Gymnasie start!! Er du begyndt? Så Kig her!

Snak omkring alt hvad der har med studie at gøre.

Redaktør: Studiesiden Mods

Gymnasie start!! Er du begyndt? Så Kig her!

Indlægby Nusaibah » tirs aug 10, 2010 19:51

As- salamu alaykum wa rahmatu 'Llahi wa barakathu ærede brødre og søstre :D,

Så er sommerferien slut!! Har så oprettet denne tråd for alle der skal starte på gymnasial uddannelse. Det kunne være interessant at vide hvad folk skal, og så kan vi udveksle vores oplevelser de første dage. OG FÅ MOTIVATION , da vi alle er unge muslimer omtrent samme alder! Jeg skal selv starte på STX i morgen insha allah, og er lidt nervøs samt lidt spændt. Da jeg er meget glad for samfundsfag, historie og religion har jeg valgt samfundsfaglige studieretning, hvad med jer? :) Var rimelig tæt på at vægle naturfaglige, så håber ikke jeg kommer til at fortryde det, da jeg også brænder for det.

Men ja, for at lærer hinanden at kende skal vi sådan noget folkedans i morgen, omg.. I am literally dead :p . Underlig tradition. Hvad med jer, hvad skal I af aktiviteter? Hvordan har I det mht skolestart, glæder I jer, er I nede over skolen starter eller noget helt tredje?

Hvad med hensyn til Ramadan?
Bønnen?
(Under gymnasiet)
- Personligt er det ikke det store problem for mig, da jeg bor 5-7 minutter fra skolen.

إِنَّكَ عَلَى مَا تَشَاءُ قَدِيرٌ وَ أَنْتَ حَسْـبُنَا اللَّهُ وَ نِعْمَ الْوَكِيلُ
Allâhumma lâ sahla illâ mâ ja‘altahu sahlâ wa anta taj‘alu al-hazana idhâ shi’ta sahlâ.
Oh Allah! Nothing is easy except what You have made easy. If You wish, You can make the difficult easy.

Ramadan Kariim.
sSalamu alaykum wa rahmatu Llahi wa barakathu,
Nusaibah :peace:
- A wise man once said "I don't know, go ask a woman."
Brugeravatar
Nusaibah

Geografisk sted: Inkognito
Tro: Salafi
Køn: Hunkøn

Givet : 1 perle
Fået : 0 perle

Re: Gymnasie start!! Er du begyndt? Så Kig her!

Indlægby Justice » tirs aug 10, 2010 20:20

Wa Aleykum Salam siis!
Virkelig godt initiativ! Må Allah Subhana wa ta'ala belønne dig for det.

Men det er godt at hører, håber du vil synes om studieretninger, lærerne og klassen InshaAllah! :-)

Jeg skal starte på torsdag på en naturvidenskabelig studieretning, med de obligatoriske A-fag, samt Matematik på A, derefter har jeg enten tænk mig at hæve tysk, kemi eller fysik til fjedre A-fag :-)

Af aktiviteter skal vi lave klassekamp og sjove lege, ved ikke helt hvordan det bliver :D

Med hensyn til ramadan og bøn er der heller ikke noget problem for mig elhamduillah. Jeg bor meeeegeeet langt væk fra mit gymnasium, men transportmulighed er nu meget godt alligevel og desuden tror jeg skam fuldt og fast på, at man bliver hjulpet hele vejen igennem sin fasten i ramadanen af Allah Subhana wa ta'ala. Elhamduillah for alt :)

Hav det godt! Håber du får en super god første skoledag i morgen, og håber virkelig også, at du kommer i en god klasse med søde og venlige klassekammerater, samt nogle meget gode lærere - InshaAllah!

Held og lykke til os alle sammen med fasten i morgen. Har virkelig savnet Ramadanen.

Wa Salam.
"Without knowledge action is useless and knowledge without action is futile."

Quotation of
Abu Bakr as-Siddeeq (radiyAllaahu anh)
Brugeravatar
Justice

Tro: Sunni/Hanafî

Givet : 12 perler
Fået : 16 perler

Indlægby Basijboy » ons aug 11, 2010 13:16

W Aleykoum as'Salaam w Rahmatollahi w Barakutuh.

Hmm, ja. Så starter jeg på gymnasium (stx) her imorgen. Fremmed bliver jeg nok heller ikke helt, da 1/3 af min nye klasse er dem fra min gamle klasse :D Så det er jo heldigt nok (Eller uheldigt alt afhængig af hvordan man tager det :P)

Mht. Bønnen, og andre religiøse pligter, er det ikke et problem, selvom jeg bor 20 min. derfra. Find Qibla, Smid et bedetæppe på gulvet, og wupti, så er der salah, hehe.

Håber InshaAllah at alle vores søskende der skal starte på et nyt uddannelses sted falder hurtigt til, og er motiveret fra starten af :)

W Salaam
Vær som den blomst, der giver sin duft til selv den der knuser den.
Brugeravatar
Basijboy

Geografisk sted: Tehran/Høje-Tåstrup ;)
Tro: Kristen
Køn: Hankøn

Givet : 2 perler
Fået : 2 perler

Indlægby Nusaibah » ons aug 11, 2010 13:35

Al-Isrâ skrev:Jeg skal starte på torsdag på en naturvidenskabelig studieretning, med de obligatoriske A-fag, samt Matematik på A, derefter har jeg enten tænk mig at hæve tysk, kemi eller fysik til fjedre A-fag :-)

- Hvor nørdet søster :p ej, det lyder vildt spændende!!! Hvis du får 5 A fag kan du få "den sorte hue" ulala :D Masha allah søster, må Allah Subhana wa ta'ala gør det nemt for os alle.

Al-Isrâ skrev:Hav det godt! Håber du får en super god første skoledag i morgen, og håber virkelig også, at du kommer i en god klasse med søde og venlige klassekammerater, samt nogle meget gode lærere - InshaAllah!

Mange tak søster. Så havde jeg første skole dag i dag! Er kommet ind i en god klasse med flinke klassekammerater, alhamdulillah :). Dagen bød på, en møde i salen de to første timer, også FOLKEDANS .. det var faktisk rimelig sjovt! Men vi skal fremvise det for 2g'erne og 3g'erne fredag insha allah... noo :p Og sidste time var billedkunst som jeg har valgt som valgfag.

- Glæder mig til at høre om din første skoledag! Kheyr insha allah.

Senest rettet af Nusaibah ons aug 11, 2010 13:43, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Nusaibah

Indlægby Nusaibah » ons aug 11, 2010 13:40

Basijboy skrev:W Aleykoum as'Salaam w Rahmatollahi w Barakutuh.

Hmm, ja. Så starter jeg på gymnasium (stx) her imorgen.

- Fedt. Hvilken studieretning har du valgt bror? :D

Basijboy skrev:Mht. Bønnen, og andre religiøse pligter, er det ikke et problem, selvom jeg bor 20 min. derfra. Find Qibla, Smid et bedetæppe på gulvet, og wupti, så er der salah, hehe.

- Præcis! Ingen undskyldninger!

Basijboy skrev:Håber InshaAllah at alle vores søskende der skal starte på et nyt uddannelses sted falder hurtigt til, og er motiveret fra starten af :)

- Jeg er motiveret, de 12-taller skal bare hjem :D Insha allah Kheyr!
PS: glæder mig også til at høre om din første skoledag!

Brugeravatar
Nusaibah

Indlægby Basijboy » ons aug 11, 2010 14:01

Nusaibah skrev:- Fedt. Hvilken studieretning har du valgt bror? :D

Har valgt brednaturvidenskabelig studieretning :D Mat A Fy B og Ke B

Nusaibah skrev:- Præcis! Ingen undskyldninger!

hehe :)

Nusaibah skrev:- Jeg er motiveret, de 12-taller skal bare hjem :D Insha allah Kheyr!
PS: glæder mig også til at høre om din første skoledag!

Hehehe, InshaAllah vi alle kommer igennem med gode karaktere.
hehe, jamen jeg glæder mig til at fortælle om den :p

W Salaam
Brugeravatar
Basijboy

Indlægby Nusaibah » ons aug 11, 2010 15:11

Basijboy skrev:
Nusaibah skrev:- Fedt. Hvilken studieretning har du valgt bror? :D

- Oh M G, Mat på A- niveau?! You're commiting suicide :p Men niiice :D Held og lykke med det!
Brugeravatar
Nusaibah

Indlægby Basijboy » ons aug 11, 2010 15:15

Nusaibah skrev:
- Oh M G, Mat på A- niveau?! You're commiting suicide :p Men niiice :D Held og lykke med det!

Det er et af kravene der hvor jeg vil hen efter gymnasiet, og gider ikke tage ekstra fag efter gym :D Så kan ligeså godt have det der. Nu er jeg heldig at Mat er et af mine gode fag (men det kan der jo laves om på :D )
Brugeravatar
Basijboy

Indlægby Muuslimah » ons aug 11, 2010 15:36

Wa Aleykum salam.

Må i Allah inshaAllah blive glade for den linje i har valgt. Ligeledes håber jeg at i får nogle gode lærere og kommer i en klasse som ønsket:)..

Jeg begynder inshaAllah også på stx, her i morgen. Det er nogle spændende linjer i har valgt! Jeg har valgt matematik - bioteknologi linjen; Matematik og bioteknologi på A niveau, fysik, tysk og engelsk på b og kemi på c niveau med billedkunst som valgfag. Jeg så på lectio, og jeg er den eneste udlændinge i min klasse :O men det skal nok gå inshaAllah, da jeg skal i klasse med to personer fra folkeskolen. Desuden kender jeg en del som går på det gymnasium som jeg begynder på..

Med hensyn til Salah vil der heller ikke være det store problem. Jeg kender nuværende elever på mit kommende gymnasium, som har fået lov, at bede i et specielt rum så det er fint :)..

Vi skal løbe et posteløb, danse folkedans og skrive en sang som vi så skal synge om fredagen. Jeg glæder mig til, at komme i gang. Jeg er i hvert fald rigtig spændt, så nu må vi se...

Fortsat god Ramadan

Wa salam
Brugeravatar
Muuslimah

Givet : 4 perler

Indlægby Nusaibah » ons aug 11, 2010 15:55

Basijboy skrev:
Nusaibah skrev:

Det er et af kravene der hvor jeg vil hen efter gymnasiet, og gider ikke tage ekstra fag efter gym :D Så kan ligeså godt have det der. Nu er jeg heldig at Mat er et af mine gode fag (men det kan der jo laves om på :D )

Det stadigvæk sygt :| You know that suicide is haram in Islam, right? :p
Brugeravatar
Nusaibah

Indlægby Nusaibah » ons aug 11, 2010 16:04

Muuslimah skrev:Wa Aleykum salam.

Søster Muuslimah, dine fag lyder til at være ekstremt spændende! Bioteknologi linjen hmm :hmmm: Det gymnasie jeg går på kan man slet ikek vælge noget så fancy som bioteknologi. Ej hvor fedt! :D men håber du bliver glad for det insha allah :) !

Muuslimah skrev:Jeg så på lectio, og jeg er den eneste udlændinge i min klasse :O

HAHA, ej hvor sjovt :D Det skete præcis det samme ved mig, også tænkte jeg oh no. Altså der er jo intet galt med at gå i klasse med etniske danske elever, det gjorde jeg også i folkeskolen. Men det er bare... når man selv er udlænding så vil det være rart at gå i klasse med nogle udlændinge også. Men min bedsteveninde går i min parrelelklasse og en anden veninde i en tredje klasse - så ingen problem, hvis jeg trænger til lidt udlændinge humor og samvær! :D

De aktiviteter lyder sjovt. Kan se du også skal danse folkedans, glæd dig, det er faktisk rimelig sjovt :D Og man lærer folk at kende. Men da både drenge og piger skal holde hånd i en stor rundkreds, så fik jeg sørget for jeg stod mellem to piger, så det kunne du f.eks også gøre.

Kheyr Insha allah!
Senest rettet af Nusaibah ons aug 11, 2010 22:47, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Nusaibah

Indlægby Basijboy » ons aug 11, 2010 16:12

Nusaibah skrev:
Det stadigvæk sygt :| You know that suicide is haram in Islam, right? :p

:lol: tak for et godt grin.
Brugeravatar
Basijboy

Indlægby Nusaibah » ons aug 11, 2010 22:46

Basijboy skrev::lol: tak for et godt grin.

Hehe. Okay ét sidste spørgsmål, hvad skal du da være? Altså det lyder til du ved var du skal læse på videregående uddannelse insha allah. Lad mig gætte, bioteknolog, læge, ingeniør i et eller andet naturvidenskabeligt, lektor i matematik eller kemi, somethin' like that. Har jeg ramt rigtigt? :D Man kan faktisk også godt være skraldemand, hvis man har læst kemi (blandet med alt muligt andet self)... hmm? :hmmm:
Brugeravatar
Nusaibah

Indlægby Basijboy » tors aug 12, 2010 15:26

Nusaibah skrev:
Hehe. Okay ét sidste spørgsmål, hvad skal du da være? Altså det lyder til du ved var du skal læse på videregående uddannelse insha allah. Lad mig gætte, bioteknolog, læge, ingeniør i et eller andet naturvidenskabeligt, lektor i matematik eller kemi, somethin' like that. Har jeg ramt rigtigt? :D Man kan faktisk også godt være skraldemand, hvis man har læst kemi (blandet med alt muligt andet self)... hmm? :hmmm:

MashaAllah, mange gode bud, men det rigtige var ikke ibland dem :D Vil InshaAllah læse "Softwareudvikling og -teknologi" På IT universitetet i KBH :)

Nå, lovede at skrive hvordan min første dag var :D

Først mødte vi i auditoriet, hvor vi flækkede af grin over de ikke kunne udtale vores navne rigtigt :lol:
Da vi så kom op i vores klasse legede vi "navneleg" *gaaab*, hvor folk så kunne lære hinanden at kende nogenlunde.

Derefter fik vi en masse information at vide, og så begyndte "løbet" efter frikvarteret, som gik ud på at hver klasse skulle rundt på forskellige poster, og så udføre en opgave og få en tilsvarende karakter for sin insats.
Til allersidst samledes klasserne ved kantinen, hvor "vinder"* klassen blev råbt op.

* Laver gåseøjne ved vinder, da det ikke var noget at råbe hurra for det man vandt :D Et eller andet sygt bræt spil eller noget til klassen :hahaha:
Brugeravatar
Basijboy

Indlægby Nusaibah » fre aug 13, 2010 21:48

Basijboy skrev:MashaAllah, mange gode bud, men det rigtige var ikke ibland dem :D Vil InshaAllah læse "Softwareudvikling og -teknologi" På IT universitetet i KBH :)

- Okay, hvor skulle jeg vide fra du også var god til computer? :D

Men ellers, det lyder til du/I har haft en niiice dag og at du/I har haft det sjovt :D

Basijboy skrev:* Laver gåseøjne ved vinder, da det ikke var noget at råbe hurra for det man vandt :D Et eller andet sygt bræt spil eller noget til klassen :hahaha:

:lol: :lol: ! Ej hvor synd :D !
Brugeravatar
Nusaibah

Indlægby Basijboy » lør aug 14, 2010 12:12

Nusaibah skrev:- Okay, hvor skulle jeg vide fra du også var god til computer? :D

Men ellers, det lyder til du/I har haft en niiice dag og at du/I har haft det sjovt :D

Hehe, No idea. Men Alhamdulillah, er kommet ind i en god klasse, det skal nok blive 3 år med massere af grin hver eneste dag, det tvivler jeg ikke på.

:lol: :lol: ! Ej hvor synd :D !

Så kan de lære det :D
(Vi kom på sidste pladsen, haha. Så det er fair nok at de fik en dårlig premie :lol: )
Brugeravatar
Basijboy

Indlægby Afghan » lør aug 14, 2010 15:40

Har lige fåget besked at jeg endeligt er kommet ind på gymnasiet. :) Alhamdulilah.
The Light Shows Me The Truth
Brugeravatar
Afghan

Geografisk sted: Mars

Givet : 9 perler
Fået : 4 perler

Indlægby Nusaibah » man aug 16, 2010 18:51

Nusaibah skrev:- Okay, hvor skulle jeg vide fra du også var god til computer? :D

Basijboy skrev:Hehe, No idea.

Ja tak :D!

Basijboy skrev:Men Alhamdulillah, er kommet ind i en god klasse, det skal nok blive 3 år med massere af grin hver eneste dag, det tvivler jeg ikke på.

- Det lyder da ekstravagant! Der er ingen indvandrer i min klasse -.- seriøst .. tror ikke jeg overlever tre år med deres form for humor :p

Nusaibah skrev: :lol: :lol: ! Ej hvor synd :D !

Basijboy skrev:Så kan de lære det :D
(Vi kom på sidste pladsen, haha. Så det er fair nok at de fik en dårlig premie :lol: )

hovhov, som man siger, tab og vind med samme sind :teeth: HAHA, sidste pladsen come on :D
Brugeravatar
Nusaibah

Indlægby Nusaibah » man aug 16, 2010 18:52

Afghan skrev:Har lige fåget besked at jeg endeligt er kommet ind på gymnasiet. :) Alhamdulilah.

Masha Allah, tillykke bror! Så kan du lide sammen med os :D Jeg mener dele erfaringer, tanker og idéer :p
Brugeravatar
Nusaibah

Indlægby Basijboy » tirs aug 17, 2010 10:56

Nusaibah skrev:- Det lyder da ekstravagant! Der er ingen indvandrer i min klasse -.- seriøst .. tror ikke jeg overlever tre år med deres form for humor :p

Hahaha :D I min klasse er 17 ud af 31 muslimer, men vi er 20 indvandre. Den eneste klasse på skolen der er sådan. De andre klasser er der kun få indvandre :D

hovhov, som man siger, tab og vind med samme sind :teeth: HAHA, sidste pladsen come on :D

Det gør jeg da også :O Hvis vi vinder er vi glade, hvis vi taber er vi glade (for at premien er dårlig).
Hahahaha, vi gad seriøst ikke at gøre noget ud af det der oriteringsløb :D Vi tog det slet ikke seriøst, men i det mindste var vi den bedste klasse til de matematiske opgaver (Vi har også en naturvidenskabelig studieretning jo :D ) Så det går nok.
Brugeravatar
Basijboy

Indlægby Afghan » tirs aug 17, 2010 13:32

Min klasse er ok.

Mange invandre piger, (kinesere, arabere), men kun 3 drenge. Det er godt ikke at have for mange invandre :lol: Mange af dem laver ballade...
Brugeravatar
Afghan

Indlægby Basijboy » tirs aug 17, 2010 14:32

Afghan skrev:Min klasse er ok.

Mange invandre piger, (kinesere, arabere), men kun 3 drenge. Det er godt ikke at have for mange invandre :lol: Mange af dem laver ballade...

Min klasse er faktisk meget stille og rolig (i timerne), men når det kommer til frikvaterene er det en blandet følelse fra gang til gang :lol:
Brugeravatar
Basijboy

Indlægby Justice » tirs aug 17, 2010 15:03

Afghan skrev:Min klasse er ok.

Hehe, er det fordi du har en sproglig eller samfundsvidenskabelig linje? :D

Det er lige omvendt med min klasse. Vi er 10 piger og 22 drenge :o)
men det er egentlig meget godt. Jo færre piger der er i en klasse jo mindre konflikt vil der opstå, haha :D

Quotation of
Brugeravatar
Justice

Indlægby Afghan » tirs aug 17, 2010 18:23

Der er lidt flere drenge. Der er 32 elever.

Jeg har valgt Matematik, BIoteknologi, og kemi. Naturvidenskabelig 1.

Alle er flinke, men ham der araberen, man skulle tro han havde taget et eller andet stof. Han kan være lidt skør. :hmmm:

Men de fleste arabere er jo skøre (no offence) :shock: :ohno: :ssh:
Brugeravatar
Afghan

Indlægby Jeanette » tirs aug 17, 2010 19:15

Årh, kan godt huske da jeg startede på gymnasiet.. :D

Hmm.. Jeg var til samtale på gymnasiet idag..

Jeg har holdt orlov pga. en depression.. Jeg stoppede 2 måneder inde i 3.g 2008, og min klasse blev studenter i 2009..

Men, nu har jeg fået lov til at færdiggøre 3.g fra næste skoleår.. Hallelujah!! :klapper:

Så nu skal jeg gå i klasse med min lillesøster og nogle andre små :griner:

Er i allesammen over 30 i klassen? Hvor er det synd de propper så mange i klasserne.. :buuuh:
Et ne nos inducas in tentationem, sed libera nos a malo ..
Jeanette

Geografisk sted: Århus
Tro: Jøde

Givet : 13 perler
Fået : 1 perle

Indlægby MuslimChild » tirs aug 17, 2010 19:34

Basijboy skrev:

Åhhh, samme linje som min :ohno: .. Held og lykke med alle de væltende afleveringer bror!! Du skal ikk se frem til det :)

Profeten, sallallahu ’alayhi wa ’ala alihi wa sallam, sagde
: ”Lov mig følgende seks ting, og jeg lover jer paradis: Når I taler, sig sandheden. Når I giver et løfte, hold det. Når noget er betroet jer, gør ikke uretmæssig brug af det. Hold jer altid kyske uden at være indblandet i ulovligt samleje. Hold jeres øjne og hænder væk fra det som er forbudt.” [Kilde: Hanbal]
Brugeravatar
MuslimChild
Aktiv Bruger

Geografisk sted: Palæstina

Givet : 3 perler
Fået : 3 perler

Indlægby Nusaibah » tirs aug 17, 2010 22:03

Basijboy skrev:Hahaha :D I min klasse er 17 ud af 31 muslimer, men vi er 20 indvandre. Den eneste klasse på skolen der er sådan. De andre klasser er der kun få indvandre :D

Holy water of Zam Zam.... :shock: ej hvor nice!!! :D Hvad tænkte dem der lavede klasserne lige? Sætte 17 indvandrer i samme klasse?? :p Vil du ikke bytte klasse med mig? :D

Nusaibah skrev:hovhov, som man siger, tab og vind med samme sind :teeth: HAHA, sidste pladsen come on :D

Basijboy skrev:Det gør jeg da også :O Hvis vi vinder er vi glade, hvis vi taber er vi glade (for at premien er dårlig).
Hahahaha, vi gad seriøst ikke at gøre noget ud af det der oriteringsløb :D Vi tog det slet ikke seriøst, men i det mindste var vi den bedste klasse til de matematiske opgaver (Vi har også en naturvidenskabelig studieretning jo :D ) Så det går nok.

Nå okay, hvis I var den bedste til de matematiske opgaver, så går det nok, sådan skal det være :teeth:
Brugeravatar
Nusaibah

Indlægby Nusaibah » tirs aug 17, 2010 22:10

Jeanette skrev:Er i allesammen over 30 i klassen? Hvor er det synd de propper så mange i klasserne.. :buuuh:

Jeg skulle til, at lige spørge om det samme, 30, 32 elever i én klasse - det er altså sygt :|

Al-Isrâ skrev:Det er lige omvendt med min klasse. Vi er 10 piger og 22 drenge :o)
men det er egentlig meget godt. Jo færre piger der er i en klasse jo mindre konflikt vil der opstå, haha :D

- Præcis!Less drama! :p Men hold da op 22 drenge :o. Vi er 26 elever, 4 af dem er drenge :teeth: .
Brugeravatar
Nusaibah

Indlægby Justice » tirs aug 17, 2010 22:24

Afghan? Jeg tror vi går på samme gymnasie :o

Bor du i eller tæt ved København?

Quotation of
Brugeravatar
Justice

Indlægby Basijboy » ons aug 18, 2010 11:36

MuslimChild skrev:
Åhhh, samme linje som min :ohno: .. Held og lykke med alle de væltende afleveringer bror!! Du skal ikk se frem til det :)

Hehehe, nu skal du jo ikke gøre mig nervøs :teeth: , har vidst også lovet et par af hjælpe dem igennen, da de ellers ville have opgivet deres drømme, så held og lykke for jeg brug for :p Så Shukran, og held og lykke til dig selv også :D Du har jo stadig et par år endnu :lol:

Nusaibah skrev:
Holy water of Zam Zam.... :shock: ej hvor nice!!! :D Hvad tænkte dem der lavede klasserne lige? Sætte 17 indvandrer i samme klasse?? :p Vil du ikke bytte klasse med mig? :D

Haha, ja det er nice. Hmm, ved ikke, men hvad skulle de ellers gøre? vi er så mange der har valgt den linje at nogle måtte gå i en anden klasse, og alligevel er vi 31 :D
Hmm, du kan da bare flytte skole :p Men hovsa søster, sagde du ikke det var selvmord at have Mat A ? :teeth:
Brugeravatar
Basijboy

Næste

Lignende emner

Start weekenden med ...
Forum: Madopskrifter
Forfatter: PoF