hjælp til rettelse

Dansk, Engelsk, Tysk , Fransk osv.

Redaktør: Studiesiden Mods

hjælp til rettelse

Indlægby Muslimaa » tirs dec 08, 2009 16:59

Al salam alaikum .
en der vil hjælpe mig og rette og se om der nogle fejl i noget jeg har skrevet?
Ya Allah , forgive and guide my Umah...Amin thuma amin...
Brugeravatar
Muslimaa
Student 2011
Student 2011

Tro: Sunni/Mâlikî
Køn: Hunkøn

Givet : 70 perler
FÃ¥et : 18 perler

Re: hjælp til rettelse

Indlægby Savannah » ons dec 09, 2009 12:53

-
Senest rettet af Savannah tirs jun 08, 2010 11:33, rettet i alt 1 gang.
Savannah

Givet : 0 perle
FÃ¥et : 0 perle

Indlægby Muslimaa » ons dec 09, 2009 13:38

Saphira skrev:Heej Muslimaa.

Er det dansk eller Engelsk eller hvordan :D

'
tak for interessen, men har selv kigget på det igen :).
det var engelsk !
Brugeravatar
Muslimaa
Student 2011
Student 2011

Indlægby Julia » ons dec 09, 2009 13:42

Muslimaa skrev:
Saphira skrev:Heej Muslimaa.

Er det dansk eller Engelsk eller hvordan :D

'
tak for interessen, men har selv kigget på det igen :).
det var engelsk !

Salam Muslimaa

Hvis du har mulighed for at give lidt mere tid næste gang, når du skriver her på islamic.dk ,- så kikker jeg gerne dine engelskopgaver igennem, men det hastede åbenbart for dig, tror jeg...

Jeg ved godt, at somme tider så sidder man den sidste dag inden afleveringsfristen, men måske en anden god gang ?

Du er i hvert fald velkommen til at spørge mig,- Jeg hjælper gerne.
...For jeg er vis på, at hverken død eller liv eller engle eller magter eller noget nuværende eller noget kommende eller kræfter eller noget i det høje eller i det dybe eller nogen anden skabning kan skille os fra Guds kærlighed i Kristus Jesus, vor Herre.

(Det Nye Testamente, Romerbrevet, kap. 8, vers 38)
Brugeravatar
Julia
Sølv Bruger

Tro: Kristen

Givet : 11 perler
FÃ¥et : 13 perler

Indlægby Muslimaa » ons dec 09, 2009 13:44

Julia skrev:
Salam Muslimaa
Jeg ved godt, at somme tider så sidder man den sidste dag inden afleveringsfristen, men måske en anden god gang ?

hej Julia. Jeg laver næsten altid mine afleveringer i god tid
og var begyndt på den engelske noget tid før den skulle afleveres - men har fået hjælp. plus har kigget det igennem selv... Jeg er bare stresset, men det går. 2G er hårdt! :|
Brugeravatar
Muslimaa
Student 2011
Student 2011

Indlægby Julia » ons dec 09, 2009 13:53

Muslimaa skrev:
Julia skrev:
Salam Muslimaa

hej Julia. Jeg laver næsten altid mine afleveringer i god tid
og var begyndt på den engelske noget tid før den skulle afleveres - men har fået hjælp. plus har kigget det igennem selv... Jeg er bare stresset, men det går. 2G er hårdt! :|

OK. :) Jeg føler med dig. Det er meget godt at læse, at du giver dig god tid og ikke udskyder tingene til sidste øjeblik. Hvis du vælger universitetet senere eller en anden studiekrævende udddannnelse, så er det en vane, som du vil have RIGELIGT brug for, skulle jeg hilse at sige. Dejligt at det ligger dig lige for. Det er rigtigt rigtig vigtigt.
...For jeg er vis på, at hverken død eller liv eller engle eller magter eller noget nuværende eller noget kommende eller kræfter eller noget i det høje eller i det dybe eller nogen anden skabning kan skille os fra Guds kærlighed i Kristus Jesus, vor Herre.

Brugeravatar
Julia
Sølv Bruger

Indlægby Muslimaa » ons dec 09, 2009 13:54

Julia skrev:

OK. :) Jeg føler med dig. Det er meget godt at læse, at du giver dig god tid og ikke udskyder tingene til sidste øjeblik. Hvis du vælger universitetet senere eller en anden studiekrævende udddannnelse, så er det en vane, som du vil have RIGELIGT brug for, skulle jeg hilse at sige.

Ja det rigtigt. Det er bedre at begynde, så man har god tid. Vi får jo mange afleveringer osv...
Men tja - jeg håber jeg klarer mig gennem 2G, med mit dårlige dansk!
:|
Brugeravatar
Muslimaa
Student 2011
Student 2011

Indlægby Julia » ons dec 09, 2009 14:01

Muslimaa skrev:
Julia skrev:

OK. :) Jeg føler med dig. Det er meget godt at læse, at du giver dig god tid og ikke udskyder tingene til sidste øjeblik. Hvis du vælger universitetet senere eller en anden studiekrævende udddannnelse, så er det en vane, som du vil have RIGELIGT brug for, skulle jeg hilse at sige.

Ja det rigtigt. Det er bedre at begynde, så man har god tid. Vi får jo mange afleveringer osv...
Men tja - jeg håber jeg klarer mig gennem 2G, med mit dårlige dansk!
:|

Nej, for Søren da. Det gør mig så ondt i hjertet at læse, at du skriver "med mit dårlige dansk".. Smid de tanker langt over bord et sted hvor det hører hjemme. Efter det du skriver her på islamic., så skriver du et rigtigt godt dansk. Hvis du har en accent i det mundtlige (?),- så PYT MED DET!. Lad det ikke kue dig eller få dig til at se ned på dig selv.

Brugeravatar
Julia
Sølv Bruger

Indlægby Muslimaa » ons dec 09, 2009 14:05

Julia skrev:
Nej, for Søren da. Det gør mig så ondt i hjertet at læse, at du skriver "med mit dårlige dansk".. Smid de tanker langt over bord et sted hvor det hører hjemme. Efter det du skriver her på islamic., så skriver du et rigtigt godt dansk. Hvis du har en accent i det mundtlige (?),- så PYT MED DET!. Lad det ikke kue dig eller få dig til at se ned på dig selv.

når jeg skriver med mit dansk, så mener jeg ikke sådan noget her. Altså at skrive på islamic osv, er jo nemt nok
og det heller ikke accenten der er problemet. Men jeg er dårlig fagligt!! Jeg kan ikke formulere mig ordenlig og går i hak når jeg skal fremlægge osv, men inshallah det går..
:-)
Brugeravatar
Muslimaa
Student 2011
Student 2011

Indlægby Julia » ons dec 09, 2009 16:51

Muslimaa skrev:
Julia skrev:

når jeg skriver med mit dansk, så mener jeg ikke sådan noget her. Altså at skrive på islamic osv, er jo nemt nok
og det heller ikke accenten der er problemet. Men jeg er dårlig fagligt!! Jeg kan ikke formulere mig ordenlig og går i hak når jeg skal fremlægge osv, men inshallah det går..
:-)

Salam igen,

Jeg kan ud af dit skriftlige dansk se, at du faktisk er ganske godt hjemme i sproget. Du har ingen nævneværdige stavefejl f.eks. eller andre åbenlyse sproglige brølere. Hvis du synes, at du er dårlig til at formulere dig mundtligt, så er det måske mere et spørgsmål om en generel usikkerhed eller generthed i forbindelse med at være "på" foran klassen?. Det er ikke alle, der har det lige godt med at stå foran mange mennesker og præstere på kommando. Vi er forskellige som mennesker og nogle er fra naturens hånd mere generte og tilbageholdende. Tak Gud for forskellen og at vi alle er unikke. :D

Hvis du på nogen måde får mulighed for det ,- måske lidt senere i dit liv, da du er 2. g´er, så vil jeg stærkt anbefale et kursus i præsentationsteknik. Det er det bedste (2-dages ) kursus som jeg nogensinde har været på, og det jeg lærte dér, har jeg brugt en milliard gange, når jeg senere skulle fremlægge "noget" for "nogen" (i andre sammenhænge) eller lave en dispostion,- mundtlig eksamen eller whatever. Jeg fik det betalt, og disse kurser er generelt ret dyre.. Der er mange udbydere så jeg kan ikke garantere at alle udbydere er lige gode.

Men overvej det, hvis du nogensinde bliver spurgt om dit ønske om lidt efterudannelse eller et kursus af en arbejdsgiver.
God vind fremover.
Du har den rette indstilling og selvdiciplin. Det er allerede 50% af alle mål nået :)

Brugeravatar
Julia
Sølv Bruger

Indlægby Muslimaa » ons dec 09, 2009 17:20

Julia skrev:
Men overvej det, hvis du nogensinde bliver spurgt om dit ønske om lidt efterudannelse eller et kursus af en arbejdsgiver.
God vind fremover.
Du har den rette indstilling og selvdiciplin. Det er allerede 50% af alle mål nået :)

Lyder godt med den kursus der. Tja, det er ikke så meget generthed foran klassen, men mere at jeg HAR svært ved at formulere mig - og er meget svagt fagligt. Det er jo ikke for sjovt jeg får 2 i dansk mundtlig. Der må lig noget bag og det nok mig der dårlig i skolen! Lærerne dømmer ud fra det de ser.. og jeg er ikke tilfreds, men må bare tvinge mig selv til at holde ved!
Brugeravatar
Muslimaa
Student 2011
Student 2011

Indlægby Julia » ons dec 09, 2009 17:42

Hmm,- jeg tænker, om du har mulighed for at støtte dig til nogle gode slides, - som du kan fremvise, når du fremlægger "et eller andet",- de kan være guld værd at fokusere på og kan (rigtigt brugt) give dig en vis sikkerhed når du står i grillen foran de andre.

Jeg kan f.eks. anbefale dig Microsoft Office gratis skabeloner, som giver et rigtigt godt udgangspunkt, hvis man skal lave en fremlæggelse og ikke er en newborn ørn til powerpoint.

Se f.eks. her
http://office.microsoft.com/da-dk/templ ... 21030.aspx

Der er også et hav af ikke-seriøse gode templates til invitationer og alt muligt sjovt nonsens...
f.eks. til en pigefødselsdag, bryllup eller andet.

Brugeravatar
Julia
Sølv Bruger

Indlægby Muslimaa » ons dec 09, 2009 17:48

Julia skrev:Hmm,- jeg tænker, om du har mulighed for at støtte dig til nogle gode slides, - som du kan fremvise, når du fremlægger "et eller andet",- de kan være guld værd at fokusere på og kan (rigtigt brugt) give dig en vis sikkerhed når du står i grillen foran de andre.

Jeg kan f.eks. anbefale dig Microsoft Office gratis skabeloner, som giver et rigtigt godt udgangspunkt, hvis man skal lave en fremlæggelse og ikke er en newborn ørn til powerpoint.

Se f.eks. her
http://office.microsoft.com/da-dk/templ ... 21030.aspx

Der er også et hav af ikke-seriøse gode templates til invitationer og alt muligt sjovt nonsens...
f.eks. til en pigefødselsdag, bryllup eller andet.

Tak for det.. :-)
Brugeravatar
Muslimaa
Student 2011
Student 2011

Lignende emner

Engelsk rettelse
Forum: Sprog
Forfatter: The-Earth