Jeg har en veninde, som virkelig gerne vil lære noget om sin religion, og hun er meget intreseret i det, som man self også skal være. (Hun er self muslim) Og jeg prøver at lære hende alt det jeg selv kan og ved om islam. Jeg inviterede hende til et sted hvor mig og min familie tager hen for at lytte til en mand, som giver Teefsir undervisning, altså han fortæller om Koran osv. Og pigens forældre gav hende ikke rigtig lov til det, men fordi hun meget gerne vil med, fik hun lov til at komme med første og sidste gang. Hendes forældre er ikke så meget religiøse. Hun vil gerne gå med tørklæde, men det giver de ikke lov til, hendes mor går ikke med tørklæde. Hendes mor vil nok ikke have at hun skal gå med tørklæd, fordi hvis hendes datter har det på og hun ikke har det på, så vil folk sige hvorfor har din datter det på og ikke dig? Allah siger at man skal undervise sine børn, fortælle dem om deres religion, men pigens forældre har ingen viden om islam, de beer ikke, men pigen beer. Så de bliver måske flov over sig selv, at de ikke beer og at deres datter beer.
Pigen er meget ked af overfor det, og jeg vil gerne snakke med hendes mor om det. Fortælle hende noget om hvad allah siger om ''børne opdragelse''(nogle kilder fra koranen) og hvordan en teenager pige skal opføre sig.
Det jeg gerne vil be jer om er, at hjælpe mig med at finde kilder til det. Som beviser (fx. citater fra Koranen, Hadith, Sunnah).
Hjælp kun for ALLAH's skyld