Somaliere ingen adgang

Politik i både ind- og udland

Redaktør: Fri Debat Mods

Somaliere ingen adgang

Indlægby Minhaj » søn nov 13, 2011 01:48

As-salamu alaykum

Så lige den her og ville dele den med jer:

http://jp.dk/aarhus/article2605603.ece

Det kan godt være at de har fået karantæne, men Allah ved bedst.
Brugeravatar
Minhaj

Tro: Salafi
Køn: Hankøn

Givet : 0 perle
Fået : 7 perler

Re: Somaliere ingen adgang

Indlægby Naadje » søn nov 13, 2011 02:36

Jeg er helt færdig af grin, selvom jeg ved godt det ikke er sjovt :hahaha:

"Vores slikbord skal mandsopdækkes, så de ikke løber med det," siger han.

LOL....

Okay, for lige at bidrage med min mening: Jeg synes også, at det er de familier, som gang på gang ødelægger festen for andre, som skal have karantæne eller evigt forbud for min skyld. Men det skal da ikke gå ud over alle somaliere, det ikke i orden, synes jeg.
Naadje
VIP Bruger

Givet : 15 perler
Fået : 27 perler

Indlægby Cabra » søn nov 13, 2011 02:50

Det er selvfølgelig ikke i orden. Og det siger loven heldigvis også.

Kan dog godt lide, at han siger(på EB), at han havde gjort det samme, hvis det handlede om danskere. Ville gerne have set et skilt med " danskere er desværre ikke velkommen" Det havde været guld værd.

Brugere synes godt om dette indlæg : Naadje
Cabra
Sølv Bruger

Geografisk sted: Frederiksberg
Tro: Ateist/Agnostiker

Givet : 54 perler
Fået : 74 perler

Indlægby Betelgeuse » søn nov 13, 2011 04:28

Det minder mig lidt om Dansk Folkepartis affære omkring, at indvandrere hapsede al kage og saftevand på hospitalerne, hvor man gav alle skylden for noget, som nogle gjorde. Nu er det et familiested og selvfølgelig skal der være trygt, ikke mindst for børnenes skyld, men så burde man kunne blackliste de familier/personer der laver balladen, så det ikke går udover uskyldige familier, der ikke har noget tilfælles med dem, som har opført sig upassende.

Brugere synes godt om dette indlæg : grapezable, Janan
Betelgeuse
Fri Debat Moderator

Tro: Sunni/Hanafî

Givet : 158 perler
Fået : 87 perler

Indlægby Zahra R » man nov 14, 2011 01:17

Hvordan havde de egentlig tænkt sig at identificere en sort somalianer fra en sort sudaner?
Giv mig kontrol over en nations penge, og jeg er ligeglad med, hvem der laver dens love.
Brugeravatar
Zahra R

Geografisk sted: Copenhagen
Køn: Hunkøn

Fået : 11 perler

Indlægby Omar1924 » man nov 14, 2011 03:11

Så blev det ophævet igen selvfølgelig.
http://ekstrabladet.dk/112/article1656895.ece

DF skulle jo som altid lige komme med en bemærkning.
http://ekstrabladet.dk/nyheder/article1656867.ece
ٱلَّذِينَ ءَامَنُواْ وَعَمِلُواْ ٱلصَّـٰلِحَـٰتِ طُوبَىٰ لَهُمۡ وَحُسۡنُ مَـَٔابٍ۬
Omar1924

Tro: Sunni/Shâfi'î

Givet : 2 perler
Fået : 6 perler

Indlægby Cabra » man nov 14, 2011 03:51

DF skulle jo som altid lige komme med en bemærkning

Og det minder jo bare en om, hvor herligt det er at de ikke sidder direkte på magten mere. Af hjertet tak!
Cabra
Sølv Bruger

Geografisk sted: Frederiksberg

Givet : 54 perler
Fået : 74 perler

Indlægby Abu Saif » man nov 14, 2011 15:17

flere af jer skriver at det kun de familie der skaber ballade der skal udvises fra legeland. og at det ikke skal går ud over andre. jeg synes slet ikke det er et problem. hvis en familie sætter ild til tivoli som så skal lukke så går det også udover de andre. problemet her er at man gik ind og gjort det til et nationalitet problem. jeg bryder mig slet ikke om den amerikanske -før 70'ere- mentalitet hvor der blev skiltet med ingen adgang for neger. at det går udover andre er bare en del af virksomhedslivet. de var nødt til at lukke. for at få ordnet stedet, meget normalt og logisk. men ikke hvis man udelukker en bestemt gruppe.

إذا رأيت الحفاة العراة العالة رعاة الشاة يتطاولون في البنيان فانتظر الساعة
Brugeravatar
Abu Saif
VIP Bruger

Givet : 27 perler
Fået : 48 perler

Indlægby Bilingual » man nov 14, 2011 15:56

Sikke en nar, det skinner vist tydeligt igennem at han ikke ønsker somaliere generelt kommer til legelandet.

Men ok, når familier begynder at slås i et legeland og ødelægge legelandet, så kan jeg da godt følge ham i at det kan være svært at udpege dem der har gjort det blandt 900 deltagere.

Brugere synes godt om dette indlæg : Abu Saif
Brugeravatar
Bilingual
Aktiv Bruger

Givet : 23 perler
Fået : 8 perler

Indlægby Abu Saif » man nov 14, 2011 20:54

Bilingual skrev:Sikke en nar, det skinner vist tydeligt igennem at han ikke ønsker somaliere generelt kommer til legelandet.

Men ok, når familier begynder at slås i et legeland og ødelægge legelandet, så kan jeg da godt følge ham i at det kan være svært at udpege dem der har gjort det blandt 900 deltagere.

du fortjener en sarkastisk perle for den udtalelser, det er rigtig flot at du kalder ham en nar hvor du bagefter giver ham ret i hans handling.
gad vide hvad din mening hvis det handler om udvisning af danmark, hvor man så begynder at deportere alle indvandre fordi det kan være svært at udpege dem der gjort en kriminel handling.

إذا رأيت الحفاة العراة العالة رعاة الشاة يتطاولون في البنيان فانتظر الساعة
Brugeravatar
Abu Saif
VIP Bruger

Givet : 27 perler
Fået : 48 perler

Indlægby Bilingual » man nov 14, 2011 21:30

Abu Saif skrev:
Bilingual skrev:Sikke en nar, det skinner vist tydeligt igennem at han ikke ønsker somaliere generelt kommer til legelandet.

du fortjener en sarkastisk perle for den udtalelser, det er rigtig flot at du kalder ham en nar hvor du bagefter giver ham ret i hans handling.
gad vide hvad din mening hvis det handler om udvisning af danmark, hvor man så begynder at deportere alle indvandre fordi det kan være svært at udpege dem der gjort en kriminel handling.

Jeg giver ham bestemt ikke ret, det er bare svært for ham at kunne udelukke de rette blandt 900 hvis der ikke er kameraer der kan udpege dem, så han står alene med udgifterne da han ikke kan rette krav mod de rette, at så udelukke en hel bef. gruppe hjælper selvfølgelig ingenting.
Mere ID check og kameraer vil kunne afhjælpe dette.
Brugeravatar
Bilingual
Aktiv Bruger

Givet : 23 perler
Fået : 8 perler

Indlægby Minhaj » ons nov 16, 2011 03:22

Der må dæleme være ødelagt for mange penge hvis ejerne selv går ind og forbyder 900 x omsætning.

Men ulovligt, det er det, og det er positivt at se at de nu har trukket i land.

Allah ved bedst.
Brugeravatar
Minhaj

Fået : 7 perler

Indlægby Muslimaa » ons nov 16, 2011 04:35

Zahra: der er ikke mange sudaner i Danmark.. Og hvis du synes at somaliere ligner sudanere, så har du ikke set sudanere nok desværre!

Og til emnet: Jeg synes det er fint hvis nogle familier ikke får lov til at komme ind, når de ødelægger alt for andre, men nej... Det skal ikke gå ud over alle!
Ya Allah , forgive and guide my Umah...Amin thuma amin...
Brugeravatar
Muslimaa
Student 2011
Student 2011

Tro: Sunni/Mâlikî

Givet : 70 perler
Fået : 18 perler

Indlægby Zahra R » ons nov 16, 2011 06:28

Billede

Billede

Nej, jeg kan ikke se forskellen. Jeg tror heller ikke etniske danskere er skarpe til at se forskellen. Det er irrelevant hvor mange sudanere, som bor i DK. Pointen er at ikke alle sorte mennesker er somaliere og derfor er man alligevel nødt til at tjekke deres id'er på en eller anden måde og derfor ingen grund til generalisering i første omgang.
Giv mig kontrol over en nations penge, og jeg er ligeglad med, hvem der laver dens love.
Brugeravatar
Zahra R

Indlægby grapezable » ons nov 16, 2011 06:45

hahhaha.... er der så pas kontrol i legelandet eller ser de bare på folks hudfarve... må man så heller ikke komme ind hvis man har taget sol elller er mulat.???
Grapezable
Brugeravatar
grapezable

Givet : 3 perler
Fået : 0 perle

Indlægby Janan » tors nov 17, 2011 02:52

img.jpg

:teeth:

Brugere synes godt om dette indlæg : grapezable
Brugeravatar
Janan
Aktiv Bruger

Givet : 45 perler
Fået : 29 perler

Indlægby nattergalen » fre nov 18, 2011 02:33

Janan skrev:
img.jpg

:teeth:

Hahaha - den er genial!

By the way, så kan man ligeså godt nægte mænd adgang alle steder, da de har en lang højere kriminalitetsrate end kvinder. Så hans argumentation holder ikke.
Brugeravatar
nattergalen
Aktiv Bruger

Fået : 4 perler

Indlægby Muslimaa » fre nov 18, 2011 05:19

Zahra : Når nu ikke alle sorte mennesker er somaliere, hvorfor siger du så ikke kan se forskellen på afrikanere? Anyways...
Jeg siger der ikke er mange sudanere i Dk fordi det er relevant nok synes jeg at nævne!

Fred!
Brugeravatar
Muslimaa
Student 2011
Student 2011

Indlægby Muslimaa » fre nov 18, 2011 05:20

Grape: hvis du er mulat, så er din mama eller papa nok somaliere, så du må desværre finde et andet legeland. :nahnah:

:griner: HAHHAHAHAHAHAHHAHA! Til grin dem der !
Brugeravatar
Muslimaa
Student 2011
Student 2011

Indlægby grapezable » man nov 21, 2011 05:07

Desværre ingen somalies i min familie.. lige pt... så der er stadig åbent for mig,,,:D
Grapezable
Brugeravatar
grapezable

Givet : 3 perler

Indlægby Layaab » man nov 21, 2011 21:20

Forst Asalamu Calikum til Islamic forummedlemmer og et venligt hej til jer andre.
Dernaest vil jeg gerne give min mening om denne her sag. Sagen er faktisk meget simpelt fra min sysnspunk og det er at loven er lige for os alle uanset farve,race, hojde ect. Det kan ikke vaere rigtige 2011 at man kan opsaette skilte oppe hvor der staaar “Somalier ikke adgang “.
Det for en til at taenke paa skilte fra for i tiden “ No black , No dogs No Irish ”. saa hvis man bliver diskrimineret saa skal man soege jurdiske raadgivning gaa til domstol og lad samfundet vide hvem det er staar bag denne forbrydelse. Saadan som det er sket her. Saa det e flot fra politikerne, medierne og den somaliske forening i omraadet at de er hurtigt ud sige at dette her er ikke acceptabelt. Loven her til for at beskytte os alle.
Vi har her paa det sidste set flere sager med flytninge og indvandrer naeget adgang til butikker (fotexsagen) og falske beskyldninger (indvandrertagerdinekage) til denne her sag. Alle sager med beskyldninger der er logne og ikke er fra denne verden . Du kan ikke lave falske beskyldninger og sige at en etnisk gruppe er kriminelle saa savel som du ikke kan sige en anden er paedofile eller en tredje er alkoholikere eller fjerde er nazister .

Herefter den her sag ogsaa om hvordan man opfoere sig naar man er i offentligheden som almindlige velopdragen person.
Man skal opfoere opfoere sig ordenligt altid og specelt naar man er blandt andre mennesker . Dette skulle vaere enkelt at forstaa for os alle sammen, men der dog altid nogle mennesker der ikke folge alm. Samfunds regler . Saa de her somaliske familer der var tilstede i legeland de skulle havde tage de enkelt personer der odelage festen og smidt dem ud eller ringet til politiet og identificeret dem saa de kunne tage sig af dem. De skulle havde handlet og ikke vaere passive , der fejler de .
Til sidste det er yderste vigtigt for en muslim at opfoere sig ordentligt med god maner og flot adeeeb selv til folk der snakker darligt til en . En muslim skal vaere respekful og hajelpsom mod alle mennesker . Naboen til en muslim har en yderste vigtige sted og har specielle rettigheder. Aegte Muslimsk opforsel , gaestfrihed og hjaelpsomhed blandt alm. Muslimer er velkendt og dokumenteret i verden . Det er denne opforsel man skal have og vise samfundet og give til vores boern.
mere kan laeses her Conduct of behavior in Islam
http://www.sunnipath.com/Library/Articl ... 00201.aspx

PS. MangeTak og Barakah til admin(abu) for at acceptere min bruger .

Til Muslimaa:
De to nationer ligner ikke hinanden og Afrika er et kaempe kontinet hvor folk er forskellige baade i sprog,udseende,og hudfarve. LIgesom Europaere finner og graekere er forskellige .

Til Zahra: Et flot billede af Somalisk og Kenyansk statsminster begge nationer i Oestafrika. Men jeg tager det som en godhjaertet fejl. Ham til hojre er Ralia Odenga (selvudnaevnt faetter til Obama )

Til Grapzaele :
Desværre ingen somalier i min familie.. lige pt.?
PT? Det maae vi sige at faa aenderet :-). Har du overvejret at faa dig en somalisk kat. De er soede og smukke yderest intellektuelle.

End: Hver evige eneste gang den slags sager om fordomme og falske beskyldninger kommer op . Saa skal man som muslim vaere kritisk og ikke lad sig foje af mediehysteri men kigge med retfaerdige oje og sporge selvselv hvad siger Sandheden og det logisk i den optalt sag og hvad siger deen aleslaam om det.
"Today I have perfected your deen for you and completed My blessing upon you and am pleased with Islam as a deen for you."(5:3) '
God debatlyst til alle.

info:
alias Layaab Er Soomali muslim, og en ny bruger paa islamic .
Har desvaeree ikke har besogt denne legeland eller denne arhusbydel saa ingen review.

http://www.tv2east.dk/artikler/flygtnin ... til-foetex
http://politiken.dk/indland/ECE1107381/ ... t-og-kage/
http://www.dr.dk/P4/Aarhus/Nyheder/Aarh ... 120737.htm
Brugeravatar
Layaab

Geografisk sted: den blå planet

Indlægby Zahra R » man nov 21, 2011 21:28

Til Zahra: Et flot billede af Somalisk og Kenyansk statsminster begge nationer i Oestafrika. Men jeg tager det som en godhjaertet fejl. Ham til hojre er Ralia Odenga (selvudnaevnt faetter til Obama )

Salam
Velkommen.
Det er lige præcist min pointe :)
To forskellige lande men man godt kan mixe dem og tro at de begge er fra Somalien, medmindre man har sat sig ind i at hvordan hvert enkelt land med sorte borgere adskiller sig fra det andet sort land. Jeg har ikke og jeg er sikker på at der er mange, der ikke har. Derfor kan man ikke blot sige at ingen adgang til somalierne når man ikke med sikkerhed kan plukke dem ud. Her får man bruge for noget ID fremvisning og derfor kan man lige så godt plukke by name (de navne, som i første gang har forårsaget ballade og uro). Dermed ingen grund til generalisering for en hel nation i første omgang.
Brugeravatar
Zahra R

Indlægby Dr. Who » man nov 21, 2011 22:28

Jeg kan heller ikke kende forskel på en fra Samalia og en fra Sudan. Det er faktisk lidt det samme med asiatere, som jeg heller ikke kan kende forskel på. Jeg tror, at mange andre også har det på den måde. Jeg mener ikke selv, at jeg er i stand til at kunne udpege, hvem der kommer fra Japan, Kina, Korea eller Thailand. Det er faktisk også et problem, hvis jeg ser asiatiske film; jeg har simpelthen svært ved at se forskel på skuespillerne og det kan gøre det svært at følge med medmindre, at de adskiller sig markant (skæg, frisure, tøj, alder ol). Omvendt blider jeg mig selv ind, at jeg kan se forskel på en dansker, svensker og nordmand.
Jeg snakkede faktisk med en bekendt om danskere, der finder en kone i Thailand, og han sagde, at han ikke kunne forstå det, for de ligner jo alle sammen hinanden.
Det kunne være interessant at vide, om vi her fra Norden også synes at ligne hinanden eller om der er større forskel.
- "I am by no means a nervous man, but it is stupidity rather than courage to refuse to recognize danger when it is close upon"
Brugeravatar
Dr. Who

Givet : 6 perler
Fået : 30 perler

Indlægby Layaab » tirs nov 22, 2011 05:50

Ligner folk fra samme regioner i verden hinanden ja. Bor der en mill. mennesker i kinaland ja er det relevant i denne her sag nej .

Tilbage til sagen . For at ompsummere det saa handler det vel i sidste opgang om at denne her butikskchef har handlet forkert . Han skulle havde vuderede de besogende individuelt og ikke fordi de kommer fra samme sted. Hvorfor har valgte han ikke at politianmelde de specifike enkelte kunder der ifoelge ham odelagte dagen istedet for at gore en det hele til en mediesag.? Hvorfor valgte han bagefter at tage sin skilt ned efter kritik ! Er der politisk en motiv som han vil udnytte i denne her sag. I sidste ende kan du ikke forsvare dig med at mennesker ligner hinanden .
Fra min synspunkt burde der vaere et billede af ham ved siden af hans foreste skilt grimme ord fortjener grimt billede. Jeg vil igen fastslaa at jeg er imod enhver, der ikke kan opfoere sig enhver af os skal i sidste end staa ved vores ansvar, ord og handlinger.
Brugeravatar
Layaab

Geografisk sted: den blå planet

Indlægby leksikon » ons nov 23, 2011 16:17

Det kunne også være, at han hængte skiltet op i ren desperation.
leksikon

Givet : 4 perler
Fået : 1 perle

Indlægby basit » ons nov 23, 2011 18:00

leksikon skrev:Det kunne også være, at han hængte skiltet op i ren desperation.

Eller måske i en euforiseret tilstand af had?
basit

Fået : 20 perler

Indlægby leksikon » ons nov 23, 2011 22:12

Eller bare i ren desperation? Uanset hvordan han havde grebet det an, ville han være blevet beskyldt for racisme.
leksikon

Indlægby basit » ons nov 23, 2011 22:20

leksikon skrev:Eller bare i ren desperation? Uanset hvordan han havde grebet det an, ville han være blevet beskyldt for racisme.

Ja der kan være mange mulige årsager. Det kan også være han er hemmelig medlem af et højreorienteret netværk som får militærtræning Rusland. Har du overvejet den mulighed?

Selv hvis manden er desperat - så er det vel ikke ok at udelukke somaliere som nationalitet vel? Fordi to danskere opfører sig som gale efter at have drukket sig halvt ihjel i Bulgarien - så er det vel ikke ok - med et nej til alle danskere skilt i Bulgarien?
basit

Fået : 20 perler

Indlægby leksikon » ons nov 23, 2011 22:29

Det kommer vel an på den bulgarske lovgivning?

Han kan da bare undlade at lukke somaliere ind hvis det var det han ønskede med sin forretning. Men det kan du nok ikke se, fordi du er blændet af had til alt dansk, eller hvad? At han hænger et skilt i døren er da udtryk for desperation, fordi han ikke kan gøre noget ved problemet.
leksikon

Indlægby Naadje » ons nov 23, 2011 22:33

leksikon skrev:Det kommer vel an på den bulgarske lovgivning?

Han kan da bare undlade at lukke somaliere ind hvis det var det han ønskede med sin forretning. Men det kan du nok ikke se, fordi du er blændet af had til alt dansk, eller hvad? At han hænger et skilt i døren er da udtryk for desperation, fordi han ikke kan gøre noget ved problemet.

Mener du, at det er OK at hænge sådan et skilt op?
Naadje
VIP Bruger

Fået : 27 perler

Næste

Lignende emner

Tilbage til Politik og samfund