Karakterer i dag!!

Snak omkring alt hvad der har med studie at gøre.

Redaktør: Studiesiden Mods

Karakterer i dag!!

Indlægby samo93 » tirs nov 23, 2010 18:57

Assalam w aleikum brødre og søstre

I dag fik vi karakterer, Jeg fik mig noget af et chok, da jeg mente at nogle af karakterne slet ikke var fair(det skal lige siges at jeg virkelig har knoklet for karakterne).
Da jeg senere på dagen viste karakterne til min mor blev hun rigtig sur, men jeg har stadig ikke vist dem til min far. Hvis jeg viser ham dem, bliver han VIIIIIIRKELIG sur! For det ender bare med at han ikke vil tale med mig i ca. 1 uge osv
Hvad skal jeg gøre? -
samo93

Givet : 0 perle
FÃ¥et : 0 perle

Re: Karakterer i dag!!

Indlægby Ninja » tirs nov 23, 2010 19:13

samo93 skrev:Assalam w aleikum brødre og søstre

I dag fik vi karakterer, Jeg fik mig noget af et chok, da jeg mente at nogle af karakterne slet ikke var fair(det skal lige siges at jeg virkelig har knoklet for karakterne).
Da jeg senere på dagen viste karakterne til min mor blev hun rigtig sur, men jeg har stadig ikke vist dem til min far. Hvis jeg viser ham dem, bliver han VIIIIIIRKELIG sur! For det ender bare med at han ikke vil tale med mig i ca. 1 uge osv
Hvad skal jeg gøre? -

Wa alaikum salam bror/søster

Jeg vil starte med at sige, det er :respekt: , du har knoklet for dine karakter..
Som jeg plejer, råder jeg en speciel søster(som betyder noget/Alt\ for mig) altid med på en speciel måde.

Jeg plejer at sige: "Lav dua før du starter, og sig bismillah.., før du siger det. Og måske er det svært, men fortæl ham, at du gjorde hvad du kunne.

Det vigtigste er, at gøre alt hvad man kan. Det er et stort respekt. Men hvis det er lavt, så kan det jo gøres bedre senere.. Men du har gjort det du kunne, prøv at fortælle det.

Og pas på med du ikke selv bliver voldsom ked af det, eller sur. Bare tænk på Allah og hvad profeten ville sige.
Har ikke så meget at sige, må Allah hjælpe dig og retlede dig inshaAllah!
Ninja

Givet : 8 perler
FÃ¥et : 2 perler

Indlægby Malaika » tirs nov 23, 2010 21:10

Salam Alaykum Samo93,

Det evige pres fra vores elskede forældre. Jeg kender til følelsen og mine brødre kender til frygten for at vise det til vores far. Det vigtigste er, at du bruger dine nuværende karakterer til at sætte dig et mål og bestemt ikke til køre dig mentalt ned og nervøs osv. Idet du besidder ingen kontrol over din fars reaktion eller har magten og styrke til at ændre dine karakterer ligenu. Men derimod kan du have indflydelse på den næste semesters karakterer og indsats, ved at arbejde yderligere hårdt for at forhøje dem samt tage en ordentlig snak med dine lærere, som kan forære dig deres begrundelse for karakterne samt råd, som kan bruges som vejledning til dig selv og dit arbejde.

Fred.
Brugeravatar
Malaika

Givet : 0 perle
FÃ¥et : 0 perle

Indlægby Musliman » tirs nov 23, 2010 23:02

Wa alaikum salam

Prøv at se det gode ved at få dårlige karakterer. Nu ved du bare, at du skal knokle ekstra hårdt og være mere aktiv i timerne, så næste gang du får karakterer tilbage, er du mere stolt over dig selv.
Hellere starte med et 4-tal og kæmpe sig op til et 10-tal, end at starte med et 10-tal og gå ned af.

Hvis du føler dig uretfærdigt behandlet, vil det være godt at snakke med læreren om det. Jeg tror bare ikke det vil ændre noget specielt ved selve karakteren.
Musliman
Islam Moderator

Tro: Sunni/Hanafî
Køn: Hankøn

Givet : 74 perler
FÃ¥et : 56 perler

Indlægby Muslimaa » ons nov 24, 2010 16:21

Al salamu alaikum.

1. Snak med dine lærer og høre deres vejledning og fortælle ærligt om hvad du synes.
2. Lave en masse dua og pres dig selv, inshAllah det skal nok gå. Hårdt arbejde, skal nok give gode resultater.

Jeg taler af erfaring, fordi jeg ikke har haft det nemt på gym. Der var øjeblikke hvor jeg var tæt på at opgive at gøre noget ved lektierne eller afleveringerne. Nu er jeg alhamdulilah 3g'er og mine karakter ligger meget bedre end 1g og 2g. Selv når alt ser sort ud, så skal man ikke give op. Så tro på dig selv og hvis du føler du har gjort dit bedste, så skal du bare være ærlig omkring det mht. din far. Han vil da ikke hugge hånden af dig :) held og lykke.
Ya Allah , forgive and guide my Umah...Amin thuma amin...
Brugeravatar
Muslimaa
Student 2011
Student 2011

Tro: Sunni/Mâlikî
Køn: Hunkøn

Givet : 70 perler
FÃ¥et : 18 perler

Indlægby A-minah » tors nov 25, 2010 10:53

1: arbejd hård
2: konfrontere sin lære med dem spørger hvorfor karakterende ser sådan ud, tjek dine afleveringer og se om de stemmer overens med de karakter du fik i går.'
3: være seriøs i klassen , Lav alle lektier, alle afleveringer og kom til tiden, vær altid forberedt, det vil osse hjælpe med dine karakter plus være altid aktiv hav altid en arm i vejret fremover det vil hjælpe læreren til at huske dig.
Tale er Bly & Stilhed er Guld
Brugeravatar
A-minah

Geografisk sted: DK
Tro: Salafi
Køn: Hunkøn

Givet : 3 perler
FÃ¥et : 2 perler

Lignende emner

Tilbage til StudieSnak