Saxo Bank udpeger islamiske investeringer
Transaktioner efter islamiske principper er den hurtigst voksende bankforretning.
http://www.business.dk/finans/saxo-bank ... esteringer
Redaktør: Fri Debat Mods
Nitzer skrev:"Islamisk bankforretning er den hurtigst voksende sektor inden for bankforretning i øjeblikket". Ja men som jeg læser det, er det i mellemøsten og for folk der ønsker, at have lån efter islamiske forskrifter. Jeg læser det ikke, som voksende i den vestlige verden blandt ikke muslimer. Nogle bankfolk jubler nok over de har fået succes med at tjene penge på noget, hvor renter ikke er tilladt. Om det er gebyr eller renter er vel lige fedt for banken, alt i alt bliver det tilbage betalte beløb stort set det samme. Som jeg har forstået det.
"Gammel vin på nye flasker"
Nogle bankfolk jubler nok over de har fået succes med at tjene penge på noget, hvor renter ikke er tilladt. Om det er gebyr eller renter er vel lige fedt for banken, alt i alt bliver det tilbage betalte beløb stort set det samme. Som jeg har forstået det.
Abu Saif skrev:Nogle bankfolk jubler nok over de har fået succes med at tjene penge på noget, hvor renter ikke er tilladt. Om det er gebyr eller renter er vel lige fedt for banken, alt i alt bliver det tilbage betalte beløb stort set det samme. Som jeg har forstået det.
hvor er renten ikke tilladt?måske saudiarabien men ellers hvor?
hvor er renten ikke tilladt?måske saudiarabien men ellers hvor?
Nitzer skrev:hvor er renten ikke tilladt?måske saudiarabien men ellers hvor?
Jeg ved ikke om bankrenter i mellemøsten er decideret forbudte, men for borgere med muslimsk baggrund er de vel forbudte. Så er der vel ingen grund til, at lave bankforretning med renter i lande for 95% af befolkningen Ikke må optage sådanne grundet deres tro. Mig bekendt låner ingen banker ikke penge ud uden, at tage sig godt betalt.
http://www.amanah.dk/media/sharia_laan.html
http://www.finansoplysning.dk/sharia-laan/
men virkeligheden er noget andet. der er flere muslimske lande hvor der kun er banker der arbejder med renter, islamiske banker er meget sjældent. men at det "islamiske" banker vinder ind nu er måske et bevis på at folket er træt af renter og uvisheden i fremtiden. der er jo forskel på størrelsen af renter i mellemøsten og vestlig verden. renteprocenten er kæmpestor dernede.
Dvs. bilen skal forsikres ifølge dansk lovgivning (hvis jeg har forstået det korrekt), så dette er vi jo nødt til, mens andre former for forsikringer, som f.eks. pc etc. går vi uden om 
| Smide islamiske bøger ud Forum: Islam Forfatter: Amani Svar: 4 |
Islamiske ægteskabs sider? Forum: Fri Debat Forfatter: MuslimahZ Svar: 1 |
Islamiske bøger Forum: Andet Forfatter: Engel Svar: 6 |
Islamiske navne? Forum: Fri Debat Forfatter: Basima Svar: 14 |
Bank overvejer sharia-lån - er det i orden? Forum: Politik og samfund Forfatter: Erik_Willumsgaard Svar: 8 |
Tilbage til Politik og samfund
Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 1 gæst