Redaktør: Studiesiden Mods
Noor Al-Deen skrev:As-salamu 'alaykum wa-rahmatullahi wa-barakatuhu søstre og brødre,
Nu er det jo sådan, at i det nye reform, så får man opgivet de præcise eksamsspørgsmål i matematik. Derfor vil jeg høre dem, som skal til eksamen i mundtlig matematik, om de har lavet en disposition over de forskellige eksamsspørgsmål? For det kan man i princippet, istedet for at bruge eksamstiden til at skrive en hel disposition.
Jeg skal personligt til, at lave nogle senere på ugen, inshaAllah.
Ma'assalama

ZamZam skrev:Salam aleikum
Hvorfor er det irrieterende, jamen det er da meget nemmere.
Du kender spørgsmålene, og du behøver ike at være nervøs, over hvad du vil svare, når du allerede har forberedt dig, til eksamen. Man behøver ike at tænke på, hvad man vil komer op i osv.
Wa as-salâmu 'aleikum ZamZam

Uffe skrev:ZamZam skrev:Salam aleikum
Hvorfor er det irrieterende, jamen det er da meget nemmere.
Du kender spørgsmålene, og du behøver ike at være nervøs, over hvad du vil svare, når du allerede har forberedt dig, til eksamen. Man behøver ike at tænke på, hvad man vil komer op i osv.
Wa as-salâmu 'aleikum ZamZam
Ja jeg synes nu også, det må gøre det hele noget nemmere. Matematik har ellers været en af de frygtede eksamener på grund af alle beviserne - men nu har man jo mulighed for at øve sig temmelig godt på spørgsmålene.
Desuden er det en god træning til en evt. (naturvidenskabelig) universitetsuddannelse, hvor mundtlig eksamen ofte foregår på samme måde. Så selvom undervisningsministeren normalt er en torsk, synes jeg da, hun har tænkt sig nogenlunde om lige på dette punkt
er enig. Det vil hjælpe en, til træning for mundtlig matematik!

Sister-Sahra skrev:Aleykum selam ZamZam,
Jamen for det første er det irriterende fordi man skal forberede sig til 20 forskellige spørgsmål, og komme op i 1, man skal jo alligevel læse til eksamen men det er noget andet når man har spørgmålene i hånden. For det andet, kræver det mere og for det 3. hmm jamen det irriterer mig utrolig meget at man sagtens kan snyde til eksamen! Dem som slet ikke har fulgt med i timerne i løbet af året, kan sagtens forberede sig på det derhjemme og få hjælp til det hele!!!
På den anden side giver jeg dig ret, man har større chance for at få en bedre karater, da man på forhånd ved hvad man kan komme op i.
Personligt er jeg jeg ikke vild med det.

Jamen for det for det første er det irriterende fordi man skal forberede sig til 20 forskellige spørgsmål, og komme op i 1, man skal jo alligevel læse til eksamen men det er noget andet når man har spørgmålene i hånden. For det andet, kræver det mere og for det 3. hmm jamen det irriterer mig utrolig meget at man sagtens kan snyde til eksamen! Dem som slet ikke har fulgt med i timerne i løbet af året, kan sagtens forberede sig på det derhjemme og få hjælp til det hele!!!
På den anden side giver jeg dig ret, man har større chance for at få en bedre karater, da man på forhånd ved hvad man kan komme op i.
ved de eksamner. MEN jeg tror det vil være svært for dem at forberede sig uden noter osv osv 

Sister-Sahra skrev:Sister-Sahra skrev:Aleykum selam ZamZam,
Jamen for det første er det irriterende fordi man skal forberede sig til 20 forskellige spørgsmål, og komme op i 1, man skal jo alligevel læse til eksamen men det er noget andet når man har spørgmålene i hånden. For det andet, kræver det mere og for det 3. hmm jamen det irriterer mig utrolig meget at man sagtens kan snyde til eksamen! Dem som slet ikke har fulgt med i timerne i løbet af året, kan sagtens forberede sig på det derhjemme og få hjælp til det hele!!!
Lige en tilføjelse... Det er også uretfærdigt, synes jeg. Det er ikke alle som har muligheden for at få hjælp.
Ej man har da notater osv.
Jamen for det for det første er det irriterende fordi man skal forberede sig til 20 forskellige spørgsmål, og komme op i 1, man skal jo alligevel læse til eksamen men det er noget andet når man har spørgmålene i hånden. For det andet, kræver det mere og for det 3. hmm jamen det irriterer mig utrolig meget at man sagtens kan snyde til eksamen! Dem som slet ikke har fulgt med i timerne i løbet af året, kan sagtens forberede sig på det derhjemme og få hjælp til det hele!!!
Uffe skrev:Sister-Sahra skrev:Aleykum selam ZamZam,
Det er faktisk en god pointe, du har dér, angående snyd. På den anden side er det jo generelt sådan med eksamener, desværre, at karakteren absolut ikke nødvendigvis afspejler arbejdsindsats og forståelse året igennem. - Det er derfor, årskaraktererne i gymnasiet er en god ting.

Noor Al-Deen skrev:Jeg er nu meget glad for det nye reform, udover de der samlede eksaminer; geografi/biologi/kemi osv., så synes jeg at det er godt.
. Men til gengæld skal man ikke op i så mange eksamener 

| matematik hjælp. Forum: StudieSnak Forfatter: matti18 Svar: 6 |
Matematik IT-projekt opg.2d (vektor) Forum: Matematik Forfatter: Jærsind Svar: 5 |
Vektorer -> Klik det handler om matematik =) Forum: Matematik Forfatter: Anatolia Svar: 7 |
hjælp til matematik Forum: Matematik Forfatter: MissTurkii Svar: 52 |
Matematik opgave Forum: Matematik Forfatter: Nusaibah Svar: 2 |
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 1 gæst