Studenter eksamen 3g

Snak omkring alt hvad der har med studie at gøre.

Redaktør: Studiesiden Mods

Studenter eksamen 3g

Indlægby Muslimaa » lør maj 07, 2011 08:27

Al salamu alaikum

Om 2 uger skal jeg op i skriftlige eksamner... Jeg har nogle idéer til hvordan jeg kan øve mig bedst muligt, men det er altid rart at få råd fra andre. Så mit spørgsmål er: hvordan kan jeg øve mig? Jeg er fx. ikke så god til dansk og fransk.
Tak på forhånd. :)
Ya Allah , forgive and guide my Umah...Amin thuma amin...
Brugeravatar
Muslimaa
Student 2011
Student 2011

Tro: Sunni/Mâlikî
Køn: Hunkøn

Givet : 70 perler
Fået : 18 perler

Re: Studenter eksamen 3g

Indlægby Hanar Hamid » lør maj 07, 2011 11:10

Wa aleykuma salam :)
Jeg er også færdig om et par mdr. Inshallah :D
Mange siger, at læsegrupper er godt :)
Man behøver ikke at vælge nogen fra ens klasse, for efter min mening kan det også være andre elever fra skolen eller uden for skolen :) Selvom man måske har brugt forskellige tekster, er romantikken det samme, og sproget er også det samme :)
Så hvis du gerne vil øve dansk og fransk, så sæt dig sammen med nogle gode venner og gå i gang med at læse op :) Ang. fransk kan du øve sproget og bruge tekster fra dit pensum. Ang. dansk kan du sidde og gå de forskellige perioder igennem og bruge teksterne ved siden af :D
Det er noget jeg forhåbentlig vil gøre Inshallah :)

Men held og lykke og Inshallah klarer vi det :tomm:
"Hele menneskeheden stammer fra Adam og Eva; ingen araber er bedre end en ikke-araber. En hvid er heller ikke bedre end en sort og en sort er heller ikke bedre end en hvid, undtagen i fromhed og gode handlinger" - Profeten Muhammad salla lāhu 'alayhi wa sallam
Hanar Hamid

Givet : 4 perler
Fået : 10 perler

Indlægby Hanar Hamid » lør maj 07, 2011 11:15

Nu tænkte jeg på de mundtlige :) F.eks. i dansk, så vælger jeg altid litterær artikel, fordi det er den genre, jeg er bedst til :) Hvis du gerne vil være sikker i dem alle, så sæt dig ned og kig de tre genrer igennem, sådan at du har forstået, hvad man skal :) Tag nogle tidligere stiloplæg og brug dem ved siden af.
Ang. fransk, så har jeg desværre ikke sprogfag. Men jeg vil højst sandsynligt sætte mig ned og kigge på det, jeg har problemer med :) Er det f.eks. noget bestemt indenfor grammatikken, så find opgaver med samme problem og arbejd med det.
Jeg har f.eks. engelsk A, så jeg vil finde mig en buddy og sidde og øve grammatikken :D heheh og hvis ikke jeg finder en, så øver jeg selv. Jeg vil her tage de gamle "delprøve 1." frem, som jo er uden hjælpemidler og så sidde og kigge på fejlene og øve med dem :D
"Hele menneskeheden stammer fra Adam og Eva; ingen araber er bedre end en ikke-araber. En hvid er heller ikke bedre end en sort og en sort er heller ikke bedre end en hvid, undtagen i fromhed og gode handlinger" - Profeten Muhammad salla lāhu 'alayhi wa sallam
Hanar Hamid

Indlægby Cabra » lør maj 07, 2011 11:26

:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D
Cabra
Sølv Bruger

Geografisk sted: Frederiksberg
Tro: Ateist/Agnostiker
Køn: Hankøn

Givet : 54 perler
Fået : 74 perler

Indlægby Muslimaa » søn maj 08, 2011 14:02

Hanar:
Ja det lyder som en god ide, de idéer du kom med.
Jeg kan måske øve med en kurdisk pige jeg snakker med :)
Brugeravatar
Muslimaa
Student 2011
Student 2011

Indlægby Hanar Hamid » søn maj 08, 2011 14:59

Det lyder godt :)
Håber det lykkes Inshallah!
Hanar Hamid

Indlægby Muslimaa » søn maj 08, 2011 17:51

Hanar: tak og i lige måde :D
Brugeravatar
Muslimaa
Student 2011
Student 2011

Indlægby Amiina » tirs maj 10, 2011 17:15

Muslimaa:

Gode råd du kommer med Hanar :D
Men nu du siger, at du ikke har fransk & derfor ikke ved så meget om sprogfagene, så har jeg et råd til at øve sig på det franske:

Jeg har også selv fransk (& er færdig med STX lige om lidt inshAllah) & jeg har fx skiftet mit sprog på min tlf til fransk - det er en lille, men faktisk betydelig ting, fordi dette gør, at jeg; 1. lærer en masse nye ord ubevidst, 2. vænner mig selv til det franske sprog, og hele tiden har det i baghovedet.. Personligt synes jeg det er en helt vild god idé :)
Ellers, find noget fransk i TV'et eller på youtube - dette hjælper mig personligt. Eller hvis du kender nogen der taler fransk, så tal lidt fransk med ham/hende engang imellem :)

Ang. skriftlig - det er altid den samme grammatik der kommer igen - fx à/en foran land/by, passé composé/conditionelle, personlige pronominers (som fx lui) placering osv.. Så disse fejl skal bare TERPES! :) Kig evt. nogle gamle eksamensopgaver igennem ;)

Må Allah hjælpe os alle gennem eksamen, og opnå det højeste resultat i disse eksaminer og i Livets endelige Eksamen inshAllah!
Amin!

:peace:
- Amina.
Brugeravatar
Amiina

Givet : 2 perler
Fået : 0 perle

Indlægby Muslimaa » tirs maj 10, 2011 17:42

Amiina skrev:Jeg har også selv fransk (& er færdig med STX lige om lidt inshAllah) & jeg har fx skiftet mit sprog på min tlf til fransk - det er en lille, men faktisk betydelig ting, fordi dette gør, at jeg; 1. lærer en masse nye ord ubevidst, 2. vænner mig selv til det franske sprog, og hele tiden har det i baghovedet.. Personligt synes jeg det er en helt vild god idé :)
Ellers, find noget fransk i TV'et eller på youtube - dette hjælper mig personligt. Eller hvis du kender nogen der taler fransk, så tal lidt fransk med ham/hende engang imellem :)
Ang. skriftlig - det er altid den samme grammatik der kommer igen - fx à/en foran land/by, passé composé/conditionelle, personlige pronominers (som fx lui) placering osv.. Så disse fejl skal bare TERPES! :) Kig evt. nogle gamle eksamensopgaver igennem ;)
Må Allah hjælpe os alle gennem eksamen, og opnå det højeste resultat i disse eksaminer og i Livets endelige Eksamen inshAllah!
Amin!

Tak for dine råd, men nu er jeg typen som er ret træt af fransk, så der skal meget til før jeg tager mig sammen til at gøre noget , som fx. det med youtube. Det med mobilen kan jeg ikke, da jeg ikke har fransk på den. I alle de eksamensopgaver jeg har haft har jeg fået 4, men jeg ved at mit problem er grammatikken. Hvis jeg skal op i skriftlig fransk, tager jeg en grammatik bog med til eksamen, med mange verber. Hvis det ikke bliver skriftlig jeg skal op i , så bliver det sikkert mundtligt (endnu værre).

Må Allah Subhana wa ta'ala hjælpe dig. Amin :)
Brugeravatar
Muslimaa
Student 2011
Student 2011

Indlægby Hanar Hamid » tirs maj 10, 2011 18:18

Tak Amina og Muslimaa og ilm ;) Selvom jeg ikke har fransk kan det helt sikkert bruges i engelsk :D

Amin!! Inshallah

Muslimaa det kender jeg for godt! Men tænk sådan: det er vores studentereksamen, så det er det vigtigste :) Vi har "spildt" 3 år på at få dette bevis, så vi kan komme videre med livet. Som tidligere skrevet har jeg præstationsangst, og derfor har jeg ikke klaret det godt i tre af mine mundtlige eksaminer :( Men i år vil jeg læse alt op, og hvis det går dårligt, kan jeg i stedet trøste mig selv med, at jeg gjorde mit bedste :)

- Amina ved du hvad tid, det kommer til at stå på lectio? Altså 1. del af eksamens.... ?? Tidspunktet står ikke derinde :( Men mon ikke det er kl. 10? :)
Hanar Hamid

Indlægby Hanar Hamid » tirs maj 10, 2011 19:20

Hov har lige læst, det er kl. 12 :)
Hanar Hamid

Indlægby Muslimaa » tirs maj 10, 2011 19:36

Hanar Hamid skrev:Muslimaa det kender jeg for godt! Men tænk sådan: det er vores studentereksamen, så det er det vigtigste :) Vi har "spildt" 3 år på at få dette bevis, så vi kan komme videre med livet. Som tidligere skrevet har jeg præstationsangst, og derfor har jeg ikke klaret det godt i tre af mine mundtlige eksaminer :( Men i år vil jeg læse alt op, og hvis det går dårligt, kan jeg i stedet trøste mig selv med, at jeg gjorde mit bedste :)

Jeg ved godt at studentereksamen er vigtig. Det er ikke fordi jeg er ligeglad, men jeg har også præsentationsangst. Nogle lider mere af det end andre. Jeg bliver nervøs, snakker og går lidt i stå. Ikke i mange sekunder, men bare det at jeg går i stå gør mig sur og vred på mig selv. I gennem de tre år er det heller ikke gået godt til mine årsprøver osv. Men nu er det eksamen næste uge. Allah karim vi gør vores bedste. Man skal sætte sit lid til Allah Subhana wa ta'ala og lave dua. Dette fortæller jeg også mig selv.
Held og lykke. Jeg kan først se hvilke skriftlige eksamner jeg skal op i kl 13:45 eller sådan noget på lectio.

Ya Allah giv os sabr og må vi alle bestå studentereksamen med et gennemsnit vi bliver tilfredse med. Amin :)
Brugeravatar
Muslimaa
Student 2011
Student 2011

Indlægby Janan » tirs maj 10, 2011 19:49

Muslimaa skrev:Jeg ved godt at studentereksamen er vigtig. Det er ikke fordi jeg er ligeglad, men jeg har også præsentationsangst. Nogle lider mere af det end andre. Jeg bliver nervøs, snakker og går lidt i stå. Ikke i mange sekunder, men bare det at jeg går i stå gør mig sur og vred på mig selv. I gennem de tre år er det heller ikke gået godt til mine årsprøver osv. Men nu er det eksamen næste uge. Allah karim vi gør vores bedste. Man skal sætte sit lid til Allah Subhana wa ta'ala og lave dua. Dette fortæller jeg også mig selv.
Held og lykke. Jeg kan først se hvilke skriftlige eksamner jeg skal op i kl 13:45 eller sådan noget på lectio.

Ya Allah giv os sabr og må vi alle bestå studentereksamen med et gennemsnit vi bliver tilfredse med. Amin :)

Mht. til forberedelse til mundtlig eksamen, så har jeg et par råd, som måske kunne være nyttige.

- Lav stikord for hvad du har tænkt dig at sige. Så hvis du går i stå, kan du lige kigge på dine stikord.

- Øv dig derhjemme eller med nogle fra klassen hvad du vil sige til eksaminen. Forestil dig du har trukket et emne og forestil dig hvad du skal sige.

Det burde gerne gøre det lidt nemmere når du skal op til den rigtige eksamen, for så har du øvet dig lidt.

Må Allah (Ta'ala) hjælpe dig/jer gennem jeres eksaminer. :)
Brugeravatar
Janan
Aktiv Bruger

Givet : 45 perler
Fået : 29 perler

Indlægby Hanar Hamid » tirs maj 10, 2011 19:57

Muslimaa: Så har du vidst ikke været til stede, når jeg fremlægger eller er oppe i en eller anden form for eksame :) Men nu er jeg i gang med et eksamenstræningskursus, så jeg håber, det hjælper :) Jeg får oftest en eller anden form for blackout og vupti, så skulle man tro, at jeg ikke har lært en dyt i al den tid, jeg har gået på gym :( Jeg græd efter min fysik eksamen.. Det er virkelig hårdt :(

Amin :D

Janan: Præcis hvis jeg kan nå det, vil jeg helt sikkert prøve at fremlægge foran andre :D Men selvf. har alt det her noget at gøre med de "onde" tanker, man hele tiden tænker: "Tænk hvis der sker dit, og tænk hvis der sker dat". But I will try :D
Hanar Hamid

Indlægby Amiina » tirs maj 10, 2011 23:00

Muslimaa skrev:
Amiina skrev:Jeg har også selv fransk (& er færdig med STX lige om lidt inshAllah) & jeg har fx skiftet mit sprog på min tlf til fransk - det er en lille, men faktisk betydelig ting, fordi dette gør, at jeg; 1. lærer en masse nye ord ubevidst, 2. vænner mig selv til det franske sprog, og hele tiden har det i baghovedet.. Personligt synes jeg det er en helt vild god idé :)
Amin!

Tak for dine råd, men nu er jeg typen som er ret træt af fransk, så der skal meget til før jeg tager mig sammen til at gøre noget , som fx. det med youtube. Det med mobilen kan jeg ikke, da jeg ikke har fransk på den. I alle de eksamensopgaver jeg har haft har jeg fået 4, men jeg ved at mit problem er grammatikken. Hvis jeg skal op i skriftlig fransk, tager jeg en grammatik bog med til eksamen, med mange verber. Hvis det ikke bliver skriftlig jeg skal op i , så bliver det sikkert mundtligt (endnu værre).

Må Allah Subhana wa ta'ala hjælpe dig. Amin :)

Ja okay, jeg er ked af at sige det - men hvis man fra starten er træt af fransk, så ved jeg ikke rigtigt hvor meget man vil kæmpe for det ;b
Det lyder desværre lidt som om, at du har givet lidt op på forhånd mht. fransk? :S Hvis dette er tilfældet, så lov mig at du hurtigt vender denne tanke :D Uanset HVILKET fag du kommer op i, kan der ske noget uforventet. Måske trækker du fx det LETTESTE emne, og får 10, eller du kan trække det sværeste og mest tørre og kedelige emne, og få 02.. husk altid at sig Alhamdulillah 3a kolshi (Alhamdulillah for alt). Allah vil dig det sikkert godt :)

Hanar: Jep, det er kl. 12 imorgen:P

:peace:
Amina :)
Brugeravatar
Amiina

Indlægby Hanar Hamid » ons maj 11, 2011 11:30

Øv øv øv det blev eng, mat og kemi skr. (fint nok), men nu skal jeg op i dansk mun. :( Jeg er SÅ dårlig til det fag!! Inshallah klarer vi det Amin :)
Hanar Hamid

Indlægby Janan » ons maj 11, 2011 14:40

Hanar Hamid skrev:Janan: Præcis hvis jeg kan nå det, vil jeg helt sikkert prøve at fremlægge foran andre :D Men selvf. har alt det her noget at gøre med de "onde" tanker, man hele tiden tænker: "Tænk hvis der sker dit, og tænk hvis der sker dat". But I will try :D

Jeg tror heller ikke at man 100 % kan fjerne de onde tanker, men man kan prøve at holde dem nede, og ikke lade dem overskygge alt.
So yeah, I think you should try. :teeth:
Brugeravatar
Janan
Aktiv Bruger

Givet : 45 perler
Fået : 29 perler

Indlægby Amiina » ons maj 11, 2011 15:03

Nogen der tilfældigvis kan huske, hvor mange eksaminer man i alt har gennem STX?
Jeg havde fx 3 mundtlige i 1.g og 2.g tilsammen, og har lige fået offentliggjort, at jeg skal op i fire skriftlige i år (går i 3g nu)- hvor mange mundtlige har jeg så i år? :D

(Okay, det lyder som et helt matematikstykke :D )
Brugeravatar
Amiina

Indlægby Hanar Hamid » ons maj 11, 2011 15:21

Vi skal op i 10+AT+SRP :) Så du mangler 3 mundtlige eksamener.
Hvor er du bare heldig!! ;)
Hanar Hamid

Indlægby Muslimaa » ons maj 11, 2011 18:45

Til Amina: Ja jeg er træt af fransk, men jeg håber self. på det bedste. Nu må vi se hva der sker. Og ja, klart jeg opgiver når jeg kun får 4 !
Janan: Tak for dine råd, jeg tror øvelser på den måde til mundtlige er rigtige gode
HANAR : det er jeg ked af at høre, men inshAllah khair.

og generelt: Jeg skal op i skriftlig: Dansk (på Onsdag) , Engelsk (torsdag). Om 2 uger: AT (allerede på MANDAG DEN 23!) Og fransk den 27. HVOR JEG DOG BARE ELSKER MIT LIV LIGE NU ! :cry:
Fransk var det jeg helst ikke vil op i , så skal jeg SELF op i det.. Pssssssssssssssssssssssss :cry: :cry: :cry:
Brugeravatar
Muslimaa
Student 2011
Student 2011

Indlægby Hanar Hamid » ons maj 11, 2011 19:17

Muslimaa: Du skal slet ikke opgive! For mig er dansk virkelig "argh", så jeg skal bare i gang med at læse op :( Og det skal lige siges, at jeg er MEGET dårlig til alt det med perioder osv., så jeg får vidst problemer ...

Hvorfor har I allerede fået datoen for AT? Det har vi slet ikke :(

Det skal nok gå godt Inshallah!! Jeg vil forberede mig grundigt, sådan at hvis det går dårligt, så kan jeg i det mindste sige, at jeg brugte min læseferie fornuftigt :)
Hanar Hamid

Indlægby Hanar Hamid » tors maj 12, 2011 09:28

Hanar Hamid skrev:Vi skal op i 10+AT+SRP :) Så du mangler 3 mundtlige eksamener.
Hvor er du bare heldig!! ;)

Jeg mener 9 + AT :)
Hanar Hamid

Indlægby Muslimaa » tors maj 12, 2011 16:14

Hanar Hamid skrev:Muslimaa: Du skal slet ikke opgive! For mig er dansk virkelig "argh", så jeg skal bare i gang med at læse op :( Og det skal lige siges, at jeg er MEGET dårlig til alt det med perioder osv., så jeg får vidst problemer ...

Hvorfor har I allerede fået datoen for AT? Det har vi slet ikke :(

Det skal nok gå godt Inshallah!! Jeg vil forberede mig grundigt, sådan at hvis det går dårligt, så kan jeg i det mindste sige, at jeg brugte min læseferie fornuftigt :)

Fordi vi gik i gang med AT ret tidligt, synes jeg. Lige efter SRP nærmest... Så derfor kender jeg datoen nu. Mandag om 2 uger...

Jeg gider ikke tænke mere på eksamen, jeg læser op så er det det. Dumper jeg, så dumper jeg!
Så bliver jeg nok ikke til noget. :cry:
Brugeravatar
Muslimaa
Student 2011
Student 2011

Indlægby Hanar Hamid » tors maj 12, 2011 17:52

Sådan skal du aldrig tænke! Husk nu, at kun Allah (Subhana wa ta'ala) kender til vores fremtid og kan bestemme, hvad der skal ske :)
Hanar Hamid

Indlægby Muslimaa » fre maj 13, 2011 18:51

Hanar : nej , det nok også bare nervøsitet ..
Allah karim.
:cry:
Brugeravatar
Muslimaa
Student 2011
Student 2011

Lignende emner

Studenter
Forum: Fri Debat
Forfatter: Anonymous