Hvad er dobbeltkontrakt i en selvbiografisk fortælling?

Dansk, Engelsk, Tysk , Fransk osv.

Redaktør: Studiesiden Mods

Hvad er dobbeltkontrakt i en selvbiografisk fortælling?

Indlægby MuslimChild » tors okt 14, 2010 16:02

As-salamu 'aleykum wa rahmatullahi wa barakatuh .
Håber at I alle er ved bedste helbred InshaLlah, personligt er jeg selv stresset pga. dansk-historie opgaven :( .

Jeg har brug for hjælp, hvis nogle kunne yde lidt ville det være dejligt hehe :) .
Jeg er ved at skrive i dansk, og i opgaven har jeg sat mig en tanke igang om at redegøre for selvbiografiske tendenser i ny dansk litteratur, og herunder følger jo det med at jeg skal redegør for dobbeltkontrakt :?: :?: .. Jeg har ikke nok viden til at skrive om det blot 2 sætninger.. Nu der jo nogle der tænker: Jamen så drop ideen . Det kan jeg ikke, fordi jeg VIL have det med :) . Tænkte på om der var nogle der kort kunne fortælle mig hvad det var? . Af hvad jeg har ved, (tror jeg) er at dobbeltkontrakt afgøre om vi som læsere vil læse en roman som opdigtet eller som har med virkeligheden at gør? .

Er der nogle der kan bedømme om jeg er på rette spor eller ej. Skal afleveres imorgen :(

Profeten, sallallahu ’alayhi wa ’ala alihi wa sallam, sagde
: ”Lov mig følgende seks ting, og jeg lover jer paradis: Når I taler, sig sandheden. Når I giver et løfte, hold det. Når noget er betroet jer, gør ikke uretmæssig brug af det. Hold jer altid kyske uden at være indblandet i ulovligt samleje. Hold jeres øjne og hænder væk fra det som er forbudt.” [Kilde: Hanbal]
Brugeravatar
MuslimChild
Aktiv Bruger

Geografisk sted: Palæstina
Tro: Sunni/Hanafî
Køn: Hunkøn

Givet : 3 perler
Fået : 3 perler

Lignende emner

Tilbage til Sprog