Hjælp til matemaik

Matematik

Redaktør: Studiesiden Mods

Hjælp til matemaik

Indlægby Ung Muslim » ons maj 26, 2010 21:29

as salamu aleikum

Jeg var til skole-hjem samtale og fik at vide at jeg skulle tager mig sammen til matematik, men problemet er bare at jeg ved hvad jeg skal gøre med det problem.

Så er nogle der ved hvordan man bliver god til matematik (tabeller, gange osv.)

:wsalam: :wsalam: :wsalam: :wsalam: :wsalam: :wsalam:
Ung Muslim

Tro: Sunni/Hanafî
Køn: Hankøn

Givet : 0 perle
Fået : 0 perle

Re: Hjælp til matemaik

Indlægby Musliman » ons maj 26, 2010 21:45

Walaikum Salam Warahmatullah :)

Spis en sund morgenmad, så du har energi nok, til at følge med i matematik-timerne :teeth:
Musliman
Islam Moderator

Tro: Sunni/Hanafî

Givet : 74 perler
Fået : 56 perler

Indlægby Muhyi al din » ons maj 26, 2010 22:49

Wa "alaykum as salam wa raHmatuLlah,

Hvad er problemet, ifølge dig?

Det er vigtigt at klare sig godt i matematik. Flere undersøgelser viser, at ens matematik karakterer har stor indflydelse på sandsynligheden for, hvorvidt man får en ungdomsuddannelse eller ej.
قُلۡ يَـٰٓأَهۡلَ ٱلۡكِتَـٰبِ تَعَالَوۡاْ إِلَىٰ ڪَلِمَةٍ۬ سَوَآءِۭ بَيۡنَنَا وَبَيۡنَكُمۡ أَلَّا نَعۡبُدَ إِلَّا ٱللَّهَ وَلَا نُشۡرِكَ بِهِۦ شَيۡـًٔ۬ا وَلَا يَتَّخِذَ بَعۡضُنَا بَعۡضًا أَرۡبَابً۬ا مِّن دُونِ ٱللَّهِ‌ۚ فَإِن تَوَلَّوۡاْ فَقُولُواْ ٱشۡهَدُواْ بِأَنَّا مُسۡلِمُونَ

Sig: "I Skriftens folk! Kom, lad os enes om et ord, der er fælles for os og jer: At vi tjener Gud alene, at vi ikke sætter noget andet ved Hans side, og at ingen af os tager andre til herrer foruden Gud"! Hvis de så vender sig bort, skal I sige: "Vær I vidner til, at vi overgiver os til Gud!"
Brugeravatar
Muhyi al din
VIP Bruger

Geografisk sted: IslamiC.dk
Tro: Andet

Fået : 24 perler

Indlægby Kristen » ons maj 26, 2010 23:53

Det vigtigste er nok at du får lyst til at beskæftige dig med matematik. Det skal være sjovt.
Så jeg skrev på google "matematik sj" og straks blev der automatisk foreslået tre ting til at færdiggøre søgeordene:
matematik sjov dk
matematik sjov
matematik sjove opgaver

Det tyder på at der er en hel del at hente. Prøv også biblioteket.
Med søgeord som "sjov matematik", "nem matematik", "lær matematik", "leg matematik", "matematiske gåder", "matematiske spil"
Der findes en del bøger med sjove opgaver af forskellig slags hvor løsningerne er forklaret bag i bogen.
Det er ikke så vigtigt præcis hvordan du kommer i gang. Det vigtigste er at man beskæftiger sig med det og synes at det er interessant. Der der ikke noget matematik der er overflødigt eller forkert at lære, så det gør ikke noget at man starter et sted som ikke har noget at gøre med det man skal lære i skolen det skal nok komme sammen med interessen.

Jeg googlede lige lidt rundt og fandt denne side som er en oversigts side der virker meget interssant:
http://www.duda.dk/Grundfag/Matematik/matematik.html
Den er faktisk så interessant at jeg vil opfordre alle til at gemme siden i "favoritter" hvis der er den mindste chance for at i skal have med matematik at gøre i fremtiden.
Brugeravatar
Kristen
Aktiv Bruger

Fået : 3 perler

Indlægby Nightingale » tors maj 27, 2010 06:14

Hæng tabellerne (1-30 eller sådan noget) op ved siden af sengen, hver aften kører du lige et par igennem inden du skal sove. Hovedregning gør at man ofte kan skønne hvad resultatet skal være og derfor hurtigt se om man har regnet forkert :)
Nightingale
Studie Admin
Studie Admin

Tro: Jøde

Givet : 2 perler
Fået : 10 perler

Indlægby Muslimaa » tors maj 27, 2010 07:49

Al salamu alaikum
Prøv google - Er sikker på du vil finde mange opgaver, du kan øve dig på :)

PS: troede aldrig jeg sku' sige det her, men jeg savner matematik. Heller det, end fysik! :|
Ya Allah , forgive and guide my Umah...Amin thuma amin...
Brugeravatar
Muslimaa
Student 2011
Student 2011

Tro: Sunni/Mâlikî
Køn: Hunkøn

Givet : 70 perler
Fået : 18 perler

Tilbage til Matematik