Opnå VIDEN og brug tiden fornuftigt i Ramdanen

Islam relevante multimedie

Redaktør: Fri Debat Mods

Opnå VIDEN og brug tiden fornuftigt i Ramdanen

Indlægby Cheesecake » lør aug 21, 2010 18:35

Salaam Everyone & Ramadan Mubarak. :peace:

Nu ved jeg ikke om det er blevet nævnt før eller posted herinde men jeg har downloadet nogle khutba gratis inde på iTunes og jeg vil sige at jeg lærer meget af at høre dem mens jeg fx. sidder og køre bil. Det er endnu en god måde at praktisere islam på især her i ramadanen, når vi faster med øjne, mund, tunge, ører osv. og når vi nu ikke skal høre musik osv. Så kan vi bruge tiden på at lytte og lære. Jeg har lært nye begreber, og fået forståelse for mange ting.
ITunes tilbyder mange gode nyttige tracks, hvor man enten kan lære om religion, praktisere sit franske, eller meditere. Den khutba samling jeg har downloadet hedder : Preparation for Ramadan (aNnasiha project)
Det foregår primært på engelsk og er til at forstå.

Også bruger jeg http://www.mounthira.com hvor man kan lære de forskellige surah udenad. Så kan man også blive bedre til at udtale.

Sidst men ikke mindst er der http://www.quranexplorer.com/ hvor hele koranen findes på engelsk og arabisk online. Den læses op på arabisk først og derefter engelsk.
Også er den tekstmæssigt oversat til 7 sprog (tysk, fransk, engelsk, arabisk, urdu, indonesisk og malaysisk)

Nogen gør det på andre måder og der er sikkert nogen af jer der sidder med gode ideer til hvordan man ellers kan bruge tiden fornuftigt. Skriv endelig og inspirér os andre InsAllah :D

:) Enjoy

Cheesecake
Prophet Muhammad - “This world is a prison for the Faithful, but a Paradise for unbelievers.”
Brugeravatar
Cheesecake

Køn: Hunkøn

Givet : 3 perler
Fået : 3 perler

Re: Opnå VIDEN og brug tiden fornuftigt i Ramdanen

Indlægby Afghan » lør aug 21, 2010 18:38

Tak for dine hints. =D Dem kan jeg bruge ;)
The Light Shows Me The Truth
Brugeravatar
Afghan

Geografisk sted: Mars
Køn: Hankøn

Givet : 9 perler
Fået : 4 perler

Re: Opnå VIDEN og brug tiden fornuftigt i Ramdanen

Indlægby Cheesecake » lør aug 21, 2010 23:16

Afghan skrev:Tak for dine hints. =D Dem kan jeg bruge ;)

Defiantly :) Idag hørte jeg et af de tracks som jeg har anbefalet. Tænkte "woooowwww" Gid alle kunne høre det her. Imamem er inspirerende. Når han snakker til de unge på engelsk og skal henvise til koranen synger han verset istedet for at sige det :D En god stemme han har. Det er lige før jeg tror at han kun synger fordi han ved han har stemmen loool..

Han tager tit udgangspunkt i hvor de oprindelige ord kommer fra. Hvor ordet har sine rødder. At et ord kan være en ting som islamisk begreb, og en helt anden ting tekstmæssigt.
Har lært en del ord nu.

Så spørger han folk: "hvad betyder Allah? Så siger han at Allah oprindeligt betyder "den man tilbeder" Så folk var lidt overrasket, også sætter han det sammen med ordet Islam som betyder underkastelse. At du underkaster/tilbeder den som man tilbeder/skal tilbede. Han havde en masse gode pointe.

Tror han hedder Shakiel Humayun :)
Prophet Muhammad - “This world is a prison for the Faithful, but a Paradise for unbelievers.”
Brugeravatar
Cheesecake

Køn: Hunkøn

Givet : 3 perler
Fået : 3 perler

Lignende emner

FRA AJ= har brug for jeres hjælp?
Forum: Andet
Forfatter: Gæst
Svar: 0
jeg har brug for lidt hjælp.
Forum: Islam