For genert til at svare i timerne ...

Snak omkring alt hvad der har med studie at gøre.

Redaktør: Studiesiden Mods

For genert til at svare i timerne ...

Indlægby MuslimChild » fre aug 20, 2010 15:44

As-salamu 'aleykum wa rahmatullahi wa barakatuh ..

Håber at I alle er ved bedste helbred og at I nyder jeres Ramadan InshaLlah.. Må enhver muslims sawm blive accepteret ya Rab..

Ærligt så ved jeg ikke om det er 'dumt' at jeg skriver det herinde eller ej. Har bare brug for at høre andre menneskers råd, så jeg kan tage det til mig og finde en løsning InshaLlah..
Jeg går på Gymnasium i 2g - Matematik A, Fysik & Kemi B.. Jeg har valgt denne linje, da jeg utrolig meget er vild med matematik, og de andre linjer passede ikke lige mig.. Det har gået fint med afleveringer siden nu AlhamduLillah og det bliver endnu bedre InshaLlah..
- Problemet er bare, at jeg INTET siger i timerne, selvom jeg har brugt hele natten på at lave mine lektier og være godt forberedt, siger jeg NADA i timerne, og bliver jeg spurgt om det, siger jeg at jeg ikke har lyst til at fortælle eller snakke, ellers gør jeg det meget kort. Grunden til det er, at jeg er meget genert, overdrevet meget. Jeg har bare en frygt i mig, og det har været sådan hele mit folkeskole liv og hele 1g.. Det trækker jo ned på mine karakter utrolig meget. Og jeg har et år endnu, og jeg ved ikke hvad jeg skal stille op. Bliver ved med at sige, at imorgen skal jeg tage skridtet, men istedet for at det bliver fremad, bliver det tilbage.. Hvis jeg ikke forstår noget, som læreren lige har forklaret på tavlen, siger jeg intet og lader læreren gå videre med det som skal fortælles, og det gør jo at jeg så er bagud i timerne.. Hvis noget ikke sidder på plads, har man jo svært ved at lave det man bliver bedt om.. Er bare bange for, at jeg bliver fremstillet, som den dumme der stiller dumme spørgsmål.. Jeg bliver meget ked af det, ved at tænke på det, og Jeg overvejer at droppe ud her i 2g, og starte forfra.. Ved ikke hvad jeg skal gøre, er der nogle der har et par råd jeg kan følge eller som kan hjælpe mig? ..

Undskyld mit lange og kedelige indlæg, men jeg ved ikke hvor jeg ellers skal spørge til..

Wa 'aleykum al salam :)

Profeten, sallallahu ’alayhi wa ’ala alihi wa sallam, sagde
: ”Lov mig følgende seks ting, og jeg lover jer paradis: Når I taler, sig sandheden. Når I giver et løfte, hold det. Når noget er betroet jer, gør ikke uretmæssig brug af det. Hold jer altid kyske uden at være indblandet i ulovligt samleje. Hold jeres øjne og hænder væk fra det som er forbudt.” [Kilde: Hanbal]
Brugeravatar
MuslimChild
Aktiv Bruger

Geografisk sted: Palæstina
Tro: Sunni/Hanafî
Køn: Hunkøn

Givet : 3 perler
Fået : 3 perler

Re: For genert til at svare i timerne ...

Indlægby AbU » fre aug 20, 2010 15:50

Salam Aleikum

Jeg tillod mig lige at ændre overskriften til noget sigende.

På den måde vil folk vide hvad de kan forvente når de klikker, og inshaAllah vil det give flere svar.

Må Allah Subhana wa ta'ala give dig styrken og modet til at overkomme denne hårde tid, og en skønne dag finde styrken til at tag det nødvendige skridt, inshaAllah.

Sommetider kan blot ét aha-moment være nok.

Fred
Brugeravatar
AbU
Administrator

Geografisk sted: IslamiC
Køn: Hankøn

Givet : 84 perler
Fået : 122 perler

Indlægby Nightingale » fre aug 20, 2010 15:54

Kunne det være en ide, at du på mandag prøver at være den første til at sige noget i timen.Når du så har gjort det, så synes jeg du skal fejre det efter skole - tag ud og spis en is eller lav noget noget du kan lide.

Grunden til du er genert... kunne det være fordi du er i tvivl om hvad dine klassekammerater tænker? I så fald kunne du diskret lige snakke med din sidemakker om det du vil sige, inden du rækker hånden op.
I sidste ende, så handler det om at tage det første skridt og så er du klar til dit andet.

Brugere synes godt om dette indlæg : AbU
Nightingale
Studie Admin
Studie Admin

Tro: Jøde

Givet : 2 perler
Fået : 10 perler

Indlægby Afghan » fre aug 20, 2010 16:04

Folk der taler mest bliver lagt mere mærke til. Bare tal højt, tydeligt, og svar fornuftigt.

Vær ikke genert, ikke noget at være genert for. Der er måske nogle der griner, men det er deres problem.

Vær genert hvis du ikke rækker hånden op! xD
The Light Shows Me The Truth
Brugeravatar
Afghan

Geografisk sted: Mars

Givet : 9 perler
Fået : 4 perler

Indlægby Wahas » fre aug 20, 2010 16:15

Nu er du i 2.g, så din klassekammerater og lærer ved jo, hvor klog du egentligt er, så du kommer ikke til at overraske dem med noget, om du siger noget klogt eller dumt.

Bare hop ud i det. Folk kender dig i forvejen, og du mister meget mere ved ikke at sige noget (lavere karakterer) end hvis frk Katerine over hjørnet tænker noget bestemt om dig.

Jeg synes, at du skal tage følgende sætninger til dig:
- Nogle gange er jeg på toppen - andre ikke
- Andre mennesker vil altid danne sig en mening om mig - og jeg skal lade dem om det
- Jeg kan klare hvad som helst
- Jeg har det fint med nederlag, fordi jeg ved, at jeg vil lære af dem

Brugere synes godt om dette indlæg : Betelgeuse
Brugeravatar
Wahas
Ol' Skool Student
Ol' Skool Student

Tro: Andet

Givet : 14 perler
Fået : 73 perler

Indlægby Afghan » fre aug 20, 2010 16:21

Er det haram at grine ad andre, hvis de siger noget sjovt og det ikke var med vilje? Jeg har hørt at man ikke må grine ad folk som græder.
Brugeravatar
Afghan

Indlægby MuslimChild » fre aug 20, 2010 18:57

Nightingale skrev:Kunne det være en ide, at du på mandag prøver at være den første til at sige noget i timen.Når du så har gjort det, så synes jeg du skal fejre det efter skole - tag ud og spis en is eller lav noget noget du kan lide.

Grunden til du er genert... kunne det være fordi du er i tvivl om hvad dine klassekammerater tænker? I så fald kunne du diskret lige snakke med din sidemakker om det du vil sige, inden du rækker hånden op.
I sidste ende, så handler det om at tage det første skridt og så er du klar til dit andet.

Jeg faster, så jeg venter til efter så jeg kan snuppe mig den is :) ..
- Ja præcis! jeg ved godt at der kun findes dumme svar, men ikke dumme spørgsmål, idet de måske er relevante, men jeg tænker tit over, at HVIS mit spørgsmål var dumt, eller hvis jeg er dårlig til at formulere mig, og at de andre vil tænke alt muligt.. Mange tanker går igang på det punkt.

: ”Lov mig følgende seks ting, og jeg lover jer paradis: Når I taler, sig sandheden. Når I giver et løfte, hold det. Når noget er betroet jer, gør ikke uretmæssig brug af det. Hold jer altid kyske uden at være indblandet i ulovligt samleje. Hold jeres øjne og hænder væk fra det som er forbudt.” [Kilde: Hanbal]
Brugeravatar
MuslimChild
Aktiv Bruger

Indlægby MuslimChild » fre aug 20, 2010 18:59

Wahas skrev:Nu er du i 2.g, så din klassekammerater og lærer ved jo, hvor klog du egentligt er, så du kommer ikke til at overraske dem med noget, om du siger noget klogt eller dumt.

Bare hop ud i det. Folk kender dig i forvejen, og du mister meget mere ved ikke at sige noget (lavere karakterer) end hvis frk Katerine over hjørnet tænker noget bestemt om dig.

- Andre mennesker vil altid danne sig en mening om mig - og jeg skal lade dem om det

Tak for de sætninger :) .. Dem vil jeg huske :)

Brugeravatar
MuslimChild
Aktiv Bruger

Indlægby Mai » lør aug 21, 2010 01:01

.
Senest rettet af Mai søn apr 17, 2011 21:02, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Mai
Sølv Bruger

Givet : 67 perler
Fået : 15 perler

Indlægby One Ummah. » lør aug 21, 2010 01:49

Hvis problemet varer ved kan du begynde at overveje HF hvor dine karakter ikke afhaenger af hvor meget du siger i timerne, men kun af din eksamens indsats forenden af året. Selv droppede jeg ud af 2g for at tage på HF hvor jeg alhamdulilallah fungere meget bedre.
Brugeravatar
One Ummah.

Tro: Salafi

Fået : 6 perler

Indlægby Wahas » lør aug 21, 2010 13:19

MuslimChild skrev:
Wahas skrev:Nu er du i 2.g, så din klassekammerater og lærer ved jo, hvor klog du egentligt er, så du kommer ikke til at overraske dem med noget, om du siger noget klogt eller dumt.

Tak for de sætninger :) .. Dem vil jeg huske :)

Du kan også lave nogle øvelser.
Jeg vil foreslå dig følgende. Find noget at skrive med og skrive på (kan også være på en computer), og så skriv alt, hvad der falder dig ind om hvorfor du ikke siger meget

Jeg taler ikke i timerne, fordi...

Når du er færdig med det, så læs det igennem og se om der er en rød tråd. Det burde give dig større forståelse for dig selv, og hvad der driver dig.
Så kan du bagefter arbejde med motivationen.

Hvis jeg taler mere i timerne, så vil jeg opnå...

og

Hvis jeg IKKE taler mere i timerne, så vil jeg gå glip af...

Så kan du holde dem op mod hinanden, og til sidst så formulere et mål.

Jeg vil tale mere i timerne, fordi det vil give mig...

Du skal ikke vise, hvad du skriver til nogen. Det er bare til dig selv.

Til sidst kan du arbejde lidt med din "tilstand". Fordi selvom du laver al ovenstående, så kommer du nok til at blive lidt nervøs i selve øjeblikket, så du får nok brug for at skabe dig en tilstand, som du kommer ind i, når du går ind til timerne.
Tag et stykke papir og så tegn en trekant midt på siden. Svarende til trekantens spidser, så skriver du
    KROP
    SPROG
    OVERBEVISNINGER
Ud for hver kan du så skrive, hvordan du ønsker at være, når du taler i timerne.
Eksempel
    KROP - Rank holdning, roligt kropssprog, kigger op og afslappet.
    SPROG - Indre sprog: Jeg taler positivt til mig selv som "jeg kan det her". Ydre sprog: Jeg taler langsomt, tydeligt og velformuleret.
    OVERBEVISNINGER - "Nogle gange er jeg på toppen - andre ikke", "Andre mennesker vil altid danne sig en mening om mig - og jeg skal lade dem om det", "Jeg kan klare hvad som helst" og "Jeg har det fint med nederlag, fordi jeg ved, at jeg vil lære af dem"

Brugere synes godt om dette indlæg : AbU, Janan
Brugeravatar
Wahas
Ol' Skool Student
Ol' Skool Student

Tro: Andet

Givet : 14 perler
Fået : 73 perler

Indlægby Afghan » lør aug 21, 2010 13:47

One Ummah. skrev:Hvis problemet varer ved kan du begynde at overveje HF hvor dine karakter ikke afhaenger af hvor meget du siger i timerne, men kun af din eksamens indsats forenden af året. Selv droppede jeg ud af 2g for at tage på HF hvor jeg alhamdulilallah fungere meget bedre.

Så skal du jo have 10. klasse først?
Brugeravatar
Afghan

Indlægby Muslimaa » lør aug 21, 2010 17:01

Wa alaikum al salam...

Jeg har haft nogen lunde samme problem i fransk mest. Men ikke fordi jeg er generet, men fordi jeg er usikker på mine svar... Men jeg har taget mig sammen og tænker at jeg må gøre hvad jeg kan. Høje karakter kommer ikke af sig selv.. Så jeg er begyndt at deltage i timen , selvom jeg siger lidt så siger jeg i det mindste noget. Så du skal tænke som mig. Bare sige noget og tro mig, det er ikke så slemt. SELV hvis du fejler, så ikke tage det så tungt.

Her i sidste uge, lavede jeg fejl to eller tre gange i fransk, jeg skammede mig lidt, men det gik over - fordi jeg tænkte at jeg i det mindste prøver... :) Du kan kun være stolt af dig selv når du prøver at gøre dit bedste.

Nu hvor du er generet og tænker over hvad andre ville sige, så ku du i stedet tænke "jeg vil have gode karakter , jeg må gøre noget for det".
På mandag så sige noget, ikke være bange - der sker intet og du vil være så glad og stolt over dig selv :)
Ya Allah , forgive and guide my Umah...Amin thuma amin...

Brugere synes godt om dette indlæg : Afghan
Brugeravatar
Muslimaa
Student 2011
Student 2011

Tro: Sunni/Mâlikî

Givet : 70 perler
Fået : 18 perler

Indlægby Cheesecake » lør aug 21, 2010 17:11

Siger du intet vil du fortryde det senere hen.
Jeg har også været genert i folkeskolen, men tog mig sammen på gymnasiet.
Som muslimaa siger, så er det ikke så slemt når først du får sagt noget.
Og hvad så hvis det er forkert? :) du mister intet på det.
Tænk at det svar du har indeni, er det måske en anden som siger præcis på samme måde. Så fik personen det sagt før dig. Det har jeg tit prøvet.

På mandag starter du med at sige noget. Det er et løfte du skal overholde for din egen skyld. Bryd isen nu på mandag og tag den derefter. :)
Prophet Muhammad - “This world is a prison for the Faithful, but a Paradise for unbelievers.”
Brugeravatar
Cheesecake

Indlægby One Ummah. » lør aug 21, 2010 17:23

Afghan skrev:Så skal du jo have 10. klasse først?

Du skal have taget 10. klasse eller noget tilsvarende, altså vil din 1g opfylde kriteriet.
Brugeravatar
One Ummah.

Indlægby Afghan » lør aug 21, 2010 17:31

One Ummah. skrev:
Afghan skrev:Så skal du jo have 10. klasse først?

Du skal have taget 10. klasse eller noget tilsvarende, altså vil din 1g opfylde kriteriet.

Nice! :)

Men i HF skal du op i alle fag. Du kan heller ikke have mange B og A niveauer i HF, derfor bliver jeg på STX.
Brugeravatar
Afghan

Indlægby One Ummah. » lør aug 21, 2010 18:27

Matematik A, Fysik B og Kemi B kan man godt få nogle steder, jeg har det selv.
Brugeravatar
One Ummah.

Indlægby mohammed786 » søn aug 22, 2010 08:21

Salam alejkum.

Hvis det ikke bliver bedre, så skulle du måske prøve at gå til terapi, de kan finde ud af grunden til din generthed evt.
mohammed786

Geografisk sted: storkøbenhavn

Givet : 24 perler

Indlægby Batata 4life » søn aug 22, 2010 14:57

MuslimChild skrev:As-salamu 'aleykum wa rahmatullahi wa barakatuh ..

Håber at I alle er ved bedste helbred og at I nyder jeres Ramadan InshaLlah.. Må enhver muslims sawm blive accepteret ya Rab..

Ærligt så ved jeg ikke om det er 'dumt' at jeg skriver det herinde eller ej. Har bare brug for at høre andre menneskers råd, så jeg kan tage det til mig og finde en løsning InshaLlah..
Jeg går på Gymnasium i 2g - Matematik A, Fysik & Kemi B.. Jeg har valgt denne linje, da jeg utrolig meget er vild med matematik, og de andre linjer passede ikke lige mig.. Det har gået fint med afleveringer siden nu AlhamduLillah og det bliver endnu bedre InshaLlah..
- Problemet er bare, at jeg INTET siger i timerne, selvom jeg har brugt hele natten på at lave mine lektier og være godt forberedt, siger jeg NADA i timerne, og bliver jeg spurgt om det, siger jeg at jeg ikke har lyst til at fortælle eller snakke, ellers gør jeg det meget kort. Grunden til det er, at jeg er meget genert, overdrevet meget. Jeg har bare en frygt i mig, og det har været sådan hele mit folkeskole liv og hele 1g.. Det trækker jo ned på mine karakter utrolig meget. Og jeg har et år endnu, og jeg ved ikke hvad jeg skal stille op. Bliver ved med at sige, at imorgen skal jeg tage skridtet, men istedet for at det bliver fremad, bliver det tilbage.. Hvis jeg ikke forstår noget, som læreren lige har forklaret på tavlen, siger jeg intet og lader læreren gå videre med det som skal fortælles, og det gør jo at jeg så er bagud i timerne.. Hvis noget ikke sidder på plads, har man jo svært ved at lave det man bliver bedt om.. Er bare bange for, at jeg bliver fremstillet, som den dumme der stiller dumme spørgsmål.. Jeg bliver meget ked af det, ved at tænke på det, og Jeg overvejer at droppe ud her i 2g, og starte forfra.. Ved ikke hvad jeg skal gøre, er der nogle der har et par råd jeg kan følge eller som kan hjælpe mig? ..

Undskyld mit lange og kedelige indlæg, men jeg ved ikke hvor jeg ellers skal spørge til..

Wa 'aleykum al salam :)

Salam Aleykum

Jeg kender godt følelsen fra når jeg er på kurser, i starten da jeg var uddannet fitnessinstruktør og tog kurser med fysioterapeuter, så var jeg bange for at få underviseren til at gentage ting, og jeg kunne ikke lide at række hånden op hvis han/hun sagde "ved alle hvad det er", men jeg tænkte over hvor dumt det var af mig fordi det gjorde at jeg missede en masse ting. Noget andet er, at ingen af os ved ALT, og vi har ALLE skulle lære fra andre, på et eller andet tidspunkt, så hvis der er noget som vi ikke ved, så er man "klog" ved at spørge.. så man kan blive klogere :)

Noget andet er, at du bør være ligeglad med hvad andre tænker om dig, selvfølgelig på en ordenlig måde hvor man ikke er arrogant, og vi går vel alle mere eller mindre op i hvad andre tænker om os, men det vigtige her er jo nok hvor MEGET vi går op i det!?

Jeg synes også du skal se på det som at få et par nye briller og være flov over at tage dem på i skole, af frygt for at blive drillet, måske lægger folk mærke til dem, og kommenterer dem måske endda, den første dag, men efter det så er det sjove ved det ligesom gået af, og derefter er det bare ligesom naturligt.. så her er det din spørgen som bliver naturlig.. alle ved at "muslimchild" spørger hvis der er noget som hun vil vide, det gider man ikke kommenterer hver dag, de typer som måske vil kommenterer at DU kommterer, de vil ikke synes det er sjovt mere end én gang/i længden, de skal have nye ting at spille smart med/på bekostning af.

Til sidst, så tænk på, at jo mere du spørger, jo klogere bliver du, og jo større chancer har du for at få succes her i livet med din kommende uddannelse/dit kommende job, tænk på at du gør det her for dig selv, din familie, og ikke mindst Allah subhana wa ta'ala.
"... we're all the same colour when you turn off the light"
Brugeravatar
Batata 4life
Banned

Givet : 17 perler
Fået : 8 perler

Indlægby MuslimChild » søn aug 22, 2010 21:08

Tusind tak for alle jeres råd.. Har taget dem til mig og jeg vil InshaLlah tage skridtet imorgen, hvis jeg føler at jeg har modet :/ .. Vil I være søde at huske mig i jeres dua om at min generthed vil fjernes og at jeg vil få en større selvtillid ved at tro på mig selv? :(

Brugeravatar
MuslimChild
Aktiv Bruger

Indlægby sommervinter » man aug 23, 2010 23:46

Hej :)
Hvorfor er det vigtigt for dig at sige noget mere i timerne?
Din magtfulde bevidsthed skaber, - derfor. Lad øjet se det højeste i alt, Lad øret høre det smukkeste i alt.
sommervinter

Givet : 0 perle
Fået : 2 perler

Indlægby MuslimChild » tirs aug 24, 2010 19:07

sommervinter skrev:Hej :)

Fordi jeg slet intet siger - hvilket er en skade for mine karakter.. Læreren og eleverne får dannet sig et forkert indtryk af mig jo.. Man lærer mere ved a sige og spørge om tingene i timen, det gør jeg i hvert fald..
- Plus ved at sige noget i timerne, hjælper mig også til at kunne tro mere på mig selv til eksamener når de kommer :)

Brugeravatar
MuslimChild
Aktiv Bruger

Indlægby MuslimChild » tirs aug 24, 2010 19:07

sommervinter skrev:Hej :)

Fordi jeg slet intet siger - hvilket er en skade for mine karakter.. Læreren og eleverne får dannet sig et forkert indtryk af mig jo.. Man lærer mere ved a sige og spørge om tingene i timen, det gør jeg i hvert fald..
- Plus ved at sige noget i timerne, hjælper mig også til at kunne tro mere på mig selv til eksamener når de kommer :)

Brugeravatar
MuslimChild
Aktiv Bruger

Indlægby AbU » tirs aug 24, 2010 19:08

Salam Aleikum

Får man egentlig ikke karakterer efter ens aktivitet i undervisningen (standpunkt) ?

Fred
Brugeravatar
AbU
Administrator

Indlægby MuslimChild » tirs aug 24, 2010 19:12

AbU skrev:Salam Aleikum

Får man egentlig ikke karakterer efter ens aktivitet i undervisningen (standpunkt) ?

Fred

Wa 'aleykum al salam..
- Hvordan vil du vise at du er aktiv i undervisningen uden at sige noget/deltage i timen?

Brugeravatar
MuslimChild
Aktiv Bruger

Indlægby AbU » tirs aug 24, 2010 19:15

Salam Aleikum

Jamen, det er netop min pointe. Altså at man også får karakterer ud fra sin aktivitet, som bl.a. er om man deltager i timerne og siger noget.

Fred
Brugeravatar
AbU
Administrator

Indlægby misserkat » tirs aug 24, 2010 23:05

Assalamoaleikum,

Kan godt huske jeg havde (næsten) det samme problem. Indtil at jeg talte med min lærere om det. Jeg sagde, at jeg var for genert til at sige for meget i timerne, selvom jeg inderst inde godt ville - men var samtidig også bange for hvad de andre ville synes.

Det hjalp mine lærere til at forstå, at det ikke var fordi jeg ikke ville sige så meget. Så vi aftalte at i starten skulle de spørge mig direkte, så jeg faktisk blev nødt til at svare.

En anden ting jeg vil sige er, at alt handler om det første skridt/spring. Sig til dig selv, at nu bliver du nødt til at tage det første skridt for at overvinde din frygt. Du skal se frygten i øjnene, førend at du kan overvinde den.
Og ved du hva??? Når du så har taget dit første skridt, så vil du opdage at det er slet ikke så slemt som du går og tror! :D Og tro mig når jeg siger, at det er bare en rigtig FED oplevelse! :tomm:

Kort tid efter var min generthed væk, og jeg fik meget bedre karakterer!

P.S: Du er ikke den eneste i din klasse, der har det sådan. Man er ikke alene, men du er stærk og du kan godt gøre det. Jeg kom igennem det, ved at
1) sige det til mine lærere, så de kunne hjælpe mig ved at spørge mig mere i timerne,
og
2) ved at tage skridtet, og du vil opdage det ikke er slemt - men befriende! :)

Håber det hjælper dig ligesom det hjalp mig. Hav en rigtig dejlig Ramadan. :)
If you want to talk to Allah
perform Salaah.
If you want Allah to talk to you,
read Qur´an.

Brugere synes godt om dette indlæg : Janan
Brugeravatar
misserkat

Indlægby IslamInBosnia » ons aug 25, 2010 09:37

Profeten (Sallallahu alayhi wasalam) sagde: "Generthed bringer intet andet end godt med sig." (Bukhari & Muslim)

;)
Brugeravatar
IslamInBosnia

Geografisk sted: Århus

Fået : 5 perler

Indlægby IslamInBosnia » ons aug 25, 2010 09:41

Profeten (Sallallahu alayhi wasalam) sagde: "Generthed bringer intet andet end godt med sig." (Bukhari & Muslim)
Brugeravatar
IslamInBosnia

Geografisk sted: Århus

Fået : 5 perler

Indlægby misserkat » ons aug 25, 2010 13:29

IslamInBosnia skrev:Profeten (Sallallahu alayhi wasalam) sagde: "Generthed bringer intet andet end godt med sig." (Bukhari & Muslim)

Nu skal vi lige tage det med et gran salt, og ikke overfortolke noget her :D

Ja, det har vores elskede profet sagt, men jeg er ret sikker på, at han ikke mente det mht. at forbedre sine karakterer. Hvordan kan MuslimChild få bedre karakter, fordi du fortolker den hadith til at hun også skal være genert i timerne og ikke svare, når hun prøver at forbedre og tilegne sig mere viden. Tag den lige med ro, ik bro! ;)

MuslimChild, du gør intet imod din religion fordi at du deltager i dine timer, og ikke er for genert til at svare. Men lad os nu holde os til emnet, vi er her for at hjælpe MuslimChild i at komme af med sin generthed ihvertfald den generthed der er til gene for hende, når hun prøver at forbedre sine karakterer. :)
If you want to talk to Allah
perform Salaah.
If you want Allah to talk to you,
read Qur´an.
Brugeravatar
misserkat

Næste

Lignende emner