Redaktør: Fri Debat Mods
Bilingual skrev:Hvad vil i gøre imod overbefolkningen?
Bilingual skrev:Hvad vil i gøre i forhold til de manglende vandressourcer
Bilingual skrev:Hvad vil i foretage imod den enorme arbejdsløshed?
Bilingual skrev:Hvordan vil i kunne bibeholde en konkurrenceevne og handelsevne overfor udlandet? (jeg forventer at Kalifatet går i stå en hel måned når der er faste)
Bilingual skrev:Hvordan vil i håndtere den primære indtægt i mange arabiske lande, Turismen, - jeg forventer ikke at i vil fortsætte med at lade turisterne gå utilsløret og drikke alkohol?
Vi vil fortsætte med den.

Sætte et eksperthold af videnskabsmænd som skal finde brugbare løsninger på problemet.
Vi vil investere i industrivirksomhed og ikke turistvirksomhed.
Hvad konkurrenceevne og handelsevne angår - så er det tiltænkt at staten er selvforsynende og ikke afhængig af import principielt set. Derfor vil man ikke som sådan operere med betalingsbalancer etc.
Hvis problemerne nu vokser sig for store som du siger - så skruer vi op for prisen på olie - gæt hvem der så skal betale ekstra?
Turisme har ikke forhindret Grækenlands snarlige kollaps. Vi vil derimod investere oliemillarderne i industrier og fabrikker og ikke shweiziske banker - så der både er arbejde og udvikling.
Nu har du skrevet et indlæg, hvor du faktisk kommer med konkrete bud på hvad de økonomiske- og politiske løsninger skal være i en islamisk stat. Jeg tænker her: Det er ikke noget der kan tilskrives en sharia stat som sådan, er vi enige? Naadje skrev:Jeg har lige nogle spørgsmål/kommentarer til digNu har du skrevet et indlæg, hvor du faktisk kommer med konkrete bud på hvad de økonomiske- og politiske løsninger skal være i en islamisk stat. Jeg tænker her: Det er ikke noget der kan tilskrives en sharia stat som sådan, er vi enige?
Naadje skrev:Jeg mener, du kan da ikke bare sidde og fremlægge "løsninger" på tunge emner bare fordi Bilingual skal modargumenteres? Løsninger på økonomiske udfordringer, herunder politiske tiltag er vel noget som eksperter indenfor dette felt skal løse?
Naadje skrev:F.eks. skriver du, at det er tiltænkt at staten er selvforsynende, og ikke afhængig af import. Hvorfor er import et problem i sig selv? Hvor efterlader det lande, som ikke er rige på naturressourcer? Skal de så heller ikke eksportere? Eller hvor efterlader det lande som kan importere til 20 gange lavere priser end det vil koste at producere i indlandet? Helt generelt: Hvad er problemet med global handel? Tværtimod så taler det imod store fordele.
Bilingual skrev:Vi vil fortsætte med den.
Tak for kaffe, har jeres "islamiske økonomer" ikke forstået at den øgede befolkning i mellemøsten udpinder ressourcerne og i vil blive netto importører af fødevarer, hvis der ikke foretages noget drastisk? Stort set ingen af de arabiske lande er istand til at brødføde deres egen befolkning uden import.
Hvor vil i placere 130 mio egyptere i 2030, i Atlasbjergene?
Løsningen er reduktion af befolkningstallet, anden løsning er der ikke.
Velkommen til Sovietisk sværindustri anno 1936 og hvad skal de producere når de islamiske lande ikke har adgang til råstoffer med undtagen af olie
Jeg håber der er bedre uddannede HUTer end dig der har bedre svar på de løsninger, det er basal viden at olien fra 2050 bliver en knap kapacitet, I-landene er i fuld gang med at søge alternative energikilder hvad vil i gøre ved det?
Den har bremset den og den vil igen kunne redde Grækenland fra bankerot, hvis turist stederne i Marokko, Tunesien og Egypten lukker vil det ramme deres økonomi ekstremt hårdt.
Og hvad skal disse fabrikker producere?
Vi vil "eksportere" internt i landet. Fra overskudsområder til underskudsområder - ligesom man eksporterer fra land til by, i Danmark - bare i større format i en islamisk stat.
Og vi vil placere 130 mio. egyptere i Egypten - evt. kan nogen egyptere af frivillig vej flytte til andre regioner i den islamiske stat. Staten vil strække sig fra Marokko - til Indonesien - før eller siden - så pladsmangel tror jeg ikke der vil være sådan umiddelbart.
Det mener du - det mener jeg ikke nødvendigvis er tilfældet. Ikke i den nærmeste fremtid.
Jeg vil hellere foretrække Sojvetisk sværindustri anno 1936 end Græsk og Islandske tilstande anno 2011. Det siger ikke så meget om mine præferencer men mere om hvor slemt det står til nutildags - jeg kan nemlig ikke fordrage kommunisme. Men igen - så drager du hele tiden paralleller til kommunisme - selvom den islamiske stat ikke vil være en kommunistisk stat - det er ved at blive lidt trættende. Fordi der i kommunismen findes et statsapparat og det samme er tilfældet i liberalismen - så betyder det ikke at statsapparaterne er ens. Fordi der i Islam findes et statsapparat og det samme er tilfældet i Islam så gør det ikke statsapparaterne ens.
Bare for at nævne nogle nævneværdige forskelle så operer Islam med privat ejendomsret og folk har lov til at tro på religioner/ideologier, det gør kommunismen ikke. Det var to ud af to millioner forskelle.
Så vil vi beholde den knappe olie for os selv. Selvom I-landende er i fuld gang - så kniber det lidt med løsninger på alternative energikilder lader det til - hvordan kan du så forvente at jeg har et svar? Den islamiske stat vil have videnskabscentre og forskerhold som vil finde på løsningsmodeller.
De problemstillinger du stiller op - er universelle problemer - og ikke særegnede for muslimer. Ligesom demokratiet ikke har et konkret svar - så har Islam ikke et konkret svar på det spørgsmål - svaret i begge tilfælde er udvikling af viden og teknologi nok til at håndtere udfordringerne. Islam forbyder ikke videnskabelig udvikling - som middelalderens kristendom - men tilskynder til det. Mere er der ikke i det.
Det er ikke turismen som bremsede Grækenland fra bankerot - men IMF lån og EU-pakker. Og gøre sig afhængig af turisme - det hjælper ikke på økonomien det dræber den. Det var ikke turisme der fik Sovjet, USA, Kina, Japan, Tyskland, Frankrig, England til at vokse sig til store økonomier. Det var investering i egen industri - særligt svær og tungindustri, og det er ikke noget jeg finder på det er faktisk elementært i samfundsøkonomiske videnskaber.
Disse fabrikker skal producere - hvad alle andre fabrikker producerer - hårde vide varer, tv/pc udstyr, biler, cykler, satelitter og færge, ubåde og tanks, jagerfly og forbrugsvarer, toge og containerskibe, dvs. det som fabrikker nu engang producerer - varer til befolkningen, samfundet og industrien.
Bilingual skrev:Har du kigget på befolkningstætheden i Mellemøsten for nylig? - der er vist plads nok i Rub al Khali ørkenen, men så kniber det med vandet...
Og hvem skal brødføde dem? - jeg håber dine kollegaer har bedre argumenter end dig
Nej, jeg er sikker på at grunden til du ønsker en stor befolkning er for konstant at føre krige, den eneste måde du kan finansiere dette luftkastel er ved at stjæle fra andre, sådan som det også skete under Kalifatet tidligere.
Du forklarer stadig ikke hvordan et islamisk kalifat uden adgang til råstoffer der skal være selvforsynende skal kunne skabe industri.
Jeg forventer og forlanger at du og dine ligesindede har løsninger på disse problemer, islam er jo et komplet system og i er jo ved at skabe et Kalifat baseret på guds love, han må da have taget stilling og fundet løsninger på disse problemer?
Nej, demokratiet har ikke løsningerne men prøver at finde dem, men hvis Kalifatet heller ikke har, hvad er så fidussen ved det? - du vil gerne have at Kalifatte bliver befolkningrigt(ifølge islam?) men har ingen løsning på hvordan du skal brødføde eller skaffe arbejde til dem.
Turisme er noget af det bedste for et lands økonomi, den skæpper godt i kassen og efterlader et minimum af forurening, modsat industri, turisme beskæftiger 12 % af Egyptens arbejdsstyrke, dem skal du så også finde arbejde til. Du snakker om sværindustri som om du levede i 1930erne, det er slet ikke aktuelt længere.
Og hvor skal know-how og råstoffer så komme fra?
Bilingual skrev:Ja lad os da høre hvordan Kalifattet vil takle de problemer i Mellemøsten hvor det skal opstå:
Hvad vil i gøre imod overbefolkningen?
Hvad vil i gøre i forhold til de manglende vandressourcer
Hvad vil i foretage imod den enorme arbejdsløshed?
Hvordan vil i kunne bibeholde en konkurrenceevne og handelsevne overfor udlandet? (jeg forventer at Kalifatet går i stå en hel måned når der er faste)
Hvordan vil i håndtere den primære indtægt i mange arabiske lande, Turismen, - jeg forventer ikke at i vil fortsætte med at lade turisterne gå utilsløret og drikke alkohol?
Vesten økonomi har altså flere gange været under pres og overlevet samt blevet stærkere. Bla. I 30erne, 50erne, 80erne, lidt i slut 90erne og nu.
Som tingene er nu, er det mere et luksus problem end reelt overlevelses problem.
Hvis nogen mener, at man skal tage udgangspunkt i HUT`s uprøvede økonomiske model. Så tror jeg de er forkert på den, det vil kun bringe mere uorden og ufred ihvertfald som tingene er lige nu.
Nu har jeg i mange år hørt HUT snakke om en snareligt etablering af et kalifat. Hvor langt er man nået? Hvilke lande er med på den? Hvis ideen er så god, hvorfor er den så ikke gennemført/påbegyndt endnu.

Abu Saif skrev:Vesten økonomi har altså flere gange været under pres og overlevet samt blevet stærkere. Bla. I 30erne, 50erne, 80erne, lidt i slut 90erne og nu.
Som tingene er nu, er det mere et luksus problem end reelt overlevelses problem.
eksperter samligner krisen med den i 1929. dengang gik det meget galt og kun en verdenskrige kunne give en frisk start. håber jeg ikke vi skal igennem det samme. 80'erne og 90 erne kan ikke betaegens som finanskrise periode. og ved du iøvrigt hvornår man bruger begrebet luksus problem?
Nitzer skrev:Vesten økonomi har altså flere gange været under pres og overlevet samt blevet stærkere. Bla. I 30erne, 50erne, 80erne, lidt i slut 90erne og nu.
Nitzer skrev:Som tingene er nu, er det mere et luksus problem end reelt overlevelses problem. Selvfølgelig skal der gøres noget, så vi kan opretholde vores luksus livsstil. Men at se det som om, vi er på vej mod afgrunden er forkert.
Et af de største problemer lige nu er, at folk holder på pengene i stedet for at bruge dem.
Nitzer skrev:Hvis nogen mener, at man skal tage udgangspunkt i HUT`s uprøvede økonomiske model. Så tror jeg de er forkert på den, det vil kun bringe mere uorden og ufred ihvertfald som tingene er lige nu.
Nitzer skrev:Nu har jeg i mange år hørt HUT snakke om en snareligt etablering af et kalifat. Hvor langt er man nået? Hvilke lande er med på den? Hvis ideen er så god, hvorfor er den så ikke gennemført/påbegyndt endnu.
Der er en del der er spændt på hvordan det kommer til at folde sig ud når nu staten bliver etableret. Bliver det som i kommunismen - dvs. et forsøg på at realisere et urealiserbart utopia? Bliver det som et kapitalismen - dvs. en statsvirksomhed som er kold og kynisk og alene har virksomhedsprofit som reel drivkraft? Eller bliver der tale om en form for "paradis" på jorden, dvs. det lykkelige arabien? Det vil tiden vise...Mine kollegaer har bedre argumenter - det er jeg sikker på. Det samme kan jeg nok ikke sige om dig.
Og hvis det er Rub al Khali ørkenen vi skal få til at blomstre - så gør vi det - og hvis det kniber med vandet - så bytter vi sort guld for blåt vand. Og hvis det er mad der mangler - så dyrker vi jorden i de frugtbare egne og sender produktionen til de mindre frugtbare egne. Og hvis der er stadig er mangel på mad, så sælger vi gas/olie for mad. Og hvis resten af verden også mangler mad - så faster vi - det er vi vant til alligevel - så ingen grund til bekymring ser du. Du burde bekymre dig mere om jeres egen fremtid når alt er ved at kollapse lige for tiden.
Og hvis alt ser så så sort ud - som du ønsketænker dig frem til er tilfældet i Mellemøsten - så vil demokrati heller ikke være en løsning på nogetsomhelst. I Islam - er det videnskabsmænd der tager sig af tekniske udfordringer - mens jurister tager sig af juridiske udfordringer. Muslimer sondrer mellem de to ting - for når man blander dem sammen - og tror at love kan løse tekniske udfordringer - så går man virkelig galt i byen.
Islam har en lovpakke til samfundet - som tilskynder teknologisk udvikling - som skal løse problemer af tekniske art - såsom bedre udnyttelse af vandressourcer - landbrugsarealer etc. Det vil jeg passende overlade til eksperterne at håndtere, det er de mere kvalificeret til. Det jeg er fortaler for er en politisk model - ikke en forskningsbaseret bedre udnyttelse af vandressourcer - jeg ved ikke om du kan se forskellen?
Igen påstår du at den islamiske stat vil stjæle - du retter grove og uberettigede anklager mod den islamiske stat. Jeg finder det uforskammet og ubegrundet. Jeg tror du forveksler kalifatet med de vestlige demokatier - endnu en gang.
Og så finder jeg det besynderligt når du har selv udtrykt stor glæde for vestlig krigsførelse - at du så skulle have et problem med at andre skulle have samme tilbøjeligheder?
Og mht. befolkningstilvæksten, ja der fik du mig, vi ønsker en kæmpestor befolkning så vi kan komme og spise jeres børn - præcis som det fremgår i Anders Breiviks manifest.
Det passer ikke at vi ikke har adgang til råstoffer. Hvis du nu undersøgte råstofsfordelingen i verden så ville du opdage at du tager fejl. Følgende link kan måske hjælpe dig på vej: http://www.mapsofworld.com
Der findes kul, kobber, jern, olie, gas etc. i den islamiske verden, så vi er faktisk beriget med råstoffer - modsat EU som får olie fra Mellemøsten og naturgas fra Rusland.
Ja du forlanger vel også løsningen på kræft og aids sygdommene. Det sidste får vi nok ryddet ret hurtigt af vejen da det er kulturel bestemt - mens det første må vores videnskabsfolk arbejde grundigt med før vi får en løsning på det.
Islams samfundspakke og lovpakke løser problemer såsom kriminalitet, kønssygdomme-epidemier, nedbringer antallet af depressioner, anoreksi ramte teenagere, selvmord, mængden af korruption, narkosalg, prostitution etc. som er menneskeskabte problemer. Det er Islams lovpakke der vil prissætte andre samfundsværdier - der vil forårsage det jeg omtaler. Vi vil have andre samfundsværdier og derfor værdsætter vi ikke individualisme, egoisme, seksuel frigørelse, grænseløs frigørelse eller gambling og rusmidler.

Fidusen er hvad jeg lige har nævnt. Islam løser menneskeskabte problemer som alkoholmisbrug og depressioner - tilværelsen under den islamiske stat vil ikke være så ulideligt at hver tiende borger vil få brug for en lykkepille for at kunne få overskud til at leve videre - sådan bare for at eksemplificere det så det er til at forstå.

At noget var korrekt i 30erne betyder ikke det er ukorrekt idag - nødvendigvis. I 30'erne mente man at jorden var rund. Det gør man vel stadig. Så at postulere at det hører til i 30'erne vil jeg afvise - da de bærende kræfter i ethvert land som er værd at respektere - er en fungerende industri. Det eneste Thailand har fået ud af turismen - er børneprostitution grundet i høj grad valfartende vesterlændinge - det har ikke fået Thailand ud af fattigdom - men trælbundet Thailand.

Og så behøver du ikke at bekymre dig om de 12% af egyptens arbejdsstyrke, vi ansætter dem i sidste ende i hæren hvis ikke de kan finde jobs andre steder![]()
Hvorfor anbefaler du ikke dine gode råd til Dansk Industri - nedlæg produktion og fabrikker og sats alene på turisme - sådanne gode ideer skal du ikke sælge til muslimerne alene - det er de alt for "gode" til.
Tag Kina som det seneste eksempel - udviklingen i Kina kom ikke i 30'erne men er af nyere fænomen, og skyldes ikke turismen. Det kan ingen påstå. Ingen stormagt i verden vil være tosset nok til at satse på turisme som den bærende faktor for økonomien - men får du solgt ideen til vestlige nationer - then be my guest. Vi køber den bare ikke.
Bilingual skrev:Din politiske model lapper ind over den teknologiske, hvis din politiske model ønsker flere børn så rammer det landene hårdt, derfor har i et enormt problem fordi i skal følge tekster der ikke er skabt til andet end et stammesamfund.
Igen påstår du at den islamiske stat vil stjæle - du retter grove og uberettigede anklager mod den islamiske stat. Jeg finder det uforskammet og ubegrundet. Jeg tror du forveksler kalifatet med de vestlige demokatier - endnu en gang.
Paragraf 56 i jeres manifest: Ikke-muslimske nationer uden for kalifatet vil blive tolereret, så længe de betaler skat til kalifatet. Men hvis de nægter at betale skat, vil kalifatet angribe dem[34].
Og så finder jeg det besynderligt når du har selv udtrykt stor glæde for vestlig krigsførelse - at du så skulle have et problem med at andre skulle have samme tilbøjeligheder?
Forskellen er at jeg udtrykker glæde for diktatores fald, men jeg ikke ønsker at afpresse andre nationer.

Og mht. befolkningstilvæksten, ja der fik du mig, vi ønsker en kæmpestor befolkning så vi kan komme og spise jeres børn - præcis som det fremgår i Anders Breiviks manifest.
Bortset fra dit kiksede forsøg på humor, kan du måske forklare hvad alle disse mennesker skal lave og hvorfor i ønsker flere?
Det passer ikke at vi ikke har adgang til råstoffer. Hvis du nu undersøgte råstofsfordelingen i verden så ville du opdage at du tager fejl. Følgende link kan måske hjælpe dig på vej: http://www.mapsofworld.com
Der findes kul, kobber, jern, olie, gas etc. i den islamiske verden, så vi er faktisk beriget med råstoffer - modsat EU som får olie fra Mellemøsten og naturgas fra Rusland.
EU/Danmark kan handle med andre nationer uanset religion, hvordan vil i klare det?
Ja du forlanger vel også løsningen på kræft og aids sygdommene. Det sidste får vi nok ryddet ret hurtigt af vejen da det er kulturel bestemt - mens det første må vores videnskabsfolk arbejde grundigt med før vi får en løsning på det.
Måske burde du overveje at læse lidt om hvordan AIDS opstod, det virker som om du ikke engang har basal viden om dette og du har jo tidligere skrevet at homosexuelle kan gå frit i Kalifattet så hvordan hænger det sammen?
Haha, vil du købe en brugt bil af denne mand?
Nej for det er vel forbud at være deprimeret eller forventer du at hvis man stikker en Koran i hovedet på dem der er, så løser det alle problemer?
Igen, hvis det er dit niveau, så vil jeg tillade mig at spørge hvor gammel du er, 8 % af Thailands BNP er fra turisme og lad os bare sige at antallet af arabere i Thailand der kommer for at lave de forbudte ting er højere end antallet af europæere
HEr er et eksempel på hvad der sker i Indonesien:
http://saudigazette.com.sa/index.cfm?me ... 8081614555
Og hvad skal hæren bruges til?
Hvorfor anbefaler du ikke dine gode råd til Dansk Industri - nedlæg produktion og fabrikker og sats alene på turisme - sådanne gode ideer skal du ikke sælge til muslimerne alene - det er de alt for "gode" til.
Igen viser dit infantile svar hvor lidt du ved om udviklingen i DK, stort set al tekstil og svær industri er lukket ned, know-how, landbrug og turisme hvad der sælges.
Tag Kina som det seneste eksempel - udviklingen i Kina kom ikke i 30'erne men er af nyere fænomen, og skyldes ikke turismen. Det kan ingen påstå. Ingen stormagt i verden vil være tosset nok til at satse på turisme som den bærende faktor for økonomien - men får du solgt ideen til vestlige nationer - then be my guest. Vi køber den bare ikke.
Igen, har du været i Shanghai og Beijing og set hvad den udvikling har medført? at kræftstatistikkerne er hemmelige, at maden der sælges er forurenet og at folk går med åndedratsværn for at beskytte sig imod den konstante smog? Her snakker vi kun om storbyerne..
Nej vi er ikke forbudsneurotikere som andre.
Når du taler så nedladende om Islam, så er det tegn på at du har taget skade af at lytte for meget til Lars Hadegaard.
Det er snart på tide at komme med en reference til en bog - nu er det 17. gang jeg spørger om titlen på bogen og en reference til et sidetal.
'Forskellen er at du udtrykker glæde ved at sælge våben til diktatorer - hvorefter du udtrykker glæde at de er faldet. Diktatorene er faldet på trods af vestlige våben og ikke på grund af. Den slags dobbeltmoral har vi set for længe fra de vestlige lande.
Vi udtrykker glæde ved diktatores fald. Enorm glæde...så er vi tættere på...ser du
Hvad de skal lave? Tja, de skal leve...jeg ved det ikke huer dig, men vi mener alle har ret til at leve, også afrikanere, og ja selv de ekstra børn der kommer i fremtiden.
Hvad er der at klare? Vi har ikke brug for jeres papirsedler alligevel. Prøv at slå ordet selvforsynende op? Det vil hjælpe på forståelsen.
Prøv at læse om hvordan AIDS blev spredt, jeg tror du placerer den manglende viden det forkerte sted.
Nej vi er ikke forbudsneurotikere som andre. Vi har faktisk en islamisk pakke som kan løse samfundsproblemer. Og dem er der mange af i Vesten...man drukner nærmest i dem.

Jeg prøver faktisk at komme ned på dit niveau - du ved - så jeg ikke kommer til at skrive over hovedet på dig. Kan du dokumentere din påstand med arabere i Thailand? Løber fantasien løbsk igen?
Bemærk at linket taler om kvinder og ikke børn. Hvert år udnytter danskere i udlandet børn seksuelt. Nogle er på tjenesterejse. Andre bosætter sig i udlandet.
http://www.savethechildren.dk/Sexmisbru ... friendly=2
At turisme betyder så meget for Thailands BNP har ikke gjort at Thailand er et i-land. Thailand er stadig vestens yndlingsbordel. Du mener naturligvis at det er positivt at så mange børn og kvinder i Thailand må prostituere sig for at få til dagen af vejen - er det den form for fremskridt du ser finder sted i Egypten?
Den skal sendes som fredsbevarendestyrke til konfliktområder som Dublin osv.
Jeg besvarer ikke infatile kommentarer.
Nå så det er derfor de er hemmelige - kan du dokumentere at det er derfor? Ellers er det ikke sundt med for meget konspirationstænkning - du ved - lidt ala det med muslimer vil spise jeres børn?
Og nej jeg har ikke været dernede, men jeg ved dog at EU er kommet så meget på knæ - at man åbenbart må gå i tiggergang hos det industrielle Kina:
EU går tiggergang i Kina
http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2011/10/28/075406.htm
Kan man synke lavere? Det vil tiden vel vise....
Julia skrev:@ Basit
Der er noget jeg ikke forstår: Du er fortaler for et islamisk styret samfund, som du beskriver som ideelt og en løsning på samtlige problemer.
Vil du venligst med få sætninger forklare mig, hvorfor denne ideelle statsdannelse med Shariaen som grundlov, der var udbredt under de første Khaliffer efter Islams profet Muhammad ikke alligevel bestod på den lange bane ?

Bilingual skrev:Hvad islam kan give af glæde for den enkelte troende skal jeg ikke sige mig klog på, men som system er det komplet ubrugeligt
Det står såmænd på den danske side af wikipedia om jer, linket hertil er denne artikel
http://wwrn.org/articles/14027/
Og er du uenig i at Kalifatet stjal og foretog plyndringstogter mod nabolandene?
Men omvendt hvorfor giver du os ikke et link til detaljeret materiale i punktform der omhandler jeres paragfrafer? - det må i vel have lavet.
'Vis mig hvor jeg udtrykker glæde.
Så oprørene i Libyen havde besejret Gadaffi uden NATO?
Ja det gør i, undtagen når det er det onde Vesten der foretager disses fald, hvad er egentlig formålet med jeres organisation? - at sidde godt og trygt i det onde Vesten og slynge forbandelser mod disse lande uden at foretage noget som helst aktivt i de lande jeres kalifat skal konstrueres i ?
Det er netop der din religion ikke tager højde for at der er en øvre grænse for hvor mange mennesker der kan være i verden og specielt i områder som Mellemøsten, men i lærer det så på den hårde måde...
Hvor skal jeres fødevarer komme fra? Tyrkiet kan ikke håndtere hele den arabiske verden.
AIDS blev spredt fra aber til mennesker og derefter igennem blodtransfusioner og seksuel kontakt, har du andre forklaringer?
Du har jo tidligere skrevet at homosexuelle kan gå frit i Kalifattet så hvordan hænger det sammen med at i kan stoppe AIDS hvis du hentyder til at det er homosexuelle der har spredt denne og er mest ramt?
I er et produkt af det vestlige samfund, et larmende, hyklerisk og irritererende produkt men samtidigt et godt statement der viser vores store tolerance
Det er naturligvis modbydeligt, men der findes rådne kar i alle lande, du vinkler det som om det er en europæisk opfindelse.
Ævl og bævl, men godt forsøg på at dreje temaet væk fra hvad det handler om, turisme fungerer fint i Egypte og Tyrkiet, endda uden de thailandske bivirkninger, så hvad er problemet?
Den skal sendes som fredsbevarendestyrke til konfliktområder som Dublin osv.
Så lad være med at udstille din manglende viden.
Nej, men det er ganske almindeligt for autokratiske regimer, der ikke vil offentliggøre informationer der viser at det ikke er alt der stråler ved styreformen, jeg er sikker på at det samme vil ske for jer.
EU er hårdt ramt økonomisk, det er der ingen tvivl om, jeg kan ikke se det lave i at låne penge hos kineserne, men det er måske dine egne ubermench teorier der utilsigtet kom frem der? Kina er en kommende stormagt, den skal et Kalifat også tage med i sine betragtninger.
Julia skrev:@ Basit
Der er noget jeg ikke forstår: Du er fortaler for et islamisk styret samfund, som du beskriver som ideelt og en løsning på samtlige problemer.
Vil du venligst med få sætninger forklare mig, hvorfor denne ideelle statsdannelse med Shariaen som grundlov, der var udbredt under de første Khaliffer efter Islams profet Muhammad ikke alligevel bestod på den lange bane ?
Vi må formode at under Islams profet Muhammad og det første khalifat så var der tale om det "rigtige" islamiske styre med de "rigtige" islamiske regler i den "rigtige" forståelse af Al-Quran.

Den islamiske stat er ikke en teokratisk eller guddommelig stat. Faktisk er det en menneskelig stat - selvom lovene er guddommelige. Dvs. at det er mennesker af kød og blod som skal forvalte og iværksætte lovene.
Og som du og alle andre ved - så kan mennesker fejle - ikke Gud eller Guds love - men mennesker. Derfor skete der historisk set det hos muslimerne at de langsomt fjernede sig fra Islam og den korrekte forståelse af Islam, hvorfor det førte til misimplementering af Islam og i sidste ende fjernelse af den islamiske stat.
Det betyder ikke at Islam var problemet men mispraktiseringen af Islam var problemet.Det som er besynderligt er at da muslimerne gik bort fra styring med Islam - blev deres tilstand værre - der har aldrig været så meget tilbagegang, undertrykkelse, armod blandt muslimerne som der har været nu.
I modsætning til vesterlændinge som blev undertrykt i religionens navn - så levede muslimerne faktisk i harmoni med deres Islam og islamiske stat.
Derfor ønsker næsten alle befolkninger i den islamiske verden at leve under en islamisk stat igen - i modsætning til vesterlændinge - hvor ingen søger tilbage til de gamle tider hvor kristendommen dikterede.
Det kan kun forklares med at muslimerne trives bedst under en islamisk stat - da muslimernes værdier harmonerer bedre med en islamisk stat end nogen anden statsform. Ligesom kommunister hellere vil leve under en kommunistisk stat og demokrater under en demokratisk stat.
Julia skrev:@ Basit, Tak for dit svar.
Hvem havde den 100 % korrekte forståelse af Islam på daværende tid?
Jeg vil meget anbefale dig at læse følgende værk: "Det arabiske folks historie af "Albert Hourani (en britisk-libanesisk historiker) og derefter overvejer om "harmoni" er en passende betegnelse.
Jeg tvivler meget stærkt.
Derfor ønsker næsten alle befolkninger i den islamiske verden at leve under en islamisk stat igen - i modsætning til vesterlændinge - hvor ingen søger tilbage til de gamle tider hvor kristendommen dikterede.
Det tror jeg ikke, at du har helt ret i. Det arabiske oprør i Egypten var f.eks. ikke et kald på mere religion (Islam) men på medbestemmelse og retfærdighed og ja, Demokrati.
Hvordan kan du vide det ? Du nævner selv, at på trods af at Islam rummer en perfekt guddommelig styreform for det menneskelige samfund, så har mennesker jo alligevel haft en uovertruffen evne til at korrumpere selv de angiveligt bedste principper (en kristen kalder det "synd" og en tydelig manifestation af menneskets grund-"oprør" mod Gud).
Selv Allahs almagt rummer tilsyneladende en stor afmagt i forhold til muslimer ? Som udenforstående så forekommer det, at en islamisk styreform er underlagt de samme svagheder og begrænsninger, som enhver anden menneskelig styreform (demokrati, kommunisme o.s.v.). Nemlig de svagheder, som ethvert menneske rummer: tendensen til IKKE at ville det gode, det næstekærlige, det fromme, det moralske og et tydeligt fald mod en fordærvet egoisme.
Hvordan ser du på det ?
Synes du Danskene primært er som du udtrykker det?
| Aviser over hele Europa bringer tegninger Forum: Politik og samfund Forfatter: Frodo Svar: 43 |
Trusler er en del af hverdagen for danske indvandrerbetjente Forum: Politik og samfund Forfatter: Basima Svar: 0 |
"Muslim i Europa" (3) Forum: Politik og samfund Forfatter: Basima Svar: 0 |
]Danske sygehuse vil hente læger i Asien Forum: Politik og samfund Forfatter: Muslim-pigen Svar: 15 |
Eksempel på danske muslimers narkolepsi Forum: Politik og samfund Forfatter: Uzay K. Svar: 2 |
Tilbage til Politik og samfund
Brugere der læser dette forum: Bing [Bot] og 1 gæst