Mobning og diskrimination

Politik i både ind- og udland

Mobning og diskrimination

Indlægby Feodora » ons jan 30, 2013 19:10

Kære alle

De seneste par dage har der været fokus på skolebørns mobning af jødiske børn. Man hører dog sjældent om mobning og diskrimination af muslimer. Har du oplevet at blive mobbet, fordi du var muslim. Hvis ja, på hvilken måde og af hvem?

Kh.

Feodora
Feodora

Køn: Hunkøn

Givet : 0 perle
Fået : 0 perle

Re: Mobning og diskrimination

Indlægby Zulkarneyn » ons jan 30, 2013 20:18

Jeg er blevet kaldt terrorist af nogle af mine danske skolekammerater i gymnasiet, hvis det kan kaldes racisme.
Senest rettet af Zulkarneyn ons jan 30, 2013 21:00, rettet i alt 1 gang.
And the servants of the Beneficent Allah are they who walk on the earth in humbleness, and when the ignorant address them, they say: Peace. - 25:63
Brugeravatar
Zulkarneyn
Aktiv Bruger

Geografisk sted: Danmark
Tro: Sunni/Hanafî
Køn: Hankøn

Givet : 36 perler
Fået : 18 perler

Indlægby Feodora » ons jan 30, 2013 20:51

Ok. Men var det en joke eller noget du rent faktisk blev såret over?
Feodora

Indlægby Zulkarneyn » ons jan 30, 2013 20:59

Jeg kan se fra mit indlæg at det kan opfattes som et joke, det var ikke min hensigt.
Men nej, det var ikke ment som et joke men direkte nedladende, og jeg gik hen til personen og adspurgte ham hvorfor han synes det er sjovt at kalde mig for terorist, han var ligeglad og han synes åbenbart det var sjovt. Han blev faktisk ved med at kalde mig det indtil jeg adspurgte ham igen, denne gang lidt mere konfronterende og da holdte han op.
And the servants of the Beneficent Allah are they who walk on the earth in humbleness, and when the ignorant address them, they say: Peace. - 25:63
Brugeravatar
Zulkarneyn
Aktiv Bruger

Indlægby Cabra » ons jan 30, 2013 22:38

Hvad er formålet med denne tråd egentlig?

At bevise, at også muslimske elever også bliver mobbet?
Cabra
Sølv Bruger

Geografisk sted: Frederiksberg
Tro: Ateist/Agnostiker

Givet : 58 perler
Fået : 78 perler

Indlægby Feodora » tors jan 31, 2013 12:33

Jeg er interesseret i at høre, om muslimske elever bliver mobbede. Og hvis ja, for hvad? Er det et problem for dig?
Feodora

Indlægby Maghrebiya » tors jan 31, 2013 15:56

Feodora skrev:Jeg er interesseret i at høre, om muslimske elever bliver mobbede. Og hvis ja, for hvad? Er det et problem for dig?

Jeg har flere gange oplevet folk der har råbt efter mig, at jeg skal tage "kluden" af mit hovede.
Har fået fingeren af tilfældige forbipasserede folk ..
Folk har råbt, "smut hjem" ..
Er blevet kaldt landsforræder, fordi de tror jeg er konvertit.
Er blevet skubbet i super-markeder, og nedstirret.

Det er ikke noget stort problem for mig, idet jeg er så overbevist om min religion. Jeg er overbevist om at jeg gør det rette.. Det der påvirker mig mest, er folks holdning til Islam .. Bliver ked af det når jeg ser hvilket negativt billede folk har på Islam ..
Senest rettet af Maghrebiya tors jan 31, 2013 15:59, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Maghrebiya

Givet : 15 perler
Fået : 14 perler

Indlægby Maghrebiya » tors jan 31, 2013 15:58

Maghrebiya skrev:
Feodora skrev:Jeg er interesseret i at høre, om muslimske elever bliver mobbede. Og hvis ja, for hvad? Er det et problem for dig?

Jeg har flere gange oplevet folk der har råbt efter mig, at jeg skal tage "kluden" af mit hovede.

Det er ikke noget stort problem for mig, idet jeg er så overbevist om min religion. Jeg er overbevist om at jeg gør det rette.. Det der påvirker mig mest, er folks holdning til Islam .. Bliver ked af det når jeg ser hvilket negativt billede Islam har på folk ..

Mobbet? Nåår ups - ved ikke om det også hører under mobning ..
Men nej, har altid været en meget selvsikker person og har ikke oplevet mobning.
Dog var der et par andre muslimer fra min klasse der ofte blev mobbet ..
Brugeravatar
Maghrebiya

Indlægby Zulkarneyn » tors jan 31, 2013 17:51

Maghrebiya skrev:
Maghrebiya skrev:

Det er ikke noget stort problem for mig, idet jeg er så overbevist om min religion. Jeg er overbevist om at jeg gør det rette.. Det der påvirker mig mest, er folks holdning til Islam .. Bliver ked af det når jeg ser hvilket negativt billede Islam har på folk ..

Mobbet? Nåår ups - ved ikke om det også hører under mobning ..
Men nej, har altid været en meget selvsikker person og har ikke oplevet mobning.
Dog var der et par andre muslimer fra min klasse der ofte blev mobbet ..

At være selvsikker er ikke ensbetydende med at man ikke vil/kan mobbes. Jeg vil også betegne mig som en der har klare mål og selvsikker i mine overbevisninger. Men netop pga. jeg er som jeg er gik det på de personer, muligvis fordi de ikke kan tåle at se en muslim i klassen præsterer bedre end dem.
Brugeravatar
Zulkarneyn
Aktiv Bruger

Indlægby Abu Saif » tirs feb 05, 2013 09:59

Mobning kunne også være eksklusion, jeg er igang med en pædagoguddannelse hvor jeg er den eneste perle i klassen, her i sidste uge oplevet jeg en elev der skulle op og fremlægge også siger han
Videnskab er lige med fornuft, Gud er lige med galskab også griner det allesammen, der var her hvor jeg afbrudt dem alle sammen og anklaget dem for at ekskludere mig fordi jeg er den eneste i klassen der tror på Gud. Til sidst endt det faktisk at med at underviseren vil have at jeg skal "tage det med ham udenfor" hvordan det skal forståes ved jeg ikke.
Men for mig er mobning ikke nødvendig en lille drenge der sidder og græder mens andre stå og mobber ham.
Jeg har altid oplevet mobning men jeg har også altid været aggressiv til at give tilbage.

إذا رأيت الحفاة العراة العالة رعاة الشاة يتطاولون في البنيان فانتظر الساعة
Brugeravatar
Abu Saif
VIP Bruger

Tro: Salafi

Givet : 32 perler
Fået : 57 perler

Indlægby xxLaila » man feb 11, 2013 22:51

Abu Saif skrev:Mobning kunne også være eksklusion, jeg er igang med en pædagoguddannelse hvor jeg er den eneste perle i klassen, her i sidste uge oplevet jeg en elev der skulle op og fremlægge også siger han
Videnskab er lige med fornuft, Gud er lige med galskab også griner det allesammen, der var her hvor jeg afbrudt dem alle sammen og anklaget dem for at ekskludere mig fordi jeg er den eneste i klassen der tror på Gud. Til sidst endt det faktisk at med at underviseren vil have at jeg skal "tage det med ham udenfor" hvordan det skal forståes ved jeg ikke.
Men for mig er mobning ikke nødvendig en lille drenge der sidder og græder mens andre stå og mobber ham.
Jeg har altid oplevet mobning men jeg har også altid været aggressiv til at give tilbage.

Masha'Allah det var flot gjort af dig :tomm: .. oplever også tit sådan noget "eksklusion" i klassen, med alle de der anti-religiøse jokes, der går mig på nerverne, også fordi alle i min klasse er ateister, bortset fra en hindu, men er nu ikke så modig som dig.
للَّهُمَّ أَعِنِّي عَلَى ذِكْرِكَ وَشُكْرِكِ وَحُسْنِ عِبَادَتِكِ ا
O' Allah giv mig styrke til at ihukomme dig, takke dig, og tilbede dig ordentligt
xxLaila

Tro: Sunni/Mâlikî

Givet : 9 perler
Fået : 4 perler

Indlægby xxLaila » man feb 11, 2013 22:58

Maghrebiya skrev:

Det er ikke noget stort problem for mig, idet jeg er så overbevist om min religion. Jeg er overbevist om at jeg gør det rette.. Det der påvirker mig mest, er folks holdning til Islam .. Bliver ked af det når jeg ser hvilket negativt billede folk har på Islam ..

Bliver også ked af det, når jeg ser folks negative syn på Islam :/ .. så må man bare være ekstra høflig, ved fremmede folk på gaden. Jeg plejer at smile stort tilbage til de folk der giver en "dræber blikket"/eller nedstirre en ude i byen heheh, hvem ved, måske bliver de blødere :D ..
vi havde faktisk en lidt racistisk nabo, som altid skældte ud for ingenting. En dag mødte jeg hende og smilede og hilsede, og masha'Allah hun lignte en anden og smilede stort igen med en hilsen. ;)
man skal bare slå igen med venlighed :D , så de ender med at få en sur smag i munden.
O' Allah giv mig styrke til at ihukomme dig, takke dig, og tilbede dig ordentligt
xxLaila

Indlægby Mofoe » man feb 11, 2013 23:17

XxLaila skrev:

”Bliver også ked af det, når jeg jer folks negative syn på Islam.”

Svar:

Hint:

Edit: Indlæg redigeret!
Mofoe, tjek venligst din indbakke. Hvis du ønsker at diskutere angreb der er forårsaget af muslimer, kan du oprette din egen tråd. Hijacking af andres tråde og/eller OT indlæg, er ikke tilladte og vil blive slettet.

- Betelgeuse.
Mofoe

Indlægby Maghrebiya » man feb 11, 2013 23:38

xxLaila skrev: Bliver også ked af det, når jeg ser folks negative syn på Islam :/ .. så må man bare være ekstra høflig, ved fremmede folk på gaden. Jeg plejer at smile stort tilbage til de folk der giver en "dræber blikket"/eller nedstirre en ude i byen heheh, hvem ved, måske bliver de blødere :D ..
vi havde faktisk en lidt racistisk nabo, som altid skældte ud for ingenting. En dag mødte jeg hende og smilede og hilsede, og masha'Allah hun lignte en anden og smilede stort igen med en hilsen. ;)
man skal bare slå igen med venlighed :D , så de ender med at få en sur smag i munden.

haha, ja præcis, selv smil kan ændre meget !
"vær som den blomst der giver sin duft til selv den der knuser den" - Ali Ibn Abu Talib (AS) :tomm:
Brugeravatar
Maghrebiya

Indlægby Feodora » tirs feb 12, 2013 18:37

Hvad med fysiske angreb, er der nogen, der har oplevet det? Altså overfald, skubben, slag?
Feodora

Indlægby Maghrebiya » tirs feb 12, 2013 23:48

Feodora skrev:Hvad med fysiske angreb, er der nogen, der har oplevet det? Altså overfald, skubben, slag?

Har oplevet skub, i et supermarkedet. En mand i centeret så jeg var lys i huden og bar tærklæde, hvorefter han skubbede til mig flere gange og råbte "landsforræder!"
Jeg har oplevet engang på lejrtur, hvor der var en nordmand eller svensker der forsøgte at få fat i mit tørklæde og rive det af ..

:doubt:
Men det er heldigvis ikke noget jeg oplever tit :D
Brugeravatar
Maghrebiya

Indlægby Naadje » ons feb 13, 2013 10:04

Feodora skrev:Hvad med fysiske angreb, er der nogen, der har oplevet det? Altså overfald, skubben, slag?

Det prøvede jeg for ikke så forfærdelig længe siden. Jeg havde absolut ingen chance imod ham, da han tog fat i mig, men til mit store held kom der nogle brødre forbi. Er ret sikker på, jeg ville være kommet meget til skade, hvis ikke de var kommet forbi, for jeg husker den ene danske "mand" der var tilstede, som bare stod bare og gloede. Ved ikke hvorfor mændene i Danmark er så svansede og bange, stakkels deres koner og døtre, de vil sikkert også bruge dem som skjold om nødvendigt.

Jeg har oplevet forskellige ting, men aldrig vold som denne ene gang.
Naadje
VIP Bruger

Givet : 38 perler
Fået : 68 perler

Indlægby Zulkarneyn » ons feb 13, 2013 13:48

Engang ventede min søster på mig i bilen foran skolen. Da jeg var på vej til bilen kunne jeg se et stort væsen skrige af min søster fordi hun holdte i vejen, altså der var rigeeeelig med plads for at han kunne køre forbi, men nej, han steg ud af bilen efter at have set en udlændinge pige bag rettet og det så virkelig ud som om han var på vej til at banke hende. Jeg løb hen til ham mens han råbende - racistiske råb - var på vej mod min søster, men hans manddom virkede åbenbart kun mod det fysisk svage køn (no offense to sisters) så han vendte om og steg i sin bil og kørte forbi, som ingenting var sket. Det sjove var at der stod en masse elever og bare gloede mens episoden skete, ingen reaktioner udover at følge med.
Brugeravatar
Zulkarneyn
Aktiv Bruger

Indlægby Fantomet » ons feb 13, 2013 19:53

Var dine "brødre" ikke danskere, Naadje?
Tror du hjælpen var kommet hvis der havde været tale om en "bror", som det var tilfældet med den ene mand som du bebrejder?
er smuttet
Brugeravatar
Fantomet

Indlægby Naadje » ons feb 13, 2013 22:56

Fantomet skrev:Var dine "brødre" ikke danskere, Naadje?
Tror du hjælpen var kommet hvis der havde været tale om en "bror", som det var tilfældet med den ene mand som du bebrejder?

Jo muligvis af statsborgerskab, men de var etniske. Til dit spørgsmål: Jeg tror ikke bare, jeg er fuldstændig overbevist om det. For jeg har prøvet mange andre tilfælde hvor det ikke engang var fysisk, men verbal tilsvining, og tilsyneladende er mænd med etnisk baggrund ikke så bange for at blande sig. Det er hvad vi muslimske piger med den slags erfaringer oplever. Alhamdulillah.

Med "mænd i Danmark" mente jeg pure danske mænd. Måske føler du sig stødt over mine ord, men det er en normal ting i Danmark, at etnisk danske mænd som udgangspunkt passer sig selv, også når de kan komme nogen til undsætning. Flere forsøg og oplevelser peger på tendensen, der er noget galt med jeres kultur og mentalitet i Danmark.

Hvad angår den her mand jeg bebrejder, så kunne han som minimum have ringet efter politiet ligesom kvinderne. Gudskelov for det ikke er vores børn i det mindste.
Naadje
VIP Bruger

Givet : 38 perler
Fået : 68 perler

Indlægby Fantomet » tors feb 14, 2013 14:45

Edit: Glem det. Jeg gider ikke debatten

Redigeret for grimt sprogbrug!
Fantomet, dette er ikke Ekstra Bladet. Herinde beder man ikke andre om at rende dem et specifikt sted.
Betragt dette som en advarsel for regelbrud!

- Betelgeuse.
er smuttet
Brugeravatar
Fantomet

Indlægby Zulkarneyn » tors feb 14, 2013 15:09

Fantomet skrev:Edit: Glem det. Jeg gider ikke debatten

Indhold redigeret af Betelgeuse.
Brugeravatar
Zulkarneyn
Aktiv Bruger

Indlægby Betelgeuse » tors feb 14, 2013 15:28

Så! Hvis man har noget at sige, så skriv det på en pæn måde, fremfor at indlede til mudderkastning mod hinanden. ;)
Inaktiv

Brugere synes godt om dette indlæg : Zana
Betelgeuse
Sølv Bruger

Givet : 187 perler
Fået : 111 perler

Indlægby Abu Saif » fre feb 15, 2013 04:14

Zulkarneyn skrev:Engang ventede min søster på mig i bilen foran skolen. Da jeg var på vej til bilen kunne jeg se et stort væsen skrige af min søster fordi hun holdte i vejen, altså der var rigeeeelig med plads for at han kunne køre forbi, men nej, han steg ud af bilen efter at have set en udlændinge pige bag rettet og det så virkelig ud som om han var på vej til at banke hende. Jeg løb hen til ham mens han råbende - racistiske råb - var på vej mod min søster, men hans manddom virkede åbenbart kun mod det fysisk svage køn (no offense to sisters) så han vendte om og steg i sin bil og kørte forbi, som ingenting var sket. Det sjove var at der stod en masse elever og bare gloede mens episoden skete, ingen reaktioner udover at følge med.

Et par skaller og en flad Plejer altid at hjælpe.
Jeg plejer altid at lade min mor går ti skridt foran mig bare så jeg fremprovokere en mobning. Nu kommer der sikkert nogle moralensvogter herinde og kalde mig primitiv, men hey, det er lige det min mor blev kaldt inden jeg nikket den skalle. Så jeg er sådan ligeglad.

إذا رأيت الحفاة العراة العالة رعاة الشاة يتطاولون في البنيان فانتظر الساعة
Brugeravatar
Abu Saif
VIP Bruger

Tro: Salafi

Givet : 32 perler
Fået : 57 perler

Indlægby xxLaila » lør feb 16, 2013 21:07

hmm.. har oplevet i de mindre klasser, at en dreng fra min klasse hev mit tørklæde af :doubt: . Min mor talte med hans mor, og han kom dagen efter og sagde undskyld imens han kiggede ned, heheh. Men ja det var så også i 3. klasse.
xxLaila

Indlægby Hanar Hamid » tirs feb 19, 2013 00:21

Jeg blev altid mobbet i folkeskolen.. I de mindre klasser var det pga. min baggrund, hvorimod det blev ret slemt, da jeg begyndte at gå med tørklæde. Den første dag blev jeg sulet, resten af året og hele 7. klasse blev jeg kaldt afrikansk strandtelt og andet og så prøvede de at gøre andre ting ved mig.. Det hjalp selvf. ikke, at jeg er meget følsom, og derfor begyndte jeg hurtigt at græde, når de mobbede mig. Min klasselærer gjorde ikke andet end at fortælle mig, at jeg skulle ta' og ignorere dem. Men når man er så følsom og har let ved at græde og blive såret, er det svært at ignorere sådan noget. Mine forældre kunne ikke stille så meget op. Den ene dreng pralede med at hans familie elskede DF og Pia, så der kunne man ikke komme i dialog. De andre fulgte nærmest trop.
Og i gymnasiet kom jeg i klasse med en af dem. Alhamdulillah det ikke blev til et déjà-vu.

Ellers har jeg bare oplevet alt det med racistiske tilråb, skubben etc.
"Hele menneskeheden stammer fra Adam og Eva; ingen araber er bedre end en ikke-araber. En hvid er heller ikke bedre end en sort og en sort er heller ikke bedre end en hvid, undtagen i fromhed og gode handlinger" - Profeten Muhammad salla lāhu 'alayhi wa sallam
Hanar Hamid

Givet : 4 perler
Fået : 10 perler

Indlægby Twinkle » ons feb 27, 2013 23:08

Hanar Hamid skrev:Jeg blev altid mobbet i folkeskolen.. I de mindre klasser var det pga. min baggrund, hvorimod det blev ret slemt, da jeg begyndte at gå med tørklæde. Den første dag blev jeg sulet, resten af året og hele 7. klasse blev jeg kaldt afrikansk strandtelt og andet og så prøvede de at gøre andre ting ved mig.. Det hjalp selvf. ikke, at jeg er meget følsom, og derfor begyndte jeg hurtigt at græde, når de mobbede mig. Min klasselærer gjorde ikke andet end at fortælle mig, at jeg skulle ta' og ignorere dem. Men når man er så følsom og har let ved at græde og blive såret, er det svært at ignorere sådan noget. Mine forældre kunne ikke stille så meget op. Den ene dreng pralede med at hans familie elskede DF og Pia, så der kunne man ikke komme i dialog. De andre fulgte nærmest trop.
Og i gymnasiet kom jeg i klasse med en af dem. Alhamdulillah det ikke blev til et déjà-vu.

Nogle hyler desværre med de ulve de er i blandt. Synes du lyder som en stærk person masha´allah.

Brugere synes godt om dette indlæg : Betelgeuse
Twinkle

Indlægby Hanar Hamid » fre mar 08, 2013 10:39

Twinkle skrev:
Hanar Hamid skrev:Jeg blev altid mobbet i folkeskolen.. I de mindre klasser var det pga. min baggrund, hvorimod det blev ret slemt, da jeg begyndte at gå med tørklæde. Den første dag blev jeg sulet, resten af året og hele 7. klasse blev jeg kaldt afrikansk strandtelt og andet og så prøvede de at gøre andre ting ved mig.. Det hjalp selvf. ikke, at jeg er meget følsom, og derfor begyndte jeg hurtigt at græde, når de mobbede mig. Min klasselærer gjorde ikke andet end at fortælle mig, at jeg skulle ta' og ignorere dem. Men når man er så følsom og har let ved at græde og blive såret, er det svært at ignorere sådan noget. Mine forældre kunne ikke stille så meget op. Den ene dreng pralede med at hans familie elskede DF og Pia, så der kunne man ikke komme i dialog. De andre fulgte nærmest trop.

Nogle hyler desværre med de ulve de er i blandt. Synes du lyder som en stærk person masha´allah.

Alhamdulillah det er noget, der er kommet med tiden. Alhamdulillah for at jeg lever i et land uden krig og med mange muligheder for en god fremtid, men nogle gange er det svært at vende det døve øre til. Må Allah styrke os alle sammen og give os sabr :)
"Hele menneskeheden stammer fra Adam og Eva; ingen araber er bedre end en ikke-araber. En hvid er heller ikke bedre end en sort og en sort er heller ikke bedre end en hvid, undtagen i fromhed og gode handlinger" - Profeten Muhammad salla lāhu 'alayhi wa sallam
Hanar Hamid

Fået : 10 perler

Indlægby Nitrogen » lør jun 22, 2013 21:53

Der er vel ikke nogen, der ikke har prøvet at opleve diskrimination eller mobning.
I såfald vil det være en meget lille procentdel der ikke har.
Brugeravatar
Nitrogen

Givet : 6 perler
Fået : 1 perle

Indlægby The Contrarian » tirs jul 30, 2013 12:56

Er lidt ambivalent omkring denne tråd. Synes på den ene side den er helt på sin plads, da mobning af muslimer er en realitet, mens jeg på den anden side savner en mere konstruktiv vinkel...

Er der nogle der er lykkedes med at vende mobning til noget positivt?

xxLaila skriver højere oppe

"...Jeg plejer at smile stort tilbage til de folk der giver en "dræber blikket"/eller nedstirre en ude i byen heheh, hvem ved, måske bliver de blødere :D ..
man skal bare slå igen med venlighed :D..."

Super fedt! Et smil er et stærkt våben :) Er der andre forslag til at håndtere mobning? Er der andre der har haft oplevelser, hvor man er kommet "styrket" ud af situationen (uden brug af vold!)?
The Contrarian

Fået : 1 perle

Næste

Lignende emner

Tilbage til Politik og samfund