Et analyserende oplæg???

Dansk, Engelsk, Tysk , Fransk osv.

Redaktør: Studiesiden Mods

Et analyserende oplæg???

Indlægby MuslimChild » fre okt 08, 2010 10:51

As-salamu a'leykum .

Håber at I alle har det godt.

Sådan her ser det ud: Først fik vi en stil for, hvor vi skulle analysere en tekst. Det fik jeg gjort og afleveret. Igår fik jeg den tilbage og vi fik en ny 'stil' for, udfra den gamle hvor vi skulle bygge videre på den ved at lave et analyserende oplæg? . Mit spørgsmål er så, hvad er et analyserende oplæg? Tror jeg har misforstået det læreren sagde . :?

Profeten, sallallahu ’alayhi wa ’ala alihi wa sallam, sagde
: ”Lov mig følgende seks ting, og jeg lover jer paradis: Når I taler, sig sandheden. Når I giver et løfte, hold det. Når noget er betroet jer, gør ikke uretmæssig brug af det. Hold jer altid kyske uden at være indblandet i ulovligt samleje. Hold jeres øjne og hænder væk fra det som er forbudt.” [Kilde: Hanbal]
Brugeravatar
MuslimChild
Aktiv Bruger

Geografisk sted: Palæstina
Tro: Sunni/Hanafî
Køn: Hunkøn

Givet : 3 perler
Fået : 3 perler

Re: Et analyserende oplæg???

Indlægby AbU » fre okt 08, 2010 18:26

Salam Aleikum

Mon ikke det blot er som det står? Altså at I skal foretage an analyse af enten JERES stil eller selve teksten. Her kan I måske perspektiver i forhold til et andet emne eller noget aktuelt?(kommer an på hvad emnet er) og inddrage forskellige holdninger fra forskellgie folk, også på den måde skabe en diskussion.

Eller er det måske mere kompleks?

Fred
Brugeravatar
AbU
Administrator

Geografisk sted: IslamiC
Køn: Hankøn

Givet : 84 perler
Fået : 122 perler

Indlægby MuslimChild » lør okt 09, 2010 16:01

Tehee.. Tror jeg ikk har hjernen med, for synes ikk rigtig det hjalp :) - Fordi jeg har jo allerede lavet en analyse af teksten, så kan jeg jo ikk analysere det analyseret tekst IGEN? .. Thx :)

Profeten, sallallahu ’alayhi wa ’ala alihi wa sallam, sagde
: ”Lov mig følgende seks ting, og jeg lover jer paradis: Når I taler, sig sandheden. Når I giver et løfte, hold det. Når noget er betroet jer, gør ikke uretmæssig brug af det. Hold jer altid kyske uden at være indblandet i ulovligt samleje. Hold jeres øjne og hænder væk fra det som er forbudt.” [Kilde: Hanbal]
Brugeravatar
MuslimChild
Aktiv Bruger

Geografisk sted: Palæstina
Køn: Hunkøn

Givet : 3 perler
Fået : 3 perler

Indlægby Cabra » lør okt 09, 2010 20:55

Men jeg tror nu Abu har ret. Men det svært at vide, når du ikke er mere konkret. Fx hvilket fag er det?

Jeg tror at du i første omgang skulle være meget tekstnær og nu gælder det så om at hive nogle gode spørgsmål ud af din analyse. Spørgsmål der giver anledning til diskussion.
Cabra
Sølv Bruger

Geografisk sted: Frederiksberg
Tro: Ateist/Agnostiker
Køn: Hankøn

Givet : 54 perler
Fået : 74 perler

Lignende emner

Tilbage til Sprog