Redaktør: Fri Debat Mods

Hijab betyder shari'a-mæssigt set ikke bare at bære tørklæde

Abdul-Azeez skrev:Salamun 3alaykom.
I teorien ja - Hijab er ikke et tørklæde, men det er de islamiske påklædningskrav. Dvs. hvis du går med jelbab og du ikke har tørklæde på, så er du ikke "muhtajiba", og hvis du går med tørklæde og stramme bukser der ikke går under dit knæ, så er du ikke "muhtajiba".

Abdul-Azeez skrev:Salamun 3alaykom.
"Muhtajiba" = En kvinde som bærer Hijab. På egyptisk "mohagabah" (der står du bor i Egypten)
Abdul-Azeez skrev:Alsalam 3alaykom.
Har modtaget svar fra Dar al-Ifta.
Jeg valgte at formulere spørgsmålet sådan her:
Is there any difference between a woman who covers only her hair and leave the rest of her body in typical western clothes, and a woman who does not cover anything at all?
Svaret jeg modtog var:
Yes,there is a difference.
Så nej, de søstre skal ikke bare smide deres tørklæde
Jazak Allah khair for din interesse. Svaret er blevet lagt ud på denne adresse:

Abdul-Azeez skrev:
Men jeg vil dog igen understrege, at jeg ikke synes at disse diskussioner er nødvendige. Vi har af Allah (Subhana wa ta'ala), Profeten salla lāhu 'alayhi wa sallam, hans sahaba (Radi Allah 'Anhum) og dem der fulgte dem i Ihsan, fået forklaret, hvordan vi skal klæde os, og det er nok for os
Assalamu alaikum
vil gerne spørger jeg noget..
I dag i skole spurgte min matematik lære hvorfor vi muslimer skulle have tørklæde på.
der jeg så svare hende, sagde hun så jamen hvorfor har de fleste muslimer det ikke.
jeg svared at det var deres valg og at man ikke rigtig kan tvinge dem til at tag på.
men der bare en ting han respekter ikke min tørklæde eller rette måde at sige det på så respkter hun ikke min religion.
for hun blev ved mig at sige jamen hvorfor har i det på, og du ved godt igås at du ikke rigtig kan få arbejde.
jeg vil gerne give en ordenlig svare så hun holder kæft.
håber i kan give men en rigtig god eks.
på for hånden tak.

| On Hijab and Oppression Forum: Digte Forfatter: slettet10 Svar: 0 |
That's not Hijab Forum: Islam Forfatter: muslima_18 Svar: 7 |
Why She Won't Wear Hijab! Forum: Fri Debat Forfatter: Muslimah Svar: 32 |
Kvinde uden Hijab og ægteskab? #2 Forum: Islam Forfatter: Abdul-Qudoos Svar: 75 |
Kvinde uden Hijab og ægteskab? Forum: Halal/Haram Forfatter: Idris Svar: 10 |
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 1 gæst