SRP - Gode råd?

Snak omkring alt hvad der har med studie at gøre.

Redaktør: Studiesiden Mods

SRP - Gode råd?

Indlægby Suzuki » lør dec 10, 2011 14:07

Salaam Alaikum

Jeg er igang med mit studieretningsprojekt, og føler mig stresset og presset og forvirret!
Jeg har om harmoniske svingninger i fagene matematik A og fysik B, og sidder med en masse uoverskuelig data, som jeg ikke rigtig ved, hvordan det skal bearbejdes. Er også bange for, at jeg ikke kan få det til at fylde de 15-20 sider ,.. har brug for gode råde!
- HELP
Brugeravatar
Suzuki

Givet : 3 perler
FÃ¥et : 3 perler

Re: SRP - Gode råd?

Indlægby Zana » lør dec 10, 2011 17:52

Wa 'alaykum as-salam wa rahmatullah,

Lyder spændende! Mit råd vil først og fremmest være at slappe helt af. Er man stresset og forvirret, hjælper det ikke ligefrem på selve opgaveskrivningen. Det gør det formentlig sværere at tage relevante oplysninger ud fra ens materiale, så det vil være det første skridt på vejen. Gå evt. en lille tur og vend tilbage til opgaven efter.

For det andet, må du tænke at det ikke er kvantitet, der tæller. Det er kvaliteten af den tekst, du arbejder som lærerne skal læse. Derfor kan en person, der skriver 25-30 sider lige så godt få en lav karakter, fordi indholdet ikke er godt. For det tredje må du forsøge at sætte dig i din lærers situation og tænke: "Hvad vil hun gerne læse? Hvad er det for nogle vigtige pointer, hun forventer jeg kommer ind på?" Man afleverer som regel en disposition inden eller en problemstilling, så du må tage udgangspunkt i den. Når du har dit materiale foran dig, så start med at læse de kapitler der er relevante for dit emne og undervejs kan du overstrege det, som du finder relevant. Vend evt. tilbage til opgaveskrivning efter og tag udgangspunkt i, hvad du har overstreget. Altså, ikke bare det, der "lyder" godt med hensyn til opsætning osv., men det som du rent faktisk tænker om "det her hjælper mig med at besvare mine spørgsmål."

Må Allah Den Ophøjede give dig succes med alt, hvad du foretager dig i denne verden og den næste. Amin.
Zana
Aktiv Bruger

Tro: Sunni/Hanafî

Givet : 11 perler
FÃ¥et : 41 perler

Re: SRP - Gode råd?

Indlægby Suzuki » lør dec 10, 2011 21:03

Tusind tak for dine råd søster! Og tak for dua'en :D (Amin) w baraka allah fiki !
Brugeravatar
Suzuki

Givet : 3 perler
FÃ¥et : 3 perler

Lignende emner

Tilbage til StudieSnak