Hvor langt tid bruger i sådan ca. på lektier hverdag?
Redaktør: Studiesiden Mods

Mayeda skrev:Wa-as salamu 'alaykum
Det kommer an på faget, og stoffets sværhedsgrad

Muslimaa skrev:Al salam alaikom
Der er lavet sådan en undersøgelse på min skole
og vi er Danmarks største gymnasium med ca. 1100 elever.
1G'er = brugte vist mindre end 2 timer
og 2g'er = omkring 1 time
3ger ; omkring 1 time eller mindre
jeg fatter det virkelig ikke!
så må folk bare være virkelig kloge i forvejen siden de bruger så lidt tid?

f.mariam skrev:
1100 elever.... hvilken gym er det ???

Muslimaa skrev:Mayeda skrev:Wa-as salamu 'alaykum
Det kommer an på faget, og stoffets sværhedsgrad
så hvis faget er svært så hvor langt tid?

Zulkarneyn skrev:2 timer er faktisk herre meget! Dengang jeg gik på gymnasium brugte jeg nok maks 2 timer om ugen. Men det er bare mig

Zulkarneyn skrev:2 timer er faktisk herre meget! Dengang jeg gik på gymnasium brugte jeg nok maks 2 timer om ugen. Men det er bare mig

..
MWA skrev:
Det er ikke bare dig.. Jeg bruger også maks 2 timer om ugen

Servant0fAllah skrev:Hehe det er også heldigt hvis jeg bruger de 2-3 om ugen. Så den flittigste elev er jeg nu ikke hehe..

Muhyi al din skrev:As-salamu 'alaykum wa rahmtullah,
Jeg synes ikke, at det er godt, at I bruger så lidt tid på jeres lektier.
Hvis I skal klare jer, så må I løbe hurtigere og være flittigere end alle andre. Vi bør ikke sammenligne os med andre og slet ikke danskere.
Og hvis I klare jer godt uden at lave lektier, så kan I klare jer endnu bedre, hvis I laver dem og mere til.
Vi har vores egne mål, og vores ummah har brug for dygtige, komptente og kvalificeret personer i alle fag og erhverv. Vi må alle gøre en indsats både for vores egn skyld og vores ummah.
..

Dua ; ya Allah Subhana wa ta'ala. Giv os styrke og vilje til at klare
vores uddannelser
Ya Allah Subhana wa ta'ala . giv os motivationen og giv os mod
til at sætte mål og opnå vores karrie-drømme

Servant0fAllah skrev:Muslima: Jeg er færdig til sommer insha'Allah så der er ikke så meget jeg kan nå at redde anyway :b.
Hehe sis, jeg klarer den lige i think..

Nightingale skrev:Det kommer jo an på hvordan man lærer bedst og hvor meget man gør ud af sine lektier.
Man kan jo godt skimme en tekst og så følge med i timerne, men du kan også læse den 2 gange og så forstå teksten og hvorfor den egentlig er blevet skrevet etc.
Så jeg giver Muhyi al din lidt ret i, at man kan ikke sammenligne sig med andre. For alle lærer forskelligt og alle lægger ikke deres kræfter i samme fag.

får jeg bare ALDRIG !

Mayeda skrev:Ligger der ikke nogle ungdomsskoler i nærheden af dig, hvor de tilbyder lektiehjælp?

Uzay Kertenkelesi skrev:Salam,
Man får ikke 12 (eller i gamle dage 13) ved at lave lektier, tværtimod!
Halvdelen af ens karakter skabes af dispositionen, resten er overraskelse og aha-oplevelsr for læseren/censoren.
[url]http://www.saxo.com/dk/item/jacob-jonia-saadan-faar-du-13-uden-at-lave-lektier-paperback.aspx[/url]
En anden del af karakteren er MOTIVATION; uden den kan du intet. Hvis du ikke er motiveret, lad være med at lave det, find noget andet du brænder for og du vil få det ene 12-tal efter det andet.

Muslimaa skrev:Al salam alaikom
Der er lavet sådan en undersøgelse på min skole
og vi er Danmarks største gymnasium med ca. 1100 elever.
1G'er = brugte vist mindre end 2 timer
og 2g'er = omkring 1 time
3ger ; omkring 1 time eller mindre
jeg fatter det virkelig ikke!
så må folk bare være virkelig kloge i forvejen siden de bruger så lidt tid?
!!

| Lektier hjælp! Forum: Sprog Forfatter: Araber Svar: 1 |
Motivation og lektier .. Forum: Uddannelse & job Forfatter: Zara Svar: 10 |
Sådan får du 13- uden at lave lektier Forum: Fri Debat Forfatter: rs16 Svar: 5 |
Kemi - lektier 3.g Forum: Naturfag Forfatter: Nightingale Svar: 0 |
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 1 gæst