Valgfri emne

Dansk, Engelsk, Tysk , Fransk osv.

Redaktør: Studiesiden Mods

Valgfri emne

Indlægby rs16 » fre mar 26, 2010 19:41

Selam Aleikum

Håber insahAllah I alle har det godt

Vi skal efter påske fremlægge for kun vores engelsk lære en og en. Men vi må godt allerede finde på et emne vi ville fremlægge. Men har overhovedet ingen emner i tankerne lige nu. Så jeg ville spørge og Du har en forslag, gerne flere til, hvad man kunne fortælle om?

Tak, på forhånden ;)
rs16

Tro: Sunni/Hanafî
Køn: Hunkøn

Givet : 3 perler
Fået : 0 perle

Re: Valgfri emne

Indlægby Justice » fre mar 26, 2010 19:48

Aleikum Selam,

Jeg har fortalt om Tjernobyl engang, det gik godt, men det er et svært emne.

Jeg tror det ville være godt at fortælle om enten The Amish, Krminalitet, Dødsstraf, Bloody Sunday, Katastrofen i Haiti, Junikrigen eller måske Kønsforskelle.
"Without knowledge action is useless and knowledge without action is futile."

Quotation of
Abu Bakr as-Siddeeq (radiyAllaahu anh)
Brugeravatar
Justice

Givet : 12 perler
Fået : 16 perler

Indlægby rs16 » fre mar 26, 2010 19:50

Al-Isrâ skrev:Aleikum Selam,

Jeg har fortalt om Tjernobyl engang, det gik godt, men det er et svært emne.

Jeg tror det ville være godt at fortælle om enten The Amish, Krminalitet, Dødsstraf, Bloody Sunday, Katastrofen i Haiti, Junikrigen eller måske Kønsforskelle.

Tak, for forslagene søster. Skal nok overveje nogen af dem ;)

PS: hvad mener du egenlig med Kønsforskelle? Altså hvad tænker du på at man kan fortælle?
Senest rettet af rs16 fre mar 26, 2010 20:00, rettet i alt 1 gang.
rs16

Indlægby Muslimaa » fre mar 26, 2010 19:52

Wa alaikum al salam søster

1. Hvis du vælger et emne som interesser dig, så vil det inshAllah gå meget bedre . Hellere vælge noget man ved noget om og interesser en , end noget som er kedeligt. for så kommer fremlæggelsen måske til at være kedelig
Men hvad siger du til at vælge noget relevant for tiden? f.eks. kan du snakke om de nye udlænding politik? Hvad de kan have af konsekvenser? eller du kunne snakke om facebook og hvor populær facebook er :lol:
Ya Allah , forgive and guide my Umah...Amin thuma amin...
Brugeravatar
Muslimaa
Student 2011
Student 2011

Tro: Sunni/Mâlikî

Givet : 70 perler
Fået : 18 perler

Indlægby rs16 » fre mar 26, 2010 19:58

Muslimaa skrev:Wa alaikum al salam søster

1. Hvis du vælger et emne som interesser dig, så vil det inshAllah gå meget bedre . Hellere vælge noget man ved noget om og interesser en , end noget som er kedeligt. for så kommer fremlæggelsen måske til at være kedelig
Men hvad siger du til at vælge noget relevant for tiden? f.eks. kan du snakke om de nye udlænding politik? Hvad de kan have af konsekvenser? eller du kunne snakke om facebook og hvor populær facebook er :lol:

Tak for info.
Gode forslag, tak søster. Jeg overvejer hvilken emner jeg skal vægle og undersøger om dem, så jeg lige for et indblik om, hvor meget det interessere mig.
rs16

Indlægby Muslimaa » fre mar 26, 2010 20:19

SSS424 skrev:
Tak for info.
Gode forslag, tak søster. Jeg overvejer hvilken emner jeg skal vægle og undersøger om dem, så jeg lige for et indblik om, hvor meget det interessere mig.

Så lidt sis. Ja det er godt at få overblik. og MashAllah du går tidligt i gang med dine opgaver :)
inshAllah det skal nok gå - og så husk bare være afslappet og fyr den af hos læreren... og et godt råd, hvis du laver fejl, så ret dig selv... det sætter nogle lærer pris på :)
Brugeravatar
Muslimaa
Student 2011
Student 2011

Indlægby rs16 » fre mar 26, 2010 20:25

Muslimaa skrev:
SSS424 skrev:
Tak for info.

Så lidt sis. Ja det er godt at få overblik. og MashAllah du går tidligt i gang med dine opgaver :)
inshAllah det skal nok gå - og så husk bare være afslappet og fyr den af hos læreren... og et godt råd, hvis du laver fejl, så ret dig selv... det sætter nogle lærer pris på :)

Ja, så det overstået, :D
Jeg kan bar ikke være afslappet når jeg fremlægger taler tit hurtigt osv. Men skal nok prøve ;) Han sigerat han måske godt kan finde på at spørge om nogle spørgsmål. Hvad gøre man hvis man ikke kan svare :hmmm:? Har du et forslag eller tip

eller

andre søstre og brødre, hvad har I at tip?
rs16

Indlægby Muslimaa » fre mar 26, 2010 21:18

SSS424 skrev:
Jeg kan bar ikke være afslappet når jeg fremlægger taler tit hurtigt osv. Men skal nok prøve ;) Han sigerat han måske godt kan finde på at spørge om nogle spørgsmål. Hvad gøre man hvis man ikke kan svare :hmmm:? Har du et forslag eller tip

eller

jeg er god til at give råd., som jeg ikke selv følger... kan selv være nervøs søster.. Men se, prøv bare at ta den med ro... grin evigt med læreren og fortæl du lidt nervøs. det hjælper når læreren så siger "det skal du ikke være..."
Men der sker ik så meget ved det, hvis du virkelig ikke kan svare. Hvis du har svært ved at forstå spørgsmålet, så spørg om han ikke vil gentage det eller omformulere det :)
Jeg har selv været til prøve hvor jeg ik kunne svare - var helt "hmmmmmmmmmmm" men det gik :)
Brugeravatar
Muslimaa
Student 2011
Student 2011

Indlægby rs16 » lør mar 27, 2010 09:46

Muslimaa skrev:
SSS424 skrev:

eller

jeg er god til at give råd., som jeg ikke selv følger... kan selv være nervøs søster.. Men se, prøv bare at ta den med ro... grin evigt med læreren og fortæl du lidt nervøs. det hjælper når læreren så siger "det skal du ikke være..."
Men der sker ik så meget ved det, hvis du virkelig ikke kan svare. Hvis du har svært ved at forstå spørgsmålet, så spørg om han ikke vil gentage det eller omformulere det :)
Jeg har selv været til prøve hvor jeg ik kunne svare - var helt "hmmmmmmmmmmm" men det gik :)

Skal nok prøve alt, hvad jeg kan :) , tak søs ;)
rs16

Indlægby rs16 » lør mar 27, 2010 13:47

Jeg tænker at hvis det måske var et emne, som interreserede læren ville det så ikke være bedre :hmmm: ?
rs16

Indlægby Muslimaa » lør mar 27, 2010 14:00

SSS424 skrev:Jeg tænker at hvis det måske var et emne, som interreserede læren ville det så ikke være bedre :hmmm: ?

Ej... :) ... Det handler i bund og grund om hvad du kan sige og hvordan du snakker i dialogen... Hun/han skal ikke dømme efter om emnet interesser ham eller ej... bare du kan snakke og har styr på tingene :)
og bare slap af, det skal nok gå :)... bare læs og øve dig højt for dig selv. ta' evt. tid på hvor langt tid det tager.
ved ikke hvordan det foregår i folkeskoler, men vil tro tiden er mindre end på gymnasiet :)
Brugeravatar
Muslimaa
Student 2011
Student 2011

Indlægby rs16 » lør mar 27, 2010 14:10

Muslimaa skrev:
SSS424 skrev:Jeg tænker at hvis det måske var et emne, som interreserede læren ville det så ikke være bedre :hmmm: ?

Ej... :) ... Det handler i bund og grund om hvad du kan sige og hvordan du snakker i dialogen... Hun/han skal ikke dømme efter om emnet interesser ham eller ej... bare du kan snakke og har styr på tingene :)
og bare slap af, det skal nok gå :)... bare læs og øve dig højt for dig selv. ta' evt. tid på hvor langt tid det tager.
ved ikke hvordan det foregår i folkeskoler, men vil tro tiden er mindre end på gymnasiet :)

Hm, ok jeg trorede bare at det måske kune være
Jeg synes ellers synes jeg det var en god idé med at tage tid ;)
rs16

Indlægby Muslimaa » lør mar 27, 2010 14:14

SSS424 skrev:

:) du går kun i 8ende ik? Hold da op i får mange lektier for :) jeg husker 8ende klasse som en tid hvor vi intet lavede. men måske fordi det mig og veninder der var dovne :P
Brugeravatar
Muslimaa
Student 2011
Student 2011

Indlægby rs16 » lør mar 27, 2010 14:20

Muslimaa skrev:
SSS424 skrev:

:) du går kun i 8ende ik? Hold da op i får mange lektier for :) jeg husker 8ende klasse som en tid hvor vi intet lavede. men måske fordi det mig og veninder der var dovne :P

Jo, jeg går i 8'ende klasse :) Jeg synes også selv vi får mange mange lektier for :( F.eks. lavede jeg en aflevering i religion og en i idræt på lidt over 2 dage, ret hard :cry: Men har heldigvis ikke noget for i ferien, så kan jeg bare slappe af :D
men jeg starter tideligt på dem så jeg kan lave de andre lektier vi får for ;) På den måde er det hurtigt overstået
rs16

Indlægby Muslimaa » lør mar 27, 2010 14:51

SSS424 skrev:
Jo, jeg går i 8'ende klasse :) Jeg synes også selv vi får mange mange lektier for :( F.eks. lavede jeg en aflevering i religion og en i idræt på lidt over 2 dage, ret hard :cry: Men har heldigvis ikke noget for i ferien, så kan jeg bare slappe af :D
men jeg starter tideligt på dem så jeg kan lave de andre lektier vi får for ;) På den måde er det hurtigt overstået

Gym er endnu hårdere sis. det er god træning, for husker du skrev du vil tage stx?
Det er altid godt at gå i gang tidligt med afleveringer. Der er gode fordele ved det. du kan rette flere gange og man kommer nogle gange i tanke om mere, det kan du også tilføje :) osv....
Brugeravatar
Muslimaa
Student 2011
Student 2011

Indlægby fedtmule » lør mar 27, 2010 15:12

SSS424 skrev:Selam Aleikum

Håber insahAllah I alle har det godt

Vi skal efter påske fremlægge for kun vores engelsk lære en og en. Men vi må godt allerede finde på et emne vi ville fremlægge. Men har overhovedet ingen emner i tankerne lige nu. Så jeg ville spørge og Du har en forslag, gerne flere til, hvad man kunne fortælle om?

Tak, på forhånden ;)

Lærerne synes jo det er godt når en elev viser forståelse og interesse for noget som rent faktisk spiller en rolle i vor tid. Du kan derfor vælge at tale om finanskrisen... Eller (og) indskærpe emnet og finde et underemne som f.eks : Arbejdsløsheden i England (præget af Finanskrisen)... bare for at komme med et eksempel. Det gør det meget lettere for dig, når du vælger et emne som du eller din omgangskreds har været (er) påvirket af- For så kan du altid runde din konklusion af med DIN egen mening i forhold til problemet self. Det synes jeg er lettest.
Held og lykke med fremlæggelsen.
Jeg elsker duften af svitsede løg og olivenolie på panden
fedtmule

Tro: Salafi

Givet : 0 perle

Indlægby rs16 » lør mar 27, 2010 15:37

fedtmule skrev:
Lærerne synes jo det er godt når en elev viser forståelse og interesse for noget som rent faktisk spiller en rolle i vor tid. Du kan derfor vælge at tale om finanskrisen... Eller (og) indskærpe emnet og finde et underemne som f.eks : Arbejdsløsheden i England (præget af Finanskrisen)... bare for at komme med et eksempel. Det gør det meget lettere for dig, når du vælger et emne som du eller din omgangskreds har været (er) påvirket af- For så kan du altid runde din konklusion af med DIN egen mening i forhold til problemet self. Det synes jeg er lettest.
Held og lykke med fremlæggelsen.

Mange tak dit inlæg og gode forslage, som lyder spændende ;) Men jeg tror bare at det måske et lidt for stort emne for mig :D
rs16

Indlægby Sehadet » lør mar 27, 2010 16:09

Fortæl om dig selv og hvorfor du er så vigtig :lol: total ego :P
Son nefes gelmeden, gel tevbe eyle...
- Sedat Uçan
Brugeravatar
Sehadet

Tro: Salafi
Køn: Hankøn

Givet : 0 perle
Fået : 3 perler

Indlægby MuslimChild » lør mar 27, 2010 16:12

Du kan måske også fremlægge over noget, som DIN lærer interesserer sig for :P ..

Profeten, sallallahu ’alayhi wa ’ala alihi wa sallam, sagde
: ”Lov mig følgende seks ting, og jeg lover jer paradis: Når I taler, sig sandheden. Når I giver et løfte, hold det. Når noget er betroet jer, gør ikke uretmæssig brug af det. Hold jer altid kyske uden at være indblandet i ulovligt samleje. Hold jeres øjne og hænder væk fra det som er forbudt.” [Kilde: Hanbal]
Brugeravatar
MuslimChild
Aktiv Bruger

Geografisk sted: Palæstina

Indlægby rs16 » lør mar 27, 2010 17:50

Sehadet skrev:Fortæl om dig selv og hvorfor du er så vigtig :lol: total ego :P

:lol: Den var god :D ... Ej, det kunne godt være, så kunne jeg måske fortælle, hvad jeg laver i min fritid, hvad jeg interessere mig for osv. Den overvejer jeg lige sammen med de andre god forslage jeg har fået af de andre ;) Jeg vil bare gerne finde den rigtig emne, så det bliver en rigtig god fremlæggelse :D
rs16

Indlægby rs16 » lør mar 27, 2010 17:54

MuslimChild skrev:Du kan måske også fremlægge over noget, som DIN lærer interesserer sig for :P ..

Tak, det tænkte jeg også på... :hmmm:.. men ved ik' rigtig endnu :vedikke: Jeg havde engang skrevet om Eid fordi de andre skulle skrive om julen, så sagde han at jeg kunne skrive om Eid, fordi vi ikke fejre jul, jo, og det synes han var ret spændende, men ja...
rs16

Indlægby MuslimChild » lør mar 27, 2010 18:51

SSS424 skrev:
MuslimChild skrev:Du kan måske også fremlægge over noget, som DIN lærer interesserer sig for :P ..

Tak, det tænkte jeg også på... :hmmm:.. men ved ik' rigtig endnu :vedikke: Jeg havde engang skrevet om Eid fordi de andre skulle skrive om julen, så sagde han at jeg kunne skrive om Eid, fordi vi ikke fejre jul, jo, og det synes han var ret spændende, men ja...

Hehe det typisk lærer syns jeg :) ..
De interessere sig tit for Islam, arabiske traditioner og alt der omkring :) .. Sådan var mine lærere ihvertfald ..

: ”Lov mig følgende seks ting, og jeg lover jer paradis: Når I taler, sig sandheden. Når I giver et løfte, hold det. Når noget er betroet jer, gør ikke uretmæssig brug af det. Hold jer altid kyske uden at være indblandet i ulovligt samleje. Hold jeres øjne og hænder væk fra det som er forbudt.” [Kilde: Hanbal]
Brugeravatar
MuslimChild
Aktiv Bruger

Indlægby rs16 » lør mar 27, 2010 19:13

MuslimChild skrev:
SSS424 skrev:

De interessere sig tit for Islam, arabiske traditioner og alt der omkring :) .. Sådan var mine lærere ihvertfald ..

Ja det synes jeg du har ret i, sådan er mine lærer også

Når vi har om islam i religion, så spørge min lærer mig tit om hvad der rigtig eller forkert, han er religions lærer, men ved det tit ikke selv :griner:... Ej ok, måske ikke tit, lidt overdrevet, men for det meste :D
rs16

Indlægby MuslimChild » lør mar 27, 2010 19:18

SSS424 skrev:
MuslimChild skrev:
SSS424 skrev:

Ja det synes jeg du har ret i, sådan er mine lærer også

Når vi har om islam i religion, så spørge min lærer mig tit om hvad der rigtig eller forkert, han er religions lærer, men ved det tit ikke selv :griner:... Ej ok, måske ikke tit, lidt overdrevet, men for det meste :D

Lol :p .. The same way with my religion teacher! :D .. En gang havde vi om Jesus i kristendommen, så bad hun mig om at fortælle om Jesus i Islam, og en gang havde vi om bøn i kristendom, så skulle jeg og andre muslimske elever fra klassen op og fortælle om bøn i Islam :) .. Der var både shia og sunni, så det endte med en debat :P

Men hey , hvad med at fremlægge om jeres kultur, der hvor du kommer fra? :D .. Så kunne du hente smagsprøver, samt tøj osv. osv., det spændende syns jeg :)

Brugeravatar
MuslimChild
Aktiv Bruger

Indlægby rs16 » søn mar 28, 2010 08:32

MuslimChild skrev:Lol :p .. The same way with my religion teacher! :D .. En gang havde vi om Jesus i kristendommen, så bad hun mig om at fortælle om Jesus i Islam, og en gang havde vi om bøn i kristendom, så skulle jeg og andre muslimske elever fra klassen op og fortælle om bøn i Islam :) .. Der var både shia og sunni, så det endte med en debat :P

Men hey , hvad med at fremlægge om jeres kultur, der hvor du kommer fra? :D .. Så kunne du hente smagsprøver, samt tøj osv. osv., det spændende syns jeg :)

Hm, ja det synes jeg faktisk også lyder ret meget spændende spændende :tomm:
rs16

Lignende emner

Tilbage til Sprog