Projektopgave - Idéer til delemner

Dansk, Engelsk, Tysk , Fransk osv.

Redaktør: Studiesiden Mods

Projektopgave - Idéer til delemner

Indlægby rs16 » fre jan 08, 2010 18:28

Salam Aleykum

Jeg har en projekt opgave, som jeg snart skal skrive om, men har ingen idéer til delemnet/underemne. Det overordnede emne er Forandring & Konsekvens.

Jeg har faktisk nogle idéer, men synes bare ikke det interessere mig sådan at jeg kan lave en god opgave og der skal jo også være en kreativt-produkt, til emnet.

Men her er nogen af dem jeg tænkte på:
-Naturkatastrofer
-Tsunami
-Kraft
-Pest
-Klimaforandring
... men ved ikke om jeg kan skrive 5 sidder eller der over. Jeg i år har jeg valgt at være alene.

Håber nogen kan komme med idéer

På forhånden tak :-)
rs16

Tro: Sunni/Hanafî
Køn: Hunkøn

Givet : 3 perler
FÃ¥et : 0 perle

Re: Projektopgave - Idéer til delemner

Indlægby Nightingale » fre jan 08, 2010 19:31

Kan du ikke skrive hvilket niveau og hvilke fag du finder interessante? Det gør det nemmere at give gode ideer :)
Nightingale
Studie Admin
Studie Admin

Tro: Jøde
Køn: Hankøn

Givet : 2 perler
FÃ¥et : 10 perler

Indlægby anonymouse26 » fre jan 08, 2010 19:33

Klimaforandringer... Go go go go for it :D

For det første, så er det super duper aktuelt, og hvis man har fulgt lidt med kan man få skrevet en god lille opgave. For det andet, så er det ikke svært at finde materiale, og man skal ikke sætte sig ind i alt muligt nyt, hvis man blot har fulgt lidt med.

Pesten synes jeg virker lidt malplaceret taget det overordnede tema i betragtning. Er det pesten som sygdom, altså det biologiske eller historien du tænker på? Hvis det er historien, så anbefaler jeg det ikke, da der er en del læsning. Det spændende læsning, men måske tungt ift. det er en 9. klasses opgave.
Senest rettet af anonymouse26 fre jan 08, 2010 19:49, rettet i alt 1 gang.
anonymouse26
Aktiv Bruger

Tro: Sunni/Mâlikî

Givet : 42 perler
FÃ¥et : 41 perler

Indlægby anonymouse26 » fre jan 08, 2010 19:35

Nightingale skrev:Kan du ikke skrive hvilket niveau og hvilke fag du finder interessante? Det gør det nemmere at give gode ideer :)

Projektopgave + produkt, det er da den man skriver i 9. klasse, tror jeg. Så det må være 9. klasses niveau. :)
anonymouse26
Aktiv Bruger

Tro: Sunni/Mâlikî

Givet : 42 perler
FÃ¥et : 41 perler

Indlægby Mayeda » fre jan 08, 2010 20:17

Assalamu Alaikum,

Er enig med Al-maghrebia. Klimaforandringer indbringer hovedemnet "Forandring og Konsekvens" på en virkelig god måde. Forandringen skyldes delvis mennesket, og nu skal vi opleve konsekvenserne.
Mayeda
Sølv Bruger

Givet : 0 perle
FÃ¥et : 1 perle

Indlægby rs16 » fre jan 08, 2010 21:02

Ja det har I nok ret i. Det må i undskylde, glemte det :-). Men jeg går i 8. klasse og lavede også en sidste år.
rs16

Indlægby rs16 » fre jan 08, 2010 21:05

Al-maghrebia skrev:Klimaforandringer... Go go go go for it :D

For det første, så er det super duper aktuelt, og hvis man har fulgt lidt med kan man få skrevet en god lille opgave. For det andet, så er det ikke svært at finde materiale, og man skal ikke sætte sig ind i alt muligt nyt, hvis man blot har fulgt lidt med.

Pesten synes jeg virker lidt malplaceret taget det overordnede tema i betragtning. Er det pesten som sygdom, altså det biologiske eller historien du tænker på? Hvis det er historien, så anbefaler jeg det ikke, da der er en del læsning. Det spændende læsning, men måske tungt ift. det er en 9. klasses opgave.

Ja det er sygdommen jeg mener :-)
rs16

Indlægby Nightingale » fre jan 08, 2010 21:07

Al-maghrebia skrev:
Nightingale skrev:Kan du ikke skrive hvilket niveau og hvilke fag du finder interessante? Det gør det nemmere at give gode ideer :)

Projektopgave + produkt, det er da den man skriver i 9. klasse, tror jeg. Så det må være 9. klasses niveau. :)

Ja, det kunne jeg nok have gættet mig til, men er ikke så skarp :P

On-topic:
Tror jeg vil tilslutte mig klimaforandringer, hvis du så lige kan spæde fremlæggelsen til med et par fysik/kemi forsøg (Forudsat det er noget du måske allerede føler for) og en oversigt over hvor du selv og dine tilhørere kan gøre en forskel, så har du virkelig noget med potentiale :)
Nightingale
Studie Admin
Studie Admin

Indlægby rs16 » fre jan 08, 2010 21:17

Mener du så at jeg skal lave en fysik/kemi forsøg, eller hvad? Hvis ja f.eks. hvad??
rs16

Indlægby Mayeda » fre jan 08, 2010 21:23

Et forsøg, som inddrager CO2, I suppose. Dens effekt skal så inddrages. Hvis I allerede har lavet lign. forsøg til fysik, kan du jo altid anvende dem :)
Mayeda
Sølv Bruger

Givet : 0 perle
FÃ¥et : 1 perle

Indlægby Nightingale » fre jan 08, 2010 21:26

SSS424 skrev:Mener du så at jeg skal lave en fysik/kemi forsøg, eller hvad? Hvis ja f.eks. hvad??

Har så sent som igår snakket med en anden bruger herinde, der også overvejer at skrive om klimaforandringer i projektopgave.

Man kunne fokusere på vores forbrug af fossile brændstoffer og påvise at der ved forbrænding dannes CO2 og måske vise effekten af CO2 og noget drivhuseffekt. Hvis du er interesseret kan jeg sikkert godt finde nogle forsøg du kan lave.
Nightingale
Studie Admin
Studie Admin

Indlægby rs16 » fre jan 08, 2010 22:35

Nightingale skrev:
SSS424 skrev:Mener du så at jeg skal lave en fysik/kemi forsøg, eller hvad? Hvis ja f.eks. hvad??

Har så sent som igår snakket med en anden bruger herinde, der også overvejer at skrive om klimaforandringer i projektopgave.

Man kunne fokusere på vores forbrug af fossile brændstoffer og påvise at der ved forbrænding dannes CO2 og måske vise effekten af CO2 og noget drivhuseffekt. Hvis du er interesseret kan jeg sikkert godt finde nogle forsøg du kan lave.

Ajjj, det kunne være smadrer fedt, hvis du gad det ;.)
rs16

Indlægby rs16 » fre jan 08, 2010 22:39

Mayeda skrev:Et forsøg, som inddrager CO2, I suppose. Dens effekt skal så inddrages. Hvis I allerede har lavet lign. forsøg til fysik, kan du jo altid anvende dem :)

Hhhmmm, lyder, som en god idé, men det har vi desværre ikke. Men jeg kunne måske spørge min fysik/kemi lærer, så kan det være at han kan finde en/nogle.
rs16

Indlægby rs16 » fre jan 08, 2010 23:24

Hvis jeg laver forsøget, tæller det så, som kreativt produkt :hmmm: ?? Hvad tror I ? Ellers så tænkte jeg på at lave noget med drivhuseffekten.

Ajj, jeg spørge sådan nogle latterlige spørgesmål til min lærer ;-) Hehe
rs16

Indlægby rs16 » lør jan 09, 2010 13:47

Jeg interessere mig for: biologi, matematik, fysik/kemi, kristendom, historie, og lidt geografi, men er nu ret sikker på at jeg holder mig ved Klimaforandring, har allerede fundet materialer :-). Mangler bare lide nogle bøger. Finder med sikker på skolen eller bibliotektet?
rs16

Indlægby Nightingale » lør jan 09, 2010 14:45

http://www.dolceta.eu/danmark/Mod5/IMG/ ... O27206.pdf

Forsøg med påvisning af CO2 fra forbrænding.

Hvis du laver en planche eller powerpoint med hvad for en reaktion der sker samt hvad der er skidt ved CO2 etc. så har du et flot kreativt produkt.
Nightingale
Studie Admin
Studie Admin

Indlægby rs16 » lør jan 09, 2010 15:04

Nightingale skrev:http://www.dolceta.eu/danmark/Mod5/IMG/pdf/Forbraending_giver_CO27206.pdf

Forsøg med påvisning af CO2 fra forbrænding.

Hvis du laver en planche eller powerpoint med hvad for en reaktion der sker samt hvad der er skidt ved CO2 etc. så har du et flot kreativt produkt.

1000 tak ;-) Det lyder til at være nemt. Det var en store hjælp. Mange 1000 tak.
rs16

Indlægby Nightingale » lør jan 09, 2010 15:18

Skulle det være en anden gang :) hvis der opstår problemer eller du lige skal have hjælp til fysik/kemi, så skriver du bare. Der er sikkert også andre herinde, der har lyst til at hjælpe.
Nightingale
Studie Admin
Studie Admin

Indlægby rs16 » lør jan 09, 2010 15:33

Nightingale skrev:Skulle det være en anden gang :) hvis der opstår problemer eller du lige skal have hjælp til fysik/kemi, så skriver du bare. Der er sikkert også andre herinde, der har lyst til at hjælpe.

Tak for din venlighed. Og ja jeg er ret sikker på at der er rigtige rigtige mange herinde der ville hjælpe. Igen tvivl fra den side af ;)
rs16

Indlægby rs16 » søn jan 10, 2010 15:28

Nightingale skrev:

Hvem var det endelig der også overvejer at skrive om klimaforandringer i projekt opgave? Bare for nysgerighedens skyld :D
rs16

Indlægby rs16 » ons feb 10, 2010 12:38

Selam/Hej

forsøget jeg skal lave skal handel om forandring og konsekvens. det synes jeg ikke rigtig at den link du anbefaler handler om, eller også er der mig der ikke fatter det. Kan du finde og anbefale en anden? gerne mere end en :D

Håber du kan hjælpe, end anden må også godt anbefale hvis det også handler om forandring og konsekvens

- SSS424 -
rs16

Indlægby rs16 » ons feb 10, 2010 17:34

PLEASE!!!!

Er der virkelig ikke nogen der kan hjælpe. Har ellers virkelig brug for hjælp. Skal aflever det hele på fredag 12:30.
Er vildt i panik lige nu. er løbet tør for kreative tanker

Håber insallah nogen er kreative og kan hjælpe mig inden kl. 22:00 i dag.
rs16

Indlægby Betelgeuse » ons feb 10, 2010 18:23

Hvad har du valgt og har du fået lavet et essay?
Betelgeuse
Fri Debat Moderator

Givet : 158 perler
FÃ¥et : 87 perler

Indlægby rs16 » ons feb 10, 2010 18:42

Essay? Vi skal ikke lave essay. Jeg tor essay hører mere til de større klasser, jeg går i 8. klasse :D
rs16

Indlægby rs16 » ons feb 10, 2010 18:43

Eller er det problemformulering du mener?
rs16

Indlægby Betelgeuse » ons feb 10, 2010 21:06

Aha, Jamen så ding dong dynamolygte. Er du slet ikke nået frem til et emne? Eller rettelse: Hvilke valg har du indtil videre taget og hvad har du fået lavet?
Betelgeuse
Fri Debat Moderator

Indlægby rs16 » ons feb 10, 2010 23:06

Er meget snart færdig med skriftlig del, så jeg mangler det kreative del. Jeg har om Klimaforandringer, og det overordnede emne er Forandring & Konsekvens.
rs16

Indlægby Betelgeuse » søn feb 14, 2010 20:11

Eftersom det har været fredag, så håber jeg at du fik lavet din projekt opgave færdig. Og må den InshaAllah give dig gode karakterer.
Betelgeuse
Fri Debat Moderator

Indlægby rs16 » søn feb 14, 2010 20:26

Confluence skrev:Eftersom det har været fredag, så håber jeg at du fik lavet din projekt opgave færdig. Og må den InshaAllah give dig gode karakterer.

Tak for det. Ja jeg fik den lavet færdig og afleveret, men tror ikke den blev god. tror det bliver et fire tal, men vi må vente og se, hvad der sker ind til efter vinterferien. Skal fremlægge på tirsdag :doubt:. Vil helst springe over :D, men dette bliver nok ikke muligt :doubt:.
rs16

Indlægby Betelgeuse » søn feb 14, 2010 21:57

Det kan være du bliver positivt overrasket. InshaAllâh.. Og hvis ikke, så er et fire tal jo trods alt bedre end 02, 00 og minus 3. Du vil hvertfald kunne bruge din opgave til, at være bedre forberedt næste gang du står overfor en ligende situation, med opgaver o.lign. De der godt kan lide at fremlægge, plejer vel generelt set at være nogle, som gerne vil lære fra sig, eller som godt kan lige at præsentere/fremlægge noget for andre. Ellers skulle jeg mene at de fleste, altid vil være ret så nervøse og helst gerne så sig undværet det, at skulle fremlægge noget overfor andre. Krydser i al fald fingrene for dig og håber på det bedste.
Betelgeuse
Fri Debat Moderator

Næste

Lignende emner

Tilbage til Sprog