4. comment on the following statement: there is a link between physical beauty and sex appeal- and popularity, succes, and happiness.
your headmaster has introduced a dress code which bans sexually provocative clothing.
forstår ikke noget af det her heller ikke den der statement !
En statement er en udtalelse/en påstand. Fx kan jeg sige at danske piger er pænere end tyskere piger. Det er en statement.
Jeg oversætter: Kommenterer på følgende udtalelse: Der er en sammenhæng imellem fysisk skønhed og sex-appel(at være sexet) og det at være populær, have succes og det at være en glad person.
Din skoleinspektør har introduceret en beklædnings-ordning som gør det forbudt at have udfordrende tøj på(altså at klæde sig for sexet, fx så kan man se ens mave eller meget stramt tøj)
Du skal altså svare på om det at man er en smuk person også gør at man får et bedre liv - groft forenklet. Her kan du fx komme ind på at smukke piger i byen får gratis drinks, netop fordi de ser godt ud. Og at smukke mennesker generelt bliver behandlet bedre end såkaldte grimme mennesker, for det er jeg ikke tvivl om at de gør. Det kan både være bevist og ubevist.