Redaktør: Studiesiden Mods
SSS424 skrev:Selam
Hvad synes du det smukke ved Danmark er? Skal bruge det til at skrive kort essay. Jeg kan ikke rigtig komme i tanke om noget, så det kunne være at du/I havde et forslag.
Påforhånden tak.

). Kan huske jeg skrev meget om julen :O og så kom jeg også ind på danmarks nationalsang. Kan ellers ikke huske mere og fik en god karakter for det:) 
Ha ha ha, JOKE! (Det ska du nok ikk skrive)
. Jeg skriver om Naturen, da det er det jeg kan skrive rn kort indlednig om. Og endu en gang tak
.
IAAI skrev:Sommeren!

men ok . enhver sin mening

Umm Hanifah skrev:Det danske velfaerdssystem.
IAAI skrev:Umm Hanifah skrev:Det danske velfaerdssystem.
Mener du virkelig det?
Men det er faktisk noget af de mest fantastiske ting vi har her i landet.Salam,
1. Velfærden i Danmark. De offentlige yderlser i Danmark er universielle dvs. for alle borgere og mange ting er helt gratis fx lægehjælp. Det synes jeg er fantastisk og helt unikt.
2. Uddannelse er gratis. De fleste uddannelser er gratis og man får endda understøttelse i form af penge fra staten hver måned. Det gør man ikke særlig mange steder i verden.
3. Frihedsrettighederne. Frihed til hvad man vil sige, frihed til at forsamle sig, frihed til at vælge sin religion osv. Jeg er glad for at bo i et land man har de friheder, modsat mange muslimske lande, hvor der ikke er disse friheder.

Umm Hanifah skrev:IAAI skrev:Umm Hanifah skrev:Det danske velfaerdssystem.
Mener du virkelig det?
Ja, jeg er helt serios.
Man kan komme gratis til laegen og paa hospitalet. Bliver man syg eller kommer ud af en ulykke, skal man ikke taenke paa hvor stor regningen mon bliver, hvis man ikke har forsikring. Du bliver betalt for at gaa i skole, hvor man i mange lande, skal betale for at gaa i skole. Har du born, modtager du en bornecheck hver 3. maaned. Har du lav indtaegt, kan du skam ogsaa faa hjaelp til din husleje. Du kan faa kontanthjaelp, dagpenge og fortidspension. Jeg synes bestemt ikke man kan klage over det. Synes det er fantastisk at gore det for sine borgere. Maaske er der fejl og mangler hist og her i folge dansk standard, men det er faktisk det rene luksus. Det kan man forst tit se, naar man har boet i udlandet.

bismillah786 skrev:Salam,
1. Velfærden i Danmark. De offentlige yderlser i Danmark er universielle dvs. for alle borgere og mange ting er helt gratis fx lægehjælp. Det synes jeg er fantastisk og helt unikt.
2. Uddannelse er gratis. De fleste uddannelser er gratis og man får endda understøttelse i form af penge fra staten hver måned. Det gør man ikke særlig mange steder i verden.
3. Frihedsrettighederne. Frihed til hvad man vil sige, frihed til at forsamle sig, frihed til at vælge sin religion osv. Jeg er glad for at bo i et land man har de friheder, modsat mange muslimske lande, hvor der ikke er disse friheder.
Sehadet. Glimrende skrevet. Kunne ikke være mere enig med dig !

Jeg bliver simpelthen saa harm, naar jeg horer hvordan folk i Danmark beklager sig. Min mand ville give sin hojre arm for SU, og ville elske at slippe for det lorte job, han arbejder hver weekend for at faa raad til forsikring, saa vi kan komme til laegen uden problemer. Ham den hjemlose bror, der kommer i vores moske, ville da elske at han kunne faa kontanthjaelp og hjaelp til en bolig. Jeg ville da nyde at tomme tojbutikkerne i storcenteret, naar 8000 kr finder vej til min konto hver tredje maaned
Enfoldig skrev:IAAI,
Jeg har lidt svært ved at forstå, at du ender med at efterlyse en minimalstat, når du indledningsvis anklager staten for ikke at gøre nok. Det kunne jeg godt tænke mig at få uddybet? For mig lyder du som en liberal fra enhedslisten.. Jeg var slet ikke klar over at den slags fandtes!
bismillah786 skrev:Bror IAAI måske vi skulle klappe hesten lidt?
Javel ! Vi har en række problemer(fejl/mangler), hvor vi sagtens kunne udbygge og effektivisere vore vidunderlige velfærdsystem.
Men jeg ville på INGEN TÆNKELIG MÅDE ønske, at dette blev afviklet til fordel for en minimal stats løsning a la den amerikanske model. ELLERS TAK !
Fred

| Del det smukke ved Islam - her Forum: Fri Debat Forfatter: Betelgeuse Svar: 7 |
Allahs smukke navne Forum: Islam Forfatter: Mohamedmaroc Svar: 1 |
Smukke kvinder svækker mænds dømmekraft Forum: Politik og samfund Forfatter: Mads Svar: 17 |
Allahs smukke navne Forum: Politik og samfund Forfatter: jilbab_girl Svar: 6 |
Fordomme om smukke mennesker? Forum: Fri Debat Forfatter: Anonymous Svar: 20 |
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 1 gæst