6 sætninger (Engelsk)

Dansk, Engelsk, Tysk , Fransk osv.

Redaktør: Studiesiden Mods

6 sætninger (Engelsk)

Indlægby Ramazan » søn feb 14, 2010 22:47

Selam aleikum mine brødre og søstre. Vilel høre om der ikek var en eller anden der lige kunne hjælpe med denne opgave:

Ret fejlene i følgende sætninger, og forklar på dansk dine rettelser. Brug relevant grammatisk/faglig terminologi. Der er kun én fejl i hver sætning.

1. Universities that try to take a student's individual background into account is liable to be accused of political correctness.

2. I've had to give up to train after a knee injury.

3. The incredible was that he had no idea of the impression he made on her.

4. Let's hope Geri does better than Britney, which marriage ended in a divorce.

5. 14 months after Mel tried the knot with Jimmy, was the relationship in tatters.

6. The history shows that violent protests lead to repression.

Jeg er en hat til at forklare mine rettelser :-S
(2:177) Surat Al-Baqarah - سورة البقرة

Righteousness is not that you turn your faces toward the east or the west, but [true] righteousness is [in] one who believes in Allah , the Last Day, the angels, the Book, and the prophets and gives wealth, in spite of love for it, to relatives, orphans, the needy, the traveler, those who ask [for help], and for freeing slaves; [and who] establishes prayer and gives zakah; [those who] fulfill their promise when they promise; and [those who] are patient in poverty and hardship and during battle. Those are the ones who have been true, and it is those who are the righteous.
Brugeravatar
Ramazan
Student 2010
Student 2010

Tro: Sunni/Hanafî
Køn: Hankøn

Givet : 3 perler
FÃ¥et : 3 perler

Re: 6 sætninger (Engelsk)

Indlægby Uzay Kertenkelesi » man feb 15, 2010 01:41

Salâm:

1. Universities that try to take a student's individual background into account ARE liable to be accused of political correctness. (universities er plural og det efterfølgende verbum skal derfor stå i 3. person pluralis)

2. I´ve had to give up training after a knee injury. (present participle efter infinitive, idet "training" her er genstandsled)

3. INCREDIBLY, he had no idea of the impression he made on her. (adverb is better when beginning a sentence)

4. Let's hope Geri does better than Britney, WHOS marriage ended in a divorce. (Geri er en person og ikke en ting)

5. 14 months after Mel tried the knot with Jimmy, the relationship WAS in tatters. (omvendt ordstilling)

6. History shows that violent protests lead to repression. (ingen bestemt form af substantiv, når det er et ekstensivt begreb)

Jeg er en hat til at forklare mine rettelser :-S
Ya Allah, hvis hav af indsigt brydes af barmhjertighedens bølger,
som aldrig når den brændende strand, men bevæger sig i al evighed;
lad mig drukne i dybet af Din verden, lad mig flyde i tilbedelsens stilhed,
og lad mig trække vejret, en enkelt gang mere.
Brugeravatar
Uzay Kertenkelesi

Tro: Salafi

Givet : 0 perle
FÃ¥et : 4 perler

Lignende emner

Engelsk stil
Forum: Sprog
Forfatter: Nirmin
Svar: 1
Rettelse af engelsk
Forum: Lektiehjælp