Redaktør: Fri Debat Mods
Set ud fra et bibelsk/kristent synspunkt så elsker Gud enhver menneskeskabning - men ikke de syndige handling som vi mennesker bedriver, der iblandt de seksuelle afvigelser vedrørende kønslivet i "ægteskabet". Kvinden eller mandens seksuelle utroskab betegnes i Bibelen som "hor". Synden/den seksuelle afvigelse, hvor mænd og kvinder ombytter den naturlige seksualitet med den unaturlige, den kaldes i dag, i vores sekualiserede samfund for "homofili". I Bibelen (Romerbrevet kap.2) har denne afsporede seksualitet ikke en bestemt betegnelse. Men der siges om den med bl.a. denne ordlyd:Cabra skrev:Det ideele vil være fuldstændig adskillelse mellem kirke og stat og så kan kirken selv bestemme, hvem de vil vie og, hvem de ikke vil. Jeg har intet problem med, at homoseksuelle bliver viet. Jeg forstår dog ikke, at de vil giftes et sted, som åbenlyst afskyr deres levestil.
Disse mænd og kvinder har valgt dette afsporede kønsliv, men de er vel ikke mere "afsporede" end de mennesker der har overtrådt andre lovovertrædelser af "De ti Bud".? Hvem kan sige sig fri her - alle skal vi vel en dag stå til regnskab for vores liv på denne Jord."..kvinder ombyttede den naturlige omgang med den unaturlige, ligeledes vendte også mændene sig fra den natulige omgang med kvinden og optændtes i deres begær efter hverandre, så at mænd øvede skamløshed med mænd og pådrog sig den velfortjente løn for deres forvildelse. Og da de ikke regnede det for noget værd at kende Gud, gav Gud dem hen til et uværdigt sind, så de gjorde hvad der var usømmeligt;"

Zahra R skrev:Tænk hvis du går i skole og knokler hårdt for at få høj karakter, men så er der en ved siden af dig, der aldrig laver sine lektier og opgaver men får ligeledes høj karakter by the end of year. Ja, det er en smuk koncept
Tænk hvis du går i skole og knokler hårdt for at få høj karakter, men så er der en ved siden af dig, der aldrig laver sine lektier og opgaver men får ligeledes høj karakter by the end of year. Ja, det er en smuk koncept
Cabra skrev:
Men er det egentlig ikke også det jeg siger? Jeg taler om den levestil de har valgt. Ikke at Gud ikke elsker dem. Var til dåb så sent som i lørdags, hvor præsten sagde at Gud elsker også - også dem som ikke lader sig døbe. Det synes jeg var smukt sagt.

Zahra R skrev:Hej Cabra![]()
Ja det var til dig og det var ifm Frodes statement om 'Gud elsker alle uanset hvad', som jeg finder kaotisk-mild sagt.

Zahra R skrev:Hej Frode
Tak for din tilbagemelding.
Er der grænser for denne betingelsesløse kærlighed eller en som Hitler og Saddam også er elskede af Gud?

| Imamer fra Danmark eller udlandet Forum: Islam Forfatter: CanerK Svar: 31 |
kvindelige Imamer Forum: Islam Forfatter: Al-Marwah Svar: 34 |
Imamer for meget magt!? Forum: Politik og samfund Forfatter: Iman Svar: 17 |
De 12 imamer Forum: Islam Forfatter: Umm Hamzah Svar: 16 |
Imamer blåstempler Hizb ut-Tahrir Forum: Politik og samfund Forfatter: Jalaluddin Svar: 37 |
Tilbage til Politik og samfund
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 1 gæst