Vil tvinge imamer til homovielser

Politik i både ind- og udland

Redaktør: Fri Debat Mods

Vil tvinge imamer til homovielser

Indlægby Zahra R » tors nov 24, 2011 23:13

Giv mig kontrol over en nations penge, og jeg er ligeglad med, hvem der laver dens love.
Brugeravatar
Zahra R

Geografisk sted: Copenhagen
Køn: Hunkøn

Givet : 15 perler
Fået : 11 perler

Re: Vil tvinge imamer til homovielser

Indlægby Abu Saif » fre nov 25, 2011 08:04

hvis man som imam ikke står på lønningslisten hos staten så burde man blande sig udenom, derimod hvis en imam får løn fra staten for at være imam så kan staten bestemme alt og så er det op til imamen om han vil beholde sit job eller sige op.

إذا رأيت الحفاة العراة العالة رعاة الشاة يتطاولون في البنيان فانتظر الساعة
Brugeravatar
Abu Saif
VIP Bruger

Tro: Salafi
Køn: Hankøn

Givet : 27 perler
Fået : 48 perler

Indlægby Zahra R » fre nov 25, 2011 18:31

Og det vil selvfølgelig ikke undre mig hvis jeg står op i morgen og læser at nogle statelige imamer vier homoseksuelle.
Jeg har aldrig forstået hvorfor homoseksuelle ønsker religiøse vielser når de er klare over at religionerne ikke godkender deres levestil uanset hvor megen nogle religiøse mænd vælger at gå på kompromis med religionen for at tilfredsstille visse grupper i samfundet- især den protestantiske kirke. (med al respekt til de homoseksuelles frihed til deres levestil, har man da stadig lov til at være kritisk over for deres valg).
Giv mig kontrol over en nations penge, og jeg er ligeglad med, hvem der laver dens love.
Brugeravatar
Zahra R

Indlægby Cabra » fre nov 25, 2011 18:48

Det ideele vil være fuldstændig adskillelse mellem kirke og stat og så kan kirken selv bestemme, hvem de vil vie og, hvem de ikke vil.

Jeg har intet problem med, at homoseksuelle bliver viet. Jeg forstår dog ikke, at de vil giftes et sted, som åbenlyst afskyr deres levestil.
Cabra
Sølv Bruger

Geografisk sted: Frederiksberg
Tro: Ateist/Agnostiker

Givet : 54 perler
Fået : 74 perler

Indlægby Frode » man nov 28, 2011 06:52

Cabra skrev:Det ideele vil være fuldstændig adskillelse mellem kirke og stat og så kan kirken selv bestemme, hvem de vil vie og, hvem de ikke vil. Jeg har intet problem med, at homoseksuelle bliver viet. Jeg forstår dog ikke, at de vil giftes et sted, som åbenlyst afskyr deres levestil.
Set ud fra et bibelsk/kristent synspunkt så elsker Gud enhver menneskeskabning - men ikke de syndige handling som vi mennesker bedriver, der iblandt de seksuelle afvigelser vedrørende kønslivet i "ægteskabet". Kvinden eller mandens seksuelle utroskab betegnes i Bibelen som "hor". Synden/den seksuelle afvigelse, hvor mænd og kvinder ombytter den naturlige seksualitet med den unaturlige, den kaldes i dag, i vores sekualiserede samfund for "homofili". I Bibelen (Romerbrevet kap.2) har denne afsporede seksualitet ikke en bestemt betegnelse. Men der siges om den med bl.a. denne ordlyd:
"..kvinder ombyttede den naturlige omgang med den unaturlige, ligeledes vendte også mændene sig fra den natulige omgang med kvinden og optændtes i deres begær efter hverandre, så at mænd øvede skamløshed med mænd og pådrog sig den velfortjente løn for deres forvildelse. Og da de ikke regnede det for noget værd at kende Gud, gav Gud dem hen til et uværdigt sind, så de gjorde hvad der var usømmeligt;"
Disse mænd og kvinder har valgt dette afsporede kønsliv, men de er vel ikke mere "afsporede" end de mennesker der har overtrådt andre lovovertrædelser af "De ti Bud".? Hvem kan sige sig fri her - alle skal vi vel en dag stå til regnskab for vores liv på denne Jord.
Brugeravatar
Frode
IslamiC Awards vinder
IslamiC Awards vinder

Geografisk sted: Silkeborg
Tro: Kristen

Givet : 0 perle
Fået : 5 perler

Indlægby Cabra » man nov 28, 2011 09:02

@Frode

Men er det egentlig ikke også det jeg siger? Jeg taler om den levestil de har valgt. Ikke at Gud ikke elsker dem. Var til dåb så sent som i lørdags, hvor præsten sagde at Gud elsker også - også dem som ikke lader sig døbe. Det synes jeg var smukt sagt.
Cabra
Sølv Bruger

Indlægby Zahra R » man nov 28, 2011 16:22

Tænk hvis du går i skole og knokler hårdt for at få høj karakter, men så er der en ved siden af dig, der aldrig laver sine lektier og opgaver men får ligeledes høj karakter by the end of year. Ja, det er en smuk koncept :(
Brugeravatar
Zahra R

Indlægby Abu Saif » man nov 28, 2011 19:45

Zahra R skrev:Tænk hvis du går i skole og knokler hårdt for at få høj karakter, men så er der en ved siden af dig, der aldrig laver sine lektier og opgaver men får ligeledes høj karakter by the end of year. Ja, det er en smuk koncept :(

Cabra får en løn der svar til hans uddannelse når han begynder arbejd, og Abu Saif får det samme hvis han sidder der hjemme og slapper af. tror du Cabra er enig med os ?

Brugeravatar
Abu Saif
VIP Bruger

Indlægby Dr. Who » man nov 28, 2011 23:10

Jeg er ret overbevist om, at hvis homosexuelle ønsker en religiøs vielse, er det mere en symbolsk sejr i samfundet, som de de ønsker end en religiøs accept fra kirkens side. Heterosexuelle bliver jo også ofte gift i kirken på grund af traditionen og ikke fordi nødvendigvis er religiøse. Men bortset fra det, så forstår jeg det heller ikke. Jeg har det lidt på samme måde med tronfølgerloven; hvorfor modernisere en institution, når hele ideen bygger på en fastlåst gammel tanke. Så kan man ligeså godt skrotte den.
- "I am by no means a nervous man, but it is stupidity rather than courage to refuse to recognize danger when it is close upon"
Brugeravatar
Dr. Who

Givet : 6 perler
Fået : 30 perler

Indlægby Cabra » tirs nov 29, 2011 03:11

Tænk hvis du går i skole og knokler hårdt for at få høj karakter, men så er der en ved siden af dig, der aldrig laver sine lektier og opgaver men får ligeledes høj karakter by the end of year. Ja, det er en smuk koncept

Hey Zarah :D

Var den til mig? Er ikke sikker på, at jeg helt forstår det? Tænker du på folk som tror på Gud og lever et skidt liv, kontra dem som lever et godt, men som ikke tror på Gud?
Cabra
Sølv Bruger

Indlægby Frode » tirs nov 29, 2011 06:54

Cabra skrev:
Men er det egentlig ikke også det jeg siger? Jeg taler om den levestil de har valgt. Ikke at Gud ikke elsker dem. Var til dåb så sent som i lørdags, hvor præsten sagde at Gud elsker også - også dem som ikke lader sig døbe. Det synes jeg var smukt sagt.

- Cabra, jeg forstår godt det du siger. Ud fra den evangelisk-kristne tro så elsker Gud ethvert menneske - det, som ikke tror på ham, det som ikke lader sig døbe og synderen af enhver slags, deriblandt også det homofile menneske,
som har valgt at leve i et seksuelt parforhold, som Skaberen kalder for "skamløshed" og som "vanærer" deres legemer indbyrdes.

Hvordan kan- og hvorfor elsker Gud så mennesker der lever et liv i strid med hans lovbud ?

Af egen personlig erfaring kan jeg ikke se og forstå andet, end det er Gud der i sin "Fader-kærlighed" og langmodighed ønsker at drage sit vildledte menneskebarn ind i sin tilgivende favn.
Brugeravatar
Frode
IslamiC Awards vinder
IslamiC Awards vinder

Indlægby Naadje » tirs nov 29, 2011 17:47

Det komiske er de præster, som gerne vil vie homoseksuelle i kirken. Én ting er hvad sekulære politikere gennemfører af reformer og lovgivninger i takt med udviklingen i vores samfund, men noget helt andet er de præster, som promoverer hvad Kristendommen afskyr i deres kirke, medens de til næste gudstjeneste skal stå og prædike at manden er skabt for kvinden og omvendt. Det helt uforståeligt :)

Homoseksualitet og kristendom går bare ikke hånd i hånd, længere er den ikke, og lige meget hvor meget man vender og drejer den. At nogen forsøger at pakke den ind og sige "jamen vi laver alle sammen fejl, Gud elsker os alle sammen", det er stadig ikke et argument for hvorfor kirken og præster skal promovere ukristelig adfærd.

Også jeg helt enig med cabra i, at det overhovedet ikke giver mening at vælge at blive gift et sted som afskyr ens livsstil. Men omvendt som Dr. Who skriver, så giver det jo god mening, hvis Kirken og Kristendommen blot fungerer som en "kultur for sjov" for mange danskere. At man som præst kan vie et homoseksuelt par i Guds hus, velvidende om at Gud afskyr den livsstil, hvordan kan man så efterfølgende hævde at gå ind for kristlige værdier? Har man så ikke valgt en forkerte branche?

I øvrigt vil jeg gerne afslutningsvis sige, at jeg er faktisk ligeglad, jeg har ingen interesse i at blande mig i de her forhold. Min pointe er blot at påpege det paradoksale/komiske i at have Kirken/Kristendommen og så homoseksualitet under samme tag. Det kræver fundamentale ændringer i Kristendommen først. Men med dette skridt og præster der står klar, så er de vel så småt i gang med dette?
Naadje
VIP Bruger

Fået : 27 perler

Indlægby Zahra R » tirs nov 29, 2011 18:10

Hej Cabra :)

Ja det var til dig og det var ifm Frodes statement om 'Gud elsker alle uanset hvad', som jeg finder kaotisk-mild sagt.
Brugeravatar
Zahra R

Indlægby Abu Saif » tirs nov 29, 2011 18:41

hvis en præst vier homopar eller hvis en imam gør det. så er det ikke islam eller kristendom der har udviklet sig som mange vil sige. det er faktisk manden der har rollen som præsten eller imam der har ændret sin holdning. så en sejre for homo er det ivhertfald ikke, det kræver at vielsen ske over alt eller i det fleste steder.

Brugeravatar
Abu Saif
VIP Bruger

Indlægby Frode » tirs nov 29, 2011 20:36

Zahra R skrev:Hej Cabra :)

Ja det var til dig og det var ifm Frodes statement om 'Gud elsker alle uanset hvad', som jeg finder kaotisk-mild sagt.

Zahra R
At Gud elsker alle mennesker - onde og gode - er jo ikke ensbetydende med at han vil bringe syndig kaos på jorden - tværtimod. Fakta er jo, at millioner af kvinder og mænd ud over jorden har erfaret og oplevet, at Guds tilgivende kærlighed netop har ført dem til omvendelse og udfrielse af en syndig, uværdig og ødelæggende livsførelse - deriblandt findes også tidligere homofile.

Mvh
Brugeravatar
Frode
IslamiC Awards vinder
IslamiC Awards vinder

Indlægby Zahra R » tirs nov 29, 2011 20:53

Hej Frode
Tak for din tilbagemelding.

Er der grænser for denne betingelsesløse kærlighed eller en som Hitler og Saddam også er elskede af Gud?
Brugeravatar
Zahra R

Indlægby Frode » tirs nov 29, 2011 21:52

Zahra R skrev:Hej Frode
Tak for din tilbagemelding.

Er der grænser for denne betingelsesløse kærlighed eller en som Hitler og Saddam også er elskede af Gud?

Hej Zahra R

Det er et svært spørgsmål dersom det skal besvares ud fra vores menneskelige betragtning. Men skal det besvares ud fra Gud Skaberens retfærdige guddommelige betragtning, som er åbenbaret i Evangeliet, så er Guds tanke at redde og frelse alle mennesker ud fra det syndige og ødelæggende liv, man kunne ha' involveret sig i.

Guds tilgivende kærlighed har absolut også været tiltænt Hitler og Saddam - vel at bemærke - dersom de er kommen til sand erkendelse af deres syndige lovbrud. Om de har det - ved kun Gud.

Det nye Testamente beretter om manden Paulus, der inden sit møde med Jesus havde været redskab til forfølgelse og drab på kristne. Efter denne mands erkendelse og omvendelse fra sine syndige og onde gerninger, fortæller hans efterfølgende liv at Guds kælighed er ubegrænset, hvor mennesker, hvad end deres synd og lovbrud har været, bekender, angrer og omvender sig fra deres onde gerninger. Det gjorde Paulus, om Hitler og Saddam nåede det, ved som sagt kun Gud.
Brugeravatar
Frode
IslamiC Awards vinder
IslamiC Awards vinder

Lignende emner

Imamer fra Danmark eller udlandet
Forum: Islam