Min herre send mig tilbage

Islam relevante multimedie

Redaktør: Fri Debat Mods

Min herre send mig tilbage

Indlægby Wahid » ons okt 31, 2007 16:20

Selam aleikum

Jeg har fået en dvd film der handler om døden. den er på arabisk med danske undertekster, fik den af en af mine venner han er Shia muslim. Mit spørgsmål er om jeg må se den?.. jeg er sunni muslim. inshallah nogen der svarer på mit spørgsmål :D
Brugeravatar
Wahid

Givet : 0 perle
Fået : 0 perle

Indlægby AllegriMiserere » ons okt 31, 2007 16:53

Fandt lidt til dig her, kære Wahid.
http://qa.sunnipath.com/issue_view.asp? ... 5&CATE=382

Fred være med dig.
Brugeravatar
AllegriMiserere

Tro: Jøde

Indlægby Islamic-one » ons okt 31, 2007 16:58

Du bestemmer selv om du gerne vil se den, der er ingen der kan forhindre dig ikke at se den. i øvrigt er det ikke forbudt at se den :)

Du bliver ikke shia af at se filmen :)
Brugeravatar
Islamic-one

Indlægby Wahid » ons okt 31, 2007 17:04

As Selam Aleykum .. Islamic-one kan du komme med kilder? det er mere fordi jeg har læst noget med at hvis man er sunni så må man ikke tage noget andet til sig . F.eks. du får en shia hadith .. altså man skal kun tage fra Sunni islam .. Inshallah i forstår mig. :D
Brugeravatar
Wahid

Indlægby Wahid » ons okt 31, 2007 18:39

As Selam Aleikum. Nej det er ikke pointen :D .. Jeg skrev ikke noget om kristendommen eller andre religioner , skrev om At man som Sunni muslim det er tilladt at tage noget fra Shia Muslimer. F.eks i mit tilfælde om jeg må tage imod en dvd om døden som er lavet af Shia muslimer..
Brugeravatar
Wahid

Indlægby Abdul-Azeez » ons okt 31, 2007 20:25

Nu ved jeg ikke, om dvd'en har decideret shiamuslimsk indhold - men hvis den har, vil jeg anbefale dig at lade være med at se den, hvis du ikke har tilstrækkelig viden om deres doktriner kontra vores.
Brugeravatar
Abdul-Azeez
IslamiC Awards vinder
IslamiC Awards vinder

Geografisk sted: Danmark
Tro: Sunni/Shâfi'î

Fået : 24 perler

Indlægby Wahid » ons okt 31, 2007 21:38

Edina1989:
hmm hvorfor lige præcis shia og ikke for eksempel kristne, bare et spørgsmål?

Fordi den person der gav mig den var Shia muslim..

Ja, men kan ikke huske det hvor jeg læste det henne , derfor jeg skrev herinde for at blive klogere :D

Abdul-Azeez: drengen der gav mig dvd'en sagde at lærde har godkendt den .. men ved ikke om det r shia lærde eller sunni . Men han sagde den handler om døden udfra islam og den er på arabisk . altså kan man godt tage noget fra shia om islam så længe det ikke modstrider Sunii islams opfattelse ?
Brugeravatar
Wahid

Indlægby Abdul-Azeez » ons okt 31, 2007 21:49

Wahid:

Ja, det kan man godt. Mange af historierne omkring Profeterne (as) er eksempelvis identiske i Shia- og Sunniislam. Så no problem der.

Jeg vil dog ikke anbefale dig at gøre det, hvis du ikke selv personligt har et grundigt overblik over forskellene mellem Sunni og Shia Islam. Vores lærde fraråder det - og så har du i øvrigt ingen mulighed for at sortere i materialet.

Sidst men ikke mindst: Propagandister spreder deres ord med lynets hast i disse dage, så vær ekstra opmærksom på hvad du læser. Hvad der i en uvidende persons øjne ser ud til at være velargumenteret, veldokumenteret og grundigt researched er i virkeligheden billige propagandatricks, hvilket folk uden tilstrækkelig viden ingen mulighed har for at vide.
قُلْ إِنَّ الْمَوْتَ الَّذِي تَفِرُّونَ مِنْهُ فَإِنَّهُ مُلَاقِيكُمْ ثُمَّ تُرَدُّونَ إِلَى عَالِمِ الْغَيْبِ وَالشَّهَادَةِ فَيُنَبِّئُكُم بِمَا كُنتُمْ تَعْمَلُونَ
Brugeravatar
Abdul-Azeez
IslamiC Awards vinder
IslamiC Awards vinder

Geografisk sted: Danmark
Tro: Sunni/Shâfi'î

Fået : 24 perler

Indlægby Wahid » ons okt 31, 2007 22:09

OKay Mange tak :D Aleikum Selaaam
Brugeravatar
Wahid