Det smukke ved Danmark

Dansk, Engelsk, Tysk , Fransk osv.

Redaktør: Studiesiden Mods

Det smukke ved Danmark

Indlægby rs16 » søn dec 13, 2009 16:58

Selam

Hvad synes du det smukke ved Danmark er? Skal bruge det til at skrive kort essay. Jeg kan ikke rigtig komme i tanke om noget, så det kunne være at du/I havde et forslag.

Påforhånden tak.
rs16

Tro: Sunni/Hanafî
Køn: Hunkøn

Givet : 3 perler
Fået : 0 perle

Re: Det smukke ved Danmark

Indlægby Muslimaa » søn dec 13, 2009 17:00

SSS424 skrev:Selam

Hvad synes du det smukke ved Danmark er? Skal bruge det til at skrive kort essay. Jeg kan ikke rigtig komme i tanke om noget, så det kunne være at du/I havde et forslag.

Påforhånden tak.

Wa alaikum al salam,

1. Naturen
Ya Allah , forgive and guide my Umah...Amin thuma amin...
Brugeravatar
Muslimaa
Student 2011
Student 2011

Tro: Sunni/Mâlikî

Givet : 70 perler
Fået : 18 perler

Indlægby rs16 » søn dec 13, 2009 17:06

Hmm, ja det kunne faktisk godt være, det tænkte jeg ikke lige på. Tak ;)
rs16

Indlægby Nirmin » søn dec 13, 2009 17:26

Salam søster.

Da jeg gik i 9. klasse skulle jeg også skrive en stil om hvad det smukkeste ved Danmark er. Så vil derfor gerne fortælle dig hvad man evt. kune skirve om. Kan desværre ikke finde stilen nu, men jeg skrev noget med at det var hyggeligt da det blev jul ( holder ikk jul, er muslim alhamdullelah, det var bare mere fordi jeg ikke vidte hvad jeg skulle skrive om :oops: :p ). Kan huske jeg skrev meget om julen :O og så kom jeg også ind på danmarks nationalsang. Kan ellers ikke huske mere og fik en god karakter for det:)

Salam wa allaikum
Nirmin
Student 2011
Student 2011

Geografisk sted: Tåstrup

Givet : 0 perle
Fået : 1 perle

Indlægby Kimi » søn dec 13, 2009 17:29

Du kan skrive om:

1. Danmarks sammenhold om sport (Fodbold - Håndbold lansholdet)
2. Naturen
3. Danmarks sammenhold MOD muslimer ;) Ha ha ha, JOKE! (Det ska du nok ikk skrive)
4. Familie/venskab
5. Traditioner/højtider
Alhamdulillah! <3
Brugeravatar
Kimi
Aktiv Bruger

Geografisk sted: Århus

Givet : 2 perler
Fået : 3 perler

Indlægby rs16 » søn dec 13, 2009 17:59

Mange 1000 tak for jeres forslag ;). Jeg skriver om Naturen, da det er det jeg kan skrive rn kort indlednig om. Og endu en gang tak :).
rs16

Indlægby rs16 » søn dec 13, 2009 18:54

Er der nogen der ved, hvad man kan gøre for at fange læseren til at læse et kort indledning til et essay?
rs16

Indlægby bismillah786 » søn dec 13, 2009 19:01

Skriv "FORTROLIGT DOKUMENT! indeholder meget følsomme oplysninger!" 8)
Brugeravatar
bismillah786

Indlægby IAAI » søn dec 13, 2009 20:37

Sommeren!
It's All About Islam
IAAI

Køn: Hankøn

Indlægby Muslimaa » søn dec 13, 2009 20:38

IAAI skrev:Sommeren!

det danske sommer er da ikke så smuk ? :p
:D men ok . enhver sin mening
Ya Allah , forgive and guide my Umah...Amin thuma amin...
Brugeravatar
Muslimaa
Student 2011
Student 2011

Tro: Sunni/Mâlikî

Givet : 70 perler
Fået : 18 perler

Indlægby IAAI » søn dec 13, 2009 20:46

Du kan starte med at skrive...

Ved du hvad jeg elsker ved Danmark? Det er dets natur. Det er noget af det bedste jeg ved pga. blablabla... det skal være ligesom en direkte samtale til læseren, det plejer at fange læseren ;)
It's All About Islam
IAAI

Indlægby Ramazan » man dec 14, 2009 00:54

Dette er det smukke ved danmark: http://www.forlagetunivers.dk/img/bog/18.jpg
(2:177) Surat Al-Baqarah - سورة البقرة

Righteousness is not that you turn your faces toward the east or the west, but [true] righteousness is [in] one who believes in Allah , the Last Day, the angels, the Book, and the prophets and gives wealth, in spite of love for it, to relatives, orphans, the needy, the traveler, those who ask [for help], and for freeing slaves; [and who] establishes prayer and gives zakah; [those who] fulfill their promise when they promise; and [those who] are patient in poverty and hardship and during battle. Those are the ones who have been true, and it is those who are the righteous.
Brugeravatar
Ramazan
Student 2010
Student 2010

Indlægby Umm Hamzah » man dec 14, 2009 01:25

Det danske velfaerdssystem.
Brugeravatar
Umm Hamzah
Fidusmager

Geografisk sted: NY

Fået : 2 perler

Indlægby IAAI » man dec 14, 2009 09:50

Umm Hanifah skrev:Det danske velfaerdssystem.

Mener du virkelig det?
It's All About Islam
IAAI

Indlægby Jessminda » man dec 14, 2009 19:25

Naturen og religionsfriheden :)
Senest rettet af Jessminda man dec 14, 2009 20:38, rettet i alt 1 gang.
"Vi lærte iman (tro) og så lærte vi Quran’en og det øgede vores Iman"
Brugeravatar
Jessminda
Student 2010
Student 2010

Tro: Sunni/Shâfi'î

Givet : 1 perle

Indlægby Umm Hamzah » man dec 14, 2009 20:11

IAAI skrev:

Mener du virkelig det?

Ja, jeg er helt serios.

Man kan komme gratis til laegen og paa hospitalet. Bliver man syg eller kommer ud af en ulykke, skal man ikke taenke paa hvor stor regningen mon bliver, hvis man ikke har forsikring. Du bliver betalt for at gaa i skole, hvor man i mange lande, skal betale for at gaa i skole. Har du born, modtager du en bornecheck hver 3. maaned. Har du lav indtaegt, kan du skam ogsaa faa hjaelp til din husleje. Du kan faa kontanthjaelp, dagpenge og fortidspension. Jeg synes bestemt ikke man kan klage over det. Synes det er fantastisk at gore det for sine borgere. Maaske er der fejl og mangler hist og her i folge dansk standard, men det er faktisk det rene luksus. Det kan man forst tit se, naar man har boet i udlandet.
Brugeravatar
Umm Hamzah
Fidusmager

Indlægby Sehadet » man dec 14, 2009 20:36

Salam,

1. Velfærden i Danmark. De offentlige yderlser i Danmark er universielle dvs. for alle borgere og mange ting er helt gratis fx lægehjælp. Det synes jeg er fantastisk og helt unikt.

2. Uddannelse er gratis. De fleste uddannelser er gratis og man får endda understøttelse i form af penge fra staten hver måned. Det gør man ikke særlig mange steder i verden.

3. Frihedsrettighederne. Frihed til hvad man vil sige, frihed til at forsamle sig, frihed til at vælge sin religion osv. Jeg er glad for at bo i et land man har de friheder, modsat mange muslimske lande, hvor der ikke er disse friheder.
Son nefes gelmeden, gel tevbe eyle...
- Sedat Uçan
Brugeravatar
Sehadet

Tro: Salafi

Indlægby Sehadet » man dec 14, 2009 20:37

Okay, det jeg skriver om lyder som rigtig tørre facts. :badgrin: Men det er faktisk noget af de mest fantastiske ting vi har her i landet.
Son nefes gelmeden, gel tevbe eyle...
- Sedat Uçan
Brugeravatar
Sehadet

Indlægby Mayeda » man dec 14, 2009 21:00

Jeg kan fornemme Samfundsfag A.
Mayeda
Sølv Bruger

Indlægby bismillah786 » man dec 14, 2009 22:51

Salam,

1. Velfærden i Danmark. De offentlige yderlser i Danmark er universielle dvs. for alle borgere og mange ting er helt gratis fx lægehjælp. Det synes jeg er fantastisk og helt unikt.

2. Uddannelse er gratis. De fleste uddannelser er gratis og man får endda understøttelse i form af penge fra staten hver måned. Det gør man ikke særlig mange steder i verden.

3. Frihedsrettighederne. Frihed til hvad man vil sige, frihed til at forsamle sig, frihed til at vælge sin religion osv. Jeg er glad for at bo i et land man har de friheder, modsat mange muslimske lande, hvor der ikke er disse friheder.

Sehadet. Glimrende skrevet. Kunne ikke være mere enig med dig ! :tomm:
Brugeravatar
bismillah786

Indlægby IAAI » man dec 14, 2009 23:48

dobbeltpost
Senest rettet af IAAI man dec 14, 2009 23:49, rettet i alt 1 gang.
It's All About Islam
IAAI

Indlægby IAAI » man dec 14, 2009 23:48

Umm Hanifah skrev:
IAAI skrev:

Mener du virkelig det?

Ja, jeg er helt serios.

Man kan komme gratis til laegen og paa hospitalet. Bliver man syg eller kommer ud af en ulykke, skal man ikke taenke paa hvor stor regningen mon bliver, hvis man ikke har forsikring. Du bliver betalt for at gaa i skole, hvor man i mange lande, skal betale for at gaa i skole. Har du born, modtager du en bornecheck hver 3. maaned. Har du lav indtaegt, kan du skam ogsaa faa hjaelp til din husleje. Du kan faa kontanthjaelp, dagpenge og fortidspension. Jeg synes bestemt ikke man kan klage over det. Synes det er fantastisk at gore det for sine borgere. Maaske er der fejl og mangler hist og her i folge dansk standard, men det er faktisk det rene luksus. Det kan man forst tit se, naar man har boet i udlandet.

Prøv du spørg hvad en kontanthjælpsmodtager kan få af ydelser hvis der er noget galt. De kan fx ikke få godkendt penge til deres bolig hvis de ikke har børn, så dvs. hvis en som mig som er ugift og bor alene, kan godt ende på gaden uden støtte. Hvis man ikke dukker op EN gang til sin opfølgningssamtale, så ender det som regel med at man ikke får sin penge da kommunen ikke får refusion fra staten til dette.

Du siger skole - hvordan er folkeskolen sammenlignet med andre skandinaviske lande? Har du for nyligt set rapporterne på hvordan skolerne fx ser ud i KBH? Der er skimmelsvampe i klasselokalerne, gamle bøger og inventar, mangel på lærere, altså kummerlige forhold. Fritidshjemme og børnehaver? Mangel på pædagoger da de skære ned på dem. En Pædagog har ca 6 børn som skal passes og plejes, de børn får så ikke omsorg nok, også er der tale om omsorgssvigt.
Hvad så med når man skal på en videregående uddannelse? Jeg er på mit 4. semester og har allerede bøger for 15.000,-. Hvad så hvis jeg ikke havde råd til de bøger? Så kunne jeg evt. ikke tage en uddannelse? Du siger førtidspension. Jeg tror ikke du ved hvad folk skal igennem for at få førtidspension(ved godt din mor har fået).
Jeg arbejder med folk som søger førtidspension i Ballerup Kommune, i et projekt hvor vi afprøver dem. Før de overhoved kan komme igennem al den bureaukrati så kan der sagtens gå op til 2-3-4-5 år, nogle har endda røget fra den ene afprøvning på den anden. Plus de har flere forskellige sagsbehandlere, læger, psykiater og evt. psykolog tilknyttet hvis de har depri. eller stress.

Lad os tale lidt om de unge på jobcenteret, dem som er i matchgruppe 1-2 er som ofte dem man helst hurtig vil have ude på arbejdsmarkedet, men mange får ikke den hjælp de skal bruge. De bliver sat foran en pc for at søge job. Og det bliver de tvunget til hvis de vil have deres kontanthjælp. Her er der igen bureaukrati da de skal igennem en helvedes masse samtaler, dokumentudfyldelse mm.. Og børnechecken, ideen er god nok.

Hospitaler? Der er ca. 1 års ventetid hvis du skal have en dyrere behandling pga. ventetid. Hvis du indenfor det år ikke får den behandling du har brug for, så kan du gå til et privat hospital og blive behandlet der. Men det kræver at du venter ET ÅR! Fx kemobehandling, du kan nå at dø inden du bliver behandlet, derfor mange fx tager til kina, tyrkiet og tyskland. Fint med lægehjælp......... Du har kun 10 min. hos en læge og du kan kun tale om et problem pr. besøg. Hvad så med tandlæger? Hvad nu hvis jeg ikke har råd til en rodbehandling, hvad så? Så skal mine tænder rådne op?

Kan du se problemet i vores "velfærd" nu? Ideen er god nok, men den måde regeringerne har håndteret velfærdsstaten på, er ifølge mig selv forkert. Hellere en minimalstat hvor staten sørger for politi, ambulance og brandvæsen. Alt andet er fail i mine øjne. Vi bruger for mange penge på fuskere, kriminelle og økonomisk kriminelle.

Du siger bare til hvis du vil have jeg skal uddybe noget af det. :-)
It's All About Islam
IAAI

Indlægby IAAI » man dec 14, 2009 23:52

bismillah786 skrev:
Salam,

Sehadet. Glimrende skrevet. Kunne ikke være mere enig med dig ! :tomm:

Ja, du har ret til at sige hvad du har lyst til. Så skal du også finde dig i at blive forfulgt af medierne og majoriteten hvis du har en anden holdning inden hvad samfundet har.

Lømmelpakken er udemokratisk og strider imod menneskerettighederne. Det så vi i weekenden hvor politiet ikke formåede at give de frihedsberøvede deres basale ret til at gå på wc'et fx.

Hvis en politimand skyder og dræber en, så går han ALTID fri. Sjovt nok, er det politiet advokat som undersøger hændelsen. Det går bare ikke.
It's All About Islam
IAAI

Indlægby bismillah786 » tirs dec 15, 2009 00:12

Bror IAAI måske vi skulle klappe hesten lidt?

Javel ! Vi har en række problemer(fejl/mangler), hvor vi sagtens kunne udbygge og effektivisere vore vidunderlige velfærdsystem.

Men jeg ville på INGEN TÆNKELIG MÅDE ønske, at dette blev afviklet til fordel for en minimal stats løsning a la den amerikanske model. ELLERS TAK ! :)

Fred :peace:
Brugeravatar
bismillah786

Indlægby Enfoldig » tirs dec 15, 2009 00:23

IAAI,

Jeg har lidt svært ved at forstå, at du ender med at efterlyse en minimalstat, når du indledningsvis anklager staten for ikke at gøre nok. Det kunne jeg godt tænke mig at få uddybet? For mig lyder du som en liberal fra enhedslisten.. Jeg var slet ikke klar over at den slags fandtes!
Enfoldig

Tro: Andet

Indlægby Umm Hamzah » tirs dec 15, 2009 00:52

Som jeg skrev for, ja saa er der vel fejl og mangler, men du har stadigvaek mulighed for hjaelp, hvilket man ikke har i feks USA. Da jeg var gravid, maatte jeg tage paa en offentlig klinik med de laveste smafundsklasser, fordi jeg ikke havde forsikring. Jeg sad i et fyldt ventevaerelse i 3-4 timer HVER gang, og blev tilset af en laege i 5 minutter, som ikke vidste noget som helst om mig, selvom jeg havde en journal. Da min mindste datter var lille, kunne hun ikke blive tilset af en laege, fordi vi ikke lige kunne komme op med 500 kr pr laegebesog. Det her er ingenting.

Jeg bliver simpelthen saa harm, naar jeg horer hvordan folk i Danmark beklager sig. Min mand ville give sin hojre arm for SU, og ville elske at slippe for det lorte job, han arbejder hver weekend for at faa raad til forsikring, saa vi kan komme til laegen uden problemer. Ham den hjemlose bror, der kommer i vores moske, ville da elske at han kunne faa kontanthjaelp og hjaelp til en bolig. Jeg ville da nyde at tomme tojbutikkerne i storcenteret, naar 8000 kr finder vej til min konto hver tredje maaned.
Brugeravatar
Umm Hamzah
Fidusmager

Indlægby Abu Saif » tirs dec 15, 2009 02:46

Jeg bliver simpelthen saa harm, naar jeg horer hvordan folk i Danmark beklager sig. Min mand ville give sin hojre arm for SU, og ville elske at slippe for det lorte job, han arbejder hver weekend for at faa raad til forsikring, saa vi kan komme til laegen uden problemer. Ham den hjemlose bror, der kommer i vores moske, ville da elske at han kunne faa kontanthjaelp og hjaelp til en bolig. Jeg ville da nyde at tomme tojbutikkerne i storcenteret, naar 8000 kr finder vej til min konto hver tredje maaned

folk finder først ud af hvor heldige de var når de ikke længere er heldige, jeg kan fuldstændigt forstår dig. folk broker sig over noget som de burde takke Allah for at det har det sådan.

إذا رأيت الحفاة العراة العالة رعاة الشاة يتطاولون في البنيان فانتظر الساعة
Brugeravatar
Abu Saif
VIP Bruger

Givet : 27 perler
Fået : 48 perler

Indlægby IAAI » tirs dec 15, 2009 10:51

Enfoldig skrev:IAAI,

Jeg har lidt svært ved at forstå, at du ender med at efterlyse en minimalstat, når du indledningsvis anklager staten for ikke at gøre nok. Det kunne jeg godt tænke mig at få uddybet? For mig lyder du som en liberal fra enhedslisten.. Jeg var slet ikke klar over at den slags fandtes!

Det er okey du har svært ved at forstå. Det jeg mente var, at på den ene side man kæmper for at holde velfærden på toppen og på den anden side så skære man ned på offentlige ydelser. Og det er det jeg brokker mig over. Men jeg hælder mest til minimalstaten, da jeg mener at alle skal have deres egen indflydelse på at håndtere deres liv. Hvis man ikke kan klare sig, så må man få den hjælp det kræver for basaloverlevelse, eller få sig et job hvis man er i stand til det. Er man ikke, så kan man få den hjælp man har brug for.

Er bare træt af de junkier, alkoholikere og selvforskyldte fede mennesker som skal pisse samfundet op og ned ad ryggen pga. deres usle behov. De burde selv skaffe pengene til at få en afvænning eller en operation.
It's All About Islam
IAAI

Indlægby IAAI » tirs dec 15, 2009 10:54

bismillah786 skrev:Bror IAAI måske vi skulle klappe hesten lidt?

Javel ! Vi har en række problemer(fejl/mangler), hvor vi sagtens kunne udbygge og effektivisere vore vidunderlige velfærdsystem.

Men jeg ville på INGEN TÆNKELIG MÅDE ønske, at dette blev afviklet til fordel for en minimal stats løsning a la den amerikanske model. ELLERS TAK ! :)

Fred :peace:

Klappe hesten? Du må undskylde hvis jeg har været lidt for hård, det var ikke min mening! :-)

Men for at man kan effektivisere vores "vidunderlige" velfærd, så skal der flere penge i skatteposen. Nogle betaler allerede 68 procent af deres løn til skat. Hvor meget skal de mere af for at betale Johnny som ikke gider arbejde, men vil heller drikke sig fuld kl 08 om morgenen på skatteborgernes regning?
It's All About Islam
IAAI

Indlægby Latifa1 » tirs dec 15, 2009 11:43

salam aleikum alle søstre & brødre

Når jeg nu har skrevet om de grimme ting i Danmark, så synes jeg da også lige at jeg vil skrive noget om det smukke ved Danmark :D

1: Solen & sommer
2: Endelig er Dk begyndt at gøre noget ved strandparker :tomm:
3: Velfærdssystemet, gratis læge,gratis uddannelse
4: Udenlandske læger på danske hospitaler :D
5: Sne, elsker sne, men er ikke så vild med at det bliver så hurtigt mørkt :buuuh:
6: Enhedslisten :tast:
7: Plads til alle... autonome, muslimer, harekrishna :peace:
8: SU, den er ikke så høj, men den er der :klapper:
9: Aaaaaaaaai hvor flovt det her.... jeg kan ikke finde mere....... jeg kan skrive mere dårligt end godt om Danmark..... hvad skete der der??????? :ohno:
8: Frihed til at være dig selv..... :vedikke:

Aiii... jeg må vende tilbage... der må være mere jeg kan komme på..... :hmmm:

9: Hjemmebagte boller og varm kakao
Latifa1

Næste

Lignende emner

Tilbage til Sprog