Ahmadinejad i FN: USA stod bag 9-11

Snak omkring alt hvad der har med studie at gøre.

Redaktør: Studiesiden Mods

Ahmadinejad i FN: USA stod bag 9-11

Indlægby matti18 » lør sep 25, 2010 18:08

selam aleykum håber i alle har det godt i de her hårde tider !

http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/ ... 417630.ece

hva tror i ?
matti18

Tro: Salafi
Køn: Hankøn

Givet : 0 perle
Fået : 3 perler

Re: Ahmadinejad i FN: USA stod bag 9-11

Indlægby 3Abdahu » lør sep 25, 2010 18:11

:|
Brugeravatar
3Abdahu
Undercover

Køn: Hunkøn

Givet : 73 perler
Fået : 35 perler

Indlægby Cabra » lør sep 25, 2010 18:56

At han(Ahmadinejad)er en tosse og at FN efterhånden er noget nær en joke.
Cabra
Sølv Bruger

Geografisk sted: Frederiksberg
Tro: Ateist/Agnostiker

Givet : 54 perler
Fået : 74 perler

Indlægby Abu Saif » søn sep 26, 2010 01:49

kender du det program på Zulu der hedder Last Comic Standing? :!:

إذا رأيت الحفاة العراة العالة رعاة الشاة يتطاولون في البنيان فانتظر الساعة
Brugeravatar
Abu Saif
VIP Bruger

Givet : 27 perler
Fået : 48 perler

Indlægby One Ummah. » søn sep 26, 2010 09:11

Vi har da go grund til at vaere skeptiske når det kommer til 11 september, og på trods at det store kritik han får fra vesten så kan man da ikke se bort fra at timingen ikke kunne ha vaere bedre for USA.. De fik trods alt som foelge af den dag opbakning fra samtlige vestlige lande, med vesten samtykke kunne de så uden videre afsaette to regimer som ellers absolut intet med vesten ville have at goere.
Brugeravatar
One Ummah.

Givet : 3 perler
Fået : 6 perler

Indlægby Musliman » søn sep 26, 2010 09:32

Wa alaikum salam

Jeg erkender at være enig med Ahmedinejad på et punkt:
Præsident Ahmadinejad påstod, at de fleste mennesker holder den amerikanske regering ansvarlig for terrorangrebene mod USA 11. september 2001.

Kilde: http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/ ... z0zyEY2kx6

I en undersøgelse lavet af New York Times, viste det sig, at hele 84% af den amerikanske befolkning ikke troede på den officielle version af 9/11.
http://www.prisonplanet.com/articles/Oc ... 06poll.htm

Hvis man synes Ahmedinejad's holdning er interessant, vil det være en god idé at se den danske dokumentar som hedder "mørkets lakajer" og som er tilgængelig på youtube.
Musliman
Islam Moderator

Tro: Sunni/Hanafî

Givet : 74 perler
Fået : 56 perler

Indlægby Vegard » søn sep 26, 2010 13:12

Wa alaikum salam

Jeg erkender at være enig med Ahmedinejad på et punkt:

Præsident Ahmadinejad påstod, at de fleste mennesker holder den amerikanske regering ansvarlig for terrorangrebene mod USA 11. september 2001.

Kilde: http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/ ... z0zyEY2kx6

I en undersøgelse lavet af New York Times, viste det sig, at hele 84% af den amerikanske befolkning ikke troede på den officielle version af 9/11.
http://www.prisonplanet.com/articles/Oc ... 06poll.htm

Undskyld men kan du finde et link der beviser, at amerikanerne mener at deres egen regering stod bag det angreb?

Mht de 84%, så er det de har svaret på om

"Do you think members of the Bush Administration are telling the truth, are mostly telling the truth but hiding something, or are they mostly lying?

Og her er svarene fra dit eget link
Telling the truth 16%

Hiding something 53%

Mostly lying 28%

Not sure 3%"

Dette viser at 16 % fuldt ud på deres regering, dvs intet holdt tilbage og intet ændret.

53% tror at regeringen stadigt skjuler noget. Dette ville da for mig også være et naturligt svar, da man efter forbrydelser sjældent fortæller alt man ved. Fortæller man alt, hjælper man dem man prøver at holde til regnskab for forbrydelsen.

28% tror at regeringen mest lyver. Men undersøgelsen siger jo ikke, hvad folk mener at de skulle lyve om. Er det deres eget medansvar, er det om hvem der stod bag angrebet eller er det om noget helt andet.

Hvis man siger at dem som evt. kunne tro at amerikanerne selv stod bag angrebet findes i de 28 %, så måtte man ind og spørge igen blandt disse.

Nu skal det siges, at der i store dele af USA traditionelt er en modstand til det offentlige og regeringen. I store dele af USA er der en tradition for at man ikke stoler på dem, og at regeringen er ude på at mindske den enkelte amerikaners frihed. Altså at de står i kontrast til den amerikanske drøm og idealerne. Dette mener jeg også man må have med når man ser på undersøgelsen.

MEN at påstå at flertallet at blandt de 28% tror at de amerikanske regering selv står bag angrebet, er komplet opspind. Og at mene at flertallet eller 84% af amerikanerne skulle støtte Ahmedinejad udsagn er komplet misforstået

Ja jeg mener at det nogen gange er vigtigt at vide hvad det egentligt er der er blevet spurgt om, når man ser på sådan en undersøgelse. For som man siger "tal er taknemmelige"
Vegard

Tro: Andet

Fået : 7 perler

Indlægby Musliman » søn sep 26, 2010 14:09

Vegard skrev:Undskyld men kan du finde et link der beviser, at amerikanerne mener at deres egen regering stod bag det angreb?

1/3 af alle amerikanerne siger det er et insidejob, og undersøgelsen er fra CCN:
http://www.youtube.com/watch?v=xnqWs8pA ... re=related
Musliman
Islam Moderator

Indlægby Vegard » søn sep 26, 2010 15:56

Hmmm interessant.

De 84 procents klare holdning, som alligevel ikke var de 84% af amerikanernes klare holdning.
Og så Ahmedinejad der påstår at flertallet af amerikanerne støtter has udmelding, som der overhovedet ikke er noget belæg for.

Nu spurgte jeg så efter en undersøgelse, der viser at amerikanerne mente at det var deres egen regering der stod bag angrebet. Det jeg fik var et CNN indslag der siger at omkring ca 33% (de siger ikke den nøjagtige procent), tror sådan. For det første er 33 procent ret lang fra et flertal af amerikanerne.
For det andet synes jeg at det er ret vigtigt at se hele indslaget igennem. De afslutter med at sige (8:24 min henne), at det indslag de har vist ikke repræsentere de 33 procent, men at de 33 procent er folk der tror på alle mulige forskellige konspiration bag 9/11. Dvs at det er alt fra folk, der tror på at det var jøder der, stod bag til julemanden der fik overtalt Bush til at gøre det til en amerikansk kommunistisk lobby i regeringen. Det er altså ikke udtyrk for en enkelt og klar holdning, som peger i en retning.

Bare en lille ting. Jeg tror ikke det er CNN der står bag undersøgelsen. Jeg kunne forstille mig det er Zorg, som er dem som laver undersøgelser sponsoreret af 9/11 Truth movement og altså 911truth.org. Det er ofte dem der får meget medieomtale. Men det er svært at sige, da ikke er den egentlige undersøgelse der er link til, men et indslag på CNN.

Men kan vi ikke blive enige om, at hovedparten af amerikanernen ikke mener at deres regering er bag 9/11? Og dermed også at det Ahmedinejad siger om amerikanernes holdning er opspind, eller en kraftig misforståelse?
Vegard

Indlægby Cabra » søn sep 26, 2010 16:05

Det er mere end andet bare en bevist provokation. Ligesom hans ord om Holocaust. Han er en tosse.
Cabra
Sølv Bruger

Geografisk sted: Frederiksberg
Tro: Ateist/Agnostiker

Givet : 54 perler
Fået : 74 perler

Indlægby Abu Saif » søn sep 26, 2010 16:25

Cabra skrev:Det er mere end andet bare en bevist provokation. Ligesom hans ord om Holocaust. Han er en tosse.

han provokere på samme måde som Geert Wilder, Kurt W, Mogens K. Theo van Gogh....osv hans provokationer har man bruge for så der er lidt balance i regnstykket.

Brugeravatar
Abu Saif
VIP Bruger

Indlægby Musliman » søn sep 26, 2010 16:35

Vegard skrev:De 84 procents klare holdning, som alligevel ikke var de 84% af amerikanernes klare holdning.
Og så Ahmedinejad der påstår at flertallet af amerikanerne støtter has udmelding, som der overhovedet ikke er noget belæg for.

84% har ikke tillid til deres regering, ud af hele befolkningen tror 33% at det var amerikanernes egen skyld... Synes du ikke det er en ret stor procentdel? Tænk hvis 84% af danskerne ikke havde tillid til deres regerings udlægning af årsagen mht. sådan en katastrofal begivenhed, som berører millioner af mennesker.
Senest rettet af Musliman søn sep 26, 2010 16:42, rettet i alt 1 gang.
Musliman
Islam Moderator

Indlægby Abu Saif » søn sep 26, 2010 16:38

Musliman skrev:
Vegard skrev:De 84 procents klare holdning, som alligevel ikke var de 84% af amerikanernes klare holdning.

84% har ikke tillid til deres regering, ud af disse tror 33% at det var amerikanernes egen skyld... Synes du ikke det er en ret stor procentdel? Tænk hvis 84% af danskerne ikke havde tillid til deres regerings udlægning af årsagen mht. sådan en katastrofal begivenhed, som berører millioner af mennesker.

33% ud af 84% giver ca 28% af den samletbefolkning :D

Brugeravatar
Abu Saif
VIP Bruger

Indlægby Musliman » søn sep 26, 2010 16:41

Abu Saif skrev:33% ud af 84% giver ca 28% af den samletbefolkning

Tak for rettelsen... Redigerer det nu...
Musliman
Islam Moderator

Indlægby Vegard » søn sep 26, 2010 18:50

84% har ikke tillid til deres regering, ud af hele befolkningen tror 33% at det var amerikanernes egen skyld... Synes du ikke det er en ret stor procentdel? Tænk hvis 84% af danskerne ikke havde tillid til deres regerings udlægning af årsagen mht. sådan en katastrofal begivenhed, som berører millioner af mennesker.

Jeg er ked af at sige det men der er intet i den undersøgelse, der siger 84 % af befolkning ikke har tillid til deres regering. Der intet spørgsmål, der går på om befolkningen generelt har tillid til deres regering. Det er altså at misbruge en undersøgelse der går på noget helt andet. Se nu hvad der er spurgt om.

De bliver spurgt om de tror om regeringen har talt sandt, holdt oplysninger tilbage eller løjet om alt i sagen.
Man kan altså godt have tillid til sin regering selv om den holder oplysninger tilbage i en bestemt sag. Lad mig bare sige, at vores statsminister har masser oplysninger om konkrete sager og om nationen, som han ikke kan eller må oplyse til offentligheden. Sådan har det altid været, men det er da ikke noget der gør, at jeg af den grund har mistillid. Det handler om hvordan han forvalter de oplysninger

De 84 procent er også et underligt tal, fordi det er fremkommet af at man har lagt 53, 28 og 3 procent sammen. Men de har gjort med med folk som svarede: Hiding something, Mostly lying og Not sure. Det kan man altså ikke på den måde.

Synes du ikke det er en ret stor procentdel?
jo de 33 procent er højt, men som jeg også var inden på før, så er det helt almindeligt i USA. Alle regeringer i USA har altid pga. af det amerikanske system haft store procentdele af modstandere. Slå bare tilslutningen til Obama op eller tilslutningen til hans nye sundhedsreformer.

Desuden er undersøgelsen, kan jeg se fra 2006 og amerikanerne er altså blevet spurgt om en tidligere regering, hvilket de blev for 4 år siden. Ikke fordi jeg mener, at jeg mener det helt ødelægger debatten, men der findes altså nyere undersøgelser. Hvorfor ikke bruge dem?

Nu sætter jeg det lidt på en spids, men det jeg synes er lidt til grin med Ahmedinejad, det er at han står og lyver. Det kan godt være at flere folk plejer at overdrive, for at få en pointe igennem. Men han står direkte og siger, noget som er usandt, hvilket er noget helt andet. ikke nok med det, han gør det som repræsentant for et religiøst ledet land og for det ikke skal være løgn, så gjorde han det endda mens han havde koranen med oppe på talerstolen. Utroligt synes jeg
Vegard

Indlægby Al-Marwah » søn sep 26, 2010 19:31

Hmm, der er ikke bevist noget som helst indtil videre, og USA kan dvs heller ikke bevise at det er al-Qaeda der stod bag den 11 sep. det har de ingen kilder på de gætter sig kun frem til at det er dem.
Ihukom Allah gennem Dhikr (ihukommelse af Allah),Tasbîh (erklæring af Allah som fri for fejl og mangler),Takbîr (erklæring af Allah som den største),Tahmîd (erklæring af taknemmelighed til Allah) og Tahlîl (erklære at der er ingen anden gud end Allah). Du vil blive åndeligt opstemt og du vil nyde livet.
Brugeravatar
Al-Marwah
Guld Bruger

Givet : 1 perle

Indlægby One Ummah. » søn sep 26, 2010 19:45

Osama Bin Laden påstår dog selv at have igangsat projektet, det interessante ligger dog i at han til at begynde med afviste al medvirken, foerst 3 år senere i 2004 tog han ansvaret for angrebet. Man må da ellers formode at når det så endelig lykkes for en at ivaerksaette og eksekvere sådan en angreb, mon ikke vedkommende så også med glade straks tager det fulde ansvar for det. Ikke nok med at Bin Laden foerst tog kredit for angrebet 3 år senere så afviste han som sagt også al medvirken fra hans side til at begynde med, man kan da kun vaere skeptisk over for dette!
Brugeravatar
One Ummah.

Givet : 3 perler
Fået : 6 perler

Indlægby Musliman » søn sep 26, 2010 22:41

Vegard skrev:Jeg er ked af at sige det men der er intet i den undersøgelse, der siger 84 % af befolkning ikke har tillid til deres regering. Der intet spørgsmål, der går på om befolkningen generelt har tillid til deres regering. Det er altså at misbruge en undersøgelse der går på noget helt andet. Se nu hvad der er spurgt om.

Har du tillid til en du holder kær (fx en af dine forældre), hvis han holder noget relevant for dig, skjult?

Der er heller intet i undersøgelsen, der siger at de 54% blot mener at det er mindre-nødvendige detajler som bliver holdt skjult af regeringen. Det ikke for at ligge ord i munden på dig, men du får det til at lyde sådan i mine øjne.

Vegard skrev:De bliver spurgt om de tror om regeringen har talt sandt, holdt oplysninger tilbage eller løjet om alt i sagen.
Man kan altså godt have tillid til sin regering selv om den holder oplysninger tilbage i en bestemt sag. Lad mig bare sige, at vores statsminister har masser oplysninger om konkrete sager og om nationen, som han ikke kan eller må oplyse til offentligheden. Sådan har det altid været, men det er da ikke noget der gør, at jeg af den grund har mistillid. Det handler om hvordan han forvalter de oplysninger

Du kan slet ikke sammenligne det på den måde. Vi snakker om en begivenhed som berører millionvis af amerikanere, og som har en ret til at vide sandheden.

Vegard skrev:Desuden er undersøgelsen, kan jeg se fra 2006 og amerikanerne er altså blevet spurgt om en tidligere regering, hvilket de blev for 4 år siden. Ikke fordi jeg mener, at jeg mener det helt ødelægger debatten, men der findes altså nyere undersøgelser. Hvorfor ikke bruge dem?

Hvis du kan finde en, ville det være dejligt. Jeg har nu den fornemmelse, at tallet vil være stigende, bekræftet af den selv samme kilde:
A recent CNN poll found that the percentage of Americans who blame the Bush administration for the September 11, 2001, attacks on New York and Washington rose from almost a third to almost half over the past four years. This latest poll shows that that figure has again risen exponentially and now stands at well over three quarters of the population.

Vegard skrev:Nu sætter jeg det lidt på en spids, men det jeg synes er lidt til grin med Ahmedinejad, det er at han står og lyver. Det kan godt være at flere folk plejer at overdrive, for at få en pointe igennem. Men han står direkte og siger, noget som er usandt, hvilket er noget helt andet. ikke nok med det, han gør det som repræsentant for et religiøst ledet land og for det ikke skal være løgn, så gjorde han det endda mens han havde koranen med oppe på talerstolen. Utroligt synes jeg

Jeg kan dog ellers godt lide hvordan han afslutter:
- Sandheden kan ikke brændes, sagde han, mens han holdt en kopi af koranen i hånden.

Kilde: http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/ ... z101SoOvGb
Musliman
Islam Moderator

Indlægby Vegard » man sep 27, 2010 19:29

Hej Musliman
Med fare for at vi begynder at kører i ring, skal jeg prøve at besvare

Har du tillid til en du holder kær (fx en af dine forældre), hvis han holder noget relevant for dig, skjult?

Nu vil jeg nødigt, forbinde en regering med mine forældre. Mit forhold til mine forældre er jo personligt og bygger i høj grad på kærlighed. Regeringen har millioner af individers interesser, at tage højde for samtidigt med at de skal agerer i et stort globalt spil. Ja, det er bare nogle af forskellene. Men de kan og må ikke fortælle deres befolkning alt. Og de er ikke fordi jeg mener at det er altid er rimeligt, for det synes jeg ikke, men det er for at sige at det er der nu en ret stor del af befolkningen som er bevidst om. Og det er en vigtig pointe, at folk ikke altid af den grund har mistillid til deres regering.

Der er heller intet i undersøgelsen, der siger at de 54% blot mener at det er mindre-nødvendige detajler som bliver holdt skjult af regeringen. Det ikke for at ligge ord i munden på dig, men du får det til at lyde sådan i mine øjne.

Okay hvis du opfatter at det er det jeg har ment, så er der sket en misforståelse. Du har ret i at jeg ikke kan sige helt præcis, hvad det er de 54% har ment. Men det er netop også dette, der er min pointe. Man kan nemlig ikke bruge 84% eller de 54%, som et fast argument for det ene eller det andet med mindre, der er spurgt mere konkret ind.
Og det var også derfor, at jeg stod lidt på bagbenene, da jeg så undersøgelsen blive brugt som et klart argument i debatten.

Du kan slet ikke sammenligne det på den måde. Vi snakker om en begivenhed som berører millionvis af amerikanere, og som har en ret til at vide sandheden.

Det er rigtigt, det er ikke det samme. Men det var også lidt for at prøve at eksemplificere noget af det jeg har skrevet ovenfor. Man kan også sige, det anderledes. USA sagde jo at de reelt var i krig efter angrebet, jeg tror ikke at der under nogen krig har været fuld tilgang til al statens information under en krig. Og lige meget om vi taler krig eller ej, så er der noget, der hedder statshemmeligheder.
Igen, jeg siger ikke om jeg har tillid til Bush eller Obamas regeringer, jeg siger bare at det er også noget en stor del folk ved, når de bliver spurgt som i undersøgelsen.

Vi snakker om en begivenhed som berører millionvis af amerikanere, og som har en ret til at vide sandheden.

Ja, men hverken du eller jeg ved hvor meget af sandheden de ved. Hvis du f.eks mener at amerikanerne selv stod bag det, så vil du jo ikke være tilfreds før at der ligger et resultat, der siger at sådan forholder det sig

Hvis du kan finde en, ville det være dejligt. Jeg har nu den fornemmelse, at tallet vil være stigende, bekræftet af den selv samme kilde:

Der er faktisk en del har jeg set. Det handler vel bare om at når man vil bruge en undersøgelse, så bruger man den sidste nye.
Det er rigtigt at de alle viser at amerikanerne i større eller mindre grad er skeptiske over for deres egen regering. Uanset om det er med god grund eller ej, så har det næsten altid forholdt sig sådan. Der er som sagt en anden tradition i USA til forskel fra f.eks Kina. I Kina har man rødder i kongfuzianisme, hvilket betyder at man har en mere "loyal" tilgang til sin leder (regering). I USA har man sit udgangspunkt i kampen for den personlige frihed, hvilket betyder at man traditionelt har været meget skeptisk over for en magtfuld regering og offentlig sektor.

Jeg mener bare også, at dette er noget man må have med i sine overvejelser, inden man sætter lighedstegn mellem en amerikansk skepsis over for egen regering og en bestem teori omkring 9/11.

Hvis du er interesseret i dette vil jeg gerne prøve, at se om jeg kan finde nogle artikler om dette

Jeg kan dog ellers godt lide hvordan han afslutter:

- Sandheden kan ikke brændes, sagde han, mens han holdt en kopi af koranen i hånden.

Jo, men hvorfor fortæller han så ikke sandheden?

Det der får mig til at kommentere på alt det her er netop, at synes at undersøgelser og argumenter generelt bliver misbrugt. Det må vil handle om, at komme frem til noget der er så tæt på sandheden, som overhovedet muligt. Derfor må man være fair over for de tal, udsagn og andre kilder som man har.

Du så selv i indslaget fra CNN, hvordan flere troede at 4.000 jøder i New York, var blevet advaret gennem en SMS om angrebet 9/11. Jeg gentager, gennem en SMS... 4.000 sms, som skulle være holdt hemmelige. Håber ikke jeg støder nogen ved at sige dette, men hvordan kan man være så naiv at man tror på dette?

Og dette er generelt mit problem. Det er som om at alle mulige teorier, bliver kastet rundt helt ukritisk, som om de repræsenteret en eller anden hemmelig undertrygt sandhed. Ofte er konklusionen at en eller anden ond jøde med horn i panden står bag. Jeg siger ikke verden hænger simpelt sammen, tvært imod, men jeg håber da at folk vil forholde sig bare lidt kritiske over alle disse konspirationsteorier.
Vegard

Indlægby Musliman » man sep 27, 2010 19:56

Vegard skrev:Nu vil jeg nødigt, forbinde en regering med mine forældre. Mit forhold til mine forældre er jo personligt og bygger i høj grad på kærlighed. Regeringen har millioner af individers interesser, at tage højde for samtidigt med at de skal agerer i et stort globalt spil. Ja, det er bare nogle af forskellene. Men de kan og må ikke fortælle deres befolkning alt. Og de er ikke fordi jeg mener at det er altid er rimeligt, for det synes jeg ikke, men det er for at sige at det er der nu en ret stor del af befolkningen som er bevidst om. Og det er en vigtig pointe, at folk ikke altid af den grund har mistillid til deres regering.

Problemet er bare, at du ikke kan bruge de argumenter, når vi snakker om 9/11. Hvis det ikke er en overraskelse, at befolkningen tænker, at regeringen holder noget skjult for dem, hvorfor i alverden vælger man at lave sådan en undersøgelse.

Forresten tror jeg også, at begivenheden rammer mange amerikanske borgere personligt.

Vegard skrev:Okay hvis du opfatter at det er det jeg har ment, så er der sket en misforståelse. Du har ret i at jeg ikke kan sige helt præcis, hvad det er de 54% har ment. Men det er netop også dette, der er min pointe. Man kan nemlig ikke bruge 84% eller de 54%, som et fast argument for det ene eller det andet med mindre, der er spurgt mere konkret ind.
Og det var også derfor, at jeg stod lidt på bagbenene, da jeg så undersøgelsen blive brugt som et klart argument i debatten.

Hvis det er din pointe, at ingen af os ved præcist hvad de 54% har ment, hvorfor begyndte du at kommentere på det, i dit aller første indlæg?

Vegard skrev:Ja, men hverken du eller jeg ved hvor meget af sandheden de ved. Hvis du f.eks mener at amerikanerne selv stod bag det, så vil du jo ikke være tilfreds før at der ligger et resultat, der siger at sådan forholder det sig

Min mening kan være ligegyldig. Men jeg ville selv som borger, have mistillid til min regering, hvis den vælger ikke at svare på en række spørgsmål...

Vegard skrev:Det er rigtigt, det er ikke det samme. Men det var også lidt for at prøve at eksemplificere noget af det jeg har skrevet ovenfor. Man kan også sige, det anderledes. USA sagde jo at de reelt var i krig efter angrebet, jeg tror ikke at der under nogen krig har været fuld tilgang til al statens information under en krig. Og lige meget om vi taler krig eller ej, så er der noget, der hedder statshemmeligheder.
Igen, jeg siger ikke om jeg har tillid til Bush eller Obamas regeringer, jeg siger bare at det er også noget en stor del folk ved, når de bliver spurgt som i undersøgelsen.

Statshemmeligheder... Bush var da hurtig ud at sige, at de var fundamentale terrorister fra mellemøsten som stod bag, og at man skulle støtte "kampen mod terror".

Vegard skrev:Jeg mener bare også, at dette er noget man må have med i sine overvejelser, inden man sætter lighedstegn mellem en amerikansk skepsis over for egen regering og en bestem teori omkring 9/11.

Det er intet andet end naturligt, at amerikanerne har mistillid til deres regering, hvis dele af sandheden bliver holdt skjult for dem som sagt tidligere...

Alle de konspirationsteorier ville nok eksistere hvis regeringen var mere åben overfor befolkningen.

Vegard skrev:Jo, men hvorfor fortæller han så ikke sandheden?

Jeg tror nu, at hvad han mente med sandheden, var at Koranen er Gud's ord...
Musliman
Islam Moderator

Indlægby Zuzubu » man sep 27, 2010 20:38

W/salam Matti!! =)

Jeg kan godt lide Mahmoud A. han har nogle gode taler+diskussioner. Der er mange beviser på at USA har været indblandet så jeg tror på ham.
Zuzubu

Indlægby Vegard » man sep 27, 2010 21:13

Problemet er bare, at du ikke kan bruge de argumenter, når vi snakker om 9/11. Hvis det ikke er en overraskelse, at befolkningen tænker, at regeringen holder noget skjult for dem, hvorfor i alverden vælger man at lave sådan en undersøgelse.

Nu er det jo mig der, siger at undersøgelsen ikke overrasker og ikke, dem der stod bag den.
Ja hvorfor laver man undersøgelser af folks holdninger. Sådan gør man jo ofte I et demokrati, da folks holdninger må siges at have en betydning på mange områder.

Ofte er der nogen som bestiller en undersøgelse fordi de gerne vil frem med en pointe.

Forresten tror jeg også, at begivenheden rammer mange amerikanske borgere personligt.

Jeg forstår desværre ikke logikken i at sammenligne familien og det personlige forhold med regeringen. jeg kan ikke se hvordan du kan overfører det til en amerikansk sammenhæng.

Hvis det er din pointe, at ingen af os ved præcist hvad de 54% har ment, hvorfor begyndte du at kommentere på det, i dit aller første indlæg?

Jeg hev de 54% ind i debatten fordi, at der blev talt om en undersøgelse, hvor 84% skulle giver udtryk for en bestemt holdning. De 54% de 16%, de 28% og de 3% nævnte jeg fordi de forklarede hvad undersøgelsen egentligt havde vist. Det jeg argumenterede for var at de 54% lige så godt kunne udgøre en meget blandet gruppe med helt forskellige holdninger til hvad der skete 9/11... Hele denne undersøgelse understøtter altså på ingen måde Ahmadinejads påstande, altså trådens udgangspunkt.

Min pointe var her. 1 Ahmadinejad repræsentere ikke amerikanernes synspunkt. Og 2 at man skal se på hvad undersøgelser egentligt svare på, samt hvad tallene forholder sig til inden man bruger dem.

Min mening kan være ligegyldig.

Det mener jeg ikke. Ligesom det ikke er ligegyldigt, hvem der står bag undersøgelserne. Den er ikke ligegyldig fordi den kan indikere, hvilket konklusion man gerne vil ende med.

Men jeg ville selv som borger, have mistillid til min regering, hvis den vælger ikke at svare på en række spørgsmål...

Kontekst, kontekst, kontekst. Hvilke spørgsmål er det vi taler om og i hvilken sammenhæng. Hvilke spørgsmål er det der ikke er blevet svaret på.
Det er ret svært, hvis vi ikke taler ud fra samme konkrete sag.

Det er intet andet end naturligt, at amerikanerne har mistillid til deres regering, hvis dele af sandheden bliver holdt skjult for dem som sagt tidligere...

Kontekst igen. Hvilke dele af sandheden? Jeg går ud fra at vi stadig snakker 9/11, så hvilke dele af sandheden er det her? Er det den "sandhed" som Ahmadinejad taler om?

Men jeg mener ikke at du har helt uret. Der er eksempler på store løgne i amerikansk politik. Men igen, igen, igen amerikansk historie og kultur har også noget at skulle have sagt mener jeg. Desuden mener jeg ikke, at kunne se at USA generelt skulle have været udsat for flere statshemmeligeheder eller løgne end f.eks Soviet, Iran, UK, Cuba, Brasilien eller andre store lande. Men igen, hvordan kan jeg vide det når de er hemmelige eller i hvert fald forsøgt.

Alle de konspirationsteorier ville nok eksistere hvis regeringen var mere åben overfor befolkningen.

Tror du virkeligt? Mange mener jo at konspirationsteorierne er en måde at holde folk passive på. Jo større og mere indviklet verden er. Jo større løgnene er og jo længere du egentligt er fra beslutningerne, des sværere er det også at få indflydelse. Og hvorfor så prøve?
De bliver således også brugt som undskyldninger hos folk der ikke orker at prøve at gøre en forskel.

Jeg tror nu, at hvad han mente med sandheden, var at Koranen er Gud's ord...

Det tror jeg også. Det der undre mig er bare at han står og lyver for derefter at tale om guds ord og universel sandhed. Moral er godt, dobbeltmoral er åbenbart dobbelt så godt, som man siger
Vegard

Lignende emner

Tilbage til StudieSnak