by Minhaj » søn nov 06, 2011 21:33
...Hvilket er det bedste argument for at den "dem og os"-logik, der desværre også er fremherskende herinde på islamic.dk, ikke fører til noget konstruktivt for nogen parter.
Der er (desværre) brugere herinde, der mener at USA og "de andre lande" vil ødelægge og udrydde islam, og der er mennesker i Europa, der mener at islam og muslimer vil ødelægge og udrydde vesten. Dem og os. Vi er imod hinanden. De andre vil udrydde og ødelægge os.
Og det kræver næppe den helt store uddannelse at se, at sådan en ensidig og uintelligent holdning ikke skaber en fredelig og positiv fremtid.
Den er med til at skabe kløfter og modvirker en fredelig sameksistens på tværs af kulturelle og religiøse forskelle.
Jeg synes personligt, at det er synd at et ellers fremragende forum som Islamic.dk's er kendetegnet ved en meget stor andel af mennesker, som råber Islamofobi og racediskrimination så snart muligheden byder sig. Der er bestemt problemer i samfundet, som skal løses, men mange herinde vælger at påtage sig en "alle er imod mig/os". Jeg tror ikke, at det var den oprindelige tanke bag islamic.dk.
Når det så er sagt, synes jeg at det er blevet værre det sidste halve års tid. Er der virkelig så mange bitre brødre og søstre derude?
- Brugere synes godt om dette indlæg : Dr. Who