Højtuddannede Blerti Minxhozi smides ud af landet

Politik i både ind- og udland

Redaktør: Fri Debat Mods

Højtuddannede Blerti Minxhozi smides ud af landet

Indlægby Muhamedpehadzic » tirs dec 20, 2011 14:40

http://i.pol.dk/indland/ECE1484487/hoej ... af-landet/

Er det hvad vi kalde for et velfærdssamfund !!
At en mand har studeret hele sit liv her i Danmark, og så bliver han bare smidt ud ?
Bryder mig ikke ret meget om regeringen, og ligemeget hvem af dem der er på magten.
Muhamedpehadzic

Givet : 0 perle
Fået : 6 perler

Re: Højtuddannede Blerti Minxhozi smides ud af landet

Indlægby Nitzer » tirs dec 20, 2011 23:12

Ja det virker som en lidt absurd sag, ud fra hvad skrives i artiklen. Men hvad har det med velfærdsystemet at gøre?

Samt mener jeg ikke sagen har noget med den siddende regeringen, at gøre. Den pgl. sag har som jeg læser det, kørt i flere år.

PS: han har kun været i Danmark 10 år ikke hele sit liv.
Nitzer

Fået : 0 perle

Indlægby Vegard » ons dec 21, 2011 01:10

Nitzer skrev:Ja det virker som en lidt absurd sag, ud fra hvad skrives i artiklen. Men hvad har det med velfærdsystemet at gøre?

Ja gratis uddannelse med fuld SU, det vil jeg kalde velfærd. At systemet så er stift er en anden ting, men det ved jeg ikke om der er nogen steder det ikke er.

Altså det jo en dum sag, men sagen er jo den, at han ikke har været opmærksom på reglerne. I realiteten burde han jo være i kontakt med udlændige service og ikke bare aftale noget med sin vejleder, der jo sikkert ingen ting ved om sådanne regler. Han har fået opholdtilladelse til at studere og så, kan det jo være svært at argumentere for, at man bruger så meget tid på at arbejde ved siden af, at man ikke kan færdigøre sin uddannelse på normeret tid.

Anyways. Dum sag. Og jeg ved det lyder konservativt, men han er ikke helt uden skyld selv i denne sag
Vegard

Tro: Andet
Køn: Hankøn

Fået : 7 perler

Indlægby Vegard » ons dec 21, 2011 16:46

Sorry Nitzer. Det var jo naturligvis, det her jeg ville citere og svare på.

Muhamedpehadzic skrev:http://i.pol.dk/indland/ECE1484487/hoejtuddannede-blerti-minxhozi-smides-ud-af-landet/

Er det hvad vi kalde for et velfærdssamfund !!
Vegard

Tro: Andet

Fået : 7 perler

Indlægby Nitzer » ons dec 21, 2011 19:36

Ja gratis uddannelse med fuld SU, det vil jeg kalde velfærd. At systemet så er stift er en anden ting, men det ved jeg ikke om der er nogen steder det ikke er.

Altså det jo en dum sag, men sagen er jo den, at han ikke har været opmærksom på reglerne. I realiteten burde han jo være i kontakt med udlændige service og ikke bare aftale noget med sin vejleder, der jo sikkert ingen ting ved om sådanne regler. Han har fået opholdtilladelse til at studere og så, kan det jo være svært at argumentere for, at man bruger så meget tid på at arbejde ved siden af, at man ikke kan færdigøre sin uddannelse på normeret tid.

Anyways. Dum sag. Og jeg ved det lyder konservativt, men han er ikke helt uden skyld selv i denne sag

Jeg forstod sådan, at han bebrejdede velfærd samfundet for udvisningen. SU og Uddanelse er selvfølgelig velfærd, men efterfølgende ophold i landet. Mener jeg ikke har noget med velfærd at gøre, det handler og udbud og efterspørgsel.

Men det er trist, at mand som er jobsikret og som vil kunne yde noget til samfundet bliver smidt ud.
Nitzer

Fået : 0 perle

Indlægby Sehadet » ons dec 21, 2011 22:35

Salam,

Jeg forstår ikke hvad problemet er?

Han har fået opholdstilladelse til at færdiggøre sin (GRATIS) uddannelse på nomineret tid og samtidig har han fået fuld SU. At han ikke færddiggjorde hans studie til nomineret tid, er vel ikke regeringens skyld :| Han fik muligheden, den skulle han have udnyttet. I andre lande skulle han både have betalt uddannelsen og han ville endda ikke have fået nogen form for penge fra regeringen.
Son nefes gelmeden, gel tevbe eyle...
- Sedat Uçan
Brugeravatar
Sehadet

Tro: Salafi

Fået : 3 perler

Indlægby Abu Saif » tors dec 22, 2011 00:44

han skulle være udvist for længe.
ambassadørsønnen der får en uddannelse betalt af det danske folk selvom hverken faren eller sønnen hører til her i DK. hvorfor skulle danske folk betale for sådan noget. jeg er ikke i tvivl om at hans far ikke mangler penge for at finansere sønens uddannelse her eller et andet sted i verden. det her er ikke et velfærdssamfund når man tager fra de fattige og giver til de rige der ikke engang har noget med DK at gøre.

إذا رأيت الحفاة العراة العالة رعاة الشاة يتطاولون في البنيان فانتظر الساعة
Brugeravatar
Abu Saif
VIP Bruger

Tro: Salafi

Givet : 27 perler
Fået : 48 perler

Lignende emner

Tilbage til Politik og samfund