a. selam.
her får du min historie:
Jeg havde samme problem. Alle mine lærer sagde jeg var egnet fra 8 klasse af endda, i 9 klasse sagde de det samme. Mine karakter var gode, udover engelsk hvor jeg fik 02 skr og 4 mundt. ellers lå jeg 7-10.
Da jeg kom op til vejlederen for at snakke om hvad jeg ville, fortalte jeg at jeg ville på gym. Hun tog det ikke seriøst, og gav mig blade om tekniskskole og 10. klasser. Og 10 klasserne hun anbefalede var ikke boglig men sådan noget idræts noget

sagde jeg synes du skal tænke, for tror ikke du kan klare gym med de karakter der. og 10. klasse vil være godt for dig eller en tekniskskole. gym. er ikke alt skal du huske, og har hørt du bruger meget tid på dine lektier, hav dog fritig unge dame! (somom jeg ikke har fritid). hun var seriøst skæv.
nå men, hun så at jeg ikke gav op og ville gå min vej. så hjernvaskede hun min klasselærer som så ogs var min engelsk/dansk lærer.
Da vi skulle skrive ansøgning til gym, kaldte min lærer mig ud. jeg gik ud og hun sagde: Jeg ved godt jeg altid har sagt du kommer videre direkte fra 9. men jeg føler bare du ikke ville ku klare det med din engelsk. synes du skal overveje 10. klasse og gi den gas og blive god til engelsk. PROBLEMET VAR KUN ENGELSK!
jeg stod fast, men sagde jaja til hende, gik ind i klassen og skrev min ansøgning. gad ikke hører efter. men ved du hvad? vejlederen sendte ikke min ansøgning, hun legede bare den heks.
jeg så at min vejleder hjernvaskede min lærer, så jeg var alene.. men jeg havde jo en anden lærer som var min tidligere klasselærer, han var virkelig sød. gik hentil ham og ville ha en samtale med ham. fortalte hvad vejlederen og min lærer sagde til mig, han sagde at han ihvertfald har egnet mig og spurgte mine karakter, jeg fortalte han synes det var mærkeligt at bare pga. et fag de gjorde sårn der.
Han gik hen og snakkede med dem. så kom min vejleder og lærer så hen til mig og ville snakke. de var i chock fordi jeg snakkede med min anden lærer. så sagde de, så tag en optagelsesprøve og vis hvad du kan. hvis du ikke kommer over prøven , blir du nød til at tage 10. klasse. sagde ok fint. selvom jeg frygtede prøven, for prøver går altid skidt med mig.
så var jeg optil prøven, og bestod. rektoren kaldte på mig lige efter prøven og sagde jeg kom videre. blev så glad.
dagen efter i skolen, de kom hentil mig og psurgte hvordan det gik, jeg sagde jeg kom videre, og ved du hvad? de sagde det var godt og gik, de sagde ikke engang tillykke
det der gjorde ondt på mig var, at min lærer ogs havde taget min dansk karakter ned. fik 10 i mundtlig, hvordan kom den pludselig ned til 4? hun kunne ikke holdt styr på klassen, og jeg var endda en af dem som sagde meget i dansk timerne?
alle dem som ikke tog skolen seriøst eller lavede deres ting, kom videre uden problemer, og her snakker jeg om danskerne, siger ikke de var racister, for måske var de ikke det?
nu går jeg på gym og skal begynde i 2g. her efter sommer, og har alhamdulillah ikke haft problemer. de sagde jeg ville have det svært, at jeg ike kunne klarer det og droppe ud,

helt ærligt.
så kæmp! hvis de siger tag optagelsesprøven så tag den, istedet for at bruge tiden i 10. klasse hvis du ikke har brug for det, det spild af tid. optagelsesprøven er ikke svær tro mig,, var selv mega nervøs da jeg sku op, men efter prøverne synes jeg at selv prøverne i den normale eksamen er sværere haha.
bare kæmp, selvom de vil have vi skal ind i en dårlig udd. de kan ikke tage os udlænninge der vil videre.