Perker i klassen eller ej!!

Snak omkring alt hvad der har med studie at gøre.

Redaktør: Studiesiden Mods

Perker i klassen eller ej!!

Indlægby wiki » lør sep 11, 2010 18:22

salama alaikum..

jeg er en pige på 18år og jeg har et problem, jeg er lige begyndt på studenterkursus i Frederiksberg, men i min klasse er alle elever dansker og vi har intet til fælles overhovedet og jeg har altid gået i skoler hvor der er begge, men i min nye klasse føler jeg mig ensom har gået der nu ca. 3 uger og de er venlige men vi omgås ikke i pauserne, så her på det sidste har jeg tænkt på at skifte studieretning, så mit spørgsmål er om det er mærkeligt at skifte bare fordi jeg ikke har venner i min klasse?.. jeg føler at det sociale tæller også i ens skolegang at det ligesom hjælper en i at komme i skole hver morgen, men er heller ikke sikker på at der går muslimer i den klasse jeg vil på..

ville bare høre om nogen har været igennem det samme og ville hjælpe.
wiki

Geografisk sted: København- Brønshøj
Tro: Salafi
Køn: Hunkøn

Givet : 1 perle
FÃ¥et : 0 perle

Re: Perker i klassen eller ej!!

Indlægby 3Abdahu » lør sep 11, 2010 18:34

Hvis det påvirker din indlæring, så skift. Hvis ikke, så bliv.

Jeg var selv i en klasse fuld med hvide, og det kunne jeg ærlig talt ikke klare. Men jeg holdte det ud i et år, og nu hvor jeg kigger tilbage, ville jeg ønske, at jeg skiftede :doubt:
Brugeravatar
3Abdahu
Undercover

Givet : 73 perler
FÃ¥et : 35 perler

Indlægby Al-Marwah » lør sep 11, 2010 18:47

Alaykum salam.

Først vil jeg ønske dig, og din familie en god Eid :D

Jeg kan godt forstå dig, jeg har været igennem det samme jeg valgt at skifte studieretning for jeg syntes også det sociale som du også selv nævner er en vigtig ting, hvis man skal går i den klasse i 3-4 år og det er mange år, hvis man ikke er glad for klassen, det er derfor ikke en skam eller mærkeligt at vælge at skifte klasse, du skal føle din mavefornemmelse du skal føle glæden ved at stå op om morgen når du skal i skole/klasse.

Til sidst undersøg den klassse du vil på, før du starter i en ny klasse :D det er hvad jeg har gjort.

Held og lykke kære.

wiki skrev:salama alaikum..

jeg er en pige på 18år og jeg har et problem, jeg er lige begyndt på studenterkursus i Frederiksberg, men i min klasse er alle elever dansker og vi har intet til fælles overhovedet og jeg har altid gået i skoler hvor der er begge, men i min nye klasse føler jeg mig ensom har gået der nu ca. 3 uger og de er venlige men vi omgås ikke i pauserne, så her på det sidste har jeg tænkt på at skifte studieretning, så mit spørgsmål er om det er mærkeligt at skifte bare fordi jeg ikke har venner i min klasse?.. jeg føler at det sociale tæller også i ens skolegang at det ligesom hjælper en i at komme i skole hver morgen, men er heller ikke sikker på at der går muslimer i den klasse jeg vil på..

ville bare høre om nogen har været igennem det samme og ville hjælpe.
Ihukom Allah gennem Dhikr (ihukommelse af Allah),Tasbîh (erklæring af Allah som fri for fejl og mangler),Takbîr (erklæring af Allah som den største),Tahmîd (erklæring af taknemmelighed til Allah) og Tahlîl (erklære at der er ingen anden gud end Allah). Du vil blive åndeligt opstemt og du vil nyde livet.
Brugeravatar
Al-Marwah
Guld Bruger

Tro: Sunni/Hanafî

FÃ¥et : 3 perler

Indlægby wiki » lør sep 11, 2010 19:03

Tak for jeres venlige svar og gode eid til jer også.
Jeg har allerede snakket med min vejleder og han prøver at finde plads i en anden klasse, og jeg har tænkt at flytte klasse for jeg har det ikke godt med min klasse,. Vil også prøve at undersøge om min nye klasse før jeg begynder. :D
wiki

Indlægby Vegard » lør sep 11, 2010 20:08

Jeg var selv i en klasse fuld med hvide, og det kunne jeg ærlig talt ikke klare.

Nogle gange bør man overveje, hvad det egentligt er man skriver på åbne fora. Jeg ved godt... eller jeg vælger at tro at det ikke skal forstås så bogstaveligt, men altså overstående fremstår i sig selv ret racistisk.

Nogen gange kan folks sprog få en til at overveje om det er 2010 eller 1930. Du skal naturligvis bare se bort fra mit indlæg, hvis din kommentar afspejler din virkelige holdning. Alle har jo ret til at have deres mening.
Senest rettet af Vegard lør sep 11, 2010 21:48, rettet i alt 1 gang.

Brugere synes godt om dette indlæg : One Ummah.
Vegard

Tro: Andet
Køn: Hankøn

Givet : 0 perle
FÃ¥et : 7 perler

Indlægby Betelgeuse » lør sep 11, 2010 20:36

Salam alaikum wiki.

Held og lykke i din nye klasse.
Håber at det inshaAllâh vil gå dig bedre.
Betelgeuse
Fri Debat Moderator

Givet : 158 perler
FÃ¥et : 87 perler

Indlægby Wahas » lør sep 11, 2010 22:10

Du må vænne dig til det.

Du kan ikke bare gå rundt og forvente, at der er perkere alle steder. Du kan også ende på en arbejdsplads, hvor der ikke er nogen perkere. Vil du så også sige op der?
Brugeravatar
Wahas
Ol' Skool Student
Ol' Skool Student

Givet : 14 perler
FÃ¥et : 73 perler

Indlægby Afghan » lør sep 11, 2010 22:31

perler i klassen? sikke et slemt ord. lige nu er der ca. 5. i folkeskolen var jeg den eneste, der var ikke engang en kineser. men jeg klarede mig 10 år. racister kan ikke røre dig, hvis det er dit problem.
The Light Shows Me The Truth
Brugeravatar
Afghan

Geografisk sted: Mars

Givet : 9 perler
FÃ¥et : 4 perler

Indlægby Sehadet » lør sep 11, 2010 23:39

Alaykum salam,

Har selv været igennem det. I folkeskolen gik jeg i en klasse med kun to danskere, så jeg var ikke så vant til at omgåes danskere og kunne ikke forstå deres humor og væremåde. Så kom jeg i en klasse i gymnasiet med en del udlændinge, men de var SÅ danske, når det kom til humor og væremåde at det føltes meget uvant for mig. Så meget at jeg ikke gad at gå rundt sammen med dem. Endvidere var de så umodne at jeg ikke kunne klare dem, selvom jeg var den mindste.

Så endte det at jeg skiftede klasse til en klasse med 50/50 fordeling og jeg var rigtig glad for mit valg. Men jeg synes man med tiden vænner sig til danskere. Jeg er blevet vant til danskere og klarer det helt fint med dem. Må sige jeg tit har det bedre med danskere end udlændinge nu, dog består 90% af min vennekreds af udlændinge.
Son nefes gelmeden, gel tevbe eyle...
- Sedat Uçan
Brugeravatar
Sehadet

Indlægby One Ummah. » søn sep 12, 2010 08:26

Your not alone! (Really)

Det skyldes vel nok at i en klasse hvor majoriteten er etniske dansker er normen vel at man tager til introfest og går på druk. Jeg går selv et sted på frederiksberg og har det på samme måde, jeg tror nu egentlig bare at du må forblive målbevidst og med nogle mellemrum påminde dig selv om at det hele er overstået om "nogle hundrede dages tid". Du kunne evt. (som jeg goer) opsumere dine hjemmeopgaver i pausen, få dig noget mad og engang imellem laese nyt stof. Af egen erfaring har jeg det med at vaere mindre målbevidst når jeg har det sjovt, det er derfor en lille fordel at vi ikke skal bekymre os lige så meget os om de sociale aspekter af skolen. I såfald du ikke mister nogle vigtige fag så skift da klasse hvis du mener det vil hjaelpe, er det ikke er muligt så må du holde fokusset på rette sted og som man nu siger.. Hold ud!
Brugeravatar
One Ummah.

Givet : 3 perler
FÃ¥et : 6 perler

Indlægby wiki » søn sep 12, 2010 09:50

hej hvor i frederiksberg går du?.. Og det allerede det jeg gør at lave lektier og læse bøger i pauserne :D
wiki

Indlægby Afghan » søn sep 12, 2010 11:59

Jeg går ikke til fester osv. men det er da meget normalt at tale med danskere,m så asociale er de heller ikke. =)
Brugeravatar
Afghan

Indlægby Muslimaa » søn sep 12, 2010 12:15

Al salamu alaikum
de sociale er vigtig, hvis du virkelig ikke kan snakke med nogen af dem, så synes jeg du skal skifte.
Der er ikke noget værre end at føle sig ensom i en klasse...

Jeg går selv i en klasse, hvor jeg er den eneste udlænding. Jeg har det fint med det. Men behøves skam ikke at tage med i byen hver weekend for at blive accepteret. Jeg tager med til det jeg kan, f.eks. hygge aftner eller café osv... Dog er byen meget populært nu i 3g. og jeg snakker alhamdulilah med næsten alle fra klassen - men det gør måske også en forskel at vi er en lille klasse.
Ya Allah , forgive and guide my Umah...Amin thuma amin...
Brugeravatar
Muslimaa
Student 2011
Student 2011

Tro: Sunni/Mâlikî

Givet : 70 perler
FÃ¥et : 18 perler

Indlægby One Ummah. » søn sep 12, 2010 14:01

Afghan, vi taler da skam også med etniske dansker og jeg må hilse at sige at de fleste faktisk er meget flinke og at mange indvandrer faktisk er usammenlignelige med dem. Det interessante ligger dog i at vi muligvis pga. anden opdragelse derfor også har en anden personlighed. Nogle år tilbage gik jeg i en klasse hvor majoriteten var dansker af anden etnisk herkomst. Her droppede samtlige etniske dansker ligeledes ud i loebet af meget kort tid, så det er altså ikke kun dansker af anden herkomst der baerer rundt med den form for utilpashed.. det gaelder begge veje!
Brugeravatar
One Ummah.

Givet : 3 perler
FÃ¥et : 6 perler

Indlægby Afghan » søn sep 12, 2010 14:08

Det er en god balance at have ca. 1/5 muslimer. Eller have andre i klassen som fillipinere og kinesere. Man har mange gange samme synspunkter når man er med en fra samme kultur.
Senest rettet af Afghan søn sep 12, 2010 16:35, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Afghan

Indlægby Muslimaa » søn sep 12, 2010 15:48

Man kan altså sagtens også have samme synspunkter som en dansker.
F.eks. mht. krig, fattigdom osv... Vi er trods alt alle menneskelige og på de punkter kan vi være meget ens end forskellige.
Ya Allah , forgive and guide my Umah...Amin thuma amin...
Brugeravatar
Muslimaa
Student 2011
Student 2011

Tro: Sunni/Mâlikî

Givet : 70 perler
FÃ¥et : 18 perler

Indlægby Afghan » søn sep 12, 2010 16:39

Self. kan man det. :) Men majoriteten af muslimer deler samme synspunkt.

Men i hvert tilfald så skal du bare prøve at lave nogle venner, og tale med folk som ikke er perler(perkere).

Der er ikke noget racisme i klassen, vel?
Brugeravatar
Afghan

Indlægby AbU » søn sep 12, 2010 16:42

Salam Aleikum / Hej

Det er naturligvis bedst hvis klassen er blandet.

Længere er den ikke - i min verden :)

Fred
Brugeravatar
AbU
Administrator

Geografisk sted: IslamiC

Givet : 84 perler
FÃ¥et : 122 perler

Indlægby Kristen » søn sep 12, 2010 16:56

Du siger at du lige er begyndt og der er kun gået tre uger.
Hvis alle de andre er nye i klassen, så har alle vel travlt med at tilpasse sig og holde styr på alt det nye der skal læres.
Venner får man ikke så hurtigt. Det kommer når man kender hinanden lidt bedre og har arbejdet sammen i timerne.
Måske skal du også fortælle de andre om dig selv når der mulighed for det, så er det muligt at dem der har samme interesser begynder at snakke med dig om dem. Hvis der er nogen der virker flinke kan du også foreslå at i laver lektier sammen.

Brugere synes godt om dette indlæg : anonymouse26
Brugeravatar
Kristen
Aktiv Bruger

Indlægby wiki » søn sep 12, 2010 20:56

afghan de er ikke racister, nogle gange kommer de med kommentar i samfundsfag og det er noget jeg kan klare.. [quote="AbU"]Salam Aleikum / Hej

Det er naturligvis bedst hvis klassen er blandet.

og kristen selvom jeg kun haar gået der i tre uger, så klassen allerede delt op i små grupper, og de har samme interesse osv. Snakkede ogs fint med nogle pige i starten men nu har de fundet nogen de har noget tilfælles med, så det har ikk noget at gøre med at jeg ikke har prøvet, har ikke noget imod dansker, de megt venlige osv har også mange danske venner. Men det rart at have nogen man har noget tilfælles med i en klasse.
wiki

Indlægby 3Abdahu » tors sep 16, 2010 16:33

Vegard skrev:
Jeg var selv i en klasse fuld med hvide, og det kunne jeg ærlig talt ikke klare.

Nogle gange bør man overveje, hvad det egentligt er man skriver på åbne fora. Jeg ved godt... eller jeg vælger at tro at det ikke skal forstås så bogstaveligt, men altså overstående fremstår i sig selv ret racistisk.

Nogen gange kan folks sprog få en til at overveje om det er 2010 eller 1930. Du skal naturligvis bare se bort fra mit indlæg, hvis din kommentar afspejler din virkelige holdning. Alle har jo ret til at have deres mening.

Hej Vegard,

Jeg kan ikke se det racistiske i det?
Brugeravatar
3Abdahu
Undercover

Givet : 73 perler
FÃ¥et : 35 perler

Indlægby Apple » tors sep 23, 2010 15:34

Assalamu-a-leikum.

Da jeg gik i gymnasiet, hvilket er godt 5 år siden, så var vi cirka 5 personer med anden etnisk oprindelse - but lets face it, de var ikke de typer jeg kunne tale eller dele noget personligt med. Derfor var jeg sammen med etniske danskere. Der skal dog siges, at bare fordi man er sammen med dem, betyder det ikke, at man forvandler sig til én af dem. Man har sine principper og sine regler, og disse skal man holde fast ved - uanset hvor man er: skole, arbejdsmarked, ude og rejse, osv.

Min bror er nu startet på gymnasiet hvor cirka halvdelen er indvandrere. Jeg må være ærlig og sige, at dette ikke faldt så godt i min smag. Drengene? Ja, Størstedelen af dem er simpelthen håbløse. Pigerne derimod er mashallah engagerede, og de arbejder rigtig hårdt (vi har jo set hav af eksempler af unge piger, der får topkarakterer, idet dette er deres eneste mulighed for at bevise, hvad de er værd. Derudover ønsker pigerne jo også at være uafhængige.) Derfor er min bror også sammen med indvandre-pigerne og de etniske danskere (som tager studiet seriøst) da han stræber efter de bedste karakterer.

Jeg vil anbefale dig at blive i din klasse og være aktiv i timerne samt tal med dine klasse-kammerater. De bider ikke.

Du kommer også ud på arbejdsmarkedet, hvor du muligvis vil være den eneste "indvandrer". Hvad vil du så gøre? Smutte? Nej, vel?

Brugere synes godt om dette indlæg : AbU
Apple

Indlægby AbU » tors sep 23, 2010 15:42

Tak for et godt og balanceret indlæg, Apple.

Og velkommen til forummet i øvrigt :)
Brugeravatar
AbU
Administrator

Geografisk sted: IslamiC

Givet : 84 perler
FÃ¥et : 122 perler

Indlægby wiki » tors sep 23, 2010 17:18

hej apple

Har snakket med min vejleder og vi har så besluttet at jeg skal blive i min klasse, da det ikke er godt for mig at skifte nu ,da det er studenterkursus så gik vi igang med alt mulig hurtigt, så der ville mange ulemper ved at skifte nu..er ogs begyndt at snakke med min klassekammerater selvom vi ikke har noget til fælles så kan vi godt arbejde samn i skolen. Prøver ogs at være aktive i klassen, men jeg har angst og det arbejder jeg med. :)
wiki

Indlægby Zuzubu » tors sep 23, 2010 20:45

3Abdahu skrev:
Vegard skrev:

Hej Vegard,

Vegard har ret, Islam er altid noget man tar op, og hvis man er den eneste ikke-dansker så har man meget at bære på, og så føler man sig også anderledes.
Zuzubu

Indlægby Vegard » fre sep 24, 2010 00:23

Hej Vegard,

Beklager at jeg ikke svarede. Jeg havde simpelthen ikke set kommentaren.

Hvi du ikke kan klare at gå i en klasse pga af folks hudfarve, så er det nok et af de klareste eksempler på racisme du kan få.

Hvis man ikke klare folk pga en kultur eller en religion, så er det noget andet. Det kan dog stadigt godt være diskriminerende eller et tegn på intolerance.

Nu er det ikke fordi at jeg vil virke belærende, men jeg tænker altså også på "hvide" danskere, der kommer ind på det her forum fordi de gerne vil lære noget om islam. Jeg er ret overbevist om at sådanne kommentarer, som at man ikke kunne klare en bestemt hudfarve eller bare den mere generelle opdeling imellem muslim og dansk, kan være med til at skræmme dem væk.

Forstil dig selv at komme ind på et forum og læse "Jeg var selv i en klasse fuld med sorte, og det kunne jeg ærlig talt ikke klare". Du ville nok ikke tænke "sikkert et dejligt åbent og indbydende forum". Det er jo en ekskluderende kommentar. Og det kan godt være, at man kan sige sådan i nogle miljøer, men så snart at man kommer uden for det miljø, så giver den altså bagslag.

Men som sagt, så tror jeg ikke helt at det var den mening der skulle fremgå af indlægget. Det kunne nok være omgået med en simpel omformulering.
Vegard

FÃ¥et : 7 perler

Lignende emner

Tilbage til StudieSnak