Min familie og jeg

Islam relevante multimedie

Redaktør: Fri Debat Mods

Min familie og jeg

Indlægby Islamindenmark » tirs aug 10, 2010 03:53

Salam wealykum wa rahmatulAllah wabarakatu,

HÃ¥ber i alle har det godt og har haft en god sommerferie inshAllah :D

Nu har jeg i noget tid [knoklet] som aldrig før for at blive en god muslim; der har været opture og nedture...
Min bror og jeg er de eneste der beder i familien, mens mine forældre og søstre ikke gør nogen stor indsats - desværre :/
Jeg har prøvet at indsamle viden omkring islam, læse i koranen og som sagt bede mine 5 bønner - men alligevel føler jeg mig ikke som en stærk muslim :?
Jeg ved ikke helt hvorfor, men er kommet til den konklusion, at min familie MÅSKE kunne have noget at gøre med dette. Eftersom at jeg gang på gang beder min søstrer samt mor om at begynde at bede, føler jeg mig pludselig som den voksne; min far beder i det mindste fredagsbønnen :vedikke:

Jeg føler at min familie falder fra hinanden, fordi ingen prøver på at gøre sit bedste for Allahs skyld...

Hvad synes i jeg skal gøre? De hører ikke efter mig!? Især mine to søstre som kalder det "prædikener" :|
De hører alle musik (undtagen min bror) også beder de ikke...

Hvordan skal jeg få min familie til at begynde at bede igen? Samt at stoppe med at lytte til musik??

På forhånd tak :allahbless:
Islamindenmark

Tro: Salafi
Køn: Hankøn

Givet : 0 perle
FÃ¥et : 0 perle

Re: Min familie og jeg

Indlægby Muslimaa » tirs aug 10, 2010 09:53

Wa alaikum al salam...

Det lyder godt , at du ønsker din familie det bedste mht. iman... Bønnen er meget vigtig i islam...
Eftersom du har prøvet at snakke med dem og de ikke lytter, kan du blive ved med at snakke med dem.
Hvad er grunden til, at de ikke ber? Uanset grunden, så Skal man be, da det er obligatorisk.
Man skal ikke TVINGE folk til noget de ikke vil. Men at snakke vil ikke skade.

En anden ting du kan gøre er at lave dua for dem. Lave dua i hver bøn. Det lyder meget til at du ønsker din familie det bedste - men have tålmodighed.

MÃ¥ Allah Subhana wa ta'ala retlede os alle sammen. Amin :)
Ya Allah , forgive and guide my Umah...Amin thuma amin...
Brugeravatar
Muslimaa
Student 2011
Student 2011

Tro: Sunni/Mâlikî
Køn: Hunkøn

Givet : 70 perler
FÃ¥et : 18 perler

Re: Min familie og jeg

Indlægby Zana » tors aug 12, 2010 00:59

Wa 'alaykum as-salam wa rahmatullahi wa barakatuh

En meget vigtig pointe bør fastslås, og det er at uanset hvor meget vi gør for at hjælpe vores familier og hvor meget vi anstrenger samt bestræber os på dette, vil intet nogensinde kunne lade sig gøre uden Allahs vilje.

Du er én ud af mange, som har en familie der er stik modsat af hvad de selv er. Se det ikke som noget negativt, men anse det for at være din mulighed for at formidle Islam til dem. Men sandelig er Allah Den, der retleder. Tænk på, at Allah Den Ophøjede har retledet dig og vist nåde over for dig, ved at give dig sådan en prøvelse; En prøvelse der ikke er let, men som samtidig er med til at gøre dig stærkere.

Det er sørgeligt, hvordan man kan tage imod alt det som ens læge giver én, når man er blevet syg. Men når vores elskede Profet (salAllahu aleyhi wa salam) - som er Mesteren over hele skabelsen - fortæller os medicinen til en sygdom, så anser vi den for værende ingenting. Og vi ønsker at Allah skal acceptere vores anråbelser med det samme, og vi ønsker at se resultater med det samme? Det er tankevækkende. Nøgleordene er tålmodighed, du'a og håb. Og Allah ved bedst.
Zana
Aktiv Bruger

Tro: Sunni/Hanafî

Givet : 11 perler
FÃ¥et : 41 perler

Lignende emner

Soldater henretter familie
Forum: Politik og samfund
Forfatter: Waliyullah
Svar: 3
Svigerfamilie/ens egen familie!
Forum: Islam