svært ved matematik

Matematik

Redaktør: Studiesiden Mods

svært ved matematik

Indlægby Miss-Muslima » fre okt 27, 2006 14:26

Salaam

Hvis man har en svag side i matematik og man meget gerne vil forbedre den ? Hvad kan man gøre? Hvilken muligheder er der?

Især procent, brøker og sådan nogle opgaver :)
Miss-Muslima

Indlægby ZamZam » fre okt 27, 2006 14:31

Wa as-salâmu 'aleikum wa rahmutallah wa barakatuhu

Ved at får hjælp ved bl.a. lektiehjælp, måske fra forældrene? Det kunne være en mulighed.
Der er også den mulighed at i matematik handler det ikke andet end om at huske reglerne i hver opgave. I procent, brøker, ligninger etc. er der regler, det er blot dem man husker, ved at træne extra mere. :)
Man kunne arbejde igennem med en der kan det, og få det flere gange forklaret indtil man kan. Man kunne sagtens sige det til sin matematiklærer og spørge ham tid råds.

Wa assalamu aleikum wa rahmutallah wa barakatuhu
Billede
Brugeravatar
ZamZam
Moderator
Moderator

Tro: Sunni/Hanafî
Køn: Hunkøn

Givet : 0 perle
FÃ¥et : 0 perle

Indlægby Miss-Muslima » fre okt 27, 2006 14:40

Hvad så , hvis vedkommende har ikke tid til lektie hjælp ? forældrene har ikke uddannet sig i det? ... Kan man godt huskeregler her et sted? på nettet, hvor man kan printe dem ud ? og så have dem ved siden af sig når man laver extra opgaver for træning anyone?
Miss-Muslima

Indlægby Miss-Muslima » fre okt 27, 2006 15:05

Iason

Har sendt dig en PB
Miss-Muslima

Indlægby ZamZam » fre okt 27, 2006 15:34

Miss-Muslima skrev:Hvad så , hvis vedkommende har ikke tid til lektie hjælp ? forældrene har ikke uddannet sig i det? ... Kan man godt huskeregler her et sted? på nettet, hvor man kan printe dem ud ? og så have dem ved siden af sig når man laver extra opgaver for træning anyone?

Nej så er der ikke den mulighed. Jeg vil mene at der er regler som står i din matematikbog ligeså vel som også opgaver, som du kan regne. :)
Billede
Brugeravatar
ZamZam
Moderator
Moderator

Tro: Sunni/Hanafî
Køn: Hunkøn

Indlægby Miss-Muslima » fre okt 27, 2006 15:51

Ja tak for den mulighed ZamZam.
Miss-Muslima

Indlægby Naadje » fre okt 27, 2006 16:00

Når der er noget man ikke er god til, er den eneste vej frem, øvelse/træning. Man bliver nødt til, at give det tid. Jeg er sikker på, at din lærer har nogle opgaver til dig, hvis du spørger. :)
Naadje
VIP Bruger

Tro: Salafi

Givet : 15 perler
FÃ¥et : 27 perler

Indlægby Naadje » fre okt 27, 2006 16:03

PS Hvad er det du specielt har svært ved? :) Du kan også bare sende svaret over PB.
Naadje
VIP Bruger

Indlægby Miss-Muslima » fre okt 27, 2006 16:03

Ukhti Naadje

Jeg har spurgt min lærer

Hendes svar er jeg deler ikke opgaver ud til jer, I må se på nettet eller få nogen til lave et hæfte opgave til jer.. .

Ved ikk hvorfor hun ikke deler ud.

Min gamle matematik lærer plejede altid og dele ud, hvis nogle havde svært ved det, fik de ekstra opgaver
Miss-Muslima

Re: svært ved matematik

Indlægby DanisHMusliM » fre okt 27, 2006 16:06

Miss-Muslima skrev:Salaam

Hvis man har en svag side i matematik og man meget gerne vil forbedre den ? Hvad kan man gøre? Hvilken muligheder er der?

Især procent, brøker og sådan nogle opgaver :)

salam:P hehe bare spørg mig
Brugeravatar
DanisHMusliM

Indlægby Naadje » fre okt 27, 2006 16:10

Miss-Muslima skrev:Ukhti Naadje

Jeg har spurgt min lærer

Hendes svar er jeg deler ikke opgaver ud til jer, I må se på nettet eller få nogen til lave et hæfte opgave til jer.. .

Min gamle matematik lærer plejede altid og dele ud, hvis nogle havde svært ved det, fik de ekstra opgaver

Sikke en besynderlig lærer. Det må jeg nok sige. Det kan hun da ikke mene. Men pres på, og spørg, inden det er for sent. I princippet kan din lærer være lidt ligeglad med om du forstår hvad hun siger(heldigvis findes bedre), så i sidste ende afhænger det af din egen indsats.

Klag over hende. Gå til en anden matematiklærer, og få hjælp, men det er lidt svært. Hun skal da stå til rådighed og hjælpe, ellers har hun valgt det forkerte erhverv.
Naadje
VIP Bruger

Indlægby Miss-Muslima » fre okt 27, 2006 16:10

Hehe sender dig en PB :)
Miss-Muslima

Indlægby Miss-Muslima » fre okt 27, 2006 16:13

Naadje skrev:
Miss-Muslima skrev:Ukhti Naadje

Jeg har spurgt min lærer

Sikke en besynderlig lærer. Det må jeg nok sige. Det kan hun da ikke mene. Men pres på, og spørg, inden det er for sent. I princippet kan din lærer være lidt ligeglad med om du forstår hvad hun siger(heldigvis findes bedre), så i sidste ende afhænger det af din egen indsats.

Klag over hende. Gå til en anden matematiklærer, og få hjælp, men det er lidt svært. Hun skal da stå til rådighed og hjælpe, ellers har hun valgt det forkerte erhverv.

Altså hun er meget besynderlig
Vi skal op til eksamen, og hun har haft ferie, og så har hun været syg, og så nu har hun ferie fridag... Og hele klassen tænker bare hallo vi skal op til eksamen vi har slet ikk lært noget nyt

Ukhti Naadja jeg mener da jeg har skrevet hvilke opg jeg har mest svært ved? :?
Miss-Muslima

Indlægby Naadje » fre okt 27, 2006 16:16

Jeg har ikke modtaget nogen PB endnu. :)
Naadje
VIP Bruger

Indlægby Miss-Muslima » fre okt 27, 2006 16:19

Jeg mener da jeg har sendt Naadje :)
Miss-Muslima

Indlægby islamicdkbruger » man okt 30, 2006 15:19

Salaam søs'

Jeg har også været utrolig elendig til brøker, ligninger osv. MEN det jeg gjord var, at jeg læste og tog noter, samt prøvede jeg at skrive forklaringerne på ved siden af opgaverne når min lærer forklarede mig det. Derefter prøvede jeg selv at løse nogle opgaver, heeele tiden. Nu kan jeg godt, alhamdulillah :)

Det handler om virkelig, at yde for det. Som søster Nadjee siger, så er vejen frem til det øvelse og lave opgaver hele tiden, hele tiden. Men jeg er villig til at skrive nogle opgaver ind til dig, så du kan lave dem?

Hvilke niveau? Folke skole eller gymnasiet? :-)
islamicdkbruger

Indlægby Miss-Muslima » tirs okt 31, 2006 16:20

Wa alaikum assalam
Hmm det ville være dejligt ..
Kun hvis du har tid og du vil ukhti ...

Det er folkeskole 9 klasses. :)
Miss-Muslima

Indlægby islamicdkbruger » ons nov 01, 2006 18:54

De vil ligge i din indbakke imorgen, inshaAllah :-)

Kan huske at da jeg gik i folkeskolen var matematikbøgerne fuld af brøker, ligninger. Har du ikke en bog, som hedder Sigma eller Fakta? De er de bøger jeg kan huske..
islamicdkbruger

Lignende emner

Matematik og Kemi A
Forum: Lektiehjælp
Forfatter: silver_pearl
Svar: 2
Matematik A?
Forum: StudieSnak
Forfatter: Justice
Svar: 20
Sjov Matematik opg.
Forum: Matematik