Hvad SKAL man vide, i STX?

Snak omkring alt hvad der har med studie at gøre.

Redaktør: Studiesiden Mods

Hvad SKAL man vide, i STX?

Indlægby ProudMuslima » tirs nov 02, 2010 21:26

Salam Aleikum/Hej alle sammen.

Ja, det er et meget bredt spørgsmål og kan måske ikke besvares.. Men jeg vil prøve:
Hvad/Hvilke personer/begivenheder/ting SKAL man bare have viden om når man er gymnaiseelev? F.eks. er det vel en skam hvis man ikke kender til phytagoras, eller 2.verdenskrig. Så hvad synes i, man burde læse og søge ekstra viden om? Jeg er lige startet i 1g selv, og vil meget gerne have styr på det meste inden grundforløbet er slut, så jeg kan nå at følge godt med inchallah uden at skulle føle mig presset, eller måske ''dum'' når nogle begivenheder bliver nævnt i f.eks. historie. Jeg håber det jeg har skrevet er forståeligt!

w salam.
Viden er magt.
ProudMuslima

Tro: Salafi
Køn: Hunkøn

Givet : 2 perler
FÃ¥et : 0 perle

Re: Hvad SKAL man vide, i STX?

Indlægby MUSLIMAH90 » ons nov 03, 2010 00:15

Salam aleikum søster
Jeg havde samme følelse, da jeg startede i 1g. Du skal tænke på, at du går i gymnasiet for at lære og man starter fra bunden. Det var i hvertfald det råd, jeg fik af min mor.
Jeg håber selvfølgelig, at du har fulgt med i folkeskolen, for det ville været et godt plus og ellers skal du bare tage skolen, som det kommer.
Jeg tror ikke rigtig, man kan forberede sig så meget fx nu når du nævner historie, så læste man i folkeskolen om selve begivenheden, mens i gymnasiet arbejder man meget med kilder fx for at se begivenheden fra flere forskellige synsvinkler.Du kommer først til at lære, hvordan du skal arbejde med kilderne før du får kilderne og der er ingen lærer, som bare vil kaste dig ud i noget, du ikke har haft om. Det var det svar, jeg fik fra mine lærere, så inshaAllah du skal bare tage skolen, som den kommer.
Jeg håber, du kan bruge mit råd også selvom det måske ikke var det svar, du havde håbet på.
Jeg håber inshaAllah, at alt forløber godt og må Allah(Subhana wa ta'ala) gør gymnasiet let for dig.
wa aleikum assalam :)
MUSLIMAH90

Køn: Hunkøn

Givet : 0 perle
FÃ¥et : 0 perle

Lignende emner

Tilbage til StudieSnak