Håber at I alle har det godt Insha'Llah
.. Argh, håber ikke at I blir irriteret over, at jeg tit beder om hjælp til lektier herinde!
- Men er seriøst gået "i stå" , vil bare gerne have forklaret meningen bag nogle citater, fra en artikel jeg skal læse, og skrive kronik ud fra den .. Vil bare gerne have at det skal være godt
.. "Der er 2 problemer med newspeak. Det ene er, at folk faktisk bliver ført bag lyset. Det andet er, at de opdager, at de bliver ført bag lyset, og konkluderer, at man ikke kan stole på noget som helst. Ingen af delene er særlig hensigtsmæssige i et demokrati"
Det var den eneste, jeg sådan ikke rigtig kunne sætte mig ind i
.. Altså at de konkludere at man ikke kan stole på noget? . De kender jo hellere ikk til, om det er sandt eller ej .. Eks. Sprog er magt og påvirker den måde, vi ser på tingene på. Det er sandt nok .. Men hvis man går ind for abort, taler man om "kvindernes ret til at bestemme over egen krop", det vil modstanderne kalde for "retten til at slå liv ihjel" .. Altså her udfra kan jeg ikke rigtig se, hvordan man skal kunne konkludere hvad der er sandt og hvad der er forkert?
Nogen der kan hjælpe mig