det gennemsnitligt europæisk. Hvor religion blandt europæiske kristne i høj grad er en privatsag, er det helt anderledes i USA, hvor selv politikere anråber Gud i almindelige politiske taler.

Religiøst set forekommer USA at ligge lige så langt væk fra Europa, som Indien gør.
Med venlig hilsen
Erik

Brugeravatar
Erik_Willumsgaard
VIP Bruger

Indlægby Erik_Willumsgaard » tirs jan 03, 2006 15:33

Hej Khurram

Vi kan altså ikke gennemgå hele bibelhistorien linie for linie. Jeg vil anbefale dig at kontakte Islamisk-Kristent Studiecenter for at få styr på hele sammenhængen og eventuelt deltage i nogle studiekredse der.

I øvrigt mener jeg ikke der står nogle steder, at Jomfru Maria skulle være Guds kone, for hun var jo gift med Josef.

Det er vel ikke kun kristne, som kalder Jesus for Guds søn. Det gjorde han jo også selv.
Med venlig hilsen
Erik

Brugeravatar
Erik_Willumsgaard
VIP Bruger

Indlægby Erik_Willumsgaard » tirs jan 03, 2006 16:22

Hej Khurram

Jeg synes mere det her ligner drilleri over for nogen, som ikke er tilstede, frem for et forsøg på en reel debat. Først mener du, at Jomfru Maria er Guds kone, så at hun ikke var det.
Med venlig hilsen
Erik

Brugeravatar
Erik_Willumsgaard
VIP Bruger

Indlægby Erik_Willumsgaard » tirs jan 03, 2006 16:35

Jeg synes stadig du spørger på en måde, som er ude på at latterliggøre de kristne, ikke ude på at få indsigt i kristendommen.
Med venlig hilsen
Erik

Brugeravatar
Erik_Willumsgaard
VIP Bruger

Indlægby Erik_Willumsgaard » tirs jan 03, 2006 16:46

Nej, der er meget i verden, som ikke giver mening, hvis man ser sagen fra en helt anden side. Og I kommer ingen vegne med jeres ringeagt over for anderledes tænkende. Respekt skal være gensidig.
Med venlig hilsen
Erik

Brugeravatar
Erik_Willumsgaard
VIP Bruger

Re: Jesus påståt selv at der er Profeter bedre end ham.

Indlægby maimunah » tirs jan 03, 2006 16:47

YunusIslam skrev:“sandelig siger jeg jer: blandt kvindefødte er der ikke fremstået nogen større end Johannes døberen” (matthæus 11:11)

Men kristne bliver ved med at sige at Jesus er gud fordi han vækkede de døde til liv, ok siger vi muslimer, men hvad nu hvis andre profeter kunne vække de døde er de så også gud? Fordi der er profeter der vækkede de døde bedre end Jesus:

Profeten Elisa gjorde sådan ifølge biblen: “ da nogle folk var ved at begrave en mand og de pludselig fik øje på en strejfskare, kastede de manden i Elisas grav, og da manden kom i berøring med Elisas knogler, blev han levende og rejste sig op” (anden kongebog 13:21)

Så Elisa må være mere gud end Jesus da han kunne vække de døde bare ved at de rørte hans krop, men de kristne siger så at det var gud der vækkede de døde igennem hans profeter, men Jesus gjorde det af sin egen magt, men hvad sagde Jesus selv??

Mig er givet alt magt i himlen og i jorden” ( matthæus 28:18)

men hvis det er ved guds ånd jeg dæmonerne ud, så er guds rige jo kommet til jer” (matthæus 12:28)

jeg kan intet gøre af mig selv” (Johannes 5:30)

I disse vers siger Jesus tydeligt at de mirakler han laver ikke er noget han gør af sig selv, så hvem får han det fra?, fra Allah selvfølgelig

salam aleikum

der er vidst forskel på protestanter og katolikker.

protestanterne (fx de kristne i dk) tror på tre-enigheden. og de mener jesus er Guds søn Astagfirullah.

de mener ikke at jesus er Gud. det er mere katolikkerne du skal til der.
i hvert fald siger de det.

men protestanterne har også givet jesus en del af Guds egenskaber.
han har jo taget arvesynden på sig, mener de. så hvis man ikke tror på det- så kommer man ikke i paradis. og det er jesus man står overfor når man dør- ikke Gud astagfirullah. hvis man ikke har troet på at jesus kan frelse menneskeheden og at troen på ham kan frelse en, så kommer man ikke i paradis, mener de.

kristne mener ikke at man selv kan handle, så man kommer i paradis. de mener at tanker også er synder- så det er umuligt at opnå paradis, hvis ikke jesus havde påtaget sig arvesynden. må Allah retlede dem.

det var lige lidt om protestanter.
"Æret være Allah og jeg priser ham..."
"jeg beder Allah om tilgivelse og jeg vender mig til Ham i anger."
Brugeravatar
maimunah
Aktiv Bruger

Indlægby Erik_Willumsgaard » tirs jan 03, 2006 17:23

Nu giver du skift lige et æselspark til hinduer og kristne. 99% procent af alle muslimer er i øvrigt født ind i deres religion ligesom tilhængere af alle andre religioner.

Og nej, jeg bliver ikke en pind mere nysgerrig, når nogen - uanset om det er kristne, hinduer, budhister, jøder eller muslimer - fortæller mig, at DE er i besiddelse af sandheden, og at alle andre har misforstået det hele!

Ellers er jeg da nysgerrighed er efter at søge mere viden om Islam - lige som jeg er nysgerrig efter at vide mere om hinduisme, budhisme, asatroen, ja og også kristendommen. Men min nysgerrighed nedsættes over for religiøse retninger, hvis tilhængere påstår at besidde den eneste sandhed!
Med venlig hilsen
Erik

Brugeravatar
Erik_Willumsgaard
VIP Bruger

Indlægby Erik_Willumsgaard » tirs jan 03, 2006 17:40

Vi har diskuteret det her så ofte før. Mange hinduer, muslimer, kristne mv. påstår, at de helt selv har valgt deres religion gennem et selvstændigt valg ud fra en fuldkommen viden om, hvad der er på hylderne i det "religiøse supermarked". Men det er jo ren indbildning, for det er de færreste, som opnår at have nogen særlig viden om andre religioner, inden de træffer deres valg. Det som de kender fra deres forældre og deres omverden er for næsten alle det naturlige, mens andre trosretninger er latterlige og fulde af fejl.

Bare se på den måde, som du selv beskriver kristendommen og hinduismen. Din latterliggørende tone, når du beskriver dem, tyder ikke på, at du har sat dig meget grundigt ind i disse religioner for eventuelt at overveje dem i stedet for Islam. Og sådan vil en meget stor del af verdens befolkning have det over for andre religioner.
Med venlig hilsen
Erik

Brugeravatar
Erik_Willumsgaard
VIP Bruger

Indlægby Erik_Willumsgaard » tirs jan 03, 2006 17:57

OK, når du er blevet en bedre muslim, vil du måske sætte dig ind i de andre religioner for at undersøge, om de nu er så latterlige, som du mener de er lige nu. Du har altså ikke foretaget dit valg af religion ud fra en lige viden om alle religioner - for du er født muslim.

PS: Hvis nogen mener Ramadanen er noget p.., så er det da forhåbentligt mere skolegårdssnak end fra myndige voksne.
Med venlig hilsen
Erik

Brugeravatar
Erik_Willumsgaard
VIP Bruger

Indlægby Deen » tirs jan 03, 2006 19:23

Erik_Willumsgaard skrev:
Erik_Willumsgaard skrev:

Ja, men det satte sit præg på religionen i USA, at mange af dem, som udvandrede bl.a. gjorde det, fordi de var på kant med de dominerende religiøse opfattelser i de europæiske kirker.

Og jeg vil mene, at 99% af alle "nyskabelserne" inden for kristendommen igennem de sidste 200 år er opstået i USA og spredt derfra. Det gælder f.eks. Mormoner, Jehovas Vidner, Baptister, Metodister og i tusindevis af andre sekter.

Hvordan vil du så forklare "faderen, sønnen og helligånden"? Som burde udgøre "gud". Altså at de tre væsner er gud, altså tilsammen.
Billede
Billede
Brugeravatar
Deen
VIP Bruger

Indlægby Erik_Willumsgaard » tirs jan 03, 2006 19:55

Deen skrev:Hvordan vil du så forklare "faderen, sønnen og helligånden"? Som burde udgøre "gud". Altså at de tre væsner er gud, altså tilsammen.

Øh, jeg kan ikke lige se relationen i dit spørgsmål til den foregående diskussion om de religiøse forskelle på USA og Europa??
Med venlig hilsen
Erik

Brugeravatar
Erik_Willumsgaard
VIP Bruger

Indlægby Deen » tirs jan 03, 2006 20:00

Nej nej Erik, vi lagde ud med at diskutere at kristne troede på at Jesus (fred være med ham) er gud. Ikke også?
Billede
Billede
Brugeravatar
Deen
VIP Bruger

Indlægby -Medina- » tirs jan 03, 2006 20:03

Salam Aleikum..

Undskyld mig folkens..
HVor er jeres respekt blevet af?? :?
Brugeravatar
-Medina-
Aktiv Bruger

Indlægby Erik_Willumsgaard » tirs jan 03, 2006 20:04

Deen skrev:Nej nej Erik, vi lagde ud med at diskutere at kristne troede på at Jesus (fred være med ham) er gud. Ikke også?

Ja, det gjorde vi måske nok, men i dit ovenstående svar citerede du mit indlæg vedr. forskellene mellem Europa og USA.

Mht. Treenigheden så ved jeg kun, at Kristendommen er en monoteistisk religion, men jeg er ikke stærkt nok inde i sagerne til at forklare den nøjagtige "konstruktion".
Med venlig hilsen
Erik

Brugeravatar
Erik_Willumsgaard
VIP Bruger

Næste

Lignende emner

Tilbage til Naturfag