samfundsfag hjælp

Snak omkring alt hvad der har med studie at gøre.

Redaktør: Studiesiden Mods

samfundsfag hjælp

Indlægby matti18 » lør maj 07, 2011 17:16

selam aleykum og hej.
jeg er igang med en samfundsfag opg, og samfundsfag er lidt vanskeligt synes jeg.

jeg víl gerne vide hvad udenrigspolitik er?

Jeg skal skrive om en opg om NIELS HOLCK, hvis ikke der er nogen der ved det, så er han en våbensmugler som var med til at kaste våben ned til den lokale modstandsbevægelse i inden. Jeg har et spørgsmål som lyder:

1. "Hvad er sammenhængen mellem hans sag og udenrigspolitik, terrorpakken og problermerne med den forhold til menneskerettigheder" ?
matti18

Tro: Salafi
Køn: Hankøn

Givet : 0 perle
FÃ¥et : 3 perler

Re: samfundsfag hjælp

Indlægby rs16 » lør maj 07, 2011 17:34

Så vidt jeg ved er udenrigspolitik behandling af spørgsmål vedrørende et lands forhold til andre lande. Bare hvad jeg kan huske fra timerne :)

Ellers står der lidt inde på wiki: http://da.wikipedia.org/wiki/Udenrigspolitik

Men jeg er nu ik den bedste til samfundsfag :D

Ved ik' om det kan bruges..?
rs16

Tro: Sunni/Hanafî
Køn: Hunkøn

Givet : 3 perler
FÃ¥et : 0 perle

Indlægby matti18 » lør maj 07, 2011 17:37

tak for svaret søster, har os læst det der står på wiki. Men jeg ved nogen lunde hvad udenrigspolitik er, men det nærmest stadig et spørgsmålstegn i hovedet:D
matti18

Indlægby Bananflue » lør maj 07, 2011 20:50

Asalamu - Alaikum.

Udenrigspoltik er kort sagt, politik der vedrører et lands officielle forhold og forbindelser til andre lande og internationale organisationer.

Man kan også bare dele ordet op, som fx. "Udenrigs = som har at gøre med udlandet" og "Poltik"
Dvs. (det vil så sige), som nævnt før, poltik der vedrører et lands forhold til andre.

Jeg håber det var til hjælp. :)
Bananflue

Givet : 1 perle
FÃ¥et : 0 perle

Indlægby Levvame » søn maj 08, 2011 08:52

Du skal ikke hænge mig på det, men umiddelbart virker det som om at du skal se vanskelighederne i at det han gør og at hvordan det er i kontrast med udenrigspolitik, terrorpakken. (eller det kan også være modsat). Du skal dog kun redegør.

Derfor er det oplagt at du ser på Statens udenrigspolitik, og den nævnte terrorpakke (vidste ikke det blev til noget).

Der er to sider af sagen, det ene er at NIELS HOLCK støtter oprørske bevægelser som man enten kan kalde terrorister eller folk der kæmper for deres rettigheder. Den del har med menneskerettigheder at gøre.

Held og lykke med din opgave. Du kan også vælge at spørge Cabra her inde på siden (:
Brugeravatar
Levvame

Tro: Sunni/Hanafî

Givet : 5 perler
FÃ¥et : 8 perler

Indlægby matti18 » søn maj 08, 2011 12:47

tak for svaret bananflue og levvame.

ja cabra kan nok hjælpe mig med den, håber jeg da.
matti18

Lignende emner

Tilbage til StudieSnak