Islamofobi i sin bedste vis

Politik i bĂĄde ind- og udland

Redaktør: Fri Debat Mods

Islamofobi i sin bedste vis

Indlægby Zahra R » fre nov 04, 2011 07:25

http://politiken.dk/udland/ECE873179/us ... flyrejser/

Gad vide hvad amerikanerne ville have syntes om denne krav hvis den var blevet vedtaget af de irakiske og afghanske regeringer nu hvor USA har bombaderet Irak og Afghanistan mere end hvad et par muslimer har bombaderet i USA.
Giv mig kontrol over en nations penge, og jeg er ligeglad med, hvem der laver dens love.
Brugeravatar
Zahra R

Geografisk sted: Copenhagen
Køn: Hunkøn

Givet : 15 perler
FĂĄet : 11 perler

Re: Islamofobi i sin bedste vis

Indlægby muslim77 » lør nov 05, 2011 23:43

Usa og de andre lande prøver alt for at ødelægge islam
Men med Allahs hjælp kan de ikke gøre noget
muslim77

Givet : 1 perle
FĂĄet : 2 perler

Indlægby Minhaj » søn nov 06, 2011 02:04

Her skriver du:

muslim77 skrev:Usa og de andre lande prøver alt for at ødelægge islam
Men med Allahs hjælp kan de ikke gøre noget

Og i en anden trĂĄd skriver du at:

muslim77 skrev:Men som sagt Pet som svarer til Fbi i usa
de prøver at gøre alt for at udrydde islam alt du kan se hvordan de prøver at narre ham

Mener du seriøst at Usa, "andre lande" og PET forsøger at ødelægge/udrydde islam? Eller er det en form for avanceret trolling?
Brugeravatar
Minhaj

Tro: Salafi
Køn: Hankøn

Givet : 0 perle
FĂĄet : 7 perler

Indlægby muslim77 » søn nov 06, 2011 06:56

Det mener du ikke de prøver at gøre eller ?
Krigene mod muslimske lande det siger dig ikke noget
muslim77

Givet : 1 perle
FĂĄet : 2 perler

Indlægby Minhaj » søn nov 06, 2011 20:29

Nej, det mener jeg er noget sludder.

Jeg kan ikke se det fornuftige i udsagnet om at USA og "de andre lande" (hvem det så måtte være?) er ude på at ødelægge/udrydde islam.

I det hele taget har jeg meget meget svært ved at se hvordan USA og "de andre lande" (jeg ved stadig ikke hvem du mener her?) overhovedet kunne være i stand til at udrydde en religion (hvordan gør man egentlig det?), der har flere end 1.000.000.000 tilhængere.

Men det kan du mĂĄske uddybe?
Brugeravatar
Minhaj

Indlægby Dr. Who » søn nov 06, 2011 21:21

muslim77 skrev:Det mener du ikke de prøver at gøre eller ?
Krigene mod muslimske lande det siger dig ikke noget

Det er lige præcis den samme logik, der ligger til grund for modstanden mod muslimer i Europa og Vesten. Islamisering og uddrydelse af kristendom og danske værdier.
- "I am by no means a nervous man, but it is stupidity rather than courage to refuse to recognize danger when it is close upon"
Brugeravatar
Dr. Who

Tro: Ateist/Agnostiker

Givet : 6 perler
FĂĄet : 30 perler

Indlægby Minhaj » søn nov 06, 2011 21:33

...Hvilket er det bedste argument for at den "dem og os"-logik, der desværre også er fremherskende herinde på islamic.dk, ikke fører til noget konstruktivt for nogen parter.

Der er (desværre) brugere herinde, der mener at USA og "de andre lande" vil ødelægge og udrydde islam, og der er mennesker i Europa, der mener at islam og muslimer vil ødelægge og udrydde vesten. Dem og os. Vi er imod hinanden. De andre vil udrydde og ødelægge os.

Og det kræver næppe den helt store uddannelse at se, at sådan en ensidig og uintelligent holdning ikke skaber en fredelig og positiv fremtid.

Den er med til at skabe kløfter og modvirker en fredelig sameksistens på tværs af kulturelle og religiøse forskelle.

Jeg synes personligt, at det er synd at et ellers fremragende forum som Islamic.dk's er kendetegnet ved en meget stor andel af mennesker, som råber Islamofobi og racediskrimination så snart muligheden byder sig. Der er bestemt problemer i samfundet, som skal løses, men mange herinde vælger at påtage sig en "alle er imod mig/os". Jeg tror ikke, at det var den oprindelige tanke bag islamic.dk.

Når det så er sagt, synes jeg at det er blevet værre det sidste halve års tid. Er der virkelig så mange bitre brødre og søstre derude?

Brugere synes godt om dette indlæg : Dr. Who
Brugeravatar
Minhaj

Indlægby Wahas » søn nov 06, 2011 22:33

Minhaj skrev:Jeg tror ikke, at det var den oprindelige tanke bag islamic.dk.

Tanken bag islamic.dk er heller ikke kun at give ordet til de med "rigtige" holdninger.
Brugeravatar
Wahas
Ol' Skool Student
Ol' Skool Student

Tro: Andet

Givet : 14 perler
FĂĄet : 73 perler

Indlægby Betelgeuse » søn nov 06, 2011 23:04

Salam

Folk er forskellige og derfor skal der også være plads til forskellige holdninger, så længe de er indenfor de tilladte regler indenfor IslamiC. Man kan ikke generalisere et forum, der rummer så mange forskellige individer og hvis man vitterligt føler, at en gruppe tager for meget opmærksomhed, så kræver det bare, at man selv er mere aktiv, så det ikke kun er den ene part der tager opmærksomheden. På den måde kan "rollerne" blive fordelt.
Betelgeuse
Fri Debat Moderator

Tro: Sunni/HanafĂ®

Givet : 158 perler
FĂĄet : 87 perler

Indlægby Zahra R » man nov 07, 2011 05:26

Salam Minhaj

Der er en tynd linje mellem konspirationsteorier og islamofobi. Jeg er enig i at desværre så har konspirationsteorier sine store publikom blandt det mellemøstlige folkefærd. Måske som en slags smertestillende for de politiske fiasko de har levet under. Men på den anden side så er det lige så absurd at lukke øjnene for en kørende politiske agenda specifik rettet mod muslimerne, i Vesten.
Hver sag bør studeres og vurderes seperat inden man stempler det som værende konspirationsteori.
Giv mig kontrol over en nations penge, og jeg er ligeglad med, hvem der laver dens love.
Brugeravatar
Zahra R

Geografisk sted: Copenhagen
Køn: Hunkøn

Givet : 15 perler
FĂĄet : 11 perler

Lignende emner

"Verdens bedste brød"
Forum: Madopskrifter
Forfatter: Abu Salma
Svar: 1
Den bedste måde at fremlægge på?
Forum: StudieSnak
Forfatter: Anonymous
Svar: 16
Hvad er det bedste grillmad?
Forum: Fri Debat
Forfatter: Nightingale
Svar: 16
Den bedste bog
Forum: StudieSnak
Forfatter: Anonymous
Svar: 35
Islamofobi, Vildledning eller DdĂĄrlig forstĂĄelse?
Forum: Islam
Forfatter: Gæst
Svar: 3

Tilbage til Politik og samfund