Reward for wearing hijab

Islam relevante multimedie

Redaktør: Fri Debat Mods

Reward for wearing hijab

Indlægby 3Abdahu » fre okt 17, 2008 08:48

SubhanAllah!
Brugeravatar
3Abdahu
Undercover

Køn: Hunkøn

Givet : 73 perler
Fået : 35 perler

Re: Reward for wearing hijab

Indlægby islamicdkbruger » fre okt 17, 2008 11:07

As-salaamu alaykum,

Mange tak søster Fred :)

SubhanaAllah har aldrig tænkt i disse baner. At ens belønning er konstant når man bærer tørklædet. Sandelig er Allah Den der Tilgiver, og Alene Ham der Barmhjertig. Det er sødt at tænke på, at man i hvert højrne, gade, hvert minut, hvert sek, bliver belønnet og Allahs kærlighed er over en når man bærer tørklædet, inshaAllah.

Må Allah belønne dig for at dele denne video med os, søster Fred :)
islamicdkbruger

Indlægby Natthila » lør nov 01, 2008 15:18

Ja hvis man kan forstaa hvad han siger..Hvilket jeg ikke kan.
Nogen der vil oversaette :o
Brugeravatar
Natthila

Geografisk sted: Egypt

Givet : 0 perle
Fået : 0 perle

Indlægby Abdul-Azeez » lør nov 01, 2008 16:06

Søster Natthila,
Han snakker om den belønning en kvinde får for at bære Hijab. Han siger at de fleste kvinder tror at de tager Hijab på, får belønning for det den dag de tager det på, og færdig, men sådan er det ikke. Han fortæller at Hun får konstant belønning for det, og når hun bliver set på gaden af mænd og kvinder, unge og gamle, så inviterer hun dem igennem sin adlydelse til Allah (tt) også andre folk til at adlyde Allah (tt). Resten er vist oversat til engelsk.

Og jeg kan ikke dy mig for at kommentere den overklasse-måde, han udtaler r'et på. Sådan skal i slet ikke tro, at alle egyptere snakker :D

Off topic: Findes der andre arabere der udtaler det på den måde? Jeg har kun hørt det fra Egyptere (der bor i Egypten)
قُلْ إِنَّ الْمَوْتَ الَّذِي تَفِرُّونَ مِنْهُ فَإِنَّهُ مُلَاقِيكُمْ ثُمَّ تُرَدُّونَ إِلَى عَالِمِ الْغَيْبِ وَالشَّهَادَةِ فَيُنَبِّئُكُم بِمَا كُنتُمْ تَعْمَلُونَ
Brugeravatar
Abdul-Azeez
IslamiC Awards vinder
IslamiC Awards vinder

Geografisk sted: Danmark
Tro: Sunni/Shâfi'î

Fået : 24 perler

Indlægby Muwahidah » lør nov 01, 2008 18:36

Assalamu aleikum wa rahmatullah wa barakatuh

Det er værd at bemærke, at man (umiddelbart) konstant får belønninger for at bære hijab, når det først og fremmest er til fordel for en selv og man udelukkende gør sig selv en tjeneste ved at bære det. SubhanAllah, sikken mulighed Allah Den barmhjertige har givet os kvinder, og alligevel tager vi det for givet.

"De erkender Allahs nåde og dog fornægter de den" (16:83)

Baraka Allahu feeki søster Fred.

Fi amanellah
Billede
Inderst inde er østens og vestens mennesker ens. De er som to
grene i en stamme. Og når mennesket, ligegyldigt hvor det er fra,
søger dybest i sit hjerte, finder det længslen efter træets rod.

~ Knud Holmboe
Brugeravatar
Muwahidah

Indlægby Abu Saif » lør nov 01, 2008 19:23

det nytter alligevel ikke noget at bære tørklædet og samtidig gå i stramt jeans. tror ikke at den slags påklædning giver beløninger selv om pigen er muhtajiba med et tørklæde, den slags piger har en tankegang der siger ''Amru khalid opfra og Amru diyab nedfra.
vi har skadet i islam meget, så meget at vesten har et firekantet billede af islam. folk tror at en muslim er en lang skægget mand der skriger nogle vers fra koranen inden han sprænger sig selv i luften. folk tror islam er fyldt med forbude der gør at muslimer ikke har nogle frihed.

إذا رأيت الحفاة العراة العالة رعاة الشاة يتطاولون في البنيان فانتظر الساعة
Brugeravatar
Abu Saif
VIP Bruger

Tro: Salafi
Køn: Hankøn

Givet : 27 perler
Fået : 48 perler

Indlægby Abdul-Azeez » lør nov 01, 2008 20:29

Salamun 3alaykom.

Hijab betyder shari'a-mæssigt set ikke bare at bære tørklæde, i shari'a er man "mu7agaba" når man overholder de regler til påklædning som Islam foreskriver, og det er nok det, Amr Khaled snakker om.
قُلْ إِنَّ الْمَوْتَ الَّذِي تَفِرُّونَ مِنْهُ فَإِنَّهُ مُلَاقِيكُمْ ثُمَّ تُرَدُّونَ إِلَى عَالِمِ الْغَيْبِ وَالشَّهَادَةِ فَيُنَبِّئُكُم بِمَا كُنتُمْ تَعْمَلُونَ
Brugeravatar
Abdul-Azeez
IslamiC Awards vinder
IslamiC Awards vinder

Indlægby Abu Saif » lør nov 01, 2008 20:57

wa alaykum asalam
Hijab betyder shari'a-mæssigt set ikke bare at bære tørklæde

det er derfor jeg skrev ''muhtajiba med et tørklæde'' fordi mange tænker på et tørklæde på hovedet når de hører hijab.
wa salam.

إذا رأيت الحفاة العراة العالة رعاة الشاة يتطاولون في البنيان فانتظر الساعة
Brugeravatar
Abu Saif
VIP Bruger

Køn: Hankøn

Givet : 27 perler
Fået : 48 perler

Indlægby Lilje » søn nov 02, 2008 11:17

Vil det så sige, at hvis man har hijab og man ikke følger de grundlæggende principper, såsom hvor ens hijab skal dække og hvordan ens påklædning skal være, så tæller ens hijab ikke og man får ikke belønning?`
Lilium
Brugeravatar
Lilje

Fået : 3 perler

Indlægby Abdul-Azeez » søn nov 02, 2008 13:26

Salamun 3alaykom.

I teorien ja - Hijab er ikke et tørklæde, men det er de islamiske påklædningskrav. Dvs. hvis du går med jelbab og du ikke har tørklæde på, så er du ikke "muhtajiba", og hvis du går med tørklæde og stramme bukser der ikke går under dit knæ, så er du ikke "muhtajiba".
Brugeravatar
Abdul-Azeez
IslamiC Awards vinder
IslamiC Awards vinder

Indlægby Natthila » søn nov 02, 2008 14:42

Assalamu alaikum

Tak for oversaettelsen,BarakaAllahu fik..

Det er en god paamindelse til alle sostre.Nogle gange kan man godt tage det forgivet.
Alhamdulillah.

Hvad betyder "muhtajiba"?

Masalam
Brugeravatar
Natthila

Indlægby Abdul-Azeez » søn nov 02, 2008 16:30

Salamun 3alaykom.

"Muhtajiba" = En kvinde som bærer Hijab. På egyptisk "mohagabah" (der står du bor i Egypten) :)
Brugeravatar
Abdul-Azeez
IslamiC Awards vinder
IslamiC Awards vinder

Indlægby Lilje » søn nov 02, 2008 16:52

Abdul-Azeez skrev:Salamun 3alaykom.

I teorien ja - Hijab er ikke et tørklæde, men det er de islamiske påklædningskrav. Dvs. hvis du går med jelbab og du ikke har tørklæde på, så er du ikke "muhtajiba", og hvis du går med tørklæde og stramme bukser der ikke går under dit knæ, så er du ikke "muhtajiba".

Så faktisk er der ingen forskel, hvis man bær tørklæde som ikke følger de islamiske regler, eller om man går uden hijab?
Så de søstre som ikke bær tørklæde, som den burdes, kan i princippet ligeså godt tage tørklædet af?
Lilium
Brugeravatar
Lilje

Indlægby Abdul-Azeez » søn nov 02, 2008 17:14

Salamun 3alaykom.

Med al respekt, kære søster, så finder jeg den polemik unødvendig. Vi ved, hvad shari'a foreskriver os af regler, og hvilke belønner der er overholdensen af disse, så den evige diskussion omkring hvorvidt man lige så godt kan lade være med at følge det, hvis man ikke gør det til punkt og prikke, finder jeg unødvendig.

Rent principielt er disse søster ikke "muhtajibat", men der kan være andre detaljer der bør tages i betragtning, når man skal behandle et spørgsmål som det du stiller (derfor jeg skrev "i teorien") - hovedtørklædet er eksempelvis i sig selv blevet et islamisk symbol, noget man kan kende en muslimsk kvinde på. Så er der også diskussionen om det ikke er bedre at praktisere en del af Hijab frem for at smide den hele. En tørklæde-bærende pige dækker jo sit hår, og dækker derfor noget en ikke-tørklædebærende ikke dækker, er det så bedre eller gør det ingen forskel?

Jeg vil til enhver tid foretrække, at man opfordrer disse søstre til at opfylde de islamiske påklædningskrav. Det er nok for os at vide, hvilke krav Islam stiller til os. Jeg finder ikke den slags detaljer vigtige.

Men hvis det betyder meget for dig, kære søster, så sender jeg spørgsmålet videre til en lærd inshallah. Jeg poster svaret herinde når jeg modtager det.

Edit: Spørgsmålet er nu sendt til Dar al-Ifta' al-Misriyya (Egyptens Fatwa Hus).
Brugeravatar
Abdul-Azeez
IslamiC Awards vinder
IslamiC Awards vinder

Indlægby Lilje » søn nov 02, 2008 23:22

Wa alaykum salam.
Jeg finder det ret interessant.
Lilium
Brugeravatar
Lilje

Indlægby Abdul-Azeez » ons nov 05, 2008 12:51

Alsalam 3alaykom.

Har modtaget svar fra Dar al-Ifta.

Jeg valgte at formulere spørgsmålet sådan her:
Is there any difference between a woman who covers only her hair and leave the rest of her body in typical western clothes, and a woman who does not cover anything at all?
Svaret jeg modtog var:
Yes,there is a difference.

Så nej, de søstre skal ikke bare smide deres tørklæde :D
Brugeravatar
Abdul-Azeez
IslamiC Awards vinder
IslamiC Awards vinder

Indlægby Lilje » ons nov 05, 2008 21:36

BarakuAllah fiik
Lilium
Brugeravatar
Lilje

Indlægby Natthila » fre nov 07, 2008 15:12

Abdul-Azeez skrev:Salamun 3alaykom.

"Muhtajiba" = En kvinde som bærer Hijab. På egyptisk "mohagabah" (der står du bor i Egypten) :)

Assalamu alaikum

BarakaAllahu fik...Ja bor her,men det er ikke ens betydning med at jeg kan tale eller forstaa arabisk,men inshAllah det kommer.

Masalam
Brugeravatar
Natthila

Indlægby Jurayj » søn nov 09, 2008 14:35

Abdul-Azeez skrev:Alsalam 3alaykom.

Har modtaget svar fra Dar al-Ifta.

Jeg valgte at formulere spørgsmålet sådan her:
Is there any difference between a woman who covers only her hair and leave the rest of her body in typical western clothes, and a woman who does not cover anything at all?
Svaret jeg modtog var:
Yes,there is a difference.

Så nej, de søstre skal ikke bare smide deres tørklæde :D

Asalamu alaykum

Stod der mere end "Yes there is a defference"?? om lige præcis hvorfor der er forskel?, udover det du skrev i tidligere indlæg med at hun i det mindste dækker noget af sin awrah( Det var ik direkte det du DIREKTE skrev, men det var sådan jeg forstod det)
Aktiv Bruger

Geografisk sted: Lige ud, også til højre!..

Fået : 1 perle

Indlægby Abdul-Azeez » søn nov 09, 2008 14:46

Wa 3alaykom alsalam. Nej, der stod beklageligvis ikke mere, kære bror, ellers havde jeg selvfølgelig taget det med :) Jazak Allah khair for din interesse. Svaret er blevet lagt ud på denne adresse:
www.dar-alifta.org/fatwaanswer.aspx?ID=870559

Jeg synes dog at svaret er sigende nok, hvis man læser det i forhold til den måde jeg formulerede spørgsmålet på.

Men jeg vil dog igen understrege, at jeg ikke synes at disse diskussioner er nødvendige. Vi har af Allah (Subhana wa ta'ala), Profeten salla lāhu 'alayhi wa sallam, hans sahaba (Radi Allah 'Anhum) og dem der fulgte dem i Ihsan, fået forklaret, hvordan vi skal klæde os, og det er nok for os :)
Brugeravatar
Abdul-Azeez
IslamiC Awards vinder
IslamiC Awards vinder

Indlægby Hoda » søn nov 09, 2008 15:00

mashaallah Abdul-azeez du taler guld :tomm:
Brugeravatar
Hoda
Student 2009
Student 2009

Geografisk sted: sønderjylland

Indlægby Lilje » søn nov 09, 2008 20:12

Abdul-Azeez skrev:
Men jeg vil dog igen understrege, at jeg ikke synes at disse diskussioner er nødvendige. Vi har af Allah (Subhana wa ta'ala), Profeten salla lāhu 'alayhi wa sallam, hans sahaba (Radi Allah 'Anhum) og dem der fulgte dem i Ihsan, fået forklaret, hvordan vi skal klæde os, og det er nok for os :)

Ja, jeg forstår godt hvad du mener og sådan burde det skam også være.
Men ikke alle prøver på at praktisere islam, sådan som dem du nævnte gjorde det.
Andre praktiserer "kultur-islam" og det er netop i de her tilfælde, at det er vigtigt, at man er klar over, den måde man udfører de forskellige handlinger ikke nødvendigvis er islam.
Fx kan jeg nævne (og dette er ikke for at være nedladende eller hænge nogen ud) at man tyrkiske piger bærer deres tørklæde på en ret sjov måde. De dækker håret, men binder tørklædet på sådan en måde, at man stadig godt kan se halsen. Andre bærer tørklæde, men samtidig går med t-shirts osv.
Når man bære tørklæde på den måde, giver man først og fremmest et forkert billed af tørklædet til omverdenen og et forkert billed af hvad princippet og formålet er med at bære tørklæde.
Derfor mener jeg, at det er vigtigt at gøre disse søstre og andre opmærksomme på det.
For måske bærer de tørklæde på den måde, fordi de ikke ved bedre selv?
Hvis det er sådan man gøre i deres kultur, er de måske slet ikke klar over at det er i strid mod islam.

Og hvis disse søstre er klar over at det er i strid med hele tørklæde princippet, så kan det være, at de tænker hovsa, det her må vi vist lige gøre noget ved.

...
Lilium
Brugeravatar
Lilje

Indlægby Abdul-Azeez » ons nov 26, 2008 17:32

I Allah den Nådiges navn.

Al lovpris er til Allah alene, og må Hans fred og velsignelser være over den sidste Profet, den bedste af alle skabninger.

Assalamu alaikum

vil gerne spørger jeg noget..

I dag i skole spurgte min matematik lære hvorfor vi muslimer skulle have tørklæde på.
der jeg så svare hende, sagde hun så jamen hvorfor har de fleste muslimer det ikke.
jeg svared at det var deres valg og at man ikke rigtig kan tvinge dem til at tag på.

men der bare en ting han respekter ikke min tørklæde eller rette måde at sige det på så respkter hun ikke min religion.

for hun blev ved mig at sige jamen hvorfor har i det på, og du ved godt igås at du ikke rigtig kan få arbejde.

jeg vil gerne give en ordenlig svare så hun holder kæft.
håber i kan give men en rigtig god eks.

på for hånden tak.

Wa 'alaykom al-salam wa rahmat Allah wa barakatuhu.

Grunden til, at muslimske kvinder skal bære tørklæde, er at deres skaber Allah, Almægtig og Ophøjet er Han, har beordret dem til dette. Islam betyder Underkastelse, og en Muslim er en der underkaster sig Allah den Almægtige, og en del af denne underkastelse er at følge den Almægtiges påbud og forbud.

At ikke alle muslimer følger dette påbud, ændrer ikke på påbudets natur. Når en dansk statsborger overtræder den danske straffelov, er det denne lovovertræder, der er problemet, og ikke loven der er problemet.

I øvrigt vil jeg gerne se beviset på, at de fleste muslimske kvinder (der er trods alt en del i verden) ikke går med tørklæde. Så ved jeg ved, findes der ingen tilgængelig, troværdig statistik omkring det. Men hvis jeg skulle antage at kvinderne i mit eget hjemland, Egypten, er repræsentative for resten af verdens muslimske kvinder, så bærer de fleste muslimske kvinder faktisk tørklæde, Alhamdulillah.

Allahu a'lam wa billahi tawfeeq.

Edit: Admins, kan i ikke lige flytte det her?
Brugeravatar
Abdul-Azeez
IslamiC Awards vinder
IslamiC Awards vinder

Lignende emner

On Hijab and Oppression
Forum: Digte
Forfatter: slettet10