Feodora skrev:Jeg er interesseret i at høre, om muslimske elever bliver mobbede. Og hvis ja, for hvad? Er det et problem for dig?
Maghrebiya skrev:Feodora skrev:Jeg er interesseret i at høre, om muslimske elever bliver mobbede. Og hvis ja, for hvad? Er det et problem for dig?
Jeg har flere gange oplevet folk der har råbt efter mig, at jeg skal tage "kluden" af mit hovede.
Har fået fingeren af tilfældige forbipasserede folk ..
Folk har råbt, "smut hjem" ..
Er blevet kaldt landsforræder, fordi de tror jeg er konvertit.
Er blevet skubbet i super-markeder, og nedstirret.
Det er ikke noget stort problem for mig, idet jeg er så overbevist om min religion. Jeg er overbevist om at jeg gør det rette.. Det der påvirker mig mest, er folks holdning til Islam .. Bliver ked af det når jeg ser hvilket negativt billede Islam har på folk ..
Maghrebiya skrev:Maghrebiya skrev:Feodora skrev:Jeg er interesseret i at høre, om muslimske elever bliver mobbede. Og hvis ja, for hvad? Er det et problem for dig?
Jeg har flere gange oplevet folk der har råbt efter mig, at jeg skal tage "kluden" af mit hovede.
Det er ikke noget stort problem for mig, idet jeg er så overbevist om min religion. Jeg er overbevist om at jeg gør det rette.. Det der påvirker mig mest, er folks holdning til Islam .. Bliver ked af det når jeg ser hvilket negativt billede Islam har på folk ..
Mobbet? Nåår ups - ved ikke om det også hører under mobning ..
Men nej, har altid været en meget selvsikker person og har ikke oplevet mobning.
Dog var der et par andre muslimer fra min klasse der ofte blev mobbet ..
Abu Saif skrev:Mobning kunne også være eksklusion, jeg er igang med en pædagoguddannelse hvor jeg er den eneste perle i klassen, her i sidste uge oplevet jeg en elev der skulle op og fremlægge også siger han
Videnskab er lige med fornuft, Gud er lige med galskab også griner det allesammen, der var her hvor jeg afbrudt dem alle sammen og anklaget dem for at ekskludere mig fordi jeg er den eneste i klassen der tror på Gud. Til sidst endt det faktisk at med at underviseren vil have at jeg skal "tage det med ham udenfor" hvordan det skal forståes ved jeg ikke.
Men for mig er mobning ikke nødvendig en lille drenge der sidder og græder mens andre stå og mobber ham.
Jeg har altid oplevet mobning men jeg har også altid været aggressiv til at give tilbage.
.. oplever også tit sådan noget "eksklusion" i klassen, med alle de der anti-religiøse jokes, der går mig på nerverne, også fordi alle i min klasse er ateister, bortset fra en hindu, men er nu ikke så modig som dig.Maghrebiya skrev:Feodora skrev:Jeg er interesseret i at høre, om muslimske elever bliver mobbede. Og hvis ja, for hvad? Er det et problem for dig?
Det er ikke noget stort problem for mig, idet jeg er så overbevist om min religion. Jeg er overbevist om at jeg gør det rette.. Det der påvirker mig mest, er folks holdning til Islam .. Bliver ked af det når jeg ser hvilket negativt billede folk har på Islam ..
.. 
, så de ender med at få en sur smag i munden.xxLaila skrev: Bliver også ked af det, når jeg ser folks negative syn på Islam :/ .. så må man bare være ekstra høflig, ved fremmede folk på gaden. Jeg plejer at smile stort tilbage til de folk der giver en "dræber blikket"/eller nedstirre en ude i byen heheh, hvem ved, måske bliver de blødere..
vi havde faktisk en lidt racistisk nabo, som altid skældte ud for ingenting. En dag mødte jeg hende og smilede og hilsede, og masha'Allah hun lignte en anden og smilede stort igen med en hilsen.
man skal bare slå igen med venlighed, så de ender med at få en sur smag i munden.

Feodora skrev:Hvad med fysiske angreb, er der nogen, der har oplevet det? Altså overfald, skubben, slag?

Feodora skrev:Hvad med fysiske angreb, er der nogen, der har oplevet det? Altså overfald, skubben, slag?
Fantomet skrev:Var dine "brødre" ikke danskere, Naadje?
Tror du hjælpen var kommet hvis der havde været tale om en "bror", som det var tilfældet med den ene mand som du bebrejder?
Fantomet skrev:Edit: Glem det. Jeg gider ikke debatten

Zulkarneyn skrev:Engang ventede min søster på mig i bilen foran skolen. Da jeg var på vej til bilen kunne jeg se et stort væsen skrige af min søster fordi hun holdte i vejen, altså der var rigeeeelig med plads for at han kunne køre forbi, men nej, han steg ud af bilen efter at have set en udlændinge pige bag rettet og det så virkelig ud som om han var på vej til at banke hende. Jeg løb hen til ham mens han råbende - racistiske råb - var på vej mod min søster, men hans manddom virkede åbenbart kun mod det fysisk svage køn (no offense to sisters) så han vendte om og steg i sin bil og kørte forbi, som ingenting var sket. Det sjove var at der stod en masse elever og bare gloede mens episoden skete, ingen reaktioner udover at følge med.
. Min mor talte med hans mor, og han kom dagen efter og sagde undskyld imens han kiggede ned, heheh. Men ja det var så også i 3. klasse.Hanar Hamid skrev:Jeg blev altid mobbet i folkeskolen.. I de mindre klasser var det pga. min baggrund, hvorimod det blev ret slemt, da jeg begyndte at gå med tørklæde. Den første dag blev jeg sulet, resten af året og hele 7. klasse blev jeg kaldt afrikansk strandtelt og andet og så prøvede de at gøre andre ting ved mig.. Det hjalp selvf. ikke, at jeg er meget følsom, og derfor begyndte jeg hurtigt at græde, når de mobbede mig. Min klasselærer gjorde ikke andet end at fortælle mig, at jeg skulle ta' og ignorere dem. Men når man er så følsom og har let ved at græde og blive såret, er det svært at ignorere sådan noget. Mine forældre kunne ikke stille så meget op. Den ene dreng pralede med at hans familie elskede DF og Pia, så der kunne man ikke komme i dialog. De andre fulgte nærmest trop.
Og i gymnasiet kom jeg i klasse med en af dem. Alhamdulillah det ikke blev til et déjà-vu.
Ellers har jeg bare oplevet alt det med racistiske tilråb, skubben etc.
Twinkle skrev:Hanar Hamid skrev:Jeg blev altid mobbet i folkeskolen.. I de mindre klasser var det pga. min baggrund, hvorimod det blev ret slemt, da jeg begyndte at gå med tørklæde. Den første dag blev jeg sulet, resten af året og hele 7. klasse blev jeg kaldt afrikansk strandtelt og andet og så prøvede de at gøre andre ting ved mig.. Det hjalp selvf. ikke, at jeg er meget følsom, og derfor begyndte jeg hurtigt at græde, når de mobbede mig. Min klasselærer gjorde ikke andet end at fortælle mig, at jeg skulle ta' og ignorere dem. Men når man er så følsom og har let ved at græde og blive såret, er det svært at ignorere sådan noget. Mine forældre kunne ikke stille så meget op. Den ene dreng pralede med at hans familie elskede DF og Pia, så der kunne man ikke komme i dialog. De andre fulgte nærmest trop.
Og i gymnasiet kom jeg i klasse med en af dem. Alhamdulillah det ikke blev til et déjà-vu.
Ellers har jeg bare oplevet alt det med racistiske tilråb, skubben etc.
Nogle hyler desværre med de ulve de er i blandt. Synes du lyder som en stærk person masha´allah.

| Teknisk skole frifundet for diskrimination Forum: Politik og samfund Forfatter: Naadje Svar: 11 |
Imod diskrimination Forum: Uddannelse & job Forfatter: Anna W Svar: 1 |
Mobning Forum: Fri Debat Forfatter: MissTurkii Svar: 15 |
Mobning Forum: Fri Debat Forfatter: Al-Marwah Svar: 17 |
Imod diskrimination Forum: Politik og samfund Forfatter: Anna W Svar: 0 |
Tilbage til Politik og samfund
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 1 gæst