Faste 6 dage i shawwal

Islam relevante multimedie

Redaktør: Fri Debat Mods

Faste 6 dage i shawwal

Indlægby Abu Muhammad » søn okt 14, 2007 00:22

As-salamu 'alaykum wa rahmatullahi wa barakatuh

InshaAllah læser I alle dette mens I er ved godt helbred og en stærkere iman end før den velsignede ramadan.

Jeg vil blot minde om at der inshaAllah er en enormt stor belønning i at faste 6 dage af shawwal (den måned vi netop er trådt ind i)

Ayyub (Allah be pleased with him) relates that the Messenger of Allah (blessings and peace be upon him, his family, and companions) said,
“Whoever fasts Ramadan and follows it with six days from Shawwal it is as if they fasted the entire year.”
[Muslim, Abu Dawud, Tirmidhi, and Ibn Majah; Ahmad transmitted it from Jabir, Muntaqa]

Jeg kan anbefale nedenstående links til besvarelser på SunniPath.

Fasting Six Days of Shawwal after Ramadan: 'Like Fasting the Entire Year'

Reward of fasting six days in Shawwal

RE: Fasting 6 Days of Shawwal after Ramadan: 'Like Fasting the Entire Year'

Combining make-up fasts with the sunna fasts of Shawwal

SunniPath-søgning på 'Shawwal'

Eid mubarak til alle, uanset om de startede eid i dag eller i går.

Billede
Subhan al-Khaliq al-'Adhim, Skaberen af sådan en skønhed fortjener virkelig enhver form for tilbedelse.
Og fasten er netop en tilbedelse der tilhører vores elskede Skaber 'azza wa jal:

Abu Huraira (radi Allahu 'anhu) udtalte, at Allahs Sendebud (salla Allahu 'alayhi wa sallam) sagde: "Allah den Almægtige den Majestætiske har sagt: "Enhver handling, som foretages af Adams sønner (efterkommere), er for dem selv, undtagen fasten, thi fasten er for Mig, og det er Mig, som giver belønning for den. Fasten er som en beskyttelse. På fastedage bør han ikke føre usømmelig tale, og han bør ikke råbe op og skælde ud. Hvis en anden fornærmer ham eller angriber ham, skal han blot sige: "Jeg faster, jeg faster."

Jeg sværger ved Den, i hvis Hånd Muhammeds sjæl befinder sig, at den fastenes ånde visselig er mere vellugtende for Allah end duften af moskus. Den fastende har to glæder: Når han bryder fasten, glædes han derover, og når han møder sin Herre, er han taknemmelig over sin faste."

Al-Bukhari wa Muslim

Fyrre ahadith om fasten, på Islam.dk

Må Allah 'azza wa jal acceptere vores faste og alt godt vi gør for Ham. Må Allah subhanahu wa Ta'ala lade alle vore gerninger være af de gode, og lade vores intention udelukkende være for at tilfredsstille Ham.

Was-salamu 'alaykum wa rahmatullahi wa barakatuh
Wa Allahu a'lam

Hujjat al-Islam Imam Abu Hamid Al-Ghazali rahimahullah: You possess only whatever will not be lost in a ship wreck.
Abu Muhammad
IslamiC Awards vinder
IslamiC Awards vinder

Tro: Sunni/Hanafî

Givet : 0 perle
Fået : 3 perler

Indlægby Destiny » søn okt 14, 2007 18:55

Wa'aleykum salam (=

Tusind tak for dit indlæg (;
Destiny

Indlægby MaReligionIsIslam! » søn okt 14, 2007 19:00

Barak Allaahu feek, brother...
MaReligionIsIslam!
Sølv Bruger

Fået : 0 perle

Indlægby Seen » man okt 15, 2007 01:12

Assalamu 'alaykum wa rahmatullah

BarakAllahu fik. Tak for påmindelsen.

Vha. søgefunktionen fandt jeg tilfældigvis dette powerpoint her på siden. MashaAllah.

Download (Arabisk)
Brugeravatar
Seen

Fået : 0 perle

Lignende emner

Mangler dage at FASTE!
Forum: Islam
Forfatter: Muslimaa
Svar: 2
Kan jeg faste den dag?
Forum: Islam