Sheikh Habib 'Ali al-Jifri: Muhammad

Islam relevante multimedie

Redaktør: Fri Debat Mods

Sheikh Habib 'Ali al-Jifri: Muhammad

Indlægby muslima_18 » tirs dec 25, 2007 13:15

1. del: http://youtube.com/watch?v=PquSSQEheSo
<object width="425" height="355"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/PquSSQEheSo&rel=1"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/PquSSQEheSo&rel=1" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="355"></embed></object>

2. del: http://youtube.com/watch?v=0qhgX7qqIp4
<object width="425" height="355"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/0qhgX7qqIp4&rel=1"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/0qhgX7qqIp4&rel=1" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="355"></embed></object>

3. del: http://youtube.com/watch?v=OJdantk7-bY&feature=related
<object width="425" height="355"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/OJdantk7-bY&rel=1"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/OJdantk7-bY&rel=1" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="355"></embed></object>

4. del: http://youtube.com/watch?v=yFAgzxgYMjs&feature=related
<object width="425" height="355"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/yFAgzxgYMjs&rel=1"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/yFAgzxgYMjs&rel=1" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="355"></embed></object>

5. del: http://youtube.com/watch?v=COuHOIck--o&feature=related
<object width="425" height="355"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/COuHOIck--o&rel=1"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/COuHOIck--o&rel=1" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="355"></embed></object>

6. del: http://youtube.com/watch?v=4CsPtoMW7Js&feature=related
<object width="425" height="355"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/4CsPtoMW7Js&rel=1"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/4CsPtoMW7Js&rel=1" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="355"></embed></object>
Brugeravatar
muslima_18

Givet : 0 perle
Fået : 0 perle

Indlægby AbU » tirs dec 25, 2007 20:07

Salam Aleikum

Tak fordi du delte det med os.

Bare en skam at det er arabisk. Det er vist kun mindretallet herinde, som kan forstå det :P

Fred
Brugeravatar
AbU
Administrator

Geografisk sted: IslamiC
Tro: Sunni/Hanafî
Køn: Hankøn

Givet : 84 perler
Fået : 122 perler

Indlægby muslima_18 » tirs dec 25, 2007 21:30

W.a.,

You're very welcome :)

Ja, det er virkeligt en skam (!), men måske kan bror Saifullah oversætte denne fremragende lektion af Habib 'Ali al-Jifri, hafidahullah, til de ikke-arabisk talende? :D Eller er der andre, der tør? :InshAllah:
Brugeravatar
muslima_18

Indlægby Seen » tirs dec 25, 2007 23:58

muslima_18 skrev:W.a.,

Ja, det er virkeligt en skam (!), men måske kan bror Saifullah oversætte denne fremragende lektion af Habib 'Ali al-Jifri, hafidahullah, til de ikke-arabisk talende? :D Eller er der andre, der tør? :InshAllah:

Assalamu 'alaykum wa rahmatullahi wa barakatuhu

Ja det kunne være rart med en oversættelse. Men hvem vil sidde og gøre det..vil nok tage enormt lang tid.

Forresten. Hvorfor skriver du W.a? :?
Brugeravatar
Seen

Indlægby muslima_18 » ons dec 26, 2007 01:09

Seen skrev:
muslima_18 skrev:W.a.,

Assalamu 'alaykum wa rahmatullahi wa barakatuhu

Ja det kunne være rart med en oversættelse. Men hvem vil sidde og gøre det..vil nok tage enormt lang tid.

Wa 'alaykum as-salam wa rahmatullahi wa barakatuh,

Ja, men jeg tænkte mere på et slags referat af lektionen:)

Forresten. Hvorfor skriver du W.a? :?

Jeg skrev det, fordi det var meget praktisk at skrive "w.a.", i stedet "Wa 'alaykum as-salam" (jeg var bare 'lidt' doven :oops: )
Brugeravatar
muslima_18

Indlægby MaReligionIsIslam! » ons dec 26, 2007 01:14

Assalamu alaykum

Søster, du skal huske på, at mange af medlemmerne herinde selv er unge og har et studie, de skal passe. Folk er travle og derfor er det ofte svært at finde tid til den slags. Håber du forstår. :D
MaReligionIsIslam!
Sølv Bruger

Indlægby muslima_18 » ons dec 26, 2007 01:22

W.as.,

Det skal siges, at min opfordring til oversættelse af lektionen kun var henvendt til folk, der gad og havde tid til den slags :peace:
Brugeravatar
muslima_18

Indlægby Abdul-Azeez » ons dec 26, 2007 16:06

Må Allah tabaraka wa ta3ala bevare ham og lade os tage ved lære af ham.
قُلْ إِنَّ الْمَوْتَ الَّذِي تَفِرُّونَ مِنْهُ فَإِنَّهُ مُلَاقِيكُمْ ثُمَّ تُرَدُّونَ إِلَى عَالِمِ الْغَيْبِ وَالشَّهَادَةِ فَيُنَبِّئُكُم بِمَا كُنتُمْ تَعْمَلُونَ
Brugeravatar
Abdul-Azeez
IslamiC Awards vinder
IslamiC Awards vinder

Geografisk sted: Danmark
Tro: Sunni/Shâfi'î

Fået : 24 perler

Re: Sheikh Habib 'Ali al-Jifri: Muhammad (salla lāhu 'alayhi wa

Indlægby Mujahid » man jul 14, 2008 18:57

لا دارَ للمرءِ بعد الموتِ يسكنُها *** إلا التي كان قبل الموت يبنيها
فمن بناها بخير طاب مسكنُه *** ومن بناها بشرٍّ خَابَ بانِيها
Brugeravatar
Mujahid
Aktiv Bruger

Geografisk sted: Dunya

Re: Sheikh Habib 'Ali al-Jifri: Muhammad

Indlægby Mujahid » ons aug 27, 2008 16:01

Asalam 3alaykum wr wb :]

Det undrer mig lidt at ovenstående video ikke har fået respons, da jeg tror at flere tallet herinde(sufier) hører Sh. Habib Ali Al-jifri.
Han opfinder/opdigter A7adith i den video, og siger at de findes i bukhari&muslim etc. selvom de ikke gør.
Brugeravatar
Mujahid
Aktiv Bruger

Indlægby Muhyi al din » ons aug 27, 2008 17:02

Wa alaykum a-salam wa rahmatullah wa baraktuah,

Jeg har ikke noget behov for at forsvare shaykh al-Jifri, da jeg ikke kender meget til ham. Men det, som undrede mig dengang, du indsatte videoen , og som undrer mig endnu mere i dag, er ikke indholdet af videoen, men hvorfor du valgte at indsætte den, og hvad du forventer at få ud af det?

Jeg ved, at der er mange, som taler godt om denne shaykh, og jeg ved også, at han har været med til at formidle Islam til manges hjerter. De personer, som ønsker, kan vælge at forsvarer ham, selvom jeg personligt håber, at folk undgår dette, idet intentionen for at bringe denne diskussion frem og metoden er ret tvivlsom.

Første forsøg var en tydelig provokation, personligt tror jeg, at det er grunden til at mange valgte ikke at kommentere det.

Og Allah ved bedre.

Ps. Hvis jeg havde kundskaberne bror, så havde jeg forsøgt at forsvare ham og dække over ham i tilfælde af disse beskyldninger er rigtige. Det vil jeg have gjort, fordi mange oprigtige muslimer taler godt om ham - dette er nok til, at jeg respekterer ham og er påpasselig med at sladre og bagtale en vellidt shaykh. Hvis man har noget imod ham, så er det bedst for alle, at man kontakter ham eller kontakter folk omkring ham og få svar på ens spørgsmål.

Selvom han skulle have begået enkelte brøler, så skal man nok veje det op imod det gode, som han har formidlet videre. Alle begår fejl i denne verden og ingen er perfekte, men hvis man gør det bevidst og velvidende med et uoprigtig intention er anden sag. Og Allah ved bedst, hvad hjertet gemmer. Medmindre du har noget at tilføje..............
قُلۡ يَـٰٓأَهۡلَ ٱلۡكِتَـٰبِ تَعَالَوۡاْ إِلَىٰ ڪَلِمَةٍ۬ سَوَآءِۭ بَيۡنَنَا وَبَيۡنَكُمۡ أَلَّا نَعۡبُدَ إِلَّا ٱللَّهَ وَلَا نُشۡرِكَ بِهِۦ شَيۡـًٔ۬ا وَلَا يَتَّخِذَ بَعۡضُنَا بَعۡضًا أَرۡبَابً۬ا مِّن دُونِ ٱللَّهِ‌ۚ فَإِن تَوَلَّوۡاْ فَقُولُواْ ٱشۡهَدُواْ بِأَنَّا مُسۡلِمُونَ

Sig: "I Skriftens folk! Kom, lad os enes om et ord, der er fælles for os og jer: At vi tjener Gud alene, at vi ikke sætter noget andet ved Hans side, og at ingen af os tager andre til herrer foruden Gud"! Hvis de så vender sig bort, skal I sige: "Vær I vidner til, at vi overgiver os til Gud!"
Brugeravatar
Muhyi al din
VIP Bruger

Geografisk sted: IslamiC.dk
Tro: Andet

Fået : 24 perler

Indlægby Mujahid » ons aug 27, 2008 17:43

Muhyi al din skrev:Wa alaykum a-salam wa rahmatullah wa baraktuah,

Jeg har ikke noget behov for at forsvare shaykh al-Jifri, da jeg ikke kender meget til ham. Men det, som undrede mig dengang, du indsatte videoen , og som undrer mig endnu mere i dag, er ikke indholdet af videoen, men hvorfor du valgte at indsætte den, og hvad du forventer at få ud af det?

Fordi jeg i første omgang havde set denne video, og blev derefter rigtig overrasket over at nogle herinde hørte sh. Habib.
Hvis det var mig der var i de andres sko, så havde jeg nok taget afstand fra denne shaykh da det ikke er "små ting" det han gøre her. Så det var en slags advarsel.

idet intentionen for at bringe denne diskussion frem og metoden er ret tvivlsom.

Hvad mener du?

Første forsøg var en tydelig provokation, personligt tror jeg, at det er grunden til at mange valgte ikke at kommentere det.

Ok, men jeg kan så sige dig at det ikke var en provokation (hvad ville jeg få ud af det?), som jeg tidligere har sagt, det var en advarsel, og det er Allah mit vidne på.

Ps. Hvis jeg havde kundskaberne bror, så havde jeg forsøgt at forsvare ham og dække over ham i tilfælde af disse beskyldninger er rigtige. Det vil jeg have gjort, fordi mange oprigtige muslimer taler godt om ham - dette er nok til, at jeg respekterer ham og er påpasselig med at sladre og bagtale en vellidt shaykh. Hvis man har noget imod ham, så er det bedst for alle, at man kontakter ham eller kontakter folk omkring ham og få svar på ens spørgsmål.

Hvis du har set videoen så kan du selv vurdere om det er rigtigt eller forkert. Han står og fortæller de a7adith og siger at de findes i sa7i7 bukhari og muslim fx.
Akhi ingen "sladre" og "bagtaler".

Selvom han skulle have begået enkelte brøler, så skal man nok veje det op imod det gode, som han har formidlet videre. Alle begår fejl i denne verden og ingen er perfekte, men hvis man gør det bevidst og velvidende med et uoprigtig intention er anden sag. Og Allah ved bedst, hvad hjertet gemmer. Medmindre du har noget at tilføje..............

Rigtigt nok så er ingen af os ma3sumiin, men akhi al aziiz, dette er ikke bare "en brøler", der er faktisk en meget skræmmende hadith om dét, Shayk habib gøre her, som jeg valgte ikke at sætte ind.

Men som sagt, det var bare en advarsel.
Brugeravatar
Mujahid
Aktiv Bruger

Indlægby Mujahid » ons aug 27, 2008 17:49

Det skal lige siges at jeg finder kommentatoren i den video meget provokerende! Og han/de skulle have valgt en anderledes måde at fremlægge det på.
Brugeravatar
Mujahid
Aktiv Bruger

Indlægby 3Abdahu » ons aug 27, 2008 19:31

Kære bror, vil du ikke være så venlig og oprette en ny tråd, hvori du kunne indsætte de ovenstående videoer, og dér kunne du så dele din kritik med os andre. Det er altså meget forvirrende og ikke mindst, irriterende at du poster dem i her.

Håber på din forståelse,
"Fred"
Brugeravatar
3Abdahu
Undercover

Køn: Hunkøn

Givet : 73 perler
Fået : 35 perler

Indlægby Abu Muhammad » ons aug 27, 2008 19:58

As-salamu 'alaykum wa rahmatullahi wa barakatuh

Videoen er usmagelig og urimelig, men hvis nogen alligevel skulle tage den seriøst kan de her læse et seriøst svar på flere af de, utilstedelige, anklager der rettes mod Shaykh Sayyid Habib 'Ali al-Jifri, hafidhahullah:

Defense of Habib Ali & Tasawwuf

Artiklen, Tuhfat al-Labib bi-Nusrat al-Habib, findes desværre kun på arabisk, men her følger en indholdsfortegnelse på engelsk, inshaAllah:

Contents:

1. Commendation by Sayyid Yusuf al-Rifa`i
2. Reason for This Book
3. Habib `Ali Knows Hadith and is Reliable in Conveying It
4. Habib `Ali Authenticates only what the Experts Authenticate
5. Habib `Ali Follows Consensus in the Licitness of Narrating and
Practicing Weak Hadiths
6. Non-Prophetic Reports Are Not Automatically Devoid of All Benefit
7. Prohibiting Lies Against the Prophet, upon him peace, Includes
Denial of What He Might Have Said
8. The Prophet, upon him peace, and the Companions Critiqued the BanuUmayya Long Before Habib Ali
9. Habib Ali Deeply Respects the Companions, Allah Be Well-Pleased
with Them All
10. The Salaf Did Build Mosques Over Graves and Visiting Graves Is
Licit in the Law
11. The Building of Tombs is Licit Over the Elite of the Awliya,
Ulema, and Ahl al-Bayt
12. Travel to Visit Graves for Du`a and Tawassul Is a Sunna of the
Salaf and Khalaf
13. Visiting the Prophetic Grave is a Qurba by Consensus Except Ahmad ibn Taymiyya
14. Explanation of "Do not Make My Grave a `Eid" and Documentation of "Whoever Visits My Grave Has My Intercession"
15. The Hadith "They Took the Graves of Their Prophets as Mosques" Has a Sunni Interpretation and a Bid`i Interpretation
16. Touching of Kissing the Grave for Love or Tabarruk is Allowed or
Rather Desirable According to Imam Ahmad
17. The Miracles of the Awliya are A Reality and Among Them is our
Liege-Lord `Ali, Allah be well-pleased with him
18. The Life of Prophets in Their Graves and the Prophet's Awareness of Our States Are All Firmly Established
19. Sayyid Ibn `Alawi al-Maliki's Explanation of the Life of Our
Prophet in Barzakh, upon him peace
20. Documentation and Grading of the Hadith "My Life is a Great Good for You and My Death..."
21. Our Going to the Prophet of Mercy, upon him peace, for the
Fulfillment of Needs
22. Our Going to the Graves of Awliya for the Fulfillment of Needs
23. Al-Qari's Paramount Benefit of Certain Acts One Should Perform at the Graves of Anbiya, Awliya and Ulema
24. The Law Allows and Transmission Proves That Allah Most High May Address or Make Himself Seen to His Friends
25. Knowledge of the Unseen is Firmly Established for Prophets and
Their Inheritors and None Claims the Wali Legislates
26. The Two Imams of the Wahhabi Movement Affirm that Awliya Possess Knowledge of the Unseen
27. Ibn al-Qayyim Affirms "Real `Ilm Ladunni" for our Liege-Lord `Ali ibn Abi Talib
28. Elaboration of the Shaykh of our Shaykhs Sayyid `Alawi ibn `Abbas al-Maliki
29. Man is the Caliph of Allah Most High on Earth [Against the Claim to the Contrary by Sh. `Abd al-Rahman Habannaka rahimahullah]

Må Allah Ta'ala belønne, bevare og gavne os ved Shaykh Habib 'Ali, Shaykh Gibril Fouad Haddad der har skrevet artiklen og Shaykh Al-Bouti der har opfordret til dens udbredelse.

Was-salamu 'alaykum wa rahmatullahi wa barakatuh
Wa Allahu a'lam

Hujjat al-Islam Imam Abu Hamid Al-Ghazali rahimahullah: You possess only whatever will not be lost in a ship wreck.
Abu Muhammad
IslamiC Awards vinder
IslamiC Awards vinder

Tro: Sunni/Hanafî

Fået : 3 perler

Indlægby Abu Saif » tors aug 28, 2008 19:59

salam alaykum broder Abu muhammad
jeg har lagt mærk til en ting i artiklen og det er át shaykh jibril fuad istedet for at samligne beretningernes troværdighed, samligner han de shuyukh's troværdighed. lad mig give eksempler

في عزو الحبيب خ َ بر تمسُّح ابن عمر رضي الله عنهما برمانة المسجد
النبوي إلى صحيح البخاري; نعم, لم ير ِ وه البخاري لكن رواه من هو
أجل منه وهو شيخه عبد الله بن مسلمة
ال َ ق ْ عنَبي صاحب الإمام
١ ٣
مالك
altså det videoklip som mujahid postet her, anklager shaykh alhabib for at påstår en hadith i bukhari selvom den ikke er der og svaret fra shaykh jibril er ''ja den er ikke i bukhari, men den er berettet af en der er mere ajjal (kender ikke ordet på dansk) end bukhari. det er faktisk ikke nok med at han bekræfter mujaheed's video men samtidig erklære indirekt at hvis en lærd beretter en beretning skal man ikke tjekke beretning men lærden der beretter den.
den samme metode er også brugt her
بل رواه من هو َ أ َ جلُّ من مسلم وأشد شرط ً ا وهو الإمام مالك في
الموطأ:
det kan godt være at imam malik er mere ''ajjal'' end imam muslim men det ændre ikke det faktum at sahih muslim er mere troværdig end muwata.
og dette var kun i starten, men pointen i videoklippet er at shaykh habib aljafri påståt at nogle ahadith findes i bukhari og muslim (det to mest troværdig bøger hos sunni efter koranen) som i virkeligheden ikke findes i det to samlinger. svaret fra shaykh jibril er ikke et modsvare, for jeg synes ikke han modbeviser det der bliver påstået i videoen tilgengæld bekræfter han det.

إذا رأيت الحفاة العراة العالة رعاة الشاة يتطاولون في البنيان فانتظر الساعة
Brugeravatar
Abu Saif
VIP Bruger

Tro: Salafi
Køn: Hankøn

Givet : 27 perler
Fået : 48 perler

Indlægby Mujahid » ons okt 15, 2008 15:07

Bismillah

Asalamu 3alaykum wr wb :]

Jeg kan faktisk hellere ikke se hvordan det der skulle forsvare det Habib Jifri siger.

Allah Musta3an.
Brugeravatar
Mujahid
Aktiv Bruger

Lignende emner

Yâ Muhammad
Forum: Digte
Forfatter: Abu Muhammad
Svar: 21
Habib - 73 årig etnisk dansk muslim
Forum: Islam
Forfatter: concerned
Svar: 6
Ya Muhammad
Forum: Nasheeds
Forfatter: 3Abdahu
Svar: 2
DR2: Temaaften om Profeten Muhammad (saws)
Forum: Politik og samfund
Forfatter: Basima
Svar: 7

Tilbage til Islam