Matematik mundtligt - eksamsspørgsmål

Matematik

Redaktør: Studiesiden Mods

Matematik mundtligt - eksamsspørgsmål

Indlægby islamicdkbruger » man jun 05, 2006 22:28

As-salamu 'alaykum wa-rahmatullahi wa-barakatuhu søstre og brødre,

Nu er det jo sådan, at i det nye reform, så får man opgivet de præcise eksamsspørgsmål i matematik. Derfor vil jeg høre dem, som skal til eksamen i mundtlig matematik, om de har lavet en disposition over de forskellige eksamsspørgsmål? For det kan man i princippet, istedet for at bruge eksamstiden til at skrive en hel disposition.

Jeg skal personligt til, at lave nogle senere på ugen, inshaAllah.

Ma'assalama
islamicdkbruger

Indlægby islamicdkbruger » man jun 05, 2006 22:53

Må man spørge, hvordan det gik? :)

Havde du skrevet nogle dispositioner op?
islamicdkbruger

Indlægby islamicdkbruger » man jun 05, 2006 23:05

:lol: How funny! Det er da flot! Tillykke med det, bror :)
islamicdkbruger

Indlægby islamicdkbruger » man jun 05, 2006 23:08

Hehehe, ja hvis vi alle tog os sammen, så kunne vi få 13 taller hele vejen igennem :D
islamicdkbruger

Indlægby islamicdkbruger » man jun 05, 2006 23:16

Hehehe, halv halv :p - men tro det eller ej, jeg eeeeelsker eksamsperioderne 8)

Nåh, men tilbage til trådens oprindelse.
islamicdkbruger

Indlægby ZamZam » tirs jun 06, 2006 11:02

Wa as-salâmu 'aleikum wa rahmutAllah wa barakâtuhu Noor Al-Deen

Er det noget nyt i gymnasierne?

Wa as-salâmu 'aleikum ZamZam
Billede
Brugeravatar
ZamZam
Moderator
Moderator

Tro: Sunni/Hanafî
Køn: Hunkøn

Givet : 0 perle
FÃ¥et : 0 perle

Re: Matematik mundtligt - eksamsspørgsmål

Indlægby Anatolia » tirs jun 06, 2006 13:02

Noor Al-Deen skrev:As-salamu 'alaykum wa-rahmatullahi wa-barakatuhu søstre og brødre,

Nu er det jo sådan, at i det nye reform, så får man opgivet de præcise eksamsspørgsmål i matematik. Derfor vil jeg høre dem, som skal til eksamen i mundtlig matematik, om de har lavet en disposition over de forskellige eksamsspørgsmål? For det kan man i princippet, istedet for at bruge eksamstiden til at skrive en hel disposition.

Jeg skal personligt til, at lave nogle senere på ugen, inshaAllah.

Ma'assalama

Aleykum Selam kære søster Noor Al-Deen,

Jeg sidder netop med de omtalte eksamensspørgsmål i mat. og forbereder mig :)
Der er i alt 24 spørgsmål, og ja, jeg laver disposition til hvert spm. Jeg skriver ned hvad jeg skal tale om, altså stikord. Og tager graferne med til eksamen, som jeg allerede har tegnet, for ikke at bruge tiden på det.

Ja, det er sådan set på den måde jeg forbereder mig..

ZamZam: Ja, denne metode er i følge den nye reform. Ret irriterende at de har lavet om på det!

Vesselam
www.alifmim.wordpress.com
www.islamcokguzel.wordpress.com
"The limits of my language are the limits of my mind. All I know is what I have words for."
- Ludvig Wittgenstein.
Brugeravatar
Anatolia
IslamiC Awards vinder
IslamiC Awards vinder

Geografisk sted: Ã…rhus

FÃ¥et : 1 perle

Indlægby ZamZam » tirs jun 06, 2006 13:12

Salam aleikum

Hvorfor er det irrieterende, jamen det er da meget nemmere.

Du kender spørgsmålene, og du behøver ike at være nervøs, over hvad du vil svare, når du allerede har forberedt dig, til eksamen. Man behøver ike at tænke på, hvad man vil komer op i osv.
:D

Billede
Brugeravatar
ZamZam
Moderator
Moderator

Indlægby Uffe » tirs jun 06, 2006 13:15

ZamZam skrev:Salam aleikum

Du kender spørgsmålene, og du behøver ike at være nervøs, over hvad du vil svare, når du allerede har forberedt dig, til eksamen. Man behøver ike at tænke på, hvad man vil komer op i osv.

Ja jeg synes nu også, det må gøre det hele noget nemmere. Matematik har ellers været en af de frygtede eksamener på grund af alle beviserne - men nu har man jo mulighed for at øve sig temmelig godt på spørgsmålene.
Desuden er det en god træning til en evt. (naturvidenskabelig) universitetsuddannelse, hvor mundtlig eksamen ofte foregår på samme måde. Så selvom undervisningsministeren normalt er en torsk, synes jeg da, hun har tænkt sig nogenlunde om lige på dette punkt :)
Brugeravatar
Uffe
Sølv Bruger

Geografisk sted: Odense (desværre...)

Indlægby ZamZam » tirs jun 06, 2006 13:15

Hovsa

*Man behøver ikke at tænke på, hvad man kommer op i osv.
Billede
Brugeravatar
ZamZam
Moderator
Moderator

Indlægby ZamZam » tirs jun 06, 2006 13:18

Uffe skrev:
ZamZam skrev:Salam aleikum

Ja jeg synes nu også, det må gøre det hele noget nemmere. Matematik har ellers været en af de frygtede eksamener på grund af alle beviserne - men nu har man jo mulighed for at øve sig temmelig godt på spørgsmålene.
Desuden er det en god træning til en evt. (naturvidenskabelig) universitetsuddannelse, hvor mundtlig eksamen ofte foregår på samme måde. Så selvom undervisningsministeren normalt er en torsk, synes jeg da, hun har tænkt sig nogenlunde om lige på dette punkt :)

Ja, det er netop det. Så godt at dette gælder matematiken :D
Hehe :razz: er enig. Det vil hjælpe en, til træning for mundtlig matematik!
Billede
Brugeravatar
ZamZam
Moderator
Moderator

Indlægby Anatolia » tirs jun 06, 2006 13:20

Aleykum selam ZamZam,

Jamen for det for det første er det irriterende fordi man skal forberede sig til 20 forskellige spørgsmål, og komme op i 1, man skal jo alligevel læse til eksamen men det er noget andet når man har spørgmålene i hånden. For det andet, kræver det mere og for det 3. hmm jamen det irriterer mig utrolig meget at man sagtens kan snyde til eksamen! Dem som slet ikke har fulgt med i timerne i løbet af året, kan sagtens forberede sig på det derhjemme og få hjælp til det hele!!!

På den anden side giver jeg dig ret, man har større chance for at få en bedre karater, da man på forhånd ved hvad man kan komme op i. :)

Personligt er jeg jeg ikke vild med det. ;)
"The limits of my language are the limits of my mind. All I know is what I have words for."
- Ludvig Wittgenstein.
Brugeravatar
Anatolia
IslamiC Awards vinder
IslamiC Awards vinder

Indlægby Anatolia » tirs jun 06, 2006 13:23

Hej Uffe,

Det kan være godt, hvis det også foregår på samme måde på de videregående udd. Så har man i hvert fald prøvet det før.
- Ludvig Wittgenstein.
Brugeravatar
Anatolia
IslamiC Awards vinder
IslamiC Awards vinder

Indlægby Anatolia » tirs jun 06, 2006 13:26

Sister-Sahra skrev:Aleykum selam ZamZam,

Jamen for det første er det irriterende fordi man skal forberede sig til 20 forskellige spørgsmål, og komme op i 1, man skal jo alligevel læse til eksamen men det er noget andet når man har spørgmålene i hånden. For det andet, kræver det mere og for det 3. hmm jamen det irriterer mig utrolig meget at man sagtens kan snyde til eksamen! Dem som slet ikke har fulgt med i timerne i løbet af året, kan sagtens forberede sig på det derhjemme og få hjælp til det hele!!!

På den anden side giver jeg dig ret, man har større chance for at få en bedre karater, da man på forhånd ved hvad man kan komme op i. :)

Lige en tilføjelse... Det er også uretfærdigt, synes jeg. Det er ikke alle som har muligheden for at få hjælp.
- Ludvig Wittgenstein.
Brugeravatar
Anatolia
IslamiC Awards vinder
IslamiC Awards vinder

Indlægby ZamZam » tirs jun 06, 2006 13:36

Jamen for det for det første er det irriterende fordi man skal forberede sig til 20 forskellige spørgsmål, og komme op i 1, man skal jo alligevel læse til eksamen men det er noget andet når man har spørgmålene i hånden. For det andet, kræver det mere og for det 3. hmm jamen det irriterer mig utrolig meget at man sagtens kan snyde til eksamen! Dem som slet ikke har fulgt med i timerne i løbet af året, kan sagtens forberede sig på det derhjemme og få hjælp til det hele!!!

Det er rigtigt. Dem som lytter til Mp3 i timerne kan få 13 :| ved de eksamner. MEN jeg tror det vil være svært for dem at forberede sig uden noter osv osv ;)
Billede
Brugeravatar
ZamZam
Moderator
Moderator

Indlægby ZamZam » tirs jun 06, 2006 13:38

Sister-Sahra skrev:

Jamen for det første er det irriterende fordi man skal forberede sig til 20 forskellige spørgsmål, og komme op i 1, man skal jo alligevel læse til eksamen men det er noget andet når man har spørgmålene i hånden. For det andet, kræver det mere og for det 3. hmm jamen det irriterer mig utrolig meget at man sagtens kan snyde til eksamen! Dem som slet ikke har fulgt med i timerne i løbet af året, kan sagtens forberede sig på det derhjemme og få hjælp til det hele!!!

Lige en tilføjelse... Det er også uretfærdigt, synes jeg. Det er ikke alle som har muligheden for at få hjælp.

Synd :razz: Ej man har da notater osv.
Billede
Brugeravatar
ZamZam
Moderator
Moderator

Indlægby Uffe » tirs jun 06, 2006 13:38

Det er faktisk en god pointe, du har dér, angående snyd. På den anden side er det jo generelt sådan med eksamener, desværre, at karakteren absolut ikke nødvendigvis afspejler arbejdsindsats og forståelse året igennem. - Det er derfor, årskaraktererne i gymnasiet er en god ting.
Brugeravatar
Uffe
Sølv Bruger

Geografisk sted: Odense (desværre...)

Indlægby ZamZam » tirs jun 06, 2006 13:49

Uffe skrev:

Det er faktisk en god pointe, du har dér, angående snyd. På den anden side er det jo generelt sådan med eksamener, desværre, at karakteren absolut ikke nødvendigvis afspejler arbejdsindsats og forståelse året igennem. - Det er derfor, årskaraktererne i gymnasiet er en god ting.

Jeg synes at de eksamner burde afskaffes, men at så elevrne bliver holdt øje hele året og puttet karakteren for elevens viden hele året :)

Se det er retfærdigt. Følg med hele året, og ingen snyd for nogle! :D
Billede
Brugeravatar
ZamZam
Moderator
Moderator

Indlægby islamicdkbruger » tirs jun 06, 2006 14:18

Jeg er nu meget glad for det nye reform, udover de der samlede eksaminer; geografi/biologi/kemi osv., så synes jeg at det er godt.
islamicdkbruger

Indlægby Anatolia » tirs jun 06, 2006 22:16

Noor Al-Deen skrev:Jeg er nu meget glad for det nye reform, udover de der samlede eksaminer; geografi/biologi/kemi osv., så synes jeg at det er godt.

Enig!

Det er FOR kompliceret med at det er tværfagligt, der er nemlig nogle ting der slet ikke hænger sammen :shock: . Men til gengæld skal man ikke op i så mange eksamener :)
- Ludvig Wittgenstein.
Brugeravatar
Anatolia
IslamiC Awards vinder
IslamiC Awards vinder

Lignende emner

Tilbage til Matematik