Det vigtigste er nok at du får lyst til at beskæftige dig med matematik. Det skal være sjovt.
Så jeg skrev på google "matematik sj" og straks blev der automatisk foreslået tre ting til at færdiggøre søgeordene:
matematik sjov dk
matematik sjov
matematik sjove opgaver
Det tyder på at der er en hel del at hente. Prøv også biblioteket.
Med søgeord som "sjov matematik", "nem matematik", "lær matematik", "leg matematik", "matematiske gåder", "matematiske spil"
Der findes en del bøger med sjove opgaver af forskellig slags hvor løsningerne er forklaret bag i bogen.
Det er ikke så vigtigt præcis hvordan du kommer i gang. Det vigtigste er at man beskæftiger sig med det og synes at det er interessant. Der der ikke noget matematik der er overflødigt eller forkert at lære, så det gør ikke noget at man starter et sted som ikke har noget at gøre med det man skal lære i skolen det skal nok komme sammen med interessen.
Jeg googlede lige lidt rundt og fandt denne side som er en oversigts side der virker meget interssant:
http://www.duda.dk/Grundfag/Matematik/matematik.htmlDen er faktisk så interessant at jeg vil opfordre alle til at gemme siden i "favoritter" hvis der er den mindste chance for at i skal have med matematik at gøre i fremtiden.