How the Islamic State was Established

Islam relevante multimedie

Redaktør: Fri Debat Mods

How the Islamic State was Established

Indlægby concerned » søn aug 17, 2008 17:55

Nu kan det være det er blevet set før, men ikke desto mindre, i anledning af årsdagen for dens nedlæggelse, så er der her en video om hvordan den islamiske stat blev etableret, og hvorledes den blev nedlagt:

Undskyld, hvis musikken generer. Der er "kun" tre-fire barske billeder til sidst (efter cirka 20 min.).

Siyasah (politik) i Islam er varetagelsen af folkets affærer på basis af de love og regler, som kommer fra åbenbaringen (Wahi). Denne definition udledes fra det arabiske sprog og de islamiske tekster. Ordet Saasa, hvorfra ordet Siyasah (politik) er udledt, betyder varetagelse eller dirigering. Og i bogværket al-Muheet, som blev skrevet af al-Fayrooz Abaadi, så forklares ordet Saasa således; "Jeg varetog affæren, dvs. jeg kom med påbud og forbud til den." Og det at påbyde det rette og forbyde det slette (al-Amr bil-Ma'roof wan-Nahyi 'an il-Munkar) er lige præcis det, Allahs (Subhanahu wa Ta'aala) Åbenbaring (dvs. Qur'anen og Sunnah) er fyldt med, dvs. påbud og forbud, som muslimer er forpligtede til at forholde sig til. Altså er Islam politisk, og denne udledte definition er derfor en torn i øjet på vores regenter og de statsansatte 'Ulema (retslærde), som på grund af uddannelsespensummet i de muslimske lande, ikke tør eller vil definere hvad Siyasah (politik) er.
Brugeravatar
concerned

Geografisk sted: københavn

Givet : 0 perle
FÃ¥et : 0 perle

Lignende emner

Tilbage til Islam