Eksponentieller funktioner

Matematik

Redaktør: Studiesiden Mods

Eksponentieller funktioner

Indlægby Tatiyana » lør mar 11, 2006 21:25

salaam aleikum

Er der nogen som kan hælpe mig med disse spørgesmål, hvilken betydning har fremskrivningsfaktoren a? hva forstår man ved vækstrate og sammenhængen mellem denne og a? hvordan kan man udfra forskriften se om funktionen er voksende eller aftagende? betydningen af tallet b? betydningen af fordoblingskonstanten/ halveringskonstanten?
Tatiyana

Indlægby Tatiyana » søn mar 12, 2006 09:55

er der slet ik nogen??? aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah
Tatiyana

Indlægby Uffe » søn mar 12, 2006 10:21

"Godmorgen", hehe.
Jeg vil anbefale dig, at du først (gen)læser kapitlet i din bog og dernæst kaster et blik på denne her side: http://ga.randers-hf-vuc.dk/matlex/exp.html
Hvis du derefter stadig har problemer med det, så spørg endelig løs :)
Brugeravatar
Uffe
Sølv Bruger

Geografisk sted: Odense (desværre...)

Givet : 0 perle
FÃ¥et : 0 perle

Indlægby Tatiyana » søn mar 12, 2006 10:54

er det matematik på b-niveau eller hva?? jeg har det kun på c-niveau og den hjemmeside som du har givet, der står meget som vi ikk har lært, ihvertfald den måde alle de tal er skrevet på, men ja det var en smule til hjælp, i min bog står der ik så godt beskrevet, det sir min lærer oz selv, derfor har jeg ik fået noget ud af at læse kapitlet i min bog, men ja her står det beskrevet godt bortset fra den måde de har skrevet det op på, de har brugt matematik til at forklare mere end ord, men ja tak skal du have.
Tatiyana

Indlægby islamicdkbruger » søn mar 12, 2006 14:40

Har du bogen som hedder MAT C af Fritstrup, nørgård og storam Rasumussen eller en anden som hedder; matma10k af tomas jonsen og morten overgård nielsen? Hvertfald så står der i begge bøger og synes selv, at det er beskrevet godt i den sidste.
islamicdkbruger

Indlægby Tatiyana » man mar 13, 2006 10:24

Noor Al-Deen skrev:Har du bogen som hedder MAT C af Fritstrup, nørgård og storam Rasumussen eller en anden som hedder; matma10k af tomas jonsen og morten overgård nielsen? Hvertfald så står der i begge bøger og synes selv, at det er beskrevet godt i den sidste.

Ja, jeg ved oz godt at det står i bøgerne, jeg er da ik dum, at jeg ik ved det og at man ik skal læse kapitlet før men ja det er matma10k, men du synes måske den er beskrevet godt men når man i forevejen ik fatter noget matematik ja så er det ligemeget hvor meget andre synes den er beskrevet godt men ja den er skam oz fuld af fejl, min lærer retter den altid også taler med forfatteren om det osv...... men ja glem det nu bare, sorry fordi man spurgte, spurgte om hjælp og ik om hva andre synes om den er beskrevet godt.
see yaa.
Tatiyana

Indlægby Uffe » man mar 13, 2006 11:19

Hej Tatiyana,

Jeg er temmelig mange 100 procent sikker på, at der ikke er nogen her, der synes, du er dum eller at du spørger dumt. Tværtimod vil vi meget gerne hjælpe dig. Noor Al-Deen spurgte dig om, hvilken bog du bruger, og hvis du brugte den anden, var der jo så en mulighed for, at du kunne læse i Matma10k og måske få en bedre forklaring. Men når det er den, du i forvejen læser i, hjælper det jo selvfølgelig ikke så meget.
Det, vi gerne ville have dig til, var blot at læse det igennem igen, og gerne på en anden måde, fordi svarene på dine spørgsmål helt uden tvivl står beskrevet i bøgerne. Og det er selvfølgelig helt fair, hvis du ikke forstår, hvad der står, for matematik er indimellem svært at forstå - men så prøv at stille spørgsmål til de konkrete formuleringer frem for blot mere eller mindre at skrive den opgave, du skal besvare, af. Det siger jeg på ingen måde for at være led, ond, modbydelig eller grusom, men fordi jeg ved, at det vil gavne dig mere.
- Og der er altid mange herinde, der gerne vil hjælpe dig :)

Med venlig hilsen
Uffe
Brugeravatar
Uffe
Sølv Bruger

Geografisk sted: Odense (desværre...)

Givet : 0 perle
FÃ¥et : 0 perle

Indlægby islamicdkbruger » man mar 13, 2006 17:10

Lige mine ord, Uffe:)

Her er nogle noter, som er meget let forståelig, forhåbentlig!:) Bl.a. som svare på dine spørgsmål.
Vedhæftede filer
Eksponentielle funktioner, noter.doc
(142 KiB) Downloadet 229 gange
islamicdkbruger

Indlægby Tatiyana » tirs mar 14, 2006 11:27

ja oki. Tak for hjælpen, men jeg er virkelig langt ude når det gælder matematik, forstår intet, har ik haft matematik i fire år sådan rigtig, udover naturfag men der var det på en meget lettere niveau og matematik i folkeskolen var ik lige min stærke side, men ja tak for den hjælp jeg nu har fået, det var sødt af jer.
Tatiyana

Lignende emner

Differential funktioner
Forum: Matematik
Forfatter: Anonymous
Svar: 4
NYT: Funktioner ved skriv indlæg (Teste-tråden)
Forum: IslamiC.dk Nyheder
Forfatter: AbU
Svar: 1
Nyhed: 2 nye funktioner på IslamiC.dk
Forum: IslamiC.dk
Forfatter: AbU
Svar: 1
Funktioner.....
Forum: Matematik
Forfatter: Anonymous
Svar: 10

Tilbage til Matematik