Speciale hvad skal jeg vælge total lost

Snak omkring alt hvad der har med studie at gøre.

Redaktør: Studiesiden Mods

Speciale hvad skal jeg vælge total lost

Indlægby ela » tors sep 02, 2010 22:36

Salamun alaykum / Hej

Kære søstre og brødre, jeg skal igang med min speciale som skal være på 50 sider. Jeg ved bare ikke hvilken emne jeg skal vælge. Jeg troede ikke det ville være så svært. Jeg synes bare mit hoved er fyldt med alt andet end emne for tiden, ramadan, børn, hjem arbejde, møder osv. osv. Næste uge inden eid har vi vejledningstime, hvor jeg skal have valgt emne og beskrivelse af hvorfor jeg har valgt denne samt kilderne skal være på plads.

Der er frit valg, dog skal det være indenfor offentlig forvaltning dvs i fagene;

EU-statsret, sociologi, organisationspsykologi, International økonomi samt jura.

Insallah nogen kan komme med bud på hvad der kunne være interessant at skrive om.

Må Allah JJ belønne jer for hjælpen amenn
Hayatında nelere sahip olduğun değil...
Kiminle olduğun önemli.! Her daim seninle olmak ümidiyle Allahim..

Det vigtigste er ikke de ting du ejer i livet...
det vigtigste er, hvem du er sammen med! Et håb om at være ubegrænset med dig Yarab

TILGIV OS, GØR OS BARMHJERTIGE, GØR OS TAKNEMMELIGE, GIV OS RAHMAT, GIV OS BARAKAH, GIV OS HÅB, GIV OS STYRKE TIL AT BEVARE OG UDLEVE VORES IMAN AMENNNN
Brugeravatar
ela

Tro: Sunni/Hanafî
Køn: Hunkøn

Givet : 0 perle
FÃ¥et : 2 perler

Re: Speciale hvad skal jeg vælge total lost

Indlægby Nightingale » fre sep 03, 2010 05:50

Har du tænkt over hvad der skal ske når du er færdig med dit speciale?

Hvis du skal ud og arbejde i en virksomhed, så gælder det om at skille sig ud og have noget at tilbyde. Så skriv speciale om noget som kan blive relevant for dit arbejde.
Nightingale
Studie Admin
Studie Admin

Tro: Jøde
Køn: Hankøn

Givet : 2 perler
FÃ¥et : 10 perler

Indlægby matti18 » fre sep 03, 2010 18:49

selam aleykum søster .

hva har du tænk angående uddannelse?
matti18

Tro: Salafi

FÃ¥et : 3 perler

Indlægby ela » fre sep 03, 2010 23:19

Nightingale skrev:Har du tænkt over hvad der skal ske når du er færdig med dit speciale?

Hvis du skal ud og arbejde i en virksomhed, så gælder det om at skille sig ud og have noget at tilbyde. Så skriv speciale om noget som kan blive relevant for dit arbejde.

Hej, mange tak for ideen, jeg kom faktisk til at tænke på det siden igår altså det med at hvad jeg vil opnå i fremtiden. Jeg er ansat i off. forvaltning men tager uddannelsen som en videreudd. Mit ønske i fremtiden er at jeg ønsker at være leder i virksomheden.

Jeg har tænkt mig at skrive om innovation i alle niveau i offentlig forvaltning. Jeg tror det vil være oplagt at tage det under internation økonomi og organisationspsykologi fagene, da jeg tænker at man kan inddrage noget a ala psykiske arbejdsmiljø og væks under emnet.

Lyder det helt i vasken... ellers er jeg meget åben for gode ideer :)

Mange tak for hjælpen..

det vigtigste er, hvem du er sammen med! Et håb om at være ubegrænset med dig Yarab

TILGIV OS, GØR OS BARMHJERTIGE, GØR OS TAKNEMMELIGE, GIV OS RAHMAT, GIV OS BARAKAH, GIV OS HÅB, GIV OS STYRKE TIL AT BEVARE OG UDLEVE VORES IMAN AMENNNN
Brugeravatar
ela

Indlægby ela » fre sep 03, 2010 23:21

matti18 skrev:selam aleykum søster .

hva har du tænk angående uddannelse?

Wa alaykum salam, jeg ønsker at være leder i fremtiden inshallah. Vil du læse mit andet indlæg om emnet: innovation, håber du kan komme med ideer til om det vil være intersant.

wassalam

Brugeravatar
ela

Indlægby Nightingale » lør sep 04, 2010 08:20

Nu er jeg ikke så meget inde i offentlig forvaltning og den genre, men jeg ved det handler om at skille sig ud. Ved at have skrevet et speciale og have en viden som der ikke lige er andre der har, så bliver du unik. Hvis din viden oveni købet er brugbar for virksomheden, og du er den eneste, som sidder inde med den viden, så gør det dig endnu mere brugbar for firmaet.

Alle ønsker jo vækst og innovation, så det er en god genre at bevæge sig i.

Du siger at du gerne vil ende som leder på et tidspunkt, så gælder det jo om at have nogle leder-kvaliteter.
Så måske dit speciale skulle forsøge at ramme et emne, som giver dig disse egenskaber.

Jeg mener at huske at der er nogle her på islamic, som allerede arbejder inden for den offentlige sektor, så måske de har nogle gode råd til dig. De ved i hvert fald en hel del mere om hvordan det kører :)
Nightingale
Studie Admin
Studie Admin

Indlægby matti18 » lør sep 04, 2010 14:08

selam aleykum søster .

spændende søster jeg kunne os godt tænke mig være en ledere, i en virksomhed en dag insallah .
så jeg kommer med nogen forslag ved overhovedet ikke om det er relevant i dit tilfælde .

1. ledelse og medarbejdere.

2. MÃ¥l og stratgi.

3. Motivation og menneskeopfattelser.

4. ledertyper .

Håber det er til hælp! Men kunne godt tænke mig vide hva du har læst søster? hvis jeg må spørger.
matti18

Tro: Salafi

FÃ¥et : 3 perler

Indlægby ela » søn sep 05, 2010 04:50

Hej Nightingale, mange tak for din tid og hjælp :)

Du har fuldstændig ret i at virksomhedernes drivkraft er vækst og innovation, så mon ikke jeg kan få meget ud af emnet. Jeg håber jeg kan grave lidt i mig selv, hvilken emne der kan give mig noget benefit i fremtiden og drive min motivation. Jeg håber på det bedste. Endnu engang tak :)

mvh.

waalakum salam brother matti18,

Mange tak til dig også, må Allah JJ belønne dig rigt amenn, jeg synes om din ide omkring motivation og menneskeopfattelser samt ledertyper er gode. Jeg må gøre mig tanker om hvad jeg skal vælge, nu er specialen begrænset til 50 sider, dvs. emnet må ikke været bredt til. Motivation og menneskeopfattelser er nok et for bredt emne, så måske kunne et emne ala "motivation i det off. sektor" måske være et emne i sig selv. Jeg må arbejde videre på det, skriver tilbage inshallah når jeg kommer frem til en beslutning.

wassalam..

Brugeravatar
ela

Indlægby Nightingale » søn sep 05, 2010 12:14

Du kunne skrive noget om motivation af medarbejdere (evt. I den offentlige sektor).
Hvis de ansatte er motiverede og synes det er sjovt at gå på arbejde, så er de også meget mere produktive og mindre syge. Under motivation kan du komme ind på arbejdsmiljø og ledelse, samt medarbejdersammenhold og arbejde uden for arbejdstiden.
Nightingale
Studie Admin
Studie Admin

Indlægby ela » søn sep 05, 2010 20:43

Nightingale skrev:Du kunne skrive noget om motivation af medarbejdere (evt. I den offentlige sektor).
Hvis de ansatte er motiverede og synes det er sjovt at gå på arbejde, så er de også meget mere produktive og mindre syge. Under motivation kan du komme ind på arbejdsmiljø og ledelse, samt medarbejdersammenhold og arbejde uden for arbejdstiden.

Jeg får meget at se til, men jeg har da fået mange gode ideer med på vejen mange mange tak :)

hilsenn

Brugeravatar
ela

Lignende emner

Tilbage til StudieSnak