10 sicknesses of the heart ..

Islam relevante multimedie

Redaktør: Fri Debat Mods

10 sicknesses of the heart ..

Indlægby Destiny » søn okt 14, 2007 19:01

Ten Sicknesses of The Heart

1. You believe in the existance of Allah Ta'ala, but you do not fulfil his commands.

2. You say you love the Holy Prophet Mohammed (Sallallahu 'alahi wasallam), but you do not follow his sunnah (ie, his example).

3. You Read The Qur'an but you do not put it into practice.

4. You enjoy all the benefits from Allah Ta'ala, but you are not grateful to him.

5. You acknowledge Shaytan as your enemy, but you do not go against him.

6. You want to enter paradise, but you do not work for it.

7. You do not want to be thrown into hell-fire, but you do not try to get away (ie, do good deeds).

8. You believe that every living-thing will face death, but you do not prepare for it.

9. You gossip and find faults in others, but you forgot your own faults and mistakes.

10. You bury the dead, but you do not take a lesson from it.

[hr]

Er det ikke også rigtigt hvad der står? JEG er fuldstændig enig! Ang. den sidste, om at man begraver de døde, men ikke tager ved lære af det, dén er der så mange der er ligeglade med. Alle de gange mine forældre har sagt til mig at jeg er for lille til at bære hijab & jilbab, har jeg altid brugt den; at hvad hvis jeg dør imorgen? jeg kan dø når som helst, og FORDI jeg er ung, er netop dén grund til at jeg burde gøre det!

Well, that was just a reminder; just in case you forgot ;)
Destiny

Indlægby MaReligionIsIslam! » søn okt 14, 2007 19:21

SUBHANALLAAH, S0 TRUE!
MaReligionIsIslam!
Sølv Bruger

Givet : 0 perle
FĂĄet : 0 perle

Indlægby Dean » søn feb 17, 2008 20:42

AsSalam arleikum
Det hele er sandt. Jeg føler at problemet ikke er, at folk ikke er klar over de her ting, men at de ikke ved hvad de skal gøre ved det( de ved ikke hvor de skal begynde). Måske tænker de ikke over det hver dag, men jeg tror stadig man ved det. Man ved hvad der er rigtigt og man ved hvad der ikke er! Det dumme ved det her er så bare, at man faktisk har fået at vide hvad der skal gøres i alle acpecter af livet. Så hvorfor gør vi det ikke bare ? :(
Brugeravatar
Dean
Den Sunde

Tro: Sunni/Shâfi'î
Køn: Hunkøn

Givet : 0 perle
FĂĄet : 4 perler

Lignende emner

The Basis of Inner Peace or Peace of Heart
Forum: Islam
Forfatter: Al_muslima
Svar: 0