Gymnasieopgaver; fysik og kemi

Biologi, fysik og kemi

Redaktør: Studiesiden Mods

Gymnasieopgaver; fysik og kemi

Indlægby Uffe » fre aug 26, 2005 22:31

Hej!

Jeg sidder midt i en masse flytterod, fordi jeg skal flytte til Odense, men derefter er det meningen, at jeg skulle blive studie-admin herinde, så jeg vil lige sige hej. :)
Faktisk vil jeg sige lidt mere...: I stedet for at uploade alle mine stile og øvrige opgaver her til siden, vil jeg linke til min egen samling af gymnasieopgaver.
Det håber jeg, at I vil bære over med. :wink:
Det sidste, jeg vil sige, er, at siden ikke er helt færdig endnu, men det vil I forhåbentlig også bære over med.
I skal altid være velkomne til at stille spørgsmål, så vil jeg svare efter bedste evne.

Mange hilsener
Uffe
Brugeravatar
Uffe
Sølv Bruger

Geografisk sted: Odense (desværre...)

Givet : 0 perle
FÃ¥et : 0 perle

Indlægby Peace » ons aug 31, 2005 17:37

Hej Uffe

Tak fordi du gider at dele din hjemmeside med os.
Kunne godt tænke mig at vide, hvad dit gennemsnit lå på, da du afsluttede gymnasiet? hehe
Senest rettet af Peace tors sep 01, 2005 16:22, rettet i alt 1 gang.
Oo~ In the name of Allah, Most Gracious, Most Merciful~oO
Brugeravatar
Peace

Geografisk sted: Danmark

Indlægby AbU » ons aug 31, 2005 19:08

Peace skrev:Hej Uffe

Tak fordi du gider at dele din hjemmeside med os.
Kunne godt tænke mig at vide, hvad dit gennemsnit lå på, da du afsluttede gymnasiet? hehe

Peace

Salam Aleikum..

Det kan du se ind på hans side,.. Skulle være omkring 10.3 hvis ikk jeg ta´r helt fejl :)

fred
AbU

Indlægby islamicdkbruger » ons aug 31, 2005 19:46

...Det er 10,9 mashâ'Allâh

http://www.uffepedersen.dk/kar.htm
islamicdkbruger

Indlægby MaReligionIsIslam! » ons aug 31, 2005 20:00

Hej Uffe..

Hvordan fik du ALT den viden fra?
Læser du mange bøger?
MaReligionIsIslam!
Sølv Bruger

Indlægby Uffe » tors sep 01, 2005 12:34

Hej igen,

Jeg undskylder, at jeg først svarer nu, men jeg har endnu ikke fået internet i min lejlighed.
Det er nogle lidt svære spørgsmål, I stiller mig... :?

Egentlig tror jeg, at det med viden og med, "hvad lærerne vil have", hænger meget sammen, ligesåvel som det hænger sammen med noget større: Rent "mnemoteknisk" - altså hvad der har med at huske at gøre - er sammenhænge meget vigtige. Og hvis man først griber fat i et hjørne af et "stykke viden", eller gerne i flere forskellige og ikke forbundne hjørner, og derefter "forfølger" det, man har fået fat i, prøver at sammenbinde begreber på forskellige og ikke umiddelbart forbundne planer - så kan man pludselig danne sammenhænge og forbindelser mellem alle mulige ting, der ikke har med hinanden at gøre.
At bruge associationsevnen og tænke "Det er ligesom..." er noget af det bedste, man kan gøre. Dermed være også sagt, at man nærmest er "forpligtet" til at finde en masse ender at gribe fat i: Aviser, uddybende bøger, men også bare at bruge sine sanser og sin hjerne, når man fx går rundt udenfor.

Så: Brug sanserne og vær interesseret i alt muligt... Det er jo et beskedent, let lille råd :D
Selv får jeg nogle gange ligeså meget ud af at gå en tur, se fjernsyn eller lave noget andet "irrelevant" som ved at læse en bog. Der er viden gemt alle steder, man skal bare finde den :wink:

Nå, det var endnu et af mine måske mindre brugbare svar... Suk... Jeg håber, I kunne bruge det til noget alligevel, og ellers spørg mig igen, så skal jeg nok prøve at være lidt mere struktureret! :)
Brugeravatar
Uffe
Sølv Bruger

Indlægby Uffe » lør sep 03, 2005 12:30

...Jeg tror faktisk, det korte svar er, at for at få højere karakterer, er det en god idé at inddrage lidt ekstra og vise, at man kan drage forbindelser mellem fagene - og gerne relatere til noget aktuelt.

Det var da lidt kortere end det andet :wink:
Brugeravatar
Uffe
Sølv Bruger

Indlægby Sumaye » søn sep 04, 2005 00:12

Hej Uffe

Jeg vil først sige at jeg er virkelig glad for at du gider og dele dette med os andre og at vi andre også kan få lidt gavn af det .. Jeg må ærligt indrømme at det er blevet rigtig flot og at du bliver ved med det..

Jeg er selv lige startet på gymnasiet så lidt kan jeg da bruge hehe...

Dette er også endnu en bevis på at så længe man studere ja så når man også sine mål.

hej igen...
Sumaye

Lignende emner

Sidder med lidt kemi og har brug for hjælp!
Forum: Lektiehjælp
Forfatter: Ramazan
Svar: 7
Fysik, Gnidningskraft
Forum: Naturfag
Forfatter: Anonymous
Svar: 0
Kemi: Bohrium
Forum: Naturfag
Forfatter: Anonymous
Svar: 2
Fysik - 2 spørgsmål