jeg er ingeniør-studerende og skal snart på studieophold i udlandet for et semester.
Det er ret vigtigt mht den uddannelse jeg tager, at jeg kommer ud, får oplevet en anden kultur og får kontakter rundt omkring, idet jeg som ingeniør kommer til at rejse en del.
Jeg har besluttet at vælge et land i Asien (jeg kan desværre ikke skrive hvilken, for det ville afsløre mig
) der har kæmpe fremgang i teknologi og eksport - derudover er landet et af de mest sikre i verden. Alt ser fint ud, og jeg skal ikke selv punge ud, da universiteten har en samarbejdsaftale med min universitet, men der er en lille hage. Min mor.
Ej, joker bare
Sagen er den, som jeg har nævnt tidligere i et andet tråd, så går min lillebror i gymnasiet, og min mor vil have, at han har mig som opbakning. Han er meget hårdtarbejdende og klog, men det er jo altid godt med lidt støtte, når der er afleveringer for. Han har også andre søskende der kan hjælpe ham. Desværre er de ikke 'eksperter' i fysik og matematik som jeg
, men de kan jeg hjælpe med de andre fag ( biologi, kemi, dansk, engelsk, historie, osv.)Min familie har intet imod at jeg tager af sted, det eneste de ikke 'bryder' sig så meget om er at min bror vil ikke have én ved siden af ham 24/7 der kan hjælpe ham med så meget fysik og matematik i 6 måneder, og for det andet, at det er jo hele 6 måneder jeg er væk. Hvilket jo er rigtig lang tid.
Hvad skal jeg gøre? Sidder i et dilemma! Er der en anden udvej, hvor jeg kan hjælpe ham dérfra?